Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

tweaker

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane I phII
  • Silnik
    K4J 1.4 16v
  • Przebieg (tys.km)
    245000
  1. Faktycznie mój błąd, plus jest wspólny. To według mojego rozumowania: - brak masy na komputer (piny 3, 28, 33, 67) spowodował by brak pracy wszystkich wtryskiwaczy -w moim przypadku uszkodzony jest komputer który nie steruje masą na wtrysku 4 cylindra. Dobrze kombinuje czy coś kręcę ? Zastanawia mnie ciągle to ze mam 2 sterowniki (jeden z auta pacjenta) i drugi z innego źródła i uszkodzone w ten sam sposób ?
  2. Wydaje mi się ze na pozostałych tez było 12V po zapłonie. Musiał bym podejść do auta i zobaczyć dla pewności. Na pracującym silniku niedziałający cylinder ma cały czas 12V na wtyczce wtrysku a na pozostałych było "migające" 7V (używałem zwykłego miernika i pewnie zdarzył zmierzyć tylko 7V podczas sterowania wtryskiem).
  3. A wiec... Po zapłonie jest 12 V na niedziałającym wtrysku, mierzyłem między pinami wtyczki wtryskiwacza i miedzy plusowym pinem wtyczki wtrysku i śrubą od łapy silnika. Znika po wyłączeniu zapłonu i przekaźnika. Dokładnie tak. Wtryskiwacz z działającego cylindra 1 zamontowany do 4 nie tryska, a ten z 4 w 1 cylindrze działa. Wiązkę odtaśmowałem od wtyczki sterownika poprzez "skrzyżowanie" z przewodami ze skrzynki przekaźników/bezpieczników pod maską aż do grubego peszla idącego kolo podłużnicy i na tym odcinku jest ok. Niestety dalej jej nie prułem bo zaczęło padać a niestety jestem zmuszony robić to pod chmurką. Zastanawia mnie sterownik. Bardziej wygląda to tak jak by nie było sygnału sterującego na wtryskiwacz 4 cylindra. Awaria nastąpiła podczas jazdy i nie było wcześniej objawów nadchodzącej "katastrofy". W posiadanym wcześniej aucie jak padała wiązka silnika to raz palił raz nie palił w zależności jak przewody się ułożyły i wyginanie wiązki dawało efekty w postaci wywołania usterki lub jej ustąpienia. Z drugiej strony dwa sterowniki uszkodzone w ten sam sposób... Co prawda jeden jest ze szrotu i sam nie jestem pewien czy jest sprawny. Chyba że Siemensy psują się podobnie.
  4. Witam. Mam problem z Meganką I phII 1.4 16v z 1999 roku - nie ma wtrysku paliwa na 4 cylindrze (pierwszy od rozrządu). Świece i cewki sprawdzone - skra jest, Wtryski sprawdzone - na innych cylindrach wtrysk z niedziałającego cylindra pracuje, Wiązka sprawdzana miernikiem na przejście z pinami we wtyczce komputera - przejścia są, Podłączony inny sterownik (bez immobilizera) - dalej brak wtrysku na 4 cyl. Czy to awaria sterownika (i zbieg okoliczności ze dwa sterowniki są tak samo uszkodzone), czy problem możne tkwi w wiązce silnika ? Może ktoś miał już podobna awarie i będzie mi w stanie pomóc ?
×
×
  • Utwórz nowe...