Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MRAF

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane Classic I phII
  • Silnik
    1.8
  • Przebieg (tys.km)
    231000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Koledzy, dużo czytam o wymianie rozrządu, choć nie robiłem tego nigdy chcę to zrobić, a mogę zaryzykować na Megance. Oprócz rozrządu muszę wymienić uszczelniacze na wałkach. Czytałem instrukcję w książce sam naprawiam, dużo artykułów, oglądałem filmy na yt (chociaż tam są do 1.4 i 1.6). Podnoszę auto, ustawiam je na kobyłkę, pod miskę daję lewarek i deseczkę i podnoszę silnik. Zdejmuję prawe przednie koło i osłonę z plastiku. Potem demontuję dolot powietrza, usuwam zaślepki wałków. Zdejmuję pasek klinowy i odkręcam świecę na pierwszym cylindrze (pierwsza prawa). Kręcę kołem pasowym wału w prawo tak aby móc wsadzić blokadę w wałki. Odkręcam zaślepkę przy bagnecie / filtrze i wkręcam blokadę wału korbowego. I do tego momentu to proste dla mnie. Teraz należałoby odkręcić koło pasowe wału. Ale jak to zrobić? Blokada blokuje tylko w stronę dokręcania, ale nie odkręcanie. Jak zablokować koło tak aby je odkręcić (nie mam klucza udarowego)? Po otrzymaniu odpowiedzi na powyższe pytanie i jak już mam zdjęte koło pasowe, to okręcam obudowę rozrządu, która bodajże jest metalowa. I czy teraz markerem zaznaczam położenie wałków na silniku? Czy są jakieś specjalne rowki do tego? Napinacz luzuję i zdejmuję pasek. Mogę też odkręcić teraz koła zębate wałków - one mają w środku na gwincie jakieś wycięcie aby potem składając dobrze wsadzić te koła by ich nie przesunąć choćby o minimetr? Oprócz rzecz jasna kreski zrobionej markerem. Zdejmuję pokrywę zaworów (wcześniej demontuję kolektor itp.) i wyciągam uszczelniacze, składam wszystko w odwrotnej kolejności. Czy składając muszę na coś konkretnego zwrócić uwagę bo coś się zmienia / jakaś inna procedura (szczególnie interesuje mnie naciągnięcie paska rozrządu i moment zdjęcia blokad) Dziękuję z góry za pomoc
  2. Pytanie jaka to dioda? Czy taka wystarczy czy to zupełnie inna - nie mogę nigdzie znaleźć jej parametrów... https://www.elfadistrelec.pl/pl/bezpiecznik-dioda-normoto-400-czarny-imaxx-d1130/p/11029373
  3. A więc tak, odpiąłem wtyczkę od kompresora (dwu-pinowa) co jest przy kole pasowy i mimo odpięcia pali bezpiecznik przy włączeniu klimatyzacji na panelu (przycisk AC). Nawet nie musiałem żarówki podłączać bo i tak nie zapala się gdyż od razu bezpiecznik się przepala. W którym kierunku teraz szukać problemu?
  4. A powiedz mi proszę gdzie ta cewka dokładniej? Przesyłam zdjęcie bezpieczników pod maską - chyba, że są jeszcze jakieś inne bezpieczniki... Bezpiecznik od sprężarki powinien być na górze po lewej (obok niebieskiego). Chyba, że to to czarne po lewej. Lecz to wygląda jak bezpiecznik. A jeśli nawet, to jak to sprawdzić - bez tego nie odpali klimatyzacja?
  5. Czyli najlepiej kupić używaną sprężarkę i wymontować z niej cewkę i wsadzić do sprężarki w aucie? Nowej cewki nie dostanę, a nowa sprężarka to ceny, że ohoho... Chyba, że to taka sama jak w 1.4 / 1.6 https://allegro.pl/oferta/megane-scenic-i-ii-cewka-sprezarki-klimatyzacji-8430219594
  6. Witam, jak w tytule, w mojej megance przepala się bezpiecznik od sprężarki. Przepala się on tuż przy próbie uruchomienia sprężarki. Czasami podziała ona dłużej, a czasami raz się zakręci i wtedy bezpiecznik pada. Oryginalnie jest tam 7.5A, a przepala nawet 15A. Czyściłem styki i wszystkie wtyczki pod bezpiecznikami lecz to nic nie zmienia. Czujnik ciśnienia jest na 3 piny, czynnik jest w układzie. Na sucho to koło w środku sprężarki (nie te na którym jest pasek) obraca się łatwo - nie ma "sztucznego" oporu. Gdzie szukać przyczyny?
  7. A jednak nie rozwiązano problemu. Teraz nie wchodzi żaden bieg. Wymieniłem sprężynkę na wodziku, nowy olej, a problem pozostał. Powiem więcej, nie wchodzą biegi, a przez chwilę były tylko 1 i 2. Zauważyłem też, że metalowa kuleczka nie wyskakuje za sprężynką. Naprawa, jeśli tak to co zrobić czy wymiana skrzyni?
  8. Witam, mam wyciek spod pokrywy zaworów w silniku 1.8. Słyszałem, że to nie jest typowe uszczelnienie na uszczelkę, a na masę uszczelniającą. To nie jest problemem, ale sam demontaż podobno jest problemem. Czy jest jakiś poradnik jak zdemontować ową pokrywę aby nie wyleciały wałki - mechanik mówił coś o rozrządzie pływającym. Zawsze sam sobie uszczelniałem pokrywy, ale to był klasyczne pokrywy
  9. Witam serdecznie forumowiczów. Od wczoraj jestem posiadaczem Megane Classic 1.8 LPG. Wszystko byłoby super gdyby nie jeden fakt - auto kupione z wadą, lecz nie wiem gdzie dokładnie szukać problemu. Otóż po wrzuceniu biegu wstecznego i po przestawieniu potem go na bieg neutralny i z chęcią wrzucenia innego biegu, żaden bieg nie wchodzi. Nie jest to za każdym razem, raz jest, a raz nie. Czasem da się wrzucić 5. Jak auto poruszy się (nawet na wyłączonym) to czasem lewarek załapuje i wchodzi dowolny bieg. Gdyby nie wsteczny, to wszystkie biegi pracują idealnie. Niezależnie czy wszystko na uruchomionym silniku czy na wyłączonym, tak samo niezależnie czy ze sprzęgłem czy bez. Podczas jazdy zauważyłem też, że lewarek się cofa, ja przyspieszam, a lewarek trochę się przesuwa w stronę tyłu auta. Czy to wina jakiejś sprężynki (tak mówił niby poprzedni właściciel...) czy może poduszki w kształcie lizaka czy czegoś zupełnie innego? Pozdrawiam wszystkich! // Problem rozwiązano. Teraz nie mógł wejść żaden inny bieg oprócz 5. Przypadek znany ze skrzyń Renault. Chwilowym rozwiązaniem jest przez wlew oleju cofnięcie wsadzenie śrubokręta.
×
×
  • Utwórz nowe...