Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

[email protected]

Użytkownik
  • Zawartość

    475
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

8 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II ph II Grandtour
  • Silnik
    1.9 dCi 110KM
  • Przebieg (tys.km)
    300

Ostatnio na profilu byli

545 wyświetleń profilu
  1. Wszystkie nowe auta prowadzą się dobrze, dopiero porównanie z tymi naprawdę dobrymi pokazuje ich miejsce w szeregu. Patrz przykład z LEDami.
  2. W nawiązaniu jeszcze do tematu LEDów. Testowałem kilka dni temu MIV Grandcoupe, wersja limited, 140 KM. Reflektory H7. Dobre, przyzwoite oświetlenie, nie trzeba więcej wydaje się... do czasu przejażdżki z LEDami. Powiem tak: jeśli H7 określimy jako dobre to LED trzeba nazwać rewelacyjnymi. I jeśli, jak twierdzą koledzy na forum LEDy Renault na tle LEDów innych marek to nic nadzwyczajnego, dolna półka to ja i tak jestem pod ich wrażeniem.
  3. Jak udało Ci się ją zdobyć, nowa czy używka? Masz nr tej części?
  4. Dzięki, ale co w przypadku gdy wytarte są zęby na zębatce na osi zaworu? Nie ma wtedy możliwości obrócenia osi i zawór pozostaje stale zamknięty.
  5. W przypadku wyjęcia zębatki środkowej sterownik nadal "myśli" że steruje położeniem zaworu a zawór jest i tak zamknięty bo w tej pozycji trzyma go sprężyna. Zastanawiam się nad sensem montowania zaślepki skoro i tak jest on permamentnie zamknięty. Zaślepka przecież nie zamknie go już bardziej. W opcji sprawnego EGR ale zaślepionego dolotu spalin efekt wydaje mi się ten sam ale sprostujcie mnie proszę jeśli się mylę. Sterownik kręci zębatkami, te otwierają i zamykają zawór w dolocie spalin, sterownik "myśli" że steruje ale..... efekt jest dokładnie taki sam jak w pierwszym zdaniu tego postu. Żadnych spalin spalin w dolocie. Kolega meganecoupe02 pisał kilka postów wyżej, że ten silnik nie ma sondy lambda i spaliny nie są analizowane na wylocie.
  6. A jeśli zawór EGR w swojej natywnej pozycji jest zamknięty i zdejmiemy wtyczkę lub wyjmie się środkową zębatkę to jest potrzeba montować podkładkę zaślepiającą rurkę od spalin?
  7. Wstawienie zaślepki grubości 1 cm wywoła pewnie naprężenie rurki spali. Da się jakoś ją płynnie wygiąć czy trzeba stosować podobny dystans na jej drugim końcu? Pytanie jeszcze na podstawie jakich informacji sterownik silnika otwiera klapkę spalin w EGR i dopuszcza spalin do komory spalania? I idąc tym tropem nie dopuszczenie ich w wielkości jakiej przewidział sterownik nie spowoduje błędu?
  8. Takie zamówiłem: https://allegro.pl/oferta/77-zaslepka-egr-renault-1-9-dci-110-130-131-km-4858165181?item=4858165181 Nie wiem jak z tym błędem będzie, niby silniczek będzie się obracał i myślał że steruje czymś tam ale silnik nie odczuje zmiany składu mieszanki powietrzno-spalnowej więc może tu być problem.
  9. Ten błąd wprowadza silnik w stan awaryjny, obniża moc itp.? Wymagana korekta Clipem, czy jakiś emulator? Jak czytam to na stałe zamknięty zawór to jakby go nie było, silnik dostaje tylko czyste.
  10. Jeśli oś z zaworem chodzi płynnie i domyka zawór to czy: - wyjęcie zębatki pośredniczącej rozwiąże problem? Zawór jest na stałe zamknięty, silniczek próbuje coś tak sobie korygować ale brak pośredniczącej zębatki nie pozwala na ruch osi, błędy wyświetla raz a raz nie. Clip to może wyeliminować? Czy wstawienie zaślepki ma w tym wypadku sens?
  11. Pastikowa rura od intercoolera do przepustnicy, jak wymienić? Konieczny demontaż zderzaka? MII 1.9dCi 2006 Podbije temat. W sobotę czeka mnie robota. Przy okazji wymian filtra paliwa.
  12. Jest opór sprężyny, płynnie wraca. Dlaczego myślisz że już się nie da go naprawić? Engitech jest w IC za 400 zł.
  13. Na łączeniu przepustnicy z plastikową rurą od intercoolera pojawiło się niewielkie pęknięcie. Rozpryskuje się z niego trochę oleju na obudowę akumulatora ale co gorsze pojawił się gwizd przy dodawaniu gazu pod obciążeniem. Tylko pod obciążeniem, na postoju przegazwowanie nie daje takiego efektu. Czy to to? Rury są dość drogie, dostępne są na allegro zestawy naprawcze, miał ktoś z tym jakieś doświadczenia? https://allegro.pl/oferta/przewod-turbo-intercoolea-renault-megane-ii-1-9dci-7323829906
  14. Wyłamały się zęby zębatki w zaworze EGR. Na półksiężycu są lekko zniszczone ale nie starte do zera jak na okrągłej zębatce. Teraz pytanie, oś z półksiężycem na której pracuje zawór dopuszczający spaliny chodzi lekko, tzn. daje się palcami jednej ręki obracać. Czy jeśli wymienię samą zębatkę rozwiążę problem z EGR? Poniżej zdjęcia które być może rozjaśnią sytuację. Na allegro można kupić taki zestaw naprawczy: https://allegro.pl/oferta/zawor-egr-renault-1-9-dci-a2c53025930-a2c53026301-7164239862?item=7164239862 We. czy w grę wchodzi tylko oryginał EGR za prawie 1.000 zł czy zamienniki za 400 zł też dadzą radę?
×
×
  • Utwórz nowe...