Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

[email protected]

Użytkownik
  • Zawartość

    395
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

7 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II ph II Grandtour
  • Silnik
    1.9 dCi 110KM
  • Przebieg (tys.km)
    300

Ostatnio na profilu byli

344 wyświetleń profilu
  1. Ja miałem odpryski lakieru na rantach tylnych błotników, takie wielkości monety 2 zł i dodatkowo jeden odprysk na tylnej klapie na tablicą rejestracyjną (tu wielkości 5 zł). Do tego progi na wysokości tylnych drzwi były przez dzieciaki mocno poobcierane i wypiaskowane do gołej blachy progi od spodu w miejscu gdzie ustawia się podnośnik. Objeździłem kilka warsztatów i ceny kształtowały się od 1.800 do 2.000 (w ASO) za komplet. No może nie do końca komplet bo naklejek na tylne błotniki nie uwzględniali i nowych emblematów na klapę. W końcu zrobiłem u mechanika z rodziny - jakość może nie powala ale mam wrażenie że zapłaciłem tylko za sam materiał - 430 zł. Polakierowane mam całe tylne błotniki wraz całymi progami, całą tylną klapę i zrobione "barankiem" progi od spodu na całej długości. Folię ochronną na tylne błotniki chciałem kupić, ponoć tylko w ASO są warte uwagi ale cena.... 180 zł! Bóg ich chyba opóścił! Kupiłem w końcu takie: https://chronlakier.pl/samochodowe-folie-ochronne/14-renault-megane-ii-naklejka-folia-ochronna-blotnik-tyl.html#/strona-para_obie_strony/folia-3m_scotchgard_0_360_mm wybrałem wariant z najgrubszą folią 3M (0,36 mm - to i tak ponoć połowa tego co daje fabryka). Dzisiaj przyszły. Zapomniałem zrobić fotkę swoich starych przed zdarciem, mógłby ktoś podesłać zdjęcie swoich na samochodzie? Chodzi o to żeby przykleić w miejscu przewidzianym przez producenta.
  2. Mam już dość spore odpryski od kamieni na łączeniu progów z tylnymi błotnikami i niewielkie wykwity pojawiają się na rantach nadkoli. Odprysnął też lakier na tylnej klapie na obramowaniu tablicy rejestracyjnej. Tu jest prawdopodobnie problem, że trzeba będzie ponownie nakleić napisy "Megane" i "Renault"... Pytanie ile powinien policzyć mechanik za naprawę i polakierowanie tych elementów? Prawdopodobnie nie będzie gdzie "odciąć" i lakierowany będzie musiał być cały błotnik oraz próg, klapa też cała.
  3. Na jakim oleju obróciło Ci te panewki? I przy jakich interwałach pomiędzy wymianami?
  4. Lej syntetyk. Temu pół to zdecydowanie bliżej do normalnego mineralnego. Dla przykładu - mój ma ponad 300 tyś km i cały czas na full synt., wycieki i spalanie minimalne, od wymiany do wymiany (15 kkm) dolewam 0,5-1,0 litra. Na gęstsze smarowidło zawsze się zdąży....
  5. Dzięki. Czytałem to wcześniej, nie zgadzam się z autorem, wg. mnie to są prawie identyczne oleje, parametry prawie takie same. Kryteria oceny baaaaaardzo mocno subiektywne i nie poparte niczym innym jak domysłami. Test zimna z linku trochę przeczy informacją o temp. zamarzania - ten co ma niższą teoretycznie dłużej powinien być płynny. Intrygują mnie bardziej te testy: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=0 ktoś włożył w to dużo wysiłku. Elf NF jest zdecydowanie wg. tego testu gorszy od SXR....
  6. Będę wymieniał olej w Clio II 1.2 16V 2002 żony. Niby takie same oleje, niby instrukcja oba dopuszcza, auto jeździ tyle co nic ale chciałoby się zadbać o auto jak najlepiej. SXR ma aprobaty Renault RN 0700 i RN 0710 i wyższą jakość wg. API SM do SL w NFie. Znalazłem ciekawą tabelę w internecie dotyczącą zużycia metalowych elementów smarowanych różnymi olejami. Wygląda to średnio profesjonalnie ale patrząc na skalę przebadanych produktów to ktoś się musiał dużo napracować: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=0 wiersze 88 i 93 I żeby nie rozpisywać się za dużo karty charakterystyki produktu w linkach: ELF NF - http://produkty.elf.com.pl/gallery/ORIGINALS/visuels/6000/6114 ELF SXR - http://produkty.elf.com.pl/gallery/ORIGINALS/visuels/6000/6116 Instrukcja sprzed 15 lat zalecała ELF Excelium 5W/40 którego następcą został ELF Evolution 900 NF 5W/40
  7. Mam dwie nowe lampy Valeo, prawą rok temu montowało ASO, lewą sam ostatnio kupiłem na allegro i zamontowałem. Obie wyprodukowane w Rumunii, w obu nie było siłowników tylko przekładka ze starych, wszystko pasuje i działa ok. Prawa datowana jest na 21/01/2017 a lewa 14/11/2015.
  8. Potwierdzam, namęczyłem się trochę ale drugi raz to przypuszczam będzie już luzik. Kilka spinek, śrubek, wszystko łatwo idzie, jedyny newralgiczny punkt to zatrzaski zderzak wchodzące do górnej części reflektorów. Delikatnie podważyć i wychodzą, na zdjęciu widać co w co wchodzi.
  9. Po przygodzie z sarną serwis wstawił mi nowiutką oryginalną prawą lampę. Pisałem o tym w którymś wątku. To dało obraz jak zużyta jest lewa, niby świeciła ale to dwa światy, żadne żarówki +200% nie przynosiły oczekiwanego efektu. Dzisiaj zamontowałem drugą - prawą, oryginał Valeo plus żarówka Bosh +50%. Trochę dłubaniny ze zderzakiem, nitowaniem ślizgu pod lampę, pasowaniem tego wszystkiego i regulacji ale.... skończyłem właśnie jazdę próbną (czekałem aż się dobrze ściemni). Jest tak jak być powinno, czyli równomiernie i jasno oświetlona droga. Przy okazji wymieniłem obie żarówki kierunkowskazów - wg. mnie nie ma możliwości bez wyjęcia reflektorów. Pojawiły się dwa "ale". Pierwsze, prawa lampa zamontowana w czerwcu 2017 przy tej nowej lewej widać że już bledsza, drugie - zniknęło podświetlanie panelu nawiewu. Wymieniałem przy okazji filtr pyłkowy demontując schowek i dokładnie odkurzając i dezynfekując (preparat wurth) wymiennik. Czy brak oświetlenia można z tym łączyć czy to czysty przypadek. Jak się dostać do żaróweczek? Mam jeszcze nie wstawiony schowek więc dostęp od strony pasażera mam dobry, jeśli tędy można. Kilka zdjęć, m.in. newralgiczne zatrzaski zderzaka wczepiane w reflektory.
  10. Instrukcja serwisowa jest.... bardzo oględna Żeby to było takie proste jak producent sugeruje.... Wyjęcie reflektora wydaje się jedynym wyjściem.
  11. Przednia prawa żarówka kierunkowskazu wyblakła mi Mruga na biało Chciałem ją dzisiaj wymienić, zdemontowałem przednią część nadkola, jakoś udało mi się ją wykręcić wraz z wkładką z lampy ale dalej już wyjść nie chciała - zapiera się o metalowe części karoserii. Pomęczyłem się trochę i poddałem, nie da się jej chyba wyjąć w ten sposób. Jaka jest technika wymiany tej żarówki? Trzeba wymontować całą lampę czy jakoś rozłączyć żarówkę od jej wkładki? Miejsca tyle co nic a potem to jeszcze jakoś zmontować trzeba....
  12. Podpowie ktoś, jaka cena będzie sensowna za wymianę tuleii sanek i być może za jednym zamachem tuleii wahaczy i gum stabilizatora?
  13. Mam już jedną całkiem nową od ubezpieczalni, druga by się przydała, lecz do tej pory cena za nową skutecznie mnie zniechęcała. Nawet po zniżce w IC wychodzi 700 zł. Regeneracja kompletna pewnie wyniesie ze 300 zł. Zastanawia mnie tylko skąd tak tania oferta na allegro, czy to aby nie podróba lub jakiś drugi sort czy czort wie co jeszcze...... Niby sklep, dobre opinie, kontakt telefoniczny dobry, możliwość zwrotu w ciągu 14 dni. Na majówkę do Włoch już bym sprawdził co to dobre oświetlenie;):)
  14. Zobaczcie na to: http://allegro.pl/renault-megane-ii-06-reflektor-lampa-nowy-valeo-i7082560702.html Oryginał Valeo, taniej chyba się nie znajdzie. Co o tym myślicie, zawsze to nówka:) P.S. Normalna (właściwie to nienormalna:):) ) cena w IC to 977 zł!!
×