Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

jakubbob

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    31
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic II phI
  • Silnik
    1.9 dCi
  • Przebieg (tys.km)
    190000
  1. Wielkie dzięki za odpowiedzi, szczególnie meganecoupe02! Silnik już jest zamontowany, pod maską nie ma wielu zmian. Dostałem dół ze starego, za to osprzęt wszedł z nowego, więc wydaje mi się, że będzie chodziło porównywalnie z oryginałem. Co do stanu: silnik który kupiłem był po przeglądzie i dostałem komplet certyfikatów (m.in. z hamowni, pomiar kompresji). Pod maską nie ma wielu zmian, różnice są, ale nie widać nic na pierwszy rzut oka. Auto sprzedaję za rok i nie chcę cisnąć kitu kupującemu, więc pewnie wymianę odczuję przy sprzedaży.
  2. W moim Scenicu II 1.9 120 KM 2004r silnik nadawał się do wymiany (ukatrupił go serwis). Auto trafiło do polecanego warsztatu, ale mechanik zamontował w nim silnik ze starszego Scenica, twierdzi że moc będzie ta sama, a starsza konstrukcja nie ma problemów z panewkami i generalnie jest trwalsza. Czy ktoś się orientuje jaka jest różnica między tymi silnikami? Faktycznie jest tak, że parametry będą te same, bo moc zależy od komputera? Dla mnie nie jest to większy problem, że pod maską będzie inny klekot, ale boję się problemów z odsprzedażą.
  3. Co do maski możesz poszukac oryginalnego wygłuszenia. Myślę, że było do Diesla.
  4. Co rozumiesz przez wariowanie? Czułość gazu zmienia się też na biegu jałowym?
  5. A ja bym tak szybko nie rezygnował, chyba że zależy Ci na czasie. Faktycznie, przebieg musi być ogromny. Ale świecącą kontrolką bym się nie przejmował, podobnie jak malowanym bokiem. Mój Scenic był cały malowany, a nigdy nie miał poważnej stłuczki, a kontrolki w tym aucie lubią się zapalać np. przez zaśniedziałe styki. Na Twoim miejscu zobaczyłbym auto, ciężko znaleść podobnie wyposażonego Granda. Bądź ostrożny, bo wygląda podejrzanie, ale może to tylko pozory? ;)
  6. Jeśli pod maską masz gołą blachę, to z pewnością ;) Maty bitumiczne to sprawdzony sposób. Najprościej zacząć od podłogi bagażnika (tam hałasuje wydech). Wygłuszanie drzwi jest pracochłonne i bardzo obciąża zawiasy (maty są ciężkie), ale nie tylko wycisza wnętrze ale też znacznie poprawia jakość dźwięku głośników. Co do grodzi to radzę poszukać na różnych forach. Problemem Scenica jest nie tylko głośny silnik, ale też bryła która powoduje głośne zawirowania powietrza.
  7. Tak, ten sam serwis. Olej w momencie zassania miał miesiąc. Za pierwszym razem ponoć turbina się rozpadła na kawałki i wymagała wymiany. Miesiąc później Scenic trafił do tego samego serwisu na gwarancji po zassaniu oleju i wtedy opowiedzieli historię z wtryskiwaczem. Dokładniej twierdzą, że zassanie oleju wyglądało tak: zapiekł się wtryskiwacz i wpuścił za dużą dawkę paliwa (oddali mi wtryski, faktycznie jest całkowicie spalony), obroty nagle skoczyły, a olej został zassany przez odpowietrzenie, przez odmę. Od tego czasu auto jest już trzeci raz w serwisie. Objawy ciągle są te same: turbina wyje (z czasem głośniej) i silnik traci moc. Właściciel nie wie co jest przyczyną, szuka jej już drugi tydzień, ale już zapowiada, że wprawdzie turbinę wymieni na swój koszt, ale za resztę części trzeba będzie zapłacić. Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi. Kiedy coś się wyjaśni opiszę to na forum.
  8. gorylpl1 co masz za Megankę? Szukałem jakiś czas temu coupe z dti jako drugiego auta, ale awaria Scenica pokrzyzowala plany. Zaczynam się zastanawiać nad zaproponowaniem Ci zamiany, póki co czysto teoretycznie Mam nowe wtryski i turbo, do zrobienia zostal rozrzad. Co do awaryjnosci, moim zdaniem nie ma większej roznicy. Scenic ma (w większości egzemplarzy) hamulec postojowy który jest wielkim udogodnieniem, ale czasem nawala (u mnie w zimie regularnie zapala sie kontrolka). Na Twoim miejscu wybralbym to nadwozie które bardziej jest Ci potrzebne. Jeśli nie potrzebujesz minivana weź megane. Lepiej się prowadzi i zdecydowanie lepiej sprawdzi się w mieście. Scenic jest bardzo praktyczny i wygodny ale coś za coś: przy wyższych prędkościach jest nieprzyjemnie, na zakrętach prowadzi się trochę gorzej niż inne osobowki, jest szerszy od innych aut co czuć w mieście. Rekompensuje to jednak dużym bagaznikem, wygodnymi pięcioma fotelami z osobną regulacja, milionem schowków itp.
  9. Tym razem na prośbę znajomej: http://otomoto.pl/renault-megane-krajowy-klimatyzacja-idealny-C28494753.html Sam nie wiem czy radzić jej Megane, bo wprawdzie jej się podoba, ale szuka bezawaryjnego auta. Przy eksploatacji Scenica bardzo często muszę korzystać ze swojej wiedzy motoryzacyjnej, a ona takiej nie posiada... Przebieg wydaje mi się mało prawdopodobny (u mnie gałka wygląda podobnie przy 200tys.), ale bardziej niepokoi mnie przód - coś tam nie gra. Co o niej myślicie?
  10. Nie rozumiem tej opini o awaryjnych kartach. Jeszcze nigdy nie spotkałem nikogo kto narzekałby na to rozwiązanie, sam też nigdy nie miałem z nią problemu. Jeśli chcesz diesla, najlepiej 2.0 dci, unikaj 1.5. Sam mam 1.9 i mam mieszane uczucia. Przez dziewięć lat nie działo się absolutnie nic, pare miesięcy temu padło turbo i serwis od tego czasu nie potrafi naprawić auta. Zgadzam się z przedmówcą - nawet nie patrz na Lagunę, bo jest ładna i jeszcze ją kupisz. A tego możesz żałować...
  11. Urządzenie było zamawiane przez kolege, teraz jest w aucie, a auto w warsztacie, więc jak wróci to podam nazwę :lol: Wydaje mi się, że możliwości ma całkiem spore tylko trzeba poszukać odpowiedniej aplikacji, a większość jest płatna. W jednej teoretycznie miałem możliwość kasowania błędów, ale to nie działało. Mam gdzieś oprogramowanie do laptopa do tego modułu, ale laptop podobnie jak Scenic - zepsuty. Gungosa: pokazuje błędy, ale nie wszystko można wykryć przez gniazdo diagnostyczne, pokazuje za to dokładną temp. płynu.
  12. Spalanie z komputera nie zawsze jest miarodajne. Jeśli jednak faktycznie pali tak dużo sprawdź termostat. Miałem podobny problem (spalał 9l na trasie). Polecam urządzenie do samodzielnego diagnozowania takich problemów: koszt ok 30zł, podłączasz do gniazda diagnostycznego, instalujesz aplikację na smartfona i pokazuje Ci różne parametry. U mnie silnik nie nagrzewał się do odpowiedniej temperatury. Generalnie ten silnik nie lubi katowania ale też zbyt spokojnej jazdy na krótkich odcinkach - może problem leży w Twoim stylu jazdy?
  13. Ok 2 miesiące temu wymianialem turbine w 1.9 dci (120). Coś w nią wpadlo i rozpadła sie na części. Kilka dni temu silnik zassal olej. Udało sie go zdusic na biegu po paru sekundach, Scenic pojechał do serwisu z reklamacja. Problem polega na tym, ze serwisant twierdzi, ze winny awarii był wtryskiwacz (mial sie rozpasc i dostarczyć do silnika taką dawkę paliwa, ze doszło do zassania oleju). Nigdy wcześniej nie slyszalem o czymś takim i wydaje mi sie, ze uszkodzony wtryskiwacz jest raczej skutkiem niż przyczyną "wściekłości diesla". Uważacie, ze serwis próbuje uniknąć odpowiedzialności? z góry dzięki za pomoc!
  14. Nie chciałem zakładać nowego tematu, ale proszę jeszcze o ocenę tej meganki: http://allegro.pl/renault-megane-coupe-1-9-tdi-2000r-i3005899596.html Widzę, że nie jest bezwypadkowa, ale Scenic którym jeżdżę był prawie cały lakierowany i nie uważam tego za ogromną wadę. Wiem, że cena jest dość niska, ale uważacie, że warto? Widzicie coś co dyskwalifikuje tą Megankę? Nie chodzi mi o inny odcień lakieru, a o poważniejsze wady. Z góry dzięki za pomoc! :)
  15. Kojarzę tego Scenica :D Właściciel mieszkał niedaleko mnie, ale nie znam go osobiście. Kontrolką poduszek się nie przejmuj, taki urok tego auta - trzeba się nauczyć z tym żyć ;)
×
×
  • Utwórz nowe...