Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

m.k67

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane IV phI hatchback
  • Silnik
    1.3 TCE 115hp
  • Przebieg (tys.km)
    20
  1. Lelupi Więc właśnie o to pytam, co konkretnie można zrobić Była jazda, nie mówię, ze jest tragedia, tylko że nie jest idealnie z tym dobijaniem na małych nierównościach. Zwyczajnie mnie to dziwi przy miękkim zawieszeniu, z czego to wynika. Częściowo Sarna1 ładnie wytłumaczył. Natomiast poniżej 70 tys to było auto bezkonkurencyjne przy zakupie - w tej cenie miałem jedynie vw polo z nieco gorszym wyposażeniem. Reszta aut, które brałem pod uwagę wcześniej, po skalkulowaniu okazały się za drogie. Także i tak pewnie bym go wziął ponownie ze względu na całokształt. Dla Twojej informacji - jeździłem jeszcze m.in. Leonem, Skodą Rapid, VW Polo właśnie. Polo miał najprzyjemniejsze zawieszenie z nich wszystkich, ale cenowo polecieli w kosmos i był jednak zbyt mały. Kia poleciała z cenami w kosmos również, w tamtym okresie gdy wyszedł nowy model miałbym dużo uboższą wersję ceeda za parę tysięcy więcej. Poza tym z tego co słyszałem też jest twardy i słabo wyciszony. Rapid również dobijał, podobnie jak Megane i ogólnie wchodziła już Scala więc zrezygnowałem. Leon raczej również stosunkowo sztywny, dziury wybierał sztywno, choć nie dobijał - z tym że lepiej trzymał się drogi, lecz silnik był bardziej ospały i ogólnie Leon wydał mi sie dość nudny. Tak po krótce dlaczego wybrałem Megane. A, no i jeszcze atrakcyjne finansowanie którego nie dostałem w salonach innych marek. Po prostu wszystkie inne dostępne dla mnie opcje były gorsze.
  2. Opony mam 16 a na golfa juz mnie nie stac bo wszystko wydalem na megane xD Da sie wymienic cos w zawieszeniu np amortyzatory na cos innego? Ew założyć Air Ride?
  3. No tak, z tym że przód również wali:) dziwi mnie przy tym również to, że np w opiniach na autocentrum i różnych forach ludzie sie rozpływali nad komfortem nowego megane... Dla mnie zawieszenie jest właśnie dość mocno "dobijające" na studzienkach. Istnieje możliwość rozmiękczenia nieco zawieszenia? Np jakies inne amortyzatory, cokolwiek?
  4. Witam, nie znalazłem nigdzie podobnego tematu, więc zakładam ten oto:) jestem nowym użytkownikiem forum, więc przy okazji witam wszystkich! Ale do rzeczy. Miałem przez ostatnie kilka lat 7 samochodów, kierowałem na dłuższe trasy może z 15 (większość w miarę nowe). Zastanawia mnie charakterystyka zawieszenia w Megane IV hatchback. Z jednej strony jest miękkie na większych nierównościach np policjantach, wygładzonych dziurach, w nierównym terenie. Natomiast bardzo mocno dobija na studzienkach czy nierównych torach kolejowych - wszelkich nagłych, krótkich nierównościach. Nie ma tego wygładzenia, odgłosu "pufff pufff" jakie miałem np w Golfie VI, tylko czuję takie dobicie i "walnięcie" zawieszenia jakby jeszcze wzmacniało tą studzienkę . Podobną zależność zauwazyłem w Nissanie Qashqaiu, Nowym Citroenie C3, Czy Dacii Sandero - zawieszenia ogólnie miękkie, bujające, a na studzienkach walą nieprzyjemnie w porównaniu np do aut z grupy VW, które ogólnie są mniej miękkie, bujające (ale też nie wszystkie) - a które takie nierówności właśnie ładnie pochłaniały, sprężyście wygładzały (np . Tiguan, rzeczony Golf VI). Czy Wy również to zauważyliście w Meganie IV? Co ma na to wpływ i czy można to wyeliminować jakimiś modyfikacjami?
×
×
  • Utwórz nowe...