Skocz do zawartości

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Masz ciekawy materiał wideo związany z motoryzacją?
Dodaj go do na naszej bazy - kliknij tutaj, wybierz kategorię i dodaj film

witman

Użytkownik
  • Zawartość

    744
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

93 Super

3 obserwujących

Profil

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    WrocLove
  • Województwo
    dolnośląskie

Samochód

  • Auto
    Scenic III 1,4TCe Megane III GTline Coupe Megane III GT
  • Silnik
    1,4TCe162 & 1,4TCe158 & 2,0TCe228
  • Przebieg (tys.km)
    65 88 163

Ostatnio na profilu byli

1063 wyświetleń profilu
  1. Megane III phII 1.2 tce 115 chiptuning

    Ładnie zrobione, Nm dostępne w szerokim zakresie, a nie wykop i dalej cisza w wyższej partii obr. Ja ostatnio w ramach testów jeździłem Scenikim klienta 1.4TCe w fabryczną mapą i mogłem odczuć jak duża różnica jest podczas jazdy i nie chodzi tu dynamikę czy przyśpieszenie, ale zachowanie się silnika, dziwne poszarpywanie, słabsza reakcja na pedał przyspieszenia itp ... słowem dużo, dużo gorzej jak na mojej dopieszczonej mapie. Przy okazji jakie masz obroty silnika przy 100km/h na 6 biegu ?
  2. Megane III phII 1.2 tce 115 chiptuning

    W swoim aucie robiłeś ?
  3. Nie przymarzają, ja i tak przed zimą smaruję wszystkie uszczelki smarem silikonowym.
  4. Wszystko zależy od samego silnika i podzespołów, zdecydowana większość silników 1.4TCe 131KM miała nadmiar fabrycznej mocy (133-145KM), ważny jest też stan silnika, przed strojeniem warto mieć świeży olej, świece i filtr powietrza, można też zalać Pb z większym oktanem (Pb98 lub 100) bo w doładowanych benzynach uzyskuje się trochę lepsze parametry, nie nastawiaj się na duży przyrost mocy, przy strojeniu lepiej się skupić na Nm, aby były dostępne w szerokim zakresie obrotów, a nie jak dieslach gwałtowny przyrost (kop) i dalej nic się nie dzieje. Przy fachowym dopieszczeniu mapy wtrysku często uzyskuje się mniejsze spalanie jak na fabrycznej mapie, mogę to z czystym sumieniem potwierdzić, bo robiłem już 3szt. 1.4TCe i 2.0TCe.
  5. 1.2 i 1.4TCe to bardzo ciche silniki.
  6. Wygląda na to, że nowszych modelach 1.2TCe 6-bieg jest dłuższy.
  7. Nasza Megi Coupe GTline 1.4TCe~158KM z długą skrzynią wykręciła 222~223 km/h.
  8. Dużo zależy też od skrzyni biegów, krótka przy której silnik ma 2800obr przy 100km/h i długa przy której silnik ma 2400obr. przy 100km/h. W naszej Megi Coupe GTline 2011r. 1.4TCe~158KM przy spokojnej jeździe zrobiłem 5,4/100, przy średniej 75km/h.
  9. Testowałem autko klienta po wyminie rozrządu, sprzęgła, świec, filtrów, oleju Megane III Kombi 1.4TCe 131KM 2010r. przebieg 176kkm, spokojna trasa, 2os, 60% droga S max. 110km/h, 40% droga krajowa max. 90km/h. 5,5/100, przy średniej 72km/h, na dystansie 215km. Drugi pomiar to 95% autostrady, prędkość 140km/h w porywach 150. Wynik 7,2/100, a ostatnie 50km autostrady jechałem 160km/h i skończyło się na 7,7/100km.
  10. Gdybyś zerknął w czasie jazdy, bo trochę mi chodzi o bardziej precyzyjny pomiar, bo może być zastosowane kilka rodzai skrzyń biegów przy tym silniku. Z tego co widzę masz MIII Kombi. Dzięki za informacje.
  11. Pytanie mam głównie to użytkowników silników 1.2TCe 115 i 130 w autach Megane i Scenic, jakie macie obroty silnika przy 100km/h, ewentualnie 140km/h na 6-tym biegu. Jak możecie to piszcie jaki model auta i rocznik.
  12. Megane IV phI Wysokie spalanie - 1.2 130km

    Uważam, że trzeba by wpierw doprecyzować średnią prędkość przejazdu w tych korkach, bo przykładowo jeżdżąc po Wrocku mam średnią 19-21km/h, a żonka jeździ do pracy głównymi ulicami i częściowo obwodnicą, więc ma już 24-26km/h, a to przekłada się znacznie na poziom spalania we wszystkich autach czy to Pb czy ON. Ostatnio testowałem klienta Megankę Kombi 2014r. 1.5dci110 po remoncie zawieszenia, zrobiłem około 35km po Wrocku, prędkość przejazdu niecałe 16km/h, spalanie prawie 13L ON/100. Przy takiej średniej przejazdu, każde auto będzie dużo palić.
  13. Przetestowałem ostatnio skrzynie biegów w 1.4TCe 131KM, na 6 biegu różnica jest 400obr. a to daje 14km/h, czyli skrzynia krótka przy 140km/h ma 3800obr. a skrzynia długa przy 3800obr. daje prędkość 154km/h. Na długiej skrzyni w Megance Kombi, przy jeździe praktycznie czysto autostradowej, prędkość 140km/h (w porywach 150km/h) 3os, opony zimowe, dystans 530km, spalanie Pb wg. komputera = 7,7/100km, a spożycie LPG mierzone na zbiorniku przy zatankowaniu do pełna wyszło 9,17 LPG/100.
  14. Tu macie Panowie przykład działania testera i obecności spalin (dwutlenku węgla) w układzie chłodzenia. Zmiana zabarwienia z niebieskiego na zielony i żółty sygnalizuje jednoznacznie obecność spalin, a w nich CO2. tester co2.mp4
  15. Megane III phI Problem po założeniu instalacji lpg

    Jednak moje wieloletnie doświadczenia z BRC oraz moich znajomych i klientów są jak najbardziej pozytywne, również co do trwałości podzespołów, mobilny serwis BRC właśnie jest po to, aby poprawiać błędy niedouczonych instalatorów. A instalatorzy związani ze Stagiem zawsze będą narzekać na BRC
×