Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

witman

Użytkownik
  • Zawartość

    849
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

147 Super

3 obserwujących

Samochód

  • Auto
    Scenic III 1,4TCe Megane III GTline Coupe Megane III GT
  • Silnik
    1,4TCe162 & 1,4TCe158 & 2,0TCe228
  • Przebieg (tys.km)
    65 88 163

Ostatnio na profilu byli

1770 wyświetleń profilu
  1. @unkas bardzo fajny i przydatny artykuł, dlatego stawiam dla Ciebie. Przyznam się, że sam kombinowałem w naszej Megi 3 Coupe z LED-ami H7, jednak po wizycie i sprawdzeniu w zaprzyjaźnionej SKP i pomiarze na profesjonalnym sprzęcie odpuściłem sobie, bo widać było ewidentnie, że nie świeci to dobrze. Tak jak piszę autor artkułu cyt: ``Żarówki halogenowe posiadają żarnik, którego umieszczenie wobec trzonka podlega tolerancji rzędu dziesiątych części milimetra, jednym słowem - źródło światła znajduje się zawsze w tym samym miejscu. Natomiast w palnikach wyładowczych światło pojawia się na całej powierzchni bańki, gdyż bańka wypełniona jest gazem. To sprawia, że źródło światła wcale nie znajduje się w miejscu gdzie spodziewali się go projektanci reflektora. Dlatego założenie do zwykłego reflektora żarówki xenonowej ( np. H4 ) sprawia, że wcale nie dysponujemy lepszym, jaśniejszym światłem - dysponujemy światłem bardziej rozproszonym, najciemniejszym na środku obszaru świecenia (!) i z niewyraźną granicą światło-cień. Jednym słowem - świecimy wszędzie, tylko nie tam gdzie chcemy, przy okazji oślepiając kierowców jadących z naprzeciwka ( za to odpowiada rozmyta granica światło-cienia ) `` - i to dokładnie potwierdziło się w czasie testów na SKP. A badanie tgzw. odcięcia (granicy świtało-cienia) na ścianie budynku można sobie w buty wsadzić, mnie też się wydawało, że jest OK, a co innego wyszło podczas sprawdzenia w SKP. Osobiście bardzo mnie drażni jeżdżąc w nocy po naszych drogach jak inni użytkownicy oślepiają różnymi źródłami światła innych użytkowników i mam czasem ochotę włączyć na stale drogowe mijając się z takim, jednak migam mu krótko, bo może w końcu zrozumie, że oślepia innych.
  2. W naszej Megi Coupe GTline 2011r. jest L2 i są oryginalnie dzienne, ale nie ma kierunków autostradowych, natomiast w Sceniku 2013r. jest L3 i kierunki autostradowe mam. Sprawdź u siebie może nawet nie wiesz, że masz kierunki autostradowe w L3 ;-) Kliknij delikatnie manetką kierunkowskazu tak żeby jej nie przełączyć, wtedy kierunek powinien mignąć trzy razy. Kierunki autostradowe są bardzo przydatne również w mieście przy zmianie pasów lub na rondach.
  3. @aniewa kawał dobrej roboty, dla Ciebie ;-) Rozumiem, że po założeniu USM L3 musiałeś go aktywować. Czy oprócz dziennych w L3 uzyskałeś też kierunkowskazy autostradowe (tzn. trzy mrugnięcia), bo z tego co wiem w L3 już były.
  4. witman

    Megane III phII Nadmierne zużycie oleju

    Czyli wine są pierścienie tłokowe skoro porysowane są gładzie cylindryczne, pewnie zmienili producenta pierścieni lub sam producent pierścieni dał ciała, to mogło by wyjaśniać dlaczego jednym bierze olej, a innym nie, nawet przy przebiegach bliskich 200tys.km. Jak już wspominałem na forum śledzimy żywo temat 1.2TCe, rozmawialiśmy i konsultowaliśmy sprawę z kilkoma zaprzyjaźnionymi serwisami i warsztatami, które specjalizują się w marce Renault i autach Francuskich, jednak żaden z nich nie widzi u siebie dużej ilości tych silników. Są to bardziej zwykłe naprawy i serwis, świece, olej, filtry, pasek akcesoriów, sporadycznie rozrząd, klika dni temu rozmawiałem telefonicznie z właścicielem 1.2TCe kolega z naszego forum, silnik nie bierze mu oleju, ale wymieniali mu rozrząd w ramach gwarancji w 2015r. a to by się też potwierdzało, bo początkowe modele miały problemy z napinaczami łańcucha. Podpytam naszych dużych dostawców jaką mają ilościowo sprzedaż pierścieni tłokowych i napinaczy do 1.2TCe H5Ft.
  5. witman

    Megane III phII Nadmierne zużycie oleju

    Jesteś pewien, że tłoki, a nie cylindry ?
  6. W sumie mieliśmy tylko jeden przypadek uszkodzonej UPG w 1.2TCe, ale to był przypadek bardzo skrajny, bo silnik był mocno dojechany i zaniedbany, wręcz zakatowany, zresztą wszystkie przypadki uszkodzeń UPG czy to w TCe, dCi czy wolnossakach są wynikiem zaniedbań użytkowników, pałowanie silnika na zimnym w czasie dużych mrozów lub przegrzanie do którego dochodzi w wyniku niedostatecznej ilości płynu chłodzącego i wycieków z węży lub z uszkodzonej chłodnicy.
  7. Właśnie robimy małe dochodzenie, koronka faktycznie nie ma kawałka ząbka, może jakaś fabryczna wada, bo pierwszy raz coś takiego widzimy, może jakaś fabryczna wada, bo pierwsze podejrzenie było na transport z którym jak wiesz były problemy. Ważne, że sprawa została szybko wyjaśniona i udało się wszystko doprowadzić do porządku. Szerokości życzymy i bezawaryjności i nie zapomnieć o wymianie oleju co 10-15tys.km, a następne 200tys. silnik i rozrząd bez problemu zrobi. Właśnie wymieniamy rozrząd w 1.4TCe naszemu koledze z forum, przebieg 186tys.km, silnik nie ruszany od nowości, wszystko fabryczne, co ciekawe łańcuch jest jeszcze w bardzo dobrej kondycji i zrobił by spokojnie 50, albo i 100tys.km, z książki serwisowej auta wynika, że olej był wymieniany co 18-22tys.km, a ostatnie 35tys.km kolega wymieniał co 10tys.km. Ogólnie silnik w bardzo dobrej kondycji, a my po raz kolejny widzimy, że dbałość o olej to podstawa we wszystkich silnikach niezależnie czy to dCi, TCe czy wolossaki. Robiliśmy niedawno wolnossaka 2.0 16V F4R z zajechanymi panewkami przy przebiegu ciut ponad 160tys.km, przyczyna nie wymieniany olej !
  8. @yugo Ty masz 1.2 TCe czy 1.4 TCe ?
  9. witman

    Megane III phII Nadmierne zużycie oleju

    Do wymiany rozrządu nie trzeba wyciągać silnika, a dostęp do podzespołów jest podobny jak w innych silnikach, potrzebny jest podnośnik, podparcie silnika i doświadczenie. Co do wymiany pierścieni to trzeba wyciągnąć silnik, wtedy można będzie przy okazji ocenić resztę podzespołów, jak wał, panewki korbowody, głowicy i stan sprzęgła. Przy zakupie rozrządu (najlepiej oryginał) zwrócić uwagę na datę produkcji, żeby była najmłodsza, zestaw rozrządu jest taki sam jak do 1.4TCe H4Jt, a tych wymienialiśmy już trochę i pracują bez zarzutów. Dodam, że fabryczne rozrządy w silnikach 1.4TCe, które wymienialiśmy wytrzymały lekko 200tys.km, a ostatnio wymienialiśmy klientowi w MIII 2009r. z przebiegiem 266tys.km i był w tym silniku od nowości, co prawda łańcuch był już nieźle wyciągnięty i hałasował. Zdarzały się jednak przypadki, że przy 130-150tys.km łańcuchy były rozciągnięte i ocierały niebezpiecznie o obudowę rozrządu co powodowało generowanie opiłków, które w większej ilości i przy brudnym nie wymienianym oleju mogłyby doprowadzić do zatarcia ważnych elementów ruchomych silnika. Przy żywotności łańcucha możne mieć znaczenie sposób użytkowania auta, a najbardziej częstotliwość wcześniejszych wymian oleju, które niestety były robione co 30tys. ! W naszej Megi Coupe GTline 1.4TCe~158KM 2011r. przy przebiegu 93tys. i podniesionej mocy stan łańcucha i rozrządu był doskonały, ale olej w tym aucie jest wymieniany olej co 10-12tys. !
  10. Może trochę nie w temacie, ale zauważyłem, że na stronach Renault i Dacia w ich konfiguratorach informacje o parametrach i osiągach silników są coraz bardziej tajemnicze i trudno dostępne. Trzeba się czasem na klikać po zakładkach żeby cokolwiek znaleźć o silniku, podobna sytuacja jest w salonach, opisy silników przy samochodach są bardzo skąpe, typu (dCi110 czy TCe140) i brak informacji o pojemności skokowej. Czyżby jakieś "RODO" motoryzacyjne zadziałało ? Kiedyś było wszystko czarno na białym (ilość cylindrów, jaki wtrysk, pojemność, jakie przyśpieszenie do setki itp ... a jak zapytasz o to Pana z obsługi to odpowiada, że jest objęty gwarancją, że to świetny silnik z Japońskim rodowodem, że jest ekonomiczny, a olej wymienia się co 30tys.km
  11. Tak jak słusznie pisze kolega @konwil jest to dodatkowe zabezpieczenie przed wodą, która mogłaby się wedrzeć do elektryki i modułów od strony akumulatora, a jest jej w tym miejscu sporo.
  12. witman

    Megane III phII Nadmierne zużycie oleju

    Przykład z silnika 1.4TCe w których tłoki też są cienkie w porównaniu z 1.6 czy 2.0, a jednak 1.4TCe nie biorą oleju, nawet przy przebiegach 250 i ponad 320tys. nie mają z tym problemów. To prawda tłoki są mocno przycięte we współczesnych silnikach, o to przykład tłoków z 1.4TCe i BMW 4,4 V8.
  13. Zawsze mnie ciekawiło, dlaczego w benzynowcach trzeba odjąć, a dieslach dodać do wskazań komputera. Przynajmniej tymi autami co jeździłem lub testowałem tak było. Nawet ostatnio podczas wspólnej długiej trasy wakacyjnej do CRO w której praktycznie nowa limuzyna Vovlo S90 2.0 diesel 240KM spaliła wg. zatankowanej ropy i paragonów ze stacji wyszło 7,84/100, a komputer wyliczył 7,5/100, a u siostry w 1.5dCi trzeba dodać do wskazań kompa 0,4 do 0,7.
  14. Cykanie pod maską po włożeniu karty do slotu jest całkowicie normalne, przy okazji cykania możesz również usłyszeć delikatne mruczenie lub popiskiwanie, wszystko jest OK ;-)
×