Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

4pablo

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    17
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Grand Scenic II
  • Silnik
    1.6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    210

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Bingo! Podłączyłem żarówkę 21W pod wyjętą wtyczkę, zawór na miejscu (wcześniej próbowałem działanie wyciągniętego zaworu - podłączony na krótko działał). Nakręciłem filmik, ale za duży żeby go tu wrzucić. Krótka przejażdżka, silnik lekko rozgrzany. Żarówka działa-zapala się i gaśnie, reaguje na obroty! Zniknął błąd wtrysku ET064 BŁAD WTRYSKU, pozostał jako zapamiętany DF080 (ale mogę go kasować Pyclipem, wcześniej nie mogłem), po chwili od uruchomienia zapala się SERVICE (wcześniej świecił się od razu po włączeniu zapłonu). Działają oba odczyty V°. Dorzucam csv, Moim zda
  2. Zostaje wymiana sterownika? Dużo roboty przy programowaniu?
  3. Tak, na zimnym jest tak samo. Pali praktycznie od pierwszego, rzadko zdarza mu się po 1-2 sekundach zgasnąć, ale przy drugim już chodzi bez problemu. Sterowanie (minus przy odłączonej wtyczce) sprawdzałem wcześniej, ale tylko przegazowując na postoju. Brak świecenia żarówki.
  4. A co przeczyścić i uszczelnić? Też skłaniam się w stronę zaworu, ale wolałbym wcześniej zrobić test z podmianką z innego auta. Bo jak się okaże że to na nic (bo rozrząd przestawiony), to szkoda tych 300zł.
  5. Z tym 70 to był odczyt mojego syna - teraz patrzę do pliku CSV i nie było więcej niż 7 plik z krótkiej przejażdżki (jeszcze sprzed sprawdzenia przewodów) w załączeniu 21_10_19_14_47_18_10536_SP_System_parameters_KONTROLA_SILNIKA_OBIEG_POW._(DOŁAD_SSANIE).zip
  6. Przewody sprawdzałem brzęczykiem z żarówką zasilaną baterią 9V. Zauważyłem ciekawą rzecz - przy wyłączonym zapłonie na obu pinach wtyczki zaworu i czujnika wałka jest minus. Po włączeniu zapłonu to się zmienia. Mam podejrzenie, że oba czujniki wałka (stary i nowy) są ok. Być może ich odczyt nie pasuje komputerowi. I jeszcze jedno - przyjrzałem się dokładniej wtyczce od zaworu ZFR - zmieniła kolor na lekko brązowy, wnętrze gniazda jest z kolei lekko zapocone olejem. Nie stał tam olej, ale był widoczny. Czy to może być przeciek z cewki czy też to efekt bliskości wlew
  7. A jak w Pyclip zrobić ciągły zapis parametrów do pliku podczas jazdy?
  8. Czujnik wałka rozrządu wymieniony (VERNET), sytuacja uległa małej zmianie - drgnęła wartość korekty na biegu jałowym. Po przegazowaniu do 2600 wraca na wartość 0. Błąd pozostał i zauważyłem wczoraj, że nie mogę obu błędów (DF080 i DF232) skasować. Pyclip dostaje odpowiedź ze sterownika wtrysków 54FF00. Na wyświetlaczu pozostał BŁĄD WTRYSKU. Czy kolejny krok to już wymiana zaworu zmiennych faz?
  9. Wyczyściłem spirytusem czujnik wałka, nie było ma nim opiłków. Podłączyłem zawór zmiennych faz, skasowałem błędy, odpaliłem i doszedł kolejny błąd DF119 - tym razem wskazuje wprost na błąd czujnika wałka. Poza tym odczyty przy jałowym i po przegazowaniu. Czujnik wałka będzie jutro, wymienię i dam znać.
  10. @jabrzeTylko mój ma przebieg ponad 210kkm i raczej nikt nigdy tego nie ruszał. Podobnie jak zaworu zmiennych faz. Więc dla mnie kandydatami są czujnik w pierwszej kolejności i zawór w drugiej. @szwagier24a Jutro go wydłubię, mam nadzieję że obędzie się bez demontażu kolektora.
  11. Sprawdziłem próbówką wtyk - jeden skrajny to + (żarówka świeci jasno, więc to raczej 12V), drugi skrajny to -. Po środku pewnie sygnał, bo ani +, ani -.
  12. Ok, czyli przez walnięty czujnik nie ma minusa na zaworze. Zacznę od wymiany czujnika wałka. Nie mam nic na podmianę, zainwestuję te 40zł w np. Varneta z aledrogo. Czy kąt zapłonu to może być to zaznaczono na czerwono? Wartości dla pracy silnika na jałowym oraz na drugim screenie tylko przegazowany, bez obciażenia.
  13. To po kolei. 1. Jeszcze wczoraj wyskoczył "Einspritzung prüfen" i nie chce zgasnąć ani nie daje się skasować. Silnik pracuje normalnie, choć mam wrażenie, że wzrosło chwilowe spalanie (na wyświetlaczu). 2. Dziś w trakcie jazdy wyskoczył ABGASSTEM PRUFEN, zapalił się Check. Skasowałem i póki co nie wrócił (zrobiłem 15km po mieście). 3. Wróciłem z pracy, auto rozgrzane, odpiąłem wtyczkę z zaworu, podpiąłem do + kabelek z żarówką 5W i nic. Przegazowanie powyżej 3000 też nic nie dało. Ani nie miga, ani nie zapala się na stałe. 4. Chciałem sprawdzić Pyclip kąt wyprzedzenia zapło
  14. Błędów po wczorajszym teście (dodam, że na zimnym silniku) jeszcze nie sprawdzałem, serwis świeci się od dawna, stąd diagnozowanie. Czy moc żarówki ma znaczenie? Kolega @jabrzewyżej napisał 21W, ja mam pod ręką próbówkę.
  15. Dzięki. Udało mi się z drugą osobą nieco go przegazować, podłączona do wtyczki żarówka nie migała. Czy zostaje tylko oscyloskop? A czy powyżej 3000 żarówka powinna stale się palić? I jeszcze jedno - czy przy takim przebiegu (210kkm) nie trzeba po prostu wymienić tego zaworu jako czynność serwisowa? To że otwiera i zamyka się mogę stwierdzić, ale czy jest szczelny to już nie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!