Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

witman

Użytkownik
  • Zawartość

    1143
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

354 Super

12 obserwujących

Kontakt

  • Strona www
    www.franceexpert.pl

Samochód

  • Auto
    Scenic III 1,4TCe MIII Coupe GTline 1.4TCe MIII Coupe GT 2.0TCe
  • Silnik
    1.4TCe162 & 1.4TCe158 & 2.0TCe228
  • Przebieg (tys.km)
    130 160

Ostatnio na profilu byli

3449 wyświetleń profilu
  1. Tu mam jeszcze jeden fajny przykład, zdjęcia dwóch pokryw rozrządu jedna mocno zabrudzona z dużą ilością nagaru i wyraźnym śladem wytarcia po rozciągniętym łańcuchu, druga czysta bez nagaru. Silniki miały przejechane w granicach 160tys.km, silnik od tej brudnej pokrywy miał od nowości olej zmieniany co 28~31tys. gdyż takie są wpisy w książce, silnik od drugiej jasnej pokrywy nie wiemy dokładnie jakie były interwały wymiany, można się tylko domyślać, być może był to jakiś super olej longlife, albo częstsze wymiany, a może płukanki. Mam takich fotek sporo i to każdego z silników benzynowych czy diesla, nie mam jeszcze elektryków Kilka postów wyżej wrzuciłem fotki silnika naszego forumowego kolegi @MichalVTS , który widać dbał o olej, z tego co pamiętam wymieniany był co około ~15tys. a robił u nas rozrząd dla świętego spokoju przed zagazowaniem auta. Zbyt dużo wydziałem w naszym warsztacie i nie trzeba mnie przekonywać o dbałości o płyny, wiele osób twierdzi, że nie trzeba wymieniać płynu chłodzącego czy płynu hamulcowego, przekonuje się dopiero wtedy jak dochodzi do wymiany pompy ABS lub pada wysprzęglik w skrzyni i trzeba płacić nie mało.
  2. Pisałem o moim poprzednim Sceniku i silniku 2,0 16V F4R, a nie o TCe, w 2,0 16V F4R i 1,6 16V K4M padanie KZFR było normą, uszczelniacze zaworowe również, niezależnie o częstotliwości wymiany oleju o czym wszyscy dobrze wiedzą.
  3. 1,2TCe i 1,4TCe to bardzo ciche silniki i dobrze słychać wszelkie dziwne dźwięki, jednym z nich to cykające wtryskiwacze benzynowe. Tu masz kolego filmik, który znalazłem na YT, słychać bardzo wyraźnie grzechoczący łańcuch, często dźwięk ten przypomina pracę diesla i słychać go mocno od strony obudowy rozrządu. A tu masz dla porównania dźwięk sprawnego TCe130 i 1,5dCi
  4. Może to kolegę oświeci. Nikogo nie zamierzam przekonywać do częstszej wymiany oleju w instrukcjach serwisowych jest wyraźnie zapisane, że producent zaleca skrócenie interwału olejowego o połowę. Kto chce możne sobie jeździć na olejach longlife nawet 50tys., a my chętnie później wyremontujemy lub wymienimy taki silnik
  5. Ten dźwięk na zimnym silniku to nie łańcuch to bardziej dźwięk popychaczy (szklanek) zanim się wypełnią olejem tak stukają, w naszych 1,4TCe jest podobnie. Jeśli masz stetoskop lekarski to przyłóż go do kawałka drewna, a drewno do pokrywy głowicy lub odbudowy rozrządu to stara sprawdzona metoda osłuchiwania silnika.
  6. Osobiście pozytywnie widzę downsizing, zastosowano go już wcześniej w silnikach diesla (1,3JTD, 1,4TDI oraz 1,5dCi) i jak widać silniki te nieźle sobie radzą, chodziarz początki nie były kolorowe. Jeździłem benzynowym 2,0 16V F4R 135KM i przesiadłem się na 1,4 turbo 160KM i mam pełną świadomość, że muszę teraz bardziej dbać i pilnować płynów eksploatacyjnych. Znam sporo klinów, którzy jeżdżą 1,2TCe i sobie chwalą, a co do problemów 1,2TCe H5F i efektu LSPI mamy obecnie na warsztacie jednego delikwenta z rynku Niemieckiego, wymiany oleju co 30tys. nagar na denkach tłoka i porysowane tuleje cylindryczne.
  7. Zapomniałeś o zapobieganiu ciąży, ale miło, że coś wniosłeś do tematu
  8. Jest sporo mojego materiału na tym forum wystarczy poszukać, nie będę się rozpisywał nad każdym silnikiem, bo wiem dobrze, że jak coś napiszę o dCi to się rozpęta awantura. Ponadto przypomnę, że jest to wątek o łańcuchu w 1,2TCe
  9. Wystarczy mi jak widzę silniki, które musimy rozbierać i remontować w naszym warsztacie, a w ich książkach serwisowych widnieją wpisy interwałów olejowych wykonywanych co 30tys. Obserwuję również nasze rodzinne auta w których olej jest wymieniany co 10~15tys.km Kto w to nie wierzy nie musi i może w ogóle oleju nie wymieniać, a my zapraszamy na remont silnika i jeszcze o oleju i efekcie LSPI
  10. Przynajmniej przyznają się do błędu i wymieniają cały silnik, dużo większy problem mieli posiadacze TSI i FSI, a nie słyszałem, żeby komuś VAG wymienił silnik na nowy, a jak Renault zaczęło wymieniać niektóre silniki 1,2TCe to się zrobił wielki szum co błyskawicznie podchwyciły i nagłośniły Niemieckie media motoryzacyjne, AutoŚwiat na pierwszym miejscu stawiał 1,2TCe nie wspominając o bublach TSI i FSI
  11. Bo niedawno zarzucałeś co innego cyt. `` Jak możesz to sprawdź Orlenowskie ceny w centrum Wrocka np. na ul. Ślęźnej, a nie u "prywaciarza" gdzie tankujesz `` więc o co Ci chodzi ? Chcesz sprawdzić i porównać spalanie aut o których piszemy zapraszam, ja płacę za paliwo, a wyniki z komputerów oraz paragonów zakupu paliw publikujemy na forum.
  12. I jakoś znowu mnie nie przekonałeś a mamy trochę aut jeżdżących prywatnie i jako woły robocze na taxi oraz serwisujemy auta flotowe rożnych firm, wiemy dobrze co ile pali i co się opłaca, duże korporacje też to wiedzą i potrafią dobrze kalkulować, dlatego jeżdżą na LPG. Stacja Orlen Wrocław ul.Klecińska LPG - 2,32 Pb95 - 4,97 ON - 5,15 ON lepszy - 5,39
  13. Łańcuch źle smarowany skończy się szybciej i to jest wiadome od dawna, nie znaczy to, że łańcuch jest kiepskiej jakości, to efekt ślepej wiary w oleje typu long-life oraz interwałów wymiany co 30tys.km, dotyczy to wszystkich silników napędzanych łańcuchem TCe, SCe, 2,0 M4R oraz dCi. Zdarza się, że przy dotarciu silnika małe drobiny metalu i opiłki, zatykają natryski olejowe i rozrząd jest słabo smarowany, dlatego instrukcjach była adnotacja o wymianie oleju i filtra oleju przy 1500~2000km, a kto znał temat i zrobił dodatkowo płukankę silnika nie będzie miał problemów z rozrządem.
  14. Nie chciałem tego pisać, ale jest odwrotnie wg. faktur zakupu ON i przejechanych kilometrów wychodzi o 0,34 litra więcej, czyli 8,4 + 0,34 = 8,74 ON/100, w Daci Lodgy z takim samym 1,5dCi jest podobnie.
  15. Trochę czasu minęło i mogę wrzucić konkretne porównanie z własnego podwórka, nasz kolejny Scenic 3 2010r. w wersji Grand 7-osobowej 1,4TCe 131KM z LPG BRC.SQ32 jeździ na taksówce po Wrocławiu i w miesiąc robi około 6~8tys.km, spalanie za ostatnie 3m-ce wyszło dokładne 12,34 LPG/100, drugie auto Scenic 3 (krótki) 2015r. 1,5dCi 110KM z DPF, spalanie 8,4 ON/100, przy podobnej średniej prędkości około 20km/h. Obecne ceny paliw - Orlen Wrocław 12,34 LPG x 2,32zł = 28,63zł za 100km 8,4 ON x 5,15zł = 43,26zł za 100km Przy czym Sc3 Grand 7os. 1,4TCe jest cięższy i ma 21KM więcej. Dodam, że maksymalne spalania wyszły 14,2 LPG oraz 10,5 ON - duże korki i średnia prędkość w okolicach ~15km/h
×
×
  • Utwórz nowe...