Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

ebt25

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    41
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

8 Neutralny

2 obserwujących

Samochód

  • Auto
    Laguna III phI
  • Silnik
    2.0dci
  • Przebieg (tys.km)
    0

Ostatnio na profilu byli

2465 wyświetleń profilu
  1. 147 - CZUJNIK CIŚNIENIA W KOLEKTORZE 120 - MODUŁ ELEKTRONICZNY UKŁADU WTRYSKU W module wtrysku: brązowe złącze piny H2, H3, H4. 120_opis.pdf k4m.PDF 120_zlacze.PDF
  2. Witam

    Trafiłem na twój post na temat R-Link , mam pytanie czy jesteś w stanie powiedzieć mi czy da się zamontować R-linka do megan 3 , znalazłem coś takiego i zastanawiam się czy można to założyć do mojej meganki ?

     

    https://allegro.pl/renault-megane-iii-nawigacja-r-link-ekran-radio-i7456258665.html#thumb/14

     

  3. UWAGA aktywacja wiąże się z fizycznym dostępem do układu oraz ingerencję programatorem w pamieć tym samym każdy robi to na własną odpowiedzialność. Choć ryzyko uszkodzenia jest znikome nie biorę odpowiedzialności wynikłe uszkodzenia. Do aktywacji nic nie trzeba dokupywać. Aktywacja polega na zmianie jednego bajtu w pamięci eeprom - każdy kto choć trochę zajmuje się elektroniką jest w stanie to zrobić. Nic nie trzeba wylutowywać, nie potrzeba żadnych drogich ani specjalistycznych narzędzi wystarczy zwykły programator pamięci szeregowych i np. klips soic8. Sam miałem wszystko pod ręką i zamiast zacząć od najprostszych rzeczy skupiłem się na UART/eMMC/u-boot/x-loader a okazało się, że to takie proste W tej pamięci zapisana jest cała konfiguracja nawigacji, wszystkie opcje jakie włączamy/wyłączamy np. przez DDT lub Clipa. Zapisany jest również nr seryjny oraz VIN czyli podobnie jak w innych modułach. Na płytce R-Linka szukamy pamięci 24C64F. Może być po stronie gdzie są złącza USB a może być też po drugiej stronie - trzeba wtedy odłączyć ekran. Podłączamy klips i próbujemy odczytać pamieć - na wyłączonej nawigacji pewnie będzie błąd, więc włączamy nawigację - czkamy aż się uruchomi i próbujemy ponownie odczytać pamieć - powinna odczytać się bez problemu. Modyfikujemy ją następująco: Interesują nas 3 miejsca (jeśli chodzi o RS Monitor) Offset: 00000B11: 00 - wyłączony RS Monitor 01 - x95 RS ph2 02 - x98 RS Offset: 00000B12 (Slot1): 00020001000A0E10010800050A8C01092EE02EE0659001075A5ABE010A3C3C7801042EE02EE032C801042EE02EE0345801076E6EA001050000190A0A2710271036B0010A5F5F91010A64646E010000000A010000008C01072EE032C884D0010B00010203040506070204000901000101010101000180808080757575726B6A686561605E615A58546154514B614F4B44614B463E614A443E614B443E614D443E614D443E618080808083838383858584818887877F8C8B897F908F8C7F97958F7F9E9B8F7FA8A28F7FB3A28F7FBAA28F7FBAA28F7F14506E013201280596230000000000000000000000000000000000 Offset: 00000C02: (Slot2): 0001000200525F6F7F8F9AA3A7AAAAAAA8A7A6A5A3A2A19B958E867E644B323232525F6F7F8F9AB4B4B4B4B4B4B4B4B1B1AEAAA8A49A8A7A78645A503269019064057864004E2064635F6401903C03E864646464646464004B007700A800E6012201606464325A6E010696965A829600014502640FDC1C87B402000000000100015F880F010200030414100A0300284B6E96BE000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 Zapisujemy zmodyfikowany plik do pamięci eeprom i robimy restart nawigacji po czym RS Monitor pojawi się automatycznie. Przykładowy slot1: 00020001000A0E10010800050A8C01092EE02EE0659001075A5ABE010A3C3C7801042EE02EE032C801042EE02EE0345801076E6EA001050000190A0A2710271036B0010A5F5F91010A64646E010000000A010000008C01072EE032C884D0010B00010203040506070204000901000101010101000180808080757575726B6A686561605E615A58546154514B614F4B44614B463E614A443E614B443E614D443E614D443E618080808083838383858584818887877F8C8B897F908F8C7F97958F7F9E9B8F7FA8A28F7FB3A28F7FBAA28F7FBAA28F7F14506E013201280596230000000000000000000000000000000000 01 - Włączony 00 - Wyłączony 01 00 01 01 01 01 01 00 01 Nr Bajta: 1 - Wheelspin 2 - Twin Clutch Gearbox 3 - Oscilloscope 4 - GPS Stopwatch 5 - R.S. Maintenance 6 - Advice 7 - nic 8 - nic 9 - nic W sumie w RS Monitor jest 14 ekranów: Wheelspin Engine, Curves, Twin Clutch Gearbox, Oscilloscope, Datalogger, Stopwatch, GPS Stopwatch, R.S. Maintenance, Advice, Guages 1, Guages 2, Bargraphs, Performance, G-G diagram Możliwe błędy to przy włączaniu nawigacji: Connect to local dealer - uszkodzona pamięć / błędnie zmodyfikowana / wyzerowana. EOL settings - błędna konfiguracja / brak uzupełnionych Slotów przy aktywowanym RS Monitor.
  4. Witam,

    Możesz mi pomóc i rozkodować ISK (SCENIC II Ph2 2008)

    Bez nazwy-3.jpg

    1. ebt25

      ebt25

      Kod pin: 41699F3B727D

  5. Szara to R374. PIN18: SYGNAŁ WEWNĘTRZN PRZEDNIEGO LEWEGO CZUJNIKA 2 POMOC PRZY PARKOWANIU Musi być czarna, może być niżej zobacz załącznik. R107.PDF
  6. Dostęp do serwisu zgodnie z regulaminem dostępny jest wyłącznie dla osób zawodowo zajmujące się naprawą samochodów. Historia napraw na chwilę obecną nie działa. Zespół techniczny serwisu jest w trakcie naprawy tej usterki, ale trwa to już ponad rok czasu. PS. Dostęp jest płatny.
  7. Nr naprawy zapisuje się lokalnie na komputerze, którym łączymy się z autem. Przy ponownym połączeniu Clip nie musi na nowo wykrywać wszystkich modułów bo pamięta konfiguracje/wyposażenie auta z poprzedniego połączenia. Zmiana komputera/wersji Clipa wymusza ponowną identyfikacje. Żaden moduł nie ma pamięci podłączanego urządzenia.
  8. Sprawdź wersję reprog 151. Co prawda jest już 154 i 160 ale są ciężko dostępne. Nie musisz wymieniać wszystkiego jeśli to tylko kwestia modułu wtrysku.
  9. Mam już wystarczając ilość danych, algorytm prawie rozpracowany dla Megane 3 w wersji ph1. Jaka wersja reprog ?
  10. Prawdopodobnie sonda. Sprawdź na windows xp + usb 2.0 i kabel dobrej jakości.
  11. Generalnie sytuacja wygląda następująco. - w przypadku Megane 2 ph2 lub Scenic 2 ph2 ISK jest szyfrowane i trzeba je odszyfrować aby następnie przeliczyć na PIN. Znam już ten algorytm i jestem w stanie wyciągnąć PIN na podstawie ramki rezerwowej lub 0221AB. - w przypadku Laguny III ph1 i ph2 sytuacja wygląda tak samo, inny jest natomiast klucz szyfrujący. Również mam to już rozpracowane. - w przypadku Megane III ph1, jest podobnie choć tu sytuacja się trochę komplikuje bo prawdopodobnie powiązana jest z poniższym. - w przypadku Megane III ph2 Laguny 3 ph3 zastosowane zostało zabezpieczenie security access. Moduł UCH generuje tzw seed (17 bajtów) i na jego podstawie trzeba podać klucz - key (16 bajtów) i dopiero po poprawnym "odblokowaniu" możliwe jest przyuczanie kart. Moduł UCH ma zastosowane zabezpieczenie i pozwala sprawdzić poprawność klucza tylko raz na 10 sekund więc łatwo nie jest. Kolejna rzecz to kody Incode i Outcode generowane przez Clipa. W przypadku Megane 2 ph2, Scenic 2 ph2 i Laguny 3 ph1/ph2 jest to 24bajtowy kod Outcode i przelicza się go przy pomocy nr VIN i kodu PIN na 13 bajtowy Incode - ten algorytm też znam, a w internecie jest dostępny kalkulator. Natomiast w przypadku Megane 3 i Laguny 3 ph3 kod Outcode składa się z 40bajtów i zawiera w sobie seed a kluczem Incode jest 27bajtowy zestaw składający się z 16 bajtowego klucza key oraz 11 bajtowego zestawu bajtów generowanych na podstawie daty/czasu. Tego algorytmu jeszcze nie znam - jestem na tym etapie. Wpisz 0 powinno przejść dalej.
×
×
  • Utwórz nowe...