Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

[email protected]

Użytkownik
  • Zawartość

    408
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

7 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II ph II Grandtour
  • Silnik
    1.9 dCi 110KM
  • Przebieg (tys.km)
    300

Ostatnio na profilu byli

433 wyświetleń profilu
  1. W mojej MII 1.9 dCi pojawił się kilka dni temu dziwny dźwięk zaraz po wyłączeniu silnika, coś jak cykanie, stuknie. Na pewno nie było go wcześniej i nie jest to normalny dźwięk. Występuje w dwóch seriach bezpośrednio po sobie, każda po 4-5 "cyknięć". Z tego co czytam to prawdopodobnie koniec EGRu. Jak to można jednoznacznie potwierdzić, EGR jest rozbieralny i naprawialny? Nie interesuje mnie "zaślepianie" EGRu czy inne tego typu obejścia systemu. P.S.1. Oprócz podejrzanych hałasów nie ma innych skutków ubocznych. P.S.2. Przebieg auta to 315 tyś. km (rocznik 2006) i jeśli to ten zawór to prawdopodobnie jest jeszcze oryginalny fabryczny.
  2. Czytam o wersjach CLIPu i najlepsze są oparte na chipie CYPRESS AN2135SC lub AN2136SC, znalazłem taki: https://allegro.pl/renault-clip-mega-pakiet-stabilna-wersja-v182-gold-i7697149255.html
  3. x Jesteś pewien że pokazuje chwilowe korekty wtryskiwaczy i temperaturę katalizatora (lub DPF)? REGULAMIN - 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni.- mireczek01
  4. x Miałem ale nie wiem czy PRO (jest bezpłatne?) i też nic więcej nie pokazywał:( REGULAMIN - 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni.- mireczek01
  5. Mam na stałe podpiętego ELMa do gniazda serwisowego, ale szału nie ma, odczytuje temperaturę cieczy, temperaturę zasysanego powietrza, bieżące obroty, ładowanie. Mimo dostępnych wielu innych niestety nie działają (np.chwilowa korekta wtrysku). Dlatego CLIP mnie bardzo interesuje. Jak widzę na allegro to koszt ok. 600-700 zł.
  6. x Korzystasz z możliwości CLIPa? Trzeba dużej wiedzy żeby posprawdzać trochę rzeczy albo znaleźć winowajcę jak autko wyświetla np. komunikat "sprawdź wtrysk"? Ja z Jeleniej Góry:) Lubię wiedzieć więcej. Nieraz łącze się smartfonem bluetoothem z ODB aplikacja "Piston", z ciekawszych rzeczy to pokazuje mi stan ładowania akumulatora i dokładną temp. cieczy chłodzącej. REGULAMIN - 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni.- mireczek01
  7. Masz swojego Clipa? Zastanawiam się właśnie czy aby sobie takiego nie sprawić, ceny są dość rozsądne, tylko który wybrać? P.S. W ASO każde podpięcie to 200 zł!
  8. Góry będą:) Najpierw nasze Sudety (Jakuszyce), potem trochę Alp, niby nic wielkiego ale kilka długich podjazdów będzie. Podejrzewam, że spalanie trzeba liczyć min.10 l/100 km jak nie 12....
  9. A zestaw Ford S-max 2.0 TDCi 140KM + przyczepa 7m, DMC ok.1.300kg ?
  10. Posiadam szczęśliwie od 10 lat Megane II kombi 1,9 dCi z słusznym już przebiegiem 315 tyś km. Autu nic nie dolega, jest na bieżąco serwisowane bez żadnych oszczędności i odpłaca mi się za to bezawaryjną eksploatacją. Co roku robimy wraz z rodziną 2 dłuższe trasy 3-4 tys. km każda na południe Europy, na nadchodzące wakacje padł pomysł wybrania się z przyczepą kempingową. Przyczepa musiałaby być w miarę duża - taka dla 4 osobowej rodziny. W dowodzie w poz. O.1. mam napisane 1350 kg. Mam obawy czy taka podróż nie zakończy bezproblemowego użytkowania mojej MII. Ma auto jednak spory przebieg i 12 lat. Może to już czas żeby do takich zastosowań rozejrzeć się za nowym autem? Hak pewnie przyda się również do wożenia rowerów... Na allegro wybór jest spory, ceny niewysokie, polecacie jakiś konkretny model, markę? Muszą mieć wg. przepisów wypinany hak?
  11. Oryginały serwisowe Renault lub Valeo xtrm to jedyne co mogę do MII polecić. Ciche, zero smug, wysoka jakość wykonania, idealne spasowanie ale... wytrzymują pół roku, do roku można przetrzymać ale to już nie ta jakość oczyszczania szyby.
  12. Ja miałem odpryski lakieru na rantach tylnych błotników, takie wielkości monety 2 zł i dodatkowo jeden odprysk na tylnej klapie na tablicą rejestracyjną (tu wielkości 5 zł). Do tego progi na wysokości tylnych drzwi były przez dzieciaki mocno poobcierane i wypiaskowane do gołej blachy progi od spodu w miejscu gdzie ustawia się podnośnik. Objeździłem kilka warsztatów i ceny kształtowały się od 1.800 do 2.000 (w ASO) za komplet. No może nie do końca komplet bo naklejek na tylne błotniki nie uwzględniali i nowych emblematów na klapę. W końcu zrobiłem u mechanika z rodziny - jakość może nie powala ale mam wrażenie że zapłaciłem tylko za sam materiał - 430 zł. Polakierowane mam całe tylne błotniki wraz całymi progami, całą tylną klapę i zrobione "barankiem" progi od spodu na całej długości. Folię ochronną na tylne błotniki chciałem kupić, ponoć tylko w ASO są warte uwagi ale cena.... 180 zł! Bóg ich chyba opóścił! Kupiłem w końcu takie: https://chronlakier.pl/samochodowe-folie-ochronne/14-renault-megane-ii-naklejka-folia-ochronna-blotnik-tyl.html#/strona-para_obie_strony/folia-3m_scotchgard_0_360_mm wybrałem wariant z najgrubszą folią 3M (0,36 mm - to i tak ponoć połowa tego co daje fabryka). Dzisiaj przyszły. Zapomniałem zrobić fotkę swoich starych przed zdarciem, mógłby ktoś podesłać zdjęcie swoich na samochodzie? Chodzi o to żeby przykleić w miejscu przewidzianym przez producenta.
  13. Mam już dość spore odpryski od kamieni na łączeniu progów z tylnymi błotnikami i niewielkie wykwity pojawiają się na rantach nadkoli. Odprysnął też lakier na tylnej klapie na obramowaniu tablicy rejestracyjnej. Tu jest prawdopodobnie problem, że trzeba będzie ponownie nakleić napisy "Megane" i "Renault"... Pytanie ile powinien policzyć mechanik za naprawę i polakierowanie tych elementów? Prawdopodobnie nie będzie gdzie "odciąć" i lakierowany będzie musiał być cały błotnik oraz próg, klapa też cała.
  14. Na jakim oleju obróciło Ci te panewki? I przy jakich interwałach pomiędzy wymianami?
×