Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Arekzalom2

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II
  • Silnik
    1.9 dci
  • Przebieg (tys.km)
    267456

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Zakładki

  1. Brak prawego światła mijania.
    Brak prawego światła mijania.

    Na początku października w mojej megance stwierdziłem brak prawego światła mijania (po stronie pasażera). Było to rano. OK. Pomyślałem, padła żarówka, bo już jeździła od 1,5 roku, więc już mógł nadejść jej czas. W drodze powrotnej z pracy kupiłem 2 żarówki H7 i ku mojemu zaskoczeniu po kupnie nowych żarówek, stara żarówka świeciła. Pod domem okazało się podczas wymiany, że jest jeszcze nadpalona kostka w lampie. No cóż zdarza się pomyślałem. Pojechałem do sklepu i kupiłem kostki do żarówek, aby wymienić na nowe. Po wymianie kostki, okazało się, że nadal nie ma napięcia na kostce od światła mijania. Czyli trzeba szukać dalej. Przyczyna braku napięcia, znalazła się w skrzynce obok akumulatora. Nadtopiony styk w module.

     

    thumb_hosting_zdjec_1414580799__zdjecie0459.jpg

     

    Po przeczyszczeniu i dogięciu blaszek w kostce czas przyszedł na sprawdzenie miernikiem czy jest napięcie na stykach kostki. Było. Uradowany wszystko złożyłem w całość. Ale znowu miałem problem ze światłem. Raz było raz nie było. Okazało się, że kiepskiej jakości są styki w kostce porcelanowej i nie trzymały odpowiednio żarówki. Wymieniłem je na inne i o dziwo wszytko wróciło do normy. Jednak spokoju nie dawała mi nadtopiona kostka od świateł. Postanowiłem przerobić instalację auta. Do tego potrzebowałem następujących rzeczy:

     

    :arrow: 2 podstawek pod przekaźniki (strasznie trudno dostać nowe w sklepach motoryzacyjnych u mnie, więc zakupiłem na allegro).

    :arrow: 2 przekaźników samochodowych 20/30A (te o dziwo dostałem w 2 sklepie motoryzacyjnym, który odwiedziłem).

    :arrow: trochę przewodów elektrycznych 1,5 mm2

    :arrow: trochę konektorów.

    :arrow: peszel do schowania przewodów w aucie.

    :arrow: 2 gniazda bezpiecznikowe "hermetyczne" plus 2 bezpieczniki 10A.

     

    Tak przygotowany przystąpiłem do pracy. Trochę zdjęć z postępów pracy.

     

    thumb_hosting_zdjec_1414582788__2014-10-13_170639.jpg thumb_hosting_zdjec_1414582777__2014-10-13_170623.jpg thumb_hosting_zdjec_1414583067__2014-10-13_170918.jpg thumb_hosting_zdjec_1414583004__2014-10-13_170714.jpg

     

    I oto efekt końcowy.

     

    thumb_hosting_zdjec_1414582837__2014-10-13_174635.jpg

     

    Tak przygotowany czekałem na odpowiednią pogodę i czas aby zainstalować przekaźniki w samochodzie. I w dniu dzisiejszym już jestem po operacji. Przebiegła szybko i przyjemnie. Po odkręceniu osłony akumulatora i zdjęciu obudowy skrzynki bezpieczników przystąpiłem do pracy. W pierwszej kolejności odkręciłem klemę minusową z akumulatora. Potem wypiąłem kostkę z jej gniazda.

     

    thumb_hosting_zdjec_1414580753__zdjecie0456.jpg

     

    Potem przeciąłem na odpowiedniej długości przewody (u mnie 2 zielone z jednego pinu idą do światła i silniczka regulacji) i połączyłem przy pomocy lutowania starą i nową instalację. Wcześniej nową instalacje włożyłem w peszel dla bezpieczeństwa. Potem obkurczyłem koszulki termokurczliwe z klejem dla zabezpieczenia połączenia. I tak 2 razy.

     

    thumb_hosting_zdjec_1414580826__zdjecie0460.jpg

     

    Wejście przewodami (od przekaźników) w peszlu do skrzynki bezpieczników.

     

    thumb_hosting_zdjec_1414584643__zdjecie0465.jpg

     

    Na koniec wszystko sprawdziłem jeszcze raz, czy przypadkiem gdzieś nie popełniłem błędu. Po upewnieniu że wszystko tutaj jest OK, zabrałem się za wykonanie podłączenia przekaźników pod akumulator. Tak to wygląda po podłączeniu wszystkiego w aucie.

     

    thumb_hosting_zdjec_1414580903__zdjecie0464.jpg

     

    Po przetestowaniu oświetlenia i regulacji wysokości świateł (wszystko działa poprawnie), złożyłem samochód w całość. I jestem teraz spokojny o światła.

    schemat mijania..jpg


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!