Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

rdriver

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    MeganeII phI
  • Silnik
    1.5 dCi
  • Przebieg (tys.km)
    250000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Ok, więc temat rozwiązany. Niedawno zauważyłem, że nie mam wszystkich świateł stopu. Winny okazał się czujnik przy pedale stopu. Po wymianie czujnika światła działają i od razu znikął także błąd "Electronic Fault". Bardzo dziwna sprawa. Czyli chyba jeździłem ponad miesiąc bez świateł stopu, bo tyle czasu palił się ten błąd... Po drugie bardzo dziwne, że stało się to po tym deszczu, a czujnik jest dość wysoko w kabinie i raczej mało prawdopodobne by się zalał. W każdym razie temat rozwiązany.
  2. Czy w dobry sposób mam założoną tą piankę widoczną na zdjęciu? Znajduje się ona pod maską, blisko jej brzegu, niedaleko mocowania wspornika maski, w miejscu gdzie kończy się uszczelka. Jest jeszcze druga z drugiej strony maski, ale jej nie mam. Ta też wypadła i potem ją założyłem, ale nie jestem pewien czy jest z właściwej strony i czy dobrze założna. Silnik 1.5 dCi 101 KM.
  3. Postawiłem przed sklepem samochód. Podczas gdy robiłem zakupy spadł ulewny deszcz z gradem. Odpaliłem samochód i wyświetlił się "Electronic Fault" i "Service", ale samochód działał całkowicie normalnie. Zgodnie z jednym angielskojęzycznym filmikiem zrobiłem mniej więcej to co tam zalecali, czyli wyjąłem to elektroniczne urządzenie pod bezpiecznikami pod maską i sprawdziłem czy nie ma jakiś zabrudzeń na płytkach drukowanych i sprawdziłem te bezpieczniki. Wszystko wyglądało dobrze. Sprawdziłem też mocowanie akumulatora, aczkolwiek nie używałem żadnych contactsprayów. Po przejechaniu kilkudziesięciu metrów znowu błąd się włączył i cały czas się świeci po uruchomieniu auta. Samochód przejechał już prawie 200 km i wszystko działa dobrze. Ma ktoś jakiś pomysł?
  4. Norwegię znam, Holandię lepiej poznałem dopiero teraz, a Szwajcarię zamierzam odwiedzić. Luksemburg bardzo ładny też jest. Jeśli chodzi o porządek i zadbanie miast i wsi to Holandia rządzi, a jeśli chodzi o ogół- czyli spektakularna przyroda i cała reszta to Norwegia jest nr 1.
  5. Już wróciłem z Anglii. Naklejki nie były potrzebne. Po ciemku jechałem dwa razy. Wystarczyło obniżenie świateł na najniższą pozycję i nigdy nikt nie dawał znaków, że go rażą światła. Oczywiście to nie jest rozwiązanie na dłużej bo światła świeciły bardzo krótko, ale na sporadyczną jazdę wystarczy. Pamiętajcie o jeździe po lewej- mi pomogła naklejka jaką nakleiłem na kierownicę i przeliczniku mili na kilometry jeśli chodzi o ograniczenia prędkości. W Anglii fotoradary są dosłownie wszędzie, a szczególnie przy budowach dróg. W Polsce praktycznie nie ma fotoradarów porównując do Anglii czy Holandii, bo tam one są wszędzie, szczególnie na autostradach i przy robotach drogowych (gdzie w Polsce nigdy nie widziałem). Ludzie jeżdżą dzięki temu dużo lepiej. Holandia rządzi- najbardziej zadbany kraj jaki widziałem, chyba nawet bardziej niż Norwegia. Wszystko pod linijkę, mnóstwo zieleni, piękne domy i ogrody z mnóstwem kwiatów, drzew i krzewów, wszystko idealnie zrobione jak z obrazka, porządek przeolbrzymi tam jest.
  6. Po ok 20 dniach używania oryginalnych wycieraczek mogę powiedzieć, że są świetne. Gdy je montowałem to trochę nie byłem zadowolony bo końcówka od strony pasażera lekko odstaje od szyby. Akurat obok mnie stała najnowsza meganka czy laguna z oryginalnymi wycieraczkami i tam ten problem też był, ale w mniejszym stopniu. Jednakże nie przeszkadza to w użytkowaniu. Wycieraczki bardzo dobrze zbierają i są bardzo ciche, najcichsze wycieraczki jakie używałem. Jak z trwałością będzie dobrze to tylko oryginały będę kupował.
  7. To, że ktoś kupuje nowe auto bez automatu to jeszcze rozumiem, ale to, że bez klimy to już nie rozumiem.
  8. Jest rok 2019, minęło 66 lat od pojawienia się pierwszego seryjnie produkowanego samochodu z klimatyzacją (Chrysler Imperial szóstej generacji), a wciąż niektóre samochody (np. jakieś najtańsze modele Dacii) sprzedaje się nowe bez seryjnej klimatyzacji. Naprawdę nie mogę zrozumieć sensu sprzedaży takiego auta i kto i po co kupuje dzisiaj nowy samochód bez klimatyzacji, nawet jeśli firmowy... Jak można pójść do salonu, zapłacić grubą kasę za samochód, który nie ma nawet klimy? To nonsens totalny. To powinno być podstawowe wyposażenie każdego samochodu, jak kierownica. Komfort jazdy samochodem z klimatyzacją jest nieporównywalnie większy niż takim bez. Klimatyzacja potrzeba jest w każdym miejscu na świecie. W zeszłe lato byłem w Skandynawii 200 km na północ od koła polarnego i przez wiele dni temperatura w cieniu tam to było... 35 stopni ciepła! Uważam, że każdy nowy samochód powinien nie tylko mieć klimatyzację, ale jeszcze i klimatyzację automatyczną, której używanie jest znacznie wygodniejsze. Drugą taką dziwną rzeczą jest to, że w Polsce zdecydowana większość aut to manuale. W USA prawie wszystkie to automaty od zawsze- i tak powinno być wszędzie. Nie rozumiem podejścia niektórych firm (już na szczęście nieaktualnego), że np. w Megane II automat potraktowano po macoszemu i ma on chyba tylko 4 biegi i słabo działa. Inaczej podszedł VW gdzie jego automaty są dużo lepsze. Powinno być tak, że to automat powinien być traktowany jako docelowa skrzynia, wybierana przez większość klientów, a manual jako "egzotyczny" gadżet. Przy dzisiejszych automatach po co komu manuale? Ktoś chce sportowej jazdy? Proszę bardzo- wystarczy przełączyć tryb na manualny i w automacie można zmieniać biegi ręcznie, jak w manualu, tylko bez bezsensownego wciskania sprzęgła i jazda jest jeszcze bardziej dynamiczna bo nie traci się czasu na wciskanie sprzęgła. Zresztą teraz wchodzą auta elektryczne, a te są zawsze automatami. Nie jestem miłośnikiem nowych mało przydatnych "gadżetów" w wyposażeniu auta, ale niektóre są naprawdę przydatne jak np. system bezkluczykowy. Także uważam, że powinien być w każdym aucie, chociaż powyższe są ważniejsze.
  9. Zgadzam się z powyższym. Pozwalanie na łamanie, szczególnie znaczne, prawa drogowego przez szaleńców drogowych nie ma nic wspólnego ze obywatelskimi swobodami, a tylko z zabieraniem tych swobód normalnym użytkownikom drogi przez tych szaleńców. Rząd (i ten i każdy inny do tej pory) pozwala na takie coś bo dla niego, jak widać, nie liczy się prawo i sprawiedliwość, ale wyborcze głosy, a jak przypuszcza (może błędnie)- mogą zmniejszyć się po wprowadzeniu normalnych kar i kontroli jak w normalnym kraju.
  10. Możliwe, ale są pod innym numerem części- pewnie dlatego, że mocowanie jest inne.
  11. Do Megane II ph I kupiłem właśnie w salonie Renault oryginalne płaskie pióra wycieraczek. Dokładnie takie jak te poniżej na zdjęciu, są to specjalnie wycieraczki do Ph I (bo do Ph II są inne). Produkowane są w Rumunii, ale gumowa część produkowana w Belgii. Wcześniej miałem płaskie Valeo i były dość słabe, dość słabo przylegały, być może dlatego, że produkowane one są do różnych modeli aut, nie tylko do Megane. Dam znać jak będą spisywać się te oryginalne. Jeżeli nie będą bardzo dobre to powrócę do zwykłych wycieraczek tradycyjnych, bo w sumie w takich wychodziły pierwsze modele Megane II.
  12. Nie... Gdy zamknę z pilota to otworzyć bez wyjmowania karty z kieszeni mogę tylko drzwi kierowcy, a gdy zamknę ze znaczka to otworzyć bez wyjmowania karty z kieszeni mogę wszystkie drzwi. Otworzyć z pilota mogę wszystkie drzwi. Wszystkie drzwi się ryglują w każdym przypadku. Kiedyś działało to dobrze.
×
×
  • Utwórz nowe...