Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

micha1964

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III phI
  • Silnik
    1.6 16v
  • Przebieg (tys.km)
    120000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Cześć, tydzień temu zmieniłem koła z zimowych na letnie. W zimie Megane jeździ na oryginalnych (przystosowanych do Megane III) felgach stalowych z oponami 195/65 R15. Na lato mam do niej również oryginalne felgi aluminiowe z oponami 205/55 R16. Na zimówkach auto jedzie jak po sznurku w każdych warunkach. Po zmianie na letnie 16' auto zdecydowanie gorzej się prowadzi na nierównościach, często ściąga je w prawo,zauważyłem również, że kierownica chodzi jakby "sztywniej". Rozumiem, że na większych kołach i oponach o niższym profilu może nastąpić pogorszenie komfortu, ale tutaj różnica jest bardzo zauważalna, nie tylko w komforcie ale także na pewności prowadzenia, w "zimie" nic nigdy nie ściągało itp. Mam to autko dopiero od kilku miesięcy i po zakupie praktycznie od razu zmieniłem koła na zimowe, więc nie jestem w stanie powiedzieć, czy to auto już tak miało, czy teraz coś się zmieniło. Czy jest szansa, że wulkanizator coś "popsuł" przy zmianie kół? (były oczywiście wyważane) z góry dzięki za pomoc!
  2. Z tego co teraz znajduje w internecie, to rozrząd to chyba największa pięta Achillesowa tego silnika... Bardziej spodziewał bym się awarii wtrysków czy dpf, jednak wg serwisu w tej kwestii nie ma się do czego przyczepić (w tym konkretnym egzemplarzu) Śmieszne jest trochę to, że właściciel kilka tys km temu był z tym autem na przeglądzie w ASO Renault (tylko w innym) i o żadnych wyciekach mu nie mówili. Uznali również, że uszkodzony musiał być tył auta, co ciekawe czujnik lakieru wskazuje podwójną warstwę tylko w dwóch miejscach na tylnej klapie (nad reflektorami, zarówno nad lewym jak i prawym w tym samym miejscu). Nie wiem w jakiś sposób ktoś mógłby tak punktowo uszkodzić, a potem pomalować element
  3. Cześć, Sprawdzałem dzisiaj przed zakupem w Renault Decar na modlińskiej w Warszawie Megane III ph II 1.6 dci. Autko na pierwszy rzut oka wydawało się bardzo zadbane, od prywatnego właściciela, który używał auto na co dzień i serwisował regularnie w ASO Renault. Auto z 2012 roku z silnikiem 1.6 dci, przebieg ok 192 000km. Udaliśmy się więc na serwis i wyszły następujące niesprawności : - wyciek oleju od strony rozrządu i z tyłu silnika - wyciek z tylnych amortyzatorów - przednie klocki do wymiany. O ile amortyzatory i klocki to nie problem - to części eksploatacyjne, martwią mnie te wycieki, najbardziej ten z tyłu silnika. Nie mam niestety zdjęć, ponieważ podczas serwisu nie pokazali mi auta od spodu, powiedzieli jednak, że wyciek jest dosyć duży, a żeby w ogóle go zdiagnozować potrzebny jest demontaż skrzyni biegów i ciężko na tą chwilę oszacować koszty. Czy spotkał się ktoś z Was z takimi objawami? Dodaje jeszcze zdjęcie rozpiski problemów, które mi dali. Z góry dzięki za pomoc!
  4. A powiedzcie mi czy w tych samochodach sprzęgło łapie zawsze wysoko? Jest to trzecie megane, którym jeździłem i odniosłem takie wrażenie, że auto rusza przy wysokim położeniu pedału. Dodam, że każda zmiana biegu odbywa się bardzo płynnie A wracając jeszcze do wątków z mojego poprzedniego posta: 1. Tutaj też odpala od razu, jednak rozrusznik kręci moim zdaniem dosyć długo (pewnie szukam dziury w całym) 2. Czy takie zapocenie wymaga jakiejś interwencji? 3. To ok, tutaj jest tak samo. 4. Ile kosztuje wymiana rozrządu w ASO (tutaj nie był jeszcze wymieniany, więc moim zdaniem najwyższa pora na to) Dzięki! Temat już nieaktualny, obecnie po uwagę biorę egzemplarz z 1.6 dci - zapraszam do mojego tematu w tym dziale
  5. A więc jestem po oględzinach auta Ogólnie stan wydaje się być ok, auto zadbane. Killa rzeczy jednak zwróciło moją uwagę: - silnik dość długo 'kręci' zanim odpali. Czy to normalne w tym modelu? - zauważyłem 'pocenie się' rury rury na górze silnika. Nie mam niestety zdjęcia i nie umiem tego lepiej opisać, ale wydaje się to być wąż dolotowy? Był dość mocno zapocony. Co może być przyczyną? Dodam, że miesiąc temu auto przeszło przegląd w ASO i podobno wszystko jest ok. Jeszcze takie jedno pytanie, jak wygląda sprawa 'turbodziury' w tym silniku? Moim zdaniem była trochę wyczuwalna, nawet tak jakbym czuł delikatną zamułę w dolnych obrotach. Niestety nie mam dużego doświadczenia w jeździe z uturbionymi silnikami, więc wydaje mi się, że to chyba normalne? Z góry dzięki za info
  6. Widzę, że tyle użytkowników, ile opinii, czyli tak samo jeśli czyta się opinie o 1.5dci w internecie - jedni jeżdżą i nic się nie dzieje, a inni mają problemy Co do wyposażenia, to dla mnie sprawa drugorzędna, aby było audio z bluetooth i działająca klima. Jutro rano jadę obejrzeć to autko i dam znać jak wypadło na żywo
  7. Witam forumowiczów. Zgłaszam się z prośbą o ocenę poniższego ogłoszenia: https://www.olx.pl/oferta/renault-megane-iii-grandtour-1-5-dci-110-km-salon-polska-CID5-IDBzGvX.html#b567f7dbfc Szukam ogólnie auta (kompakt w kombi) max do 30 tys (najlepiej do 25). Auto użytkowane głównie na krótkich trasach (ok 60 km w jedną stronę jakieś dwa razy w tygodniu), sporadycznie po mieście. Czy 1.5 dCi da radę w takich warunkach? z góry dzięki za odp i wszelkie sugestie odnośnie zakupu. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...