Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Plugawy_Luka

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III
  • Silnik
    1,6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    212

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Nasunęło mi się jeszcze jedno. 2 z 3 miały wymieniane łączniki stabilizatora przy podobnym przebiegu ok 70k km. Jak jest z zawieszeniem w MIV?
  2. Dzięki wielkie za wszystkie informacje. Dam znać co do mojej decyzji i samego zakupu.
  3. Wersje wyposażenia INTENS, z kamerą cofania i czujnikiem martwego pola w obu autach z silnikiem 1,6, natomiast 1,5 nie ma kamery ani czujnika martwego pola, poza tym wyposażenie to samo. Cena za 1,5 to 45 tys, 1,6 to odpowiednio 47 i 48 tys. Zastanawiałem się nad benzyną, ale obecnie bardzo mało używanych z takim wyposażeniem się sprzedaje. Silnik diesla podpowiedział mi też znajomy, który robi podobne trasy. Rzekłbym, że do pracy jeździ nawet bliżej niż ja. Ma Toyotę Avensis z 2010 roku z silnikiem chyba 1,8, i ze 150KM, (dokładnie nie pamiętam), i wszystko jest ok, wymieniał dwumas przy 160 tys km, ale z filtrem cząstek stałych nie miał nigdy problemu. Wiem, że ciężko te silniki porównywać, ale skoro jemu ma takie trasy ten silnik nie sprawia problemów, to może w Renault również.
  4. Dzięki za odpowiedź. A co powiesz na 1.5 DCi/110 KM? Widzę, że wśród używanych z podobnymi przebiegami też jest dosyć popularny.
  5. Cześć. Pojawiłem się na forum, ponieważ jestem na etapie wymiany samochodu. Jeżdżę od 5 lat Megane III z silnikiem 1,6 16V z instalacją gazową Lovato. Dlatego też interesuje mnie mocno zakup Megane IV, tym razem w wersji grandtour ze względu na powiększenie rodziny. Swoją Renię kupiłem jako auto poleasingowe z przebiegiem 122k km, instalację LPG założyłem od razu po zakupie. Średni przebieg w ciągu roku to 20k km. Póki co nie działo się nic. Regularnie wymieniam olej, filtry, przy 180k wymieniałem rozrząd. Spalanie gazu to średnio ok 11l/100km, w mieście nawet do 13l/100km. Stoję przed wyborem używanej MIV: 1)z 2017 roku z silnikiem 1.6 DCI, przebiegiem 97k km, 2)z 2016 roku z silnikiem 1.6 DCi, z przebiegiem 112k km, 3)z 2017 roku z silnikiem 1.5 DCi 90KM, z przebiegiem 120k km. Wszystkie opcje to sprzedaż przez firmy skupujące auta głównie poleasingowe. Wszystkimi trzema jeździłem, nie słyszę stuków, nie widzę większych wad (delikatnie niespasowana klapa bagażnika we wszystkich 3). Skupiłem się na dieslu, bo mieszkam poza Warszawą i codzienny dojazd do pracy to ok 30 km zarówno po trasie (większa część drogi) jak i po mieście. Raz w miesiącu trasy ponad 100 km do rodziny. Czy dobrze celuję? Diesle, z takimi przebiegami? Na co muszę się przygotować? Wiem, że wariant 90KM nie ma dwumasu, więc są niższe koszty eksploatacji, ale czy poza tym jest ok? Czy silnik 1,6 DCi rzeczywiście jest najbardziej udany i oszczędny z diesli w MIV? Poczytałem to forum i na kilka pytań znalazłem odpowiedzi, ale nie na wszystkie. Po mojej MIII, teoretycznie, nadal mam zaufanie do Renault, ale też staram się w miarę trzeźwo podchodzić do zakupu, nie jestem wybitnie wrażliwy na lekkie niespasowania materiałów, czy ciche dźwięki skrzypiącej masy plastiku wewnątrz (w mojej MIII też tego sporo, ale nie przeszkadza). Będę wdzięczny za pomoc:)
×
×
  • Utwórz nowe...