Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Maciekek

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III
  • Silnik
    1.6 110KM
  • Przebieg (tys.km)
    110

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. jechałem i znalazłem nowy "objaw" albo lepsze okreslenie tego dzwieku. Jak jade na 3 i redukuje do 2 biegu, to podczas puszczania sprzegła wydobywa się taki dzwięk jak obroty się dopasowują, podobny dzwięk jest w czasie kiedy jade nie przyspieszając powyżej 65 km/h, nie ważne na jakim biegu. Podobny dzwięk słyszałem w innym aucie, przy redukcji, ale nie w czasie jechania bez przyspieszania.
  2. Cześć! Od jakiegoś czasu (miesiąc, dwa) jeżdzę megane ciągle jej się uczę i od kilku dni mam pewne obawy, że coś jest nie tak. Otóż, słyszę w czasie jazdy powyżej 65km/h jakieś buczenie lub wycie (nie muszę się wsłuchiwać, żeby to usłyszeć, ale powyżej 100km/h już raczej nie jest słyszalne, chociaż wydaje mi się, że dzwięk jest, ale z uwagi na hałasy powietrza i kół tego tak nie słychać). Wycie występuje na każdym biegu powyżej tej prędkości, jak i bez biegu, na luzie. Poniżej tej prędkości, nawet na 6 biegu jest cisza, problemu nie ma. Dodatkowo buczenie ustępuje kiedy wcisnę gaz tak, żeby przyspieszać - chociaż nie muszę mocno przyspieszać. Jeśli jade i utrzymuje prędkość np 80km/h to buczenie występuje, odpuszę gaz, też występuje. Zacznę przyspieszać, przestaje wyć/buczeć. Znowu odpuszczę gaz - pojawia się ten dźwięk. Kompletnie nie wiem z czym to może być powiązane, dlaczego jak przyspieszam to przestaje a jak przestaje lub nawet zrzucam bieg to się pojawia.. Może ktoś z Was miał podobne historie i wie gdzie najpierw zajrzeć? Skrzynia? Jakieś łożysko? Opony są nowiutkie, na pewno mam do wymiany końcówkę drążka kierowniczego i potem zrobię geometrie, ale nie sądzę, żeby to miało związek. Niestety nie wiem jak było na starych oponach, bo się tak nie wsłuchiwałem..
  3. Dla potomnych, potwierdzam, to ogranicznik. Stuka przy otwieraniu ale i przy pracy zawieszenia/kiwania samochodu. Wymieniłem na oryginalny z metalowymi tulejami, troche głośniej i ciężej drzwi chodzą, ale dla mnie to plus. ponieważ parkuje dosyć ciasno auto, to mam większa pewność, że drzwi nie walną samochodu obok.
  4. @andrzejm36 Wiesz co, niby to więcej roboty, ale nie mam takiego mechanika w pobliżu, któremu ufam i wiem, że on mi wymieni filtr i wleje ten olej, który mu dałem. Poza tym jak sam takie rzeczy wymieniam, to często ogarniam to w garażu w niedziele z samego rana bo w sumie tylko wtedy mam czas No i troche radości tez to daje, a najgorszy jest pierwszy raz, w innym moim aucie wymieniam już praktycznie z zamkniętymi oczami, i nie ma żadnego problemu, wiec do tych "zaoszczędzonych" 30 zł doliczam swój spokój, wygodę, że zrobie kiedy chce i pewność, że wiem co jest wlane. Trochę tego zwarcia się obawiam, bo tam mega ciasno, dlatego odłączę aku i zobaczymy, człowiek się uczy..
  5. @Prezes dzięki sprawdzę, zakładam, że może on być gdzies w okolicy wlewu paliwa (od spodu oczywiscie) lub na wysokości prawych tylnych drzwi?
  6. Dzień dobry, Dzisiaj jadąc meganką usłyszałem dziwne i raczej często powtarzające się dźwięki z lewych przednich drzwi. Dźwięk pojawia się przy przyspieszaniu i hamowaniu, jakby coś w drzwiach było luźnego. Natomiast nie jest to raczej nic z zawieszenia, bo na dziurach raczej to się nie pojawia, raczej musi być jakaś zmiana prędkość (albo przyspieszenie albo hamowanie) żeby to tak stuknęło. Mam do naprawy strzelający ogranicznik w drzwiach, ale nie wiem czy to może być powiązane, a jak już będę rozbierał boczek to może na coś jeszcze zwrócić uwagę? Ktoś może miał taki problem? Stukanie nie jest super głośne, ale w korkach, to stuka co chwile, cicho ale dosyć często
  7. Ja w autach, w których już wcześniej olej sam wymieniałem, też raczej odkręcam ręką. Ale tutaj nie wiem jak mocno jest przykręcony więc wole się przygotować w narzędzia
  8. @aniewa widać go bez sciagania plastikow? Czemu moze go nie byc? Nie rozumiem
  9. @aniewa o nie znalem tego Ok, to jeszcze jedno pytanie, o filtr paliwa. Gdzie on jest? Jakieś odpowietrzanie po wymianie trzeba robić? Nie chce zakładać nowego tematu, może tu w tym się dowiem Oczywiscie chodzi o 1.6 110KM 2010 rok
  10. Dzieki za odpowiedzi i porady, @czik3n to przez to ze zwarłeś do alternatora? kluczem, filter?
  11. Dzień dobry, Od niedawna jestem okazję pojeździć trochę Megane 3 z 2010 roku z silnikiem 1.6 110KM. Ponieważ lubię dbać o auta (ale nie jestem mechanikiem), to często sam wole zadbać o auto, którym jeżdzę. Nie przepadam za oddawaniem ich do mechaników, tylko dla czynności, które umiem zrobić sam. Ale właśnie czy umiem, to wole się upewnić. W innych autach raczej sam wymieniałem olej, wiec wiem na czym to polega. Ale to moje pierwsze renault wiec wolę się upewnić czy dam radę czy wiem o wszystkim. Może ktoś się podzielić doświadczeniami z wymiany oleju w tym aucie? Przede wszystkim interesują mnie te kwestie: 1) Czy dam rade na samych podnośnikach (lewarkach, kobyłkach) - niestety nie mam kanału 2) Pewnie, aby uzyskać dostęp do miski olejowej (korka) trzeba zdjąć osłonę silnika? 3) Czy można odkręcić filtr kluczem łańcuchowym do filtrów? Czy trzeba mieć ten specjalny kluczy, dopasowujący się do kształtu filtra? 4) Czy jakieś dodatkowe czynności podjąć? Coś w stylu: odłącz akumulator, albo nie odłączaj akumulatora itp, wszystko chętnie wysłucham
×
×
  • Utwórz nowe...