Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

chebum

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    24
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane 4 GT
  • Silnik
    1.6 Tce
  • Przebieg (tys.km)
    40

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Byłem ze swoim samochodem na hamowni. Według właściciela hamownia była kalibrowana. Mój samochód w serii ma 220-225 km i 300Nm: Nasza skrzynia to Getrag 7DCT300. Nazwa wskazuje na ilość biegów i zaprojektowany moment obrotowy. RS-ka ma 6DCT450. Talisman i Megane z silnikiem diesla też mają 6DCT450 ze względu na duży moment obrotowy. Myślę, że przez jakiś czas skrzynia przetrwa i z większym momentem obrotowym. Ale ze względu na to, że inżynerowie Renault jednak przestregają się rekommendacji Getrag odnośnie momentu, chip sobie nie zrobiłem. Komplet sprzęgieł na Allegro kosztuje ~3000. Cała skrzynia ~4500.
  2. Chodzi Ci o kołpak dekoracyjny (zewnętrzna część korpusu)?
  3. @Pitrek @MarcinDe Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Znalazłem tunel na Allegro i rzeczywiście miejsca tam jest mało. Filtr kabinowy jest w porządku, bo wymieniam go co rok a samochód stoi pod ziemią więc pyłków jest mniej. Nie jestem pewien, że warto rzeźbić z wiatraczkami komputerowymi - pozostaną ślady po montażu, trzeba będzie tłumaczyć przy sprzedaży.
  4. W moim samochodzie nawiew na tylne siedzenia z otworów w podłokietniku działa o wiele słabiej, niż z przodu. Czy u was jest tak samo? Czy można coś z tym zrobić, bo dzieci teraz w upały narzekają że słabo im wieje.
  5. Dziś założyłem z powrotem 18ki - jutro jadę na tor. Zgadzam się z @Komarek - różnica pomiędzy 17 a 18 jest minimalna. Da się ją wyczuć pzedewszystkim na przejazdach kolejowych i to że na 18kach samochód prowadzi się bardzie ociężało. Albo rozpędza się szybczej na 17kach. Róźnica jest niewielka, ale przyjemniej się jeździ na 17kach. W Car'n'Driver znalazłem pomiary przyspieszenia tego samego samochodu, tych samych opon, ale w różnych rozmiarach. Im mniejsze koło, tym szybczej się rozpiędza: 7.9 dla 19'', 7.6 dla 15'' Z kolei tyre review testowali 17, 18 i 19. 19 były najszybsze na suchej nawierzchni, ale najwolniejsze na mokrej: https://www.tyrereviews.co.uk/Article/The-differences-between-17-18-and-19-inch-tyres.htm Na mokrej wygrali 17'', bo zapewniają lepszą kontrolę samochodu na mokrej.
  6. Opony te same? Ja podczas zmiany felg jeszcze zamieniłem Nokian na Goodyear. Ten ostatni "klei się" o wiele lepiej. Więc prowadzenie na 17 teraz wypada lepiej.
  7. W Warszawie stało trudno jeździć na 18'' kołach i zdecydowałem założyć 17. Udało się znaleźć felgi o identycznych parametrach: 17x7.5J otwór 66.1 ET 46 zamiast 18x7.5J otwór 66.1 ET 46. Opony 225/45/R17 i 225/40/R18. Patrzę teraz na samochód i się zastanawiam czy nie zamontować 18 z powrotem?
  8. @Twood Oryginalny rozmiar felg to 18x7.5j osadzenie ET46 jak pisali wyżej. Żeby felga nie wychodziła poza obrys nadwozia przy 8J trzeba mieć osadzenie ok 50-51mm. Tj. felga 8J będzie o 18 mm bliżej amortyzatora i ewentualnie dystanse 20mm na pewno rozwiążą problem bliskiego amortyzatora. Druga sprawa czy nie przyciepią się policjanci ze względu na wystające poza obrys samochodu koła?
  9. Są fabryczne obniżające od wersji GT. Są o jakieś 15mm niższe. Nie wiem czy można je kupić osobno od amortyzatorów- na zdjęciach z rozbiórki były razem z amortyzatorami . Jeszcze są od wersji RS, ale nie jestem pewien, że da się założyć, bo RS ma szerszy rozstaw kół . RS ma bardziej komfortowe zawieszenie niż GT. Niby jest twardsze, ale przy jeździe po dziurawej drodze jest bardziej okrągło. W gt jest wrażenie, że zaraz koła odpadną. Np gdybym mieszkałem w Trójmieście, sprężyny od gt nie zakladałbym. RS może być.
  10. Zamówiłem zestaw klocki+tarcze na przód brembo i nie polecam. W porównaniu do oryginału są jakieś miękawe. Nie mam pewności, trzeba mocnej nacisnąć pedał. Qr Code mają, chyba nie są podróbkami, ale takie wrażenia. Były o 30% tańsze od oryginalnego zestawu (530 zamiast 780). Oryginału starczyło na 40kkm. Klocki kończyły się po 20kkm, tarcze po 40.
  11. @Piotrektg czy się udało zamontować? Jakie wrażenia?
  12. Nowy samochód jest wyraźnie cichszy. Uszczelki wyglądają dobrze, ale są bardziej miękkie niż u nowego samochodu. Tamte są sztywniejsze. Postanowiłem dla próby dokleić do uszczelek samochodowych uszczelki okienne, żeby sprawdzić czy to rzecywisćie rozwiąże problem. Dokleiłem 5mm do zewnętrznej usczelki i 9mm do wewnętrznej. i stało lepiej. Nie wiem tylko czy kupować nowe uszczelki, czy zostawić taki wynalazek.
  13. Dziś byłem w serwisie z prośbą zweryfikować problem podmuchów wiatru podczas jazdy autostradą. Po odbioru zdziwiłem się małej zmianie przebiegu. Spytałem gdzie jeździli. Okazało się w okół serwisu w terenie zabudowanym z prędkością 150. W przyszłym tygodniu wynajmię inną Megankę porównać ze swoją.
  14. Widzisz jakieś zmiany na uszczelkach? Moje z wyglądu są jak nowe, ale mam wrażenie że szumu jest więcej niż wcześniej.
×
×
  • Utwórz nowe...