Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

witman

Użytkownik
  • Zawartość

    1098
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

353 Super

12 obserwujących

Samochód

  • Auto
    Scenic III 1,4TCe MIII Coupe GTline 1.4TCe MIII Coupe GT 2.0TCe
  • Silnik
    1.4TCe162 & 1.4TCe158 & 2.0TCe228
  • Przebieg (tys.km)
    130 160

Ostatnio na profilu byli

3268 wyświetleń profilu
  1. Jest to policzone tak, aby przy wyminie co oleju co 30tys. wytrzymał gwarancję, a następny użytkownik auta będzie naprawiał i kupował części zamienne typu rozrząd, panewki, wałki rozrządu itp ... więc interes się wszystkim kręci i nie będę zaprzeczał, bo naszemu warsztatowi również
  2. Minęło już trochę czasu i po raz koleiny mogę potwierdzić, że silnik 1,6SCe bez problemu jeździ na LPG, a wszelkie wcześniejsze opowieści o słabych głowicach są wyssane z palca, niedawno rozmawiałem z zaprzyjaźnionym warsztatem zakładającym instalacje LPG, serwisują auta z tymi silnikami jednej Wrocławskiej dużej firmie taksówkarskiej jeżdżącej Daciami z 1,6SCe, auta mają najechane po 250~300tys. z LPG i nic złego się nie dzieje, ani z głowicami, ani z zaworami, mojego kumpla Dacia Lodgy 1,6SCe zrobiła ponad 100tys. na LPG bez problemów. Silnik 1,6 H4M (HR16) był stosowany w Nissanach, Mitsubishi, Daciach, Ładach i koreańskich Renówkach (Samsung SM3) Ogólnie uważam, że H4M to bardzo udana konstrukcja i nigdy nie widziałem go w naszym warsztacie z jakimikolwiek problemami, ani nie słyszałem o problemach, jedynym mankamentem mogą być zalecane przez producenta wymiany oleju silnika co 30tys. co może doprowadzać do szybkiego zużycia łańcucha rozrządu i przy przebiegach około 150tys.km trzeba go będzie wymienić, podobnie jak w konstrukcjach 1,2TCe, 1,4TCe i 2,0 M4R, dlatego warto zmieniacz olej co max. 15tys.
  3. A ja zapytam ile było prób pomiarowych kompresji, bo jeden pomiar to nie pomiar, zwłaszcza przy rozbieżnościach, najlepiej wykonać 3 i uśrednić te pomiary. Ponadto nawet tego typu rozbieżności nie powinny generować wypadań zapłonu. Proponował bym też sprawdzić jakie są zarejestrowane wartości spalań stukowych w sterowniku wtrysku na poszczególnych cylindrach.
  4. Skontaktuj się ze mną przez PW, zbyt dużo pisania, mam kilka wskazówek.
  5. Powinno być w porządku i widać, że zielony przecisk od zabezpieczania jest zwolniony i we właściwej pozycji. Dobrze jest przeczyścić całe złącze, bo przez lata zbiera się sporo kurzu i brudu, dlatego po ponownym podłączeniu zabezpieczenie nie trzyma prawidłowo i ciśnienie paliwa potrafi doprowadzić do rozłączenia.
  6. Z pewnością było źle podłączone i zawleczka słabo trzymała, klips nie odskoczył i w końcu pod wpływem drgań silnika wyskoczyło, masz dużo szczęścia kolego dobrze, że szybko zareagowałeś.
  7. Kolejny fajny przykład, pokrywa głowicy przebieg 209 tys.km i widać już, że łańcuch delikatnie lizał pokrywę, rozrząd w tym silniku na pewno nie ruszany od nowości, trudno dokładnie ocenić co ile był zmieniany olej, po ciemnym zabarwieniu pokrywy można domniemać, że co 20~30tys, cała reszta sprawna, turbo oryginał, luzy zaworowe i szklanki regulacyjne w normie, UPG fabryczne.
  8. Przy silnikach 1,6 16V K4M złączka jest na wprost i można ją zabezpieczyć dwiema opaskami, jedną wokół złączki, a drugą o listwę wtryskową.
  9. Nic się nie stało, rutynowo, wymiana oleju i filtra oleju po 10,3tys.km, a że było trochę czasu i jak zwykle zżerała mnie ciekawość to odkręciłem miskę, od dawna było tam małe przypocenie oleju, więc można było to uszczelnić, a przy okazji zabawiłem się w ginekologa i zerknąłem od dołu we wszystkie zakamarki kamerką endoskopową, wszystko wyglądało jak nowe z fabryki. Dodam, że Meganki nie mamy od nowości i pierwsza wymiana oleju wg. ASO w DE była wykonana po 26tys.km, druga po 21tys. gdy już auto było w naszych rękach, wszystkie następne u nas co 10tys. Wymieniłem też płyn hamulcowy, klocki hamulcowe, tulejkę w drzwiach kierowcy, zmiana kół na zimowe i ogólna kontrola przed zimą, a niech kobita ma, należy jej się - mowa o żonie, a i Megnce też się należy
  10. Taki ciekawy mam przykład dbałości o silnik. Dwie fotki dołu silnika po zdjęciu miski olejowej, silniki o zbliżonych przebiegach w naszej megi olej wymieniany co 10~12tys.km w drugim co 30tys.km.
  11. Czyli jazda po autostradzie, a jakie średnie spalanie pokazał komputer ?
  12. Jeździsz kolego tym autem od nowości ? co ile km wymieniasz olej ?
  13. Za to teraz w temacie awaryjności 1,2TCe podjął kolega polemikę, to ciekawe Już sporo czasu obserwuję różne wpisy na forach oraz grupach FB i najwięcej do powiedzenia o silnikach 1,2TCe i małolitrażowych ` downsizingowych ` benzynach mają do powiedzenia Ci co ich w ogóle nie mieli i nie mają. Więc tak dla przekory - ``nie mam, słyszałem od szwagra, nie znam się, nie naprawiam, ale się wypowiem ``
×
×
  • Utwórz nowe...