Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

lekkir

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane Scenic III phII & Clio III phII
  • Silnik
    1.6 dCi 130KM & 1.6 16V GT 128KM
  • Przebieg (tys.km)
    100 & 190

Ostatnie wizyty

87 wyświetleń profilu
  1. I też mi się tak wydaje - nie ma co porównywać do standardowych K4M. Chyba sobie odpuszczę bo to chyba szukanie dziury w całym, albo nie 😁 Tylko to spalanie nie jest normalne bo żeby mieścić się w 10litrach/100 to nie mogę przekraczać 4tysięcy, a i korekty długoterminowe beznadziejne - po uszczelnieniu dolotu zrobiły się jeszcze bogatsze...
  2. Nie było mnie przez chwilę bo choroba człowieka dopadła, ale jeszcze przed chorobą zauważyłem, że w momencie wyłączania świateł mijania kąt spada do zera po czym od razu odbija do poprzednich wartości. Na drugi dzień, gdy chciałem powtórzyć doświadczenie wyłączenie świateł nic nie dało (kąt się nie ulega zmianie). Silnik był bardzo solidnie rozgrzany, a wyglądało to następująco: Idąc za ciosem z ciekawości zrzuciłem pasek osprzętu, kąt się nie zmienił, za to obroty silnika skoczyły do średniej 863obr/min. Podmieniłem również pierwszą sondę na nówkę oryginał Bosch - zmian we wskazan
  3. Świece wymienione - czy są jakieś zmiany ciężko powiedzieć. Starałem się dla testów przed i po zapewnić podobne warunki pracy ale to nie jest proste (mowa o temperaturach na poszczególnych czujnikach silnika). Odczyty Clipem po wymianie świec w porównaniu do odczytów przed wymianą: sygnał spalania stukowego średni - wartości spadły, będzie tego nawet ok 1000 jednostek mniej kąt wyprzedzenia zapłonu - raczej bez zmian (niby średnie z logów są niższe o ok 0,5°V, ale nie wygłupiajmy się, jest to różnica pomijalna) wskazania sondy lambda przed katalizatorem zbliżyły się do 0
  4. W korku to my nie jeździmy (naprawdę mam ładne warunki jazdy). Przy mało płynnej jeździe praca termostatu jest mniej więcej jak na wcześniejszych logach. Wentylator przy włączonej klimie pracuje cały czas (wolno i ledwo go słychać) i silnik nie osiąga bardzo wysokich temperatur, jak wyłączę klimę (wentylator wówczas nie pracuje) to temperatura silnika wzrasta i na pewno powyżej 100 stopni (ile stopni dokładnie było nie pamiętam, możliwe że właśnie te 105stopni). włącza wentylator. Jeszcze co wczoraj zauważyłem odnośnie kąta wyprzedzenia zapłonu - jak wyłączam światła mijania kąt ten od ra
  5. Przepraszam najmocniej, wkleiłem w obu przypadkach złe numery - już zmieniłem na poprawne.
  6. Jakiej firmy polecasz? bo pierwsza sonda OE 8200940054 z Boscha praktycznie nieosiągalna na wolnym rynku tylko ASO w cenie 570zł/netto 😨, natomiast z Denso nie ma problemu. Niestety w moim silniku przewód tej sondy jest długi bo podobno aż 75cm gdyż wtyczkę ma z przodu. Czy uniwersalna sonda Boscha się nada? (jeśli w ogóle z tak długim przewodem są dostępne). Z zaciśnięciem konektorów nie będę miał problemu. Druga sonda OE 8200650085 na szczęście dostępna bez najmniejszego problemu. Co to termostatu. Wczoraj zrobiłem autem dłuższą wycieczkę do Katowic, czyli w jedną stronę ok 50km drogą
  7. Zamówione świece Denso jednoelektrodowe, jeśli przyjdą to jutro wymiana. Jak zmierzyć spalanie stukowe dla poszczególnych cylindrów? u mnie jest tylko parametr "PR427 sygnał spalania stukowego średni" (dla wszystkich cylindrów, dobrze myślę?). Oczywiście sprawdzę przed i po i napiszę jakie zmiany. Tak w ogóle jakie wartości należą do poprawnych? serwisówka dla mojego sterownika nic nie podaje, dla sterownika S3000 podaje że pomiędzy 10000-20000. faktycznie na powyższych wykresach jest jak piszesz, co ciekawe przez kilka dni po wymianie kontrolowałem pracę termostatu i było
  8. Witam szanownych Forumowiczów Rozpocznę może od przedstawienia powoda: K4M 862 1.6 16V - Clio III GT 128KM na sterowniku Siemens SIM32. Przebieg 190 tyś/km, rok produkcji 2010 r - posiadam go pół roku. Objawy: wysokie spalanie (przy spokojnej jeździe 10l/100km) kąt wyprzedzenia zapłonu na biegu jałowym jest rozbiegany i ze średnią 8,03°V (wartość uśredniona z pomiaru trwającego 120 sekund) wg serwisówki powinien wynosić 4°V Pewnie większość z Was powie, że 10 litrów to nie tak źle - i z tym się zgadzam, ale nie przy naprawdę spokojnej jeźd
  9. To wersja GT 128KM i dolot z odlewu. Wycieków z odmy brak, jedynie możliwa, chociaż z małym prawdopodobieństwem nieszczelność na metalowej uszczelce dolotu - tej ze zdjęcia, ewentualnie gdzieś na podciśnieniach... Powiedzcie jeszcze, jak kąt wyprzedzenia zapłonu jest prawidłowy to też tak skacze jak u mnie? Czy to raczej stabilne wskazania +/- 1 stopnień?
  10. Wracając do tego tematu na dowód filmik sprzed chwili, pomiar max 2 minuty po zgaszeniu silnika... https://youtu.be/YPd0CM3Ta7I
  11. 1/ u mnie nie występuje gdyż kolektor nie jest plastikowy lecz odlew jakiś, jest tylko uszczelka metalowa 8200808363 o której wspominasz w pkt 3. 2/ uszczelka wymieniona w dniu w którym wymieniałem rozrząd 3/ wspomniałem w pkt.1 - właśnie dowiedziałem się, że dostępna tylko w ASO i życzą sobie za nią tylko 102zł Tylko czy będzie miało to realny wpływ na kąt wyprzedzenia zapłonu?
  12. Zrobiłem jak pisałeś. Maksymalny odczyt 46,5°V. Poniżej zapis z dzisiejszego przejazdu w całości oraz wycinki z przegazówek (na całościowym zaznaczyłem też te przegazówki). Co mówią odczytane wartości? bo dla mnie to nowe niezdobyte wcześniej tereny a co za tym idzie brak doświadczenia, wiedzy 😯 Coś tam sprawdzałem, ale nie było to zbyt profesjonalne (podawałem w miejscach połączeń w układzie dolotu gaz z butli przy pomocy węża i obserwowałem odczyt sondy lambda), co prawda wykazało nieszczelność tylko na czujniku temperatury powietrza, ale lepiej było by to wy
  13. MAP sensor był już wymieniany na oryginał - Siemens bodajże. Jego wskazania są przybliżone do tego wcześniejszego - stary pokazywał chyba z 0,01 bar mniej. Jest szczelnie osadzony - z tym akurat jest wielki problem bo musiałem kombinować z oringami aby ładnie siedział. Termostat z czujnikiem temperatury wymieniony - stary za szybko puszczał, nowy pracuje bardzo ładnie. Czujnik powietrza w dolocie wymieniony, pokazuje tak samo jak stary. Stary cechował się znaczną bezwładnością, nowy szybciej reaguje na zmianę temperatury powietrza. Zakładam, że nowy elektrozawór Pierburga jest s
  14. Tak, czysta - z resztą była wykręcona bo miałem wymieniać jej uszczelnienie - niestety źle zostało dobrane... Podczas odczytów zawsze wyłączam wszystkie odbiorniki elektryczne oraz klimę, Czy ten kąt na wolnych obrotach powinien być stały czy może trochę skakać? jak może to ile? Może inaczej - z których czujników są brane odczyty do ustalenia kąta wyprzedzenia zapłonu? Bo jak czyściłem czujnik położenia wału to było na nim tak dużo syfu, że aż w głowie się nie mieściło. Może właśnie on z jakiegoś powodu ma problem z prawidłowym odczytem? ============== Poniżej 26 sekund
  15. W końcu udało się wymienić rozrząd, ale po kolei: Przed wymianą rozrządu z ciekawości wrzuciłem nowy elektrozawór (Pierburg). Wnioski są takie, że brak jakichkolwiek zmian jeśli chodzi o obroty zimnego silnika zaraz po odpaleniu (dla przypomnienia obroty wskakiwały na 1500obr. po ok 2sekundach spadały do 600obr żeby po kolejnych 2sekundach podskoczyć do 1900obr i już późnej powoli opadać), dynamika też się nie zmieniła a przejeździłem na nim jakieś 100km. Po założeniu nowego rozrządu SNR + KZFR Delphi + elektrozaworu Pierburg (idealne ustawienie wałków i wału wymagało 4 podejś
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!