Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


witman

Użytkownik
  • Zawartość

    882
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

162 Super

3 obserwujących

Samochód

  • Auto
    Scenic III 1,4TCe Megane III GTline Coupe Megane III GT
  • Silnik
    1.4TCe162 & 1.4TCe158 & 2.0TCe228
  • Przebieg (tys.km)
    85 103 169

Ostatnio na profilu byli

1892 wyświetleń profilu
  1. Ale w Clio były 1.2 D4F (bez turbo) 75KM i 1.2TCe D4Ft z turbinką 101-106KM, który naprawdę fajnie jedzie i ciągnie od samego dołu, mamy takiego w rodzinie w Modusie 2012r. śmiga już na ``podtlenku`` LPG ;-) Wiem dobrze, bo pomagałem w zakupie i jeździłem testując Modusa 1.6 16V 110KM oraz 1.2TCe 106KM.
  2. Jeszcze w nawiązaniu do dbałości i ku przestrodze oto kolejne ciekawe przykłady zaniedbań użytkowników i wiarę w oleje typu longlife oraz wymiany co 30tys.km. Jako pierwszy 1.4TCe 2009r. przebieg 238tys.km, silnik nigdy wcześniej nie był rozbierany, co ciekawe oryginalna sprawna uszczelka pod głowicą Ajusa, łańcuch oryginalny fabryczny mocno rozciągnięty ocierał o obudowę rozrządu i pokrywę w oleju sporo opiłków, filtr oleju zapchany, wylany olej był tragiczny musiał mieć grubo ponad 30tys na dnie miski opiłki, panewki przytarte, na elementach silnika i w głowicy czarny nalot od brudnego przepracowanego oleju, turbo sprawne, głowica szczelna, kompresja OK równa na wszystkich cylindrach, silnik oleju nie brał. Silnik jest obecnie regenerowany. Jako drugi 2.0dCi 1-właściciel przebieg 133tys.km od nowości wg. książki serwisowej olej wymieniany co 30tys., a w nim zajechane panewki, jedna złapała i korbowód wywalił dziurę wielkości pieści w bloku, silnik na złom nie bało się go odratować ;-( Są podejrzenia właściciela, że jedna z wymian oleju fizycznie nie została wykonana i silnik przejechał na oleju nie 30, a 60tys.km ! Trzecie danie to sławetny i ``pancerny`` 1,6 16V K4M z Megane 3 HB 251tys.km z bliżej nie znanej przyczyny zgubił jeden zawór, który zniszczył głowicę, tłok i tuleje cylindra co nie jest rzadkością w K4M i 2.0 16V F4R. Być może przyczyną był wcześniej zerwany pasek rozrządu, niestety obrażenia wewnętrzne były tak duże, że silnik ma złom. Po tym silniku również było widać brak dbałości o olej w środku wszystko czarne od przepracowanego oleju. Na głowicy i tłokach bardzo dużo czarnego nagaru w komorze spalania musiał się spalać olej.
  3. Kliknij do mnie na PW, chyba już dzwoniłeś do nas, ale mnie nie było.
  4. W prawidłowo funkcjonującym układzie chłodzenia nie ma prawa być oleju ! Mogą to być pozostałości po wcześniejszym remoncie, ściąganiu głowicy, wyminie UPG itp ...
  5. Tylko skąd się wziął olej w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego.
  6. @megane3_k napisałeś: i zedytowałeś pozostawiając tylko kropkę ;-) Napisz jak szybko ubywa Ci płynu. Rozumiem, że mowa jest o silniku 1.6 16V K4M, bo tylko taki był w M3 ph1.
  7. Tak jak słusznie pisze kolega @deku ja bym skrócił tą wyminę oleju do 18m-cy, zwłaszcza jak auto jeździ na krótkich odcinkach lub w mieście. Jako ciekawostkę dodam, że jakiś czas temu na swoim Sceniku 1.4TCe zrobiłem doświadczenie i zbadałem ile silnik wykonał obrotów na trasie (autostrada), a ile przy jeździe typowo miejskiej przy średniej prędkości 21km/h. Wiadomo, że na autostradzie praktycznie 99% jazdy była na 6-biegu, a w mieście 1,2,3,4,5 sporadycznie udaje się wrzucić 6. Wyniki nie były dla mnie wcale zaskakujące, bo spodziewałem się sporej różnicy, która w moim przypadku wyniosła 83% więcej obrotów wykonał silnik w mieście co przy jeździe autostradowej w stosunku do przejechanych kilometrów. Reasumując można śmiało stwierdzić, że przy jeździe miejskiej olej będzie się dwa razy szybciej zużywał. Jeśli ma ktoś z Was ochotę na taki test w swoim aucie wystarczy uruchomić clipa i zajrzeć do sterownika wtrysku, gdzie są notowane ilości wypadań zapłonów, spalań stukowych i parametrów pracy silnika, tam też znajdziecie ilość obrotów wykonanych przez silnik. @marekwodniak remontowałeś 1.4 czy 1.5dCi ?
  8. W zasadzie 1.3TCe (1332cm) to bardziej 1.33TCe ;-) Widzę, że pojawiła się już w konfiguratorach wersja 1.3 TCe o mocy 120kW - 163KM, przy 1650obr/min ma już 250Nm całkiem nieźle, ciekawe jak to jeździ ?
  9. W związku z nadchodzącą zimą i mrozami przypominam o spokojnym rozgrzewaniu silników, zwłaszcza przy siarczystych mrozach wystarczy, aby płyn chłodzący osiągnął temp. 20~30*C i można śmiało pomykać ;-) Ktoś mnie ostatnio pytał czy nie warto zamontować podgrzewacza płynu chłodzącego takiego jak posiadają silniki dCi na grzałkach nurnikowych (fotka) , które wspomagają zimą podgrzewanie płynu. Na pewno przyśpieszy to podgrzanie, ale nie o to tu chodzi, bardziej wskazane jest stopniowe rozgrzewania silnika bez gwałtownego przyrostu temperatury co przy silnikach doładowanych ma miejsce. Lepszym sposobem było by zmniejszenie stopnia doładowania turbiny do czasu uzyskania właściwej temperatury pracy silnika, tak jest to zrobione w nowszych konstrukcjach współczesnych silników turbo-doładowanych. Wystarczy jednak zapanować nad własną nogą poczekać na wzrost temperatury na wskaźniku ;-)
  10. Taka jest przykra prawda, dużo samych użytkowników oraz mechaników czy serwisów w tym również ASO bagatelizuje problem stopniowego ubytku płynu chłodzącego, a po kilku miesiącach może dojść do uszkodzenia tulei, a wtedy to już grubsza robota. Oczywiście my już wymienialiśmy tuleje w tych blokach, mamy nawet trzy takie auta w rodzinie po wymianie tulei, wszystko pracuje bez problemów, trzeba to zrobić dokładnie i zgodnie z technologią. Jedno z nich po dotarciu zrobiliśmy na 154KM/238Nm. Co do samej UPG uważam, że przy innych silnikach benzynowych i dieslach ilość wymienialnych UPG jest podobna jak przy 1,4. Jako ciekawostkę dodam, że jeden z użytkowników jeździł z ubywającym płynem ponad rok czasu, aż pękła porcelana świecy zapłonowej i silnik pracował na 3 gary po wyminie UPG i przy okazji kompletnego rozrządu wszystko działa poprawnie, przebieg około 230tys.km. Najgorszą rzeczą jest dopuścić tak dużego ubytku płynu przy którym może dojść do przegrzania silnika, a tego nie lubi żadem silnik !
  11. Ja lubię cyferki, precyzję oraz analizy, lubię też wiedzieć czy już zmieniać auto na diesla czy jeszcze się wstrzymać, bo możne lepsze będą bateryjki ;-) Ponadto miło jest popatrzeć na takie zapiski i wyniki oraz policzyć łatwo ile kasy w kieszeni zostało przez te lata jazdy na LPG. Nie należę do osób oszczędnych, wręcz przeciwnie, ale nie lubię jak kasa mi przecieka.
  12. Widzę, że kolega tak samo kontroluje spalanie jak ja, a już martwiłem się, że to tylko ja mam taką korbę ;-) Z wyników kolegi widać, że średnie spalanie za ostanie 25966km to 8,72 LPG/100km, to naprawę niezły wynik, wnioskuję z tego, że kolega chyba jeździ bardziej po trasie. Fajne stare ceny LPG 1.57zł, ja mam jeszcze starsze zapisy z poprzednich aut kiedy LPG było po 0,92 zł ;-) Jaką instalację LPG kolega ma ?
  13. Pod koniec września byłem w Chorwacji z kumplami na żaglach, jechaliśmy w dwa auta mój Sc3 1.4TCe~162KM i kumpla Opel Zafira 1.4T~159KM w obu autach identyczna instalacja LPG BRC SQ32 i strojone na hamowni w tym samym zakładzie, obciążenie aut podobne, droga głównie autostrada, prędkość takie same, jechaliśmy razem, Scenik spalił 10,46 LPG/100, a Zafira 10,68 LPG/100. Spalanie zostało zmierzone wg. tankowań z dystrybutorów i ilości przejechanych km. Ja mam Conti , a koleś ma Goodyear Eagle F1 asymmetric 3
  14. Coś w tym jest, bo kuzyn w Sceniku też narzeka Hankooki.
  15. witman

    Megane IV phI System Start-Stop TCE

    Wygląda na to, że w 1.2TCe też jest w obiegu elektryczna pompka, jest trochę mniejsza, ale jest. Taka sama jest też 1.6 TCe w Clio RS
×