Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

witman

Użytkownik
  • Zawartość

    921
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

241 Super

3 obserwujących

Samochód

  • Auto
    Scenic III 1,4TCe MIII Coupe GTline 1.4TCe MIII Coupe GT 2.0TCe
  • Silnik
    1.4TCe162 & 1.4TCe158 & 2.0TCe228
  • Przebieg (tys.km)
    95 110 170

Ostatnio na profilu byli

2140 wyświetleń profilu
  1. Dokładnie tak, wymienić olej po dotarciu i nie słuchać, że wymiana oleju przy pierwszym serwisie przy 30tys.km. Olej i filtr możecie sobie wymienić w innym warsztacie poza ASO !
  2. Może trochę OT, ale też w temacie spalania 1.2TCe130 w Renault Kadjar 2015r, 6,6/100, film z YT 8`10 minuta filmu > film <
  3. Może być to związane z pracą kilmatronika, a jeśli macie elektryczną grzałkę w klimatroniku to podnoszenie obrotów jest normalne. Spróbujecie odpalić silnik, a na klimatroniku ustawcie min. z wyłączoną klimą czy wtedy też są podniesione obroty silnika.
  4. Nie zapomnijcie Panowie o marketingu sprzedażowym przy którym nie kupisz budżetowej wersji z silnikiem 160KM, bo tak przykładowo chcesz. Teraz producenci dozują moc silnika do poziomu wyposażenia auta, dlatego sterowniki (kalkulatory wtrysku) są coraz bardziej skomplikowane i zabezpieczone, aby utrudnić nieautoryzowaną zmianę mapy wtrysku. Pamiętam czasy sprzedaży M3 i Sc3 z silnikami 1.4TCe, gdzie salony w PL i DE oferowały do tego silnika ``Power-Boxy`` wpinane w złącze OBD, które modyfikowały mapę podnosząc moc silnika do 160KM. Przy sprzedaży 1.2TCe H5F takich rzeczy już nie było ;-) A wracając jeszcze do różnic konstrukcyjnych to może być podobna sytuacja jak w 2.0TCe F4Rt pierwszy 170, 180, 190 i 205KM oraz 2.0TCe 220, 250, 265, 275KM w którym było większe turbo, wydajniejsze wtryski, ponoć wał korbowy i dwumasa. W 1,33TCe producent mógł wydzielić pierwszy jako 100 - 115, drugi wzmocnimy o niektóre elementy z większa turbiną 140-160, nie zdziwię się jak niebawem ukarzą inne wariacje typu 120, 125KM oraz 150 - 165KM. A tak jako ciekawostkę dodam, że w 1.5dCi wydawało się, że 110KM to już max. a tu proszę ukazał się 85kW = 115,6KM i cały czas pojemność 1461cm
  5. Moje doświadczenia z tak zwanymi kosiarkami są jak najbardziej pozytywne, od 2014 i 2015 roku posiadam dwa 1.4TCe zasilane LPG i wzmocnione do ~160KM, a wcześniej maiłem dwa 2.0 16V F4R 140 i 135KM, żona MII 1.6 16V K4M 110KM. Zawsze skrupulatnie zapisywałem spalanie we wszystkich modelach i okazało się, że znany z paliwożerności 1.4TCe spala mniej od 2.0, a jest mocniejszy o 26KM i 45Nm. Żony MIII Coupe 1.4TCe 158KM spala tyle samo co wcześniejsza MII 1.6 K4M 110KM. Dodam, że jeżdżąc 2.0 16V nie udało mi się zejść ze spalaniem na 5,4/100 przy emeryckiej jeździe tak jak w TCe. Ponadto kultura pracy i cisza 1.4TCe i 1.2TCe H5F jest ogromna w porównaniu z wolnossakami 1.6 i 2.0, a nie maiłem jeszcze okazji jeździć 1,33TCe, więc się nie wypowiem. Nie podobała mi się praca kosiarki 0,9TCe, ale to 3-cylitry, więc trochę inna kategoria. 2.0 16V F4R po mieście Wrocek palił mi 11-12/100, a nasza zabawka MIII GT RK 2.0TCe F4Rt przy normalnej jeździe po mieście poniżej 15 nie schodzi.
  6. Trudno jest to obecnie stwierdzić czy podzespoły silnika są różne możliwe, że to sprawa softu. Korbowody, wał, głowica raczej będą te same, mogą być wzmocnione np. panewki. W mocniejszych wersjach mogą być skrócone interwały wymiany oleju. Jednak na przykładzie silników 2.0dCi i 1.6dCi, które stosowano w osobówkach i w dostawczakach o różnych mocach w katalogach podzespoły zamienne miały inny kod oraz wyższą cenę, więc mogły być dodatkowo wzmocnione.
  7. Serwisują i cały czas proponują wymianę oleju co 30tys ;-)
  8. witman

    Megane III phII Nadmierne zużycie oleju

    A Sc3 Grand jest lekki ? Tu jeszcze jeden filmik o eksploatacji i oleju > link <
  9. witman

    Megane III phII Nadmierne zużycie oleju

    A może tu znajdziecie odpowiedź > link <
  10. Zamierzam dołożyć taki filtr dolnoprzepustowy do oryginalnego zestawu BOSE, który posiadam w drugim aucie, wtedy będę mógł dopieścić częstotliwość oraz poziom sygnału oryginalnego wzmacniacza BOSE. Link do filtra >link< Oryginalny subwoofer BOSE ma spore możliwości i zastanawiam się czemu oryginalnie jest tak słabo wysterowany.
  11. Masz na myśli wyprowadzenie niskiego sygnału na filtr i wzmacniacz ?
  12. Z radia L i P kanał do filtra dolnoprzepustowego, który sumuje sygnały i filtruje przepuszczając tylko niskie częstotliwości, filtr ma dwa potencjometry od regulacji częstotliwościowi i poziomu sygnału na jego wyjściu, dalej na wzmacniacz mono 100W, a do wzmacniacza subwoofer. Regulacja wzmocnienia i częstotliwości na filtrze pozwala na dobre wysterowanie sygnału czego niestety nie ma oryginalnym zestawie BOSE.
  13. Założyłem oryginalnego suba od BOSE + wzmacniacz z filtrem dolnoprzepustowym do Arkamysa, subwofer jest lepiej wysterowany i ma większego kopa. Uważam, że gra to lepiej od oryginalnego zestawu BOSE.
  14. Przeglądałem ogłoszenia i znalazłem z 2011r. 1.4TCe przebieg 365tys.km, sprawny od Niemca ;-)
  15. A tu macie ciekawy artykuł o łańcuchach >link<
×