Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

racyl

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    24
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    scenic II
  • Silnik
    1.6 16v
  • Przebieg (tys.km)
    218

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. no tak tylko że we wlocie robisz takie przebiegi w ciągu paru pierwszych lat gdzie to się ma nijak do przebiegu w ciągu kilkunastu u użytkownika prywatnego. we wlocie te przebiegi robisz nie malże w okresie gwarancyjnym gdzie masz wszystkie przeglądy robione na tip top są firmy gdzie nie trzymają dłużej samochodów starszych niż 3 lata, jak dla mnie lepsze są dla silnika dłuższe trasy niż takie krótkie po parenaście kilometrów z z większą ilością uruchomień. a wiadomo jak to jest w prywatnych rękach jak ta sztuka trafi do właściciela co skąpi chociażby na oleju to tym bardziej przy mniejszych przebiegach to jest padaka z silnika jeżdziłem 3 sztukami identycznymi tego samochodu( w tym jeden był sędziego jeszcze z tablicami biało- czerwonymi )i tylko jednostka co miała coś koło 130 tys żwawo się zachowywała. dzisiaj wyciągnołem scenika 1 z 1.6 16v 107km z przebiegiem też 217tys samochód z zachodu, kilka lat w pl i tym bardziej przebieg może budzić wątpliwość. samochód nie do porównania z każdą z tych 3 sztuk z większą moca ze zmienną fazą co miały po 112-113km
  2. standardowy simering ze sprężynką (np ten 32x42x6) wytrzymuje do 0,5bara cisnienia a te z pamięcią kształtu bez sprężynki jak w renówkach co są 33 to i tego nie wytrzymają ten simering chodzi po kole kzfr akurat. jasne że zostaną wytarte i to nic na dłuższą meta nic nie da a przede wszystkim uszczelniacz nie wytrzyma ciśnienia . tak jak wspominałem ktoś wcześniej wpakował 32x samochód ma 218 tys przebiegu i raczej to jest autentyczny tylko że niestety nikt w nim nie dbał o olej w grę wchodzi podmiana silnika albo sprzedaż
  3. wejść to on by się zmieścił. chciałem nawet oringa na wałku dać dodatkowo ale odpuściłem problem w tym że olej z koła wraca tą drogą. na kzfr jest takie wycięcie po to żeby olej wracał z koła między kołem a wałkiem a następnie poprzez dwa otwory w pokrywie zaworów Na wylotowym wałku to bez problemu by to zrobił bo tam nie musi nic wracać a tu nie dość że jest gorsze łożyskowanie to i gorzej to uszczelnić Olej spiernicza mi na panewkach wałka i przez to nie mam działającego przestawiacza fazy i silnik chodzi gorzej niż ten ze bez zmiennych faz przy tym 32x42x6 olej nie spiernicza tak jak przy 33....
  4. nie mam żadnej. jedynie to wiem że samochód jest z polskiej dystrybucji. w 2014 miał 169 tys a obecnie 218tys mam też kangoo 1.5dci 82km(też z polskiego salonu) to on praktycznie nie do porównania z z tym scenikiem 113km. kangoo ma obecnie 280 tys, był kupiony jak miał 230tys, wtryski trzeba było zrobić, rozrząd to wiadomo, no i stale zużywające sie elementy zawieszenia czy układu hamulcowego. przy silniku nic nie robione oprócz powyższego samochód zrywny mimo wieku, aż szkoda go sprzedawać bo widzisz że jak wciśniesz gaz to ten obrotomierz i buda reaguje na niego. nawet i 160km można nim zapierdzielać. jestem z wykształcenia mechanikiem samochodowym. nie pracuje w zawodzie, naprawiam tylko swoje pojazdy nie jeżdząc po warsztatach tak jak przewidywałem błąd powrócił przy dłuższej jeżdzie bo po prostu zmienna faza nie działa jak pisałem wcześniej posta to było na minusie olej gęsty był to i coś tam doszczelniło. teraz to tylko albo podmianka silnika albo sprzedaż auta bo na dłuższą mete nie ma co trzymać tego pojazdu Szukając auta w lecie jeżdziłem innym identycznym scenikiem z podobnym przebiegiem ( po wymianie rozrządu , kxfr) i praktycznie też nie dało się poczuć tych 112-113km. Był wtedy jeszcze inny o tych samych parametrach o mniejszym przebiegu rzędu połowy obecnego to widać było że tam jest moc
  5. chłopie nie słuchaj tych pseudo doradców bo za chwilę już nie będzie elementu do wymiany w tym samochodzie. za to co władowałeś kasy na części i robociznę w ten samochód po tych poradach to już byś drugi kupił i nie wymieniaj takich rzeczy co kompletnie nie mają nic wspólnego przewodami jak pompa sprzęgła czy zbiorniczki płynu hamulcowego, przewody widzę że nie którzy fachowcy to nawet cie naciągają proponując wymianę części zupełnie nie potrzebnych a przede wszystkim są tam takie które bez wymiany można ocenic czy przyniosą ci poprawę czy nie
  6. mając na myśli że to najgorsze silniki 16v ze zmienną fazą. chodziło mi o to w jaki sposób jest przekazywany czynnik sterujący zmienną fazą a konkretnie w którym miejscu jest ten czynnik podany na wałek dolotowy ja dbam o swoje sprzęty co nimi jeżdżę, co roku zmieniam olej. nie musowo zaraz lać drogich olejów, wystarczy ekonomiczny manol w odpowiedniej klasie . w tego typu wynalazkach jak renault 16v częste wymiany to kluczowa sprawa na takie delikatne konstrukcje renault mogą wytrzymywać silniki renault 500km ale te 16v bez zmiennej fazy. oczywiście nic nie mam do koła bo ono jak ci padnie to kupisz i założysz drugie w biegu porównaj sobie panewki i wałki rozrządu ssące(szczególnie z lewej strony od rozrządu) te ze zmienną fazą i te bez niej ktoś kiedyś wrzucił hasło że 1.6 16v to jest cholernie wytrzymałe i do dzisiaj każdy tak powtarza tylko zapomniał że póżniej zrobiono modyfikacje pierwotnej wersji ustawiłem praktycznie tak samo, uszczelniłem koło kzfr. założyłem zwykły uszczelniacz ze sprężynką 32x42x6 zamiast orginalnego 33x42x6. pewnie długo to nie wytrzyma bo żaden uszczelniacz ciśnienia nie wytrzyma na dłuższą metę wykasowałem błąd przejechałem się ze 4km po zagrzaniu i błąd jakoś nie powrócił ale silnikiem nadal potrząsa. jutro popatrze jak tam wyprzedzenie i przetestuje
  7. widzę Andrzejku że Ty bardziej teoretyk niż praktyk. tylko żeby coś umieć zrobić to trzeba to jeszcze czuć i rozumieć a co do oświecenia silniki 1.6-2.0 16v ze zmienną fazą to chyba najgorsze silniki pod względem niezawodności jakie powstały w marce renault. samo zmienne fazy owszem fajne rozwiązanie ale sposób rozwiązania to porażka samochód złożyłem identycznie jak poprzednio, chodzi tak samo co prawda błąd dało się skasować i nie powraca
  8. co ty takie bzdury wypisujesz ? każde wypadanie zapłonów dla poszczególnych cylindrów jest zapisywane w clipie
  9. ok. to jest silnik 83kw 113km. póżniej zaczeli robić 82kw/112km czekam na nowy mniejszy uszczelniacz ze sprężynką. jak jutro będzie to złoże na nowo. może koło kzfr dam o jeden ząbek w prawo nie patrząc na blokade kół nawet jakbym zmienił o jeden ząbek pasek to już wiem że to nic nie da bo w czym innym tkwi przyczyna i żeby było cacy to trzeba by około tysiaka włożyć a to już nie bardzo mi się widzi
  10. tak to jest silnik 1.6 16v. ma takie obroty jak podajesz sprawdzałem wartości nie ma jakiś kosmicznych wartości temp w kolektorze dolotowym. wiadomo zawsze w dolocie będzie bardziej dodatnia temp niż ta na zewnątrz musiałem rozebrać rozrząd bo olej sie leje z kzfr. wszystkie nowe uszczlniacze pozakładałem, pokrywe klawiatury też doszczelniłem choć nie było wycieku już mnie to wkurwia nowe koło, nowy uszczelniacz tak jak powinien być 33x42x6. w dodatku kupiłem corteco(drogi jak cholera) bo miał być ze sprężynką a to taki sam sam jak orginał czy erlinga z pamięcią kształtu. przed wymianą też się lało, ktoś założył typowo vw 32x42x6 i tez spierdalało. ciasno było wszystkie blokady przed demontażem posprawdzałem i bylo ok, koło też zablokowane że nie ruszysz ani w lewo ani w prawo wieńcem
  11. no właśnie nie wiem kiedy wyskakuje. czy to się da wyłapać w clipie bo jak przeglądałem ten błąd to nie było raczej opisu przy jakich obrotach powstał Jak przeglądam zdjęcia z clipa z przed wymiany koła i cofnięciu znaku na wieńcu z 2 na 12 to kod błędu jest identyczny tak sobie myśle że jak zdemontowałem rozrząd to przy ustawieniu (patrząc od skrzyni )trzeba było w wałek dolotowy włożyć płaską blokadę i przycisnąć wałek do dołu aby druga część blokady weszła w wałek wydechowy. jeśli koło kzfr byłoby nie cofnięte w lewo( patrząc od rozrządu ) to teraz ten wałek połączony z łopatkami koła powinien się przestawić że blokada blokada wałków nie powinna pasować jeśli to koło kzfr fabrycznie byłoby żle ustawione co o tym myślisz ? właśnie po rozgrzaniu są te drgania. tzn pochodzi trochę na jałowych jak obserwowałem wyprzedzenie zapłonu to były wartości od ujemnych po dodatnie ale czy było poniżej -4 to już nie pamiętam . jutro przejadę się i zobaczę widać że ktoś przede mną walczył z obrotami w tym samochodzie bo i czujnik wałków ma popisane oznaczenia korektorem, przepustnica była wypicowana
  12. @jabrze no właśnie nie przekręciłem w lewo bo wcześniej nie znalazłem info że trzeba. mam silnik 1.6 16v w sceniku a w manualu nic o tym nie znalazłem. w opisach różnych magików też nic nie ma o tym założyłem to co fabryka ustawiła. jedni piszą że nie trzeba bo fabrycznie ustawiają na zero a teraz to sam nie wiem już co o tym myśleć stare jak demontowałem to rzeczywiście się cofnęło w lewo
  13. złączki we wtyczce przygięte gdyby były braki w ciągłości zasilania to wydaje mi się kontrolka serwice by migała czy sie zapalała jak po zdjęciu wtyczki z elektrozaworu czy koło kzfr nie powinno być zablokowane przed montażem ? co takiego jest ponoć w silnikach 2l f4r czy volvo i montowaniu używanych kół. trzeba dokręcić koło do wału bodajże obrócić w lewo aż sie zablokuje. potem odkręcić i zaczać ustawiać te koło wg znaków na obudowie. ja tego nie sprawdzałem bo koło jest
  14. wkręcamy kiedy widzimy że tłok 1-go cylindra zbliża się do GMP. daje to nam że słyszymy jak wał się oparł o blokade i jest idealnie ustawiony GMP. ja nie twierdze że wkręcamy blokade w dowolnym punkcie obrotu wału bo jakby tak było to by połamał blokadę. tak jak napisałem przed minimalnie gmp Tak jest we wszystkich instrukcjach renault, continental. wszelkich magików polskich czy ruskich na youtube robiłem tak silniki dci i było ok silnik jeżdził z wcześniej z przestawionym kołem kzfr ( gdzieś na godzinie 2 a nie jak powinno być na 12) może to coś popierdzieliło w sterowniku ja koło kzfr założyłem nowe i nowy zawór zastanawia mnie czy ta część wewnętrzna kfzr co ją się dociska do wałka powinna być w jakieś konkretnej pozycji ja założyłem tylko aby znaczek na części zewnętrznej pasowej był ustawiony na godzinie 12 nic nigdzie nie mogę wyszukać jak ta wewnętrzna część powinna być ustawiona koło kzfr tak działa że kąt ustawienia faz zmienia się w zakresie 0-43 stopnie wału korbowego nie wiem czy dobrze kojarzę ale na 1 obrót wałka rozrządu przypada 2 wału korbowego. czyli koło działa w zakresie 21,5stopnia wałka rozrządu moja blokada ma te 69,5
  15. chodziło mi że ustawienie robiłem na wykręconych swiecach jak nie ma blokady wału wkręcanej w blok owszem suwmiarką czy śrubokrętem sprawdzamy GMP wkręcona blokada w blok jest właśnie przy 1-szym cylindrze. przeciwwaga wału właśnie uderza o blokadę i wtedy mamy GMP
×
×
  • Utwórz nowe...