Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

witman

Użytkownik
  • Zawartość

    1063
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

322 Super

12 obserwujących

Samochód

  • Auto
    Scenic III 1,4TCe MIII Coupe GTline 1.4TCe MIII Coupe GT 2.0TCe
  • Silnik
    1.4TCe162 & 1.4TCe158 & 2.0TCe228
  • Przebieg (tys.km)
    95 110 170

Ostatnio na profilu byli

2880 wyświetleń profilu
  1. Moje doświadczenia są takie - też miałem dwa 2.0 16V F4R w Sc1 i Sc2, a żona 1,6 16V K4M w MII wszystkie z LPG, obecnie jeździmy od ~5ciu lat 1.4TCe w wersjach ~160KM + LPG i nie narzekamy, nie musimy czyścić przepustnic, nie wymieniamy sławetnego KZFR i nie martwimy się, że możne się pasek rozrządu przed wcześniej urwać, bo tak niestety bywało przy tych sławetnych 1,6 i 2,0. Ponadto jazda 1.4TCe jest dużo przyjemniejsza, silnik jest bardzo cichy i znacznie dynamiczniejszy od 2.0, a spalanie można uznać za jednakowe - trochę mniejsze na korzyść 1.4TCe. A problemy z UPG występują tak samo w wolossakach jak i turbodoładowanych jednostkach.
  2. Jedyna pociecha jest taka, że w DE robi się dużo km po autostradach, można to sprawdzić w pewien ciekawy sposób, łącząc się clipem można odczytać pewien parametr, a jest to ilość obrotów, które wykonał silnik w czasie ostatniego interwału olejowego. Najlepszą rzeczą była by wymiana oleju i sprawdzenie co siedzi w zużytym filtrze olejowym lub co jest na dnie miski olejowej.
  3. W naszej rodzinie też jeżdżą 1.4TCe sprowadzone z DE w których olej był wymiany książkowo w ASO co 30tys. a miały one przebiegi między 120-180tys.km, jeden nawet 220tys.km najważniejsze jest to, aby po zakupie sprawdzić stan łańcucha i napinacza, a najlepiej wymienić rozrząd. Niezależnie jaki silnik miała by ta Meganka i czy to będzie 1.6 16V na pasku, czy 1.2TCe, 1.4TCe, 2.0 16V M4R na łańcuchach czy diesle dCi, musisz się liczyć z wymianą rozrządu. Tu masz kolego garść ciekawych informacji na temat łańcucha i rozrządu w 1.4TCe.
  4. Spokojnie u mnie nie tak szybko, jeszcze z dwa lata będę pomykał moimi 1.4TCe i bacznie obserwował 1,3TCe. W najbliższej rodzinie szykuje się zakup ScIV lub Grand z 1.3TCe, puki co usiłują sprzedać diesla.
  5. Masz rację, a o faktycznej opłacalności LPG i spalaniu w 1,3TCe niebawem się przekonamy, bo ma się takowy pojawić w naszej rodzinie
  6. Dotrysk jest tylko po to, aby chronić wtryskiwacze benzynowe przed wysoką temperaturą i wystarcza 5~8% wartości zapotrzebowania na paliwo, a 8% z 6,5 litra/100km = 0,52 litra. W niektórych konstrukcjach silników nawet poniżej 5%. A oszczędzasz około 14 zł na 100km i 3000km miesięcznie to 420zł x 12 = 5040 zł rok ;-)
  7. Te często powielane od lat mity o LPG już dawno są nie aktualne kolego, tu masz przykład z mojego podkręconego do 162KM 1.4TCe z LPG, którym już jeżdżę 5 lat tak wglądają denka tłoków po przejechaniu 85tys.km na LPG, fotki z kamery endoskopowej, podobnie jest w Megance mojej żony oraz u kumpla w Oplu Zafirze 1.4T 160KM, świece również w bardzo dobrym stanie. Na denkach tłoków zero nagaru, zero oleju nawet nie są okopcone, wyglądają jak nowe, Oplowskie również. Niedowiarków zapraszam do naszego warsztatu na oględziny. Dorzucam jeszcze jedną fotkę z 1.4TCe jeżdżącego tylko na Pb przebieg około 130tys.km to ten najciemniejszy. Koszt przeglądów nie żartuj, 60zł więcej raz na rok. Nie zamierzam nikogo przekonywać do LPG, ja już się przekonałem dawano temu. Przepraszam wszystkich za małe OT Miło słyszeć, że te nowe konstrukcje mają tak ładne spalanie, mam nadzieję, że to pomiary przy normalnej jeździe, a nie głaskaniu pedału gazu, bo mnie też się udało wykręcić 5,4/100 w 1.4TCe, ale to była jazda emeryta na prostej drodze nie przekraczając 100km/h.
  8. Zakładam spalanie zaokrąglając do 6,5/100 Pb przy prawidłowo dobranej i zestrojonej instalacji LPG gazu będzie palić 12~15% co daje nam ~ 7,5 LPG/100. Dotrysk Pb 5~8%, liczę 8% z 6,5/100km co daje nam 0,52 Pb/100km, 0,52 x 4,90zł = 2,5 zł LPG 90% z 7,5/100 = 6,75 LPG/100km, 6,75 x 1,85zł = 12,5 zł 12,5 zł + 2,5 zł = 15zł Przy wyliczeniach wszystko zaokrąglałem do góry, spalanie LPG, dotrysk i ceny, idąc w kierunku minimalnym wychodzi poniżej 14zł. Z tego co się orientowałem instalacja BRC z dotryskiem Pb to koszt 4,2 kzł ze strojeniem AFR, wlewem pod klapką i zbiornikiem w koło 60L, przed wakacjami mój znajomy gazował Hyunadi Tucson 1.6T na wtrysku bezpośrednim.
  9. Oczywiście, że się opłaca w niecały rok zwróci Ci się instalacja, a później jeździsz za pół darmo, licząc spalanie 8 LPG/100 na dzień dzisiejszy 100km pokonujesz za niecałe ~15zł.
  10. Ja od zawsze jeździłem i jeżdżę na BRC, bo mam do tej firmy duże zaufanie, a jak się przesiądę na 1.3TCe to też założę BRC, mój znajomy jeździ Talizmanem 1.6TCe 200KM z BRC i bardzo sobie chwali. @edihof w 2009 roku jak wyszły 1.4TCe też tak pisano, że ryzyko, że się nie opłaca, że zawory, a czas pokazał, że warto było założyć instalacją i jeździ się bardzo oszczędnie.
  11. 1,3TCe jeżdżą już z LPG. https://gazeo.pl/informacje/warsztaty/Megane-1.3-TCe-LPG-z-KME-NEVO-SKY-DIRECT,artykul,10298.html
  12. A jak eksploatujesz auto bardziej miasto i krótkie odcinki czy trasa ?
  13. Lepiej wyciągnąć silnik, wtedy będzie można lepiej zdiagnozować całość, obejrzeć stan łańcucha i rozrządu, ewentualne wycieki, nieszczelności itp ... a przy przebiegu dochodzącym do 200tys. warto to zrobić. Oczywiście da radę to zrobić bez wyciągania i wcale nie trzeba do tego mechanika-ginekologa, jednakże będzie sporo zabawy i przydałyby się małe rączki najlepiej z dwoma nadgarstkami
  14. Dokładnie mało kto tak jeździ, dlatego po 50km miałem już dość, normalna jazda jest tu:
  15. @sylwekdm ja też tak potrafię z moim Scenikiem 1.4TCe co prawda 5,4/100 wg. kompa = ~7 LPG/100 i średniej prędkości 81km/h @czik3n ceny LPG są w PL są mocno zróżnicowane, dziś na Śląsku widziałem po 1,73 na małej stacyjce handlującej LPG, na BP po 1,93; Orlen 1,92; a na autostradzie A4 już 2,19
×
×
  • Utwórz nowe...