Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

witman

Użytkownik
  • Zawartość

    1356
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

426 Super

Kontakt

  • Strona www
    www.franceexpert.pl

Samochód

  • Auto
    Scenic 3 1,4 TCe160. Coupe GTline 1.4 TCe160 Megane 3 GT220
  • Silnik
    1,4TCe 162KM.. 1,4TCe 158KM.. 2.0TCe RS F4R.874
  • Przebieg (tys.km)
    130 160

Ostatnio na profilu byli

4514 wyświetleń profilu
  1. Z naszego archiwum `X tak wyglądają zmęczone panewki, co ciekawe silnik pracował poprawnie, łańcuch rozciągnięty, napinacz wychylony maksymalnie, przytarte obudowy rozrządu i opiłki w oleju. a tu ktoś konkretnie dał czadu i na oleju zrobił 46tys. a wcześniejsze wymiany między 33 a 36tys.km
  2. ASO robiło to dało gwarancję. Masz wycenę lub rachunek ? możesz wrzucić fotkę lub skan ? Pokaż co zrobili .
  3. Widać znasz się na matematyce i motoryzacji jak mało kto na tym forum, bo 57kW x 1,36 = 77,52KM x 4 cyl. = 310KM , a nie 304KM Jak zwykle niczego nie wniosłeś do tematu, bo nie masz żadnego doświadczenia w instalacjach LPG, nie montujesz ich, nie stroisz i wychwalasz na siłę tylko Staga. Sporne sprawy proszę sobie wyjaśniać na PW a nie na ogólnym forum Kolejne takie "wycieczki osobiste" zostaną odpowiednio "docenione" Proszę nie straszyć innych administracją.
  4. Oczywiście będziemy się starać Wracając do tematu, wystarczyło jeden dzień jazdy po Wrocku i spalanie z 6,3 cyk podskoczyło do 7,1 Postanowiłem zatankować, dokładnie tej samej stacji i na tym samym dystrybutorze stacji CK, weszło 26,88 litrów LPG, co w przeliczeniu na przejechane 322km daje wynik 8,35 LPG na 100km. czyli 8,35L x 1,97zł = 16,45 zł za 100km Do wskazań komputera Pb 7,1/100 trzeba więc było dodać 17,6 % - ( 7,1 x 1,176 = 8,349 ) Analogicznie przy wskazaniu z komputera Pb 6,3/100 z grzybobrania można policzyć 6,3 x 1,176 = 7,41 LPG na 100km, a to wychodzi, że 100km pokonałem za jedyne 14,60 zł Przyznam się szczerze, że nie zawsze jeżdżę w tak umiarkowanym stylem Ps. Procentowa wartość, którą trzeba dodać do wskazań komputera zależy od dobrego wystrojenia instalacji LPG oraz jakości LPG, latem wychodzi to czasem 20~22%, a zimą gdy LPG jest bogatsze w propan nawet 12~13%, ponadto właściwości fizyczne LPG w niskich temp. są inne. Średnio w skali całego roku trzeba liczyć 15~16% 20201005_194425.mp4
  5. A tu Panowie znajdziecie obszerniejszy materiał o niebezpiecznej zapalniczce GT220 https://lpg-forum.pl/post1013695.html#p1013695
  6. Kolego Sylwek donoszą mi, że kolejny raz zabłysnąłeś na forum swoim teoretycznym doświadczeniem w instalacjach LPG, a może jeszcze nie słyszałeś lub nie doczytałeś że wartość doładowana zwiększa wydajność wtryskiwacza nawet do 100%, a reduktor zwanym cegłą, można spokojnie przeciążyć o 30% i da sobie radę z ciśnieniem gazu nawet dla silnik o mocy 400KM ! Nie zapomnij, że wiele osób obserwuje Twoje rajdy na forach internetowych. Jeśli chce się kolega czegoś douczyć to Czakram Tarnów zaprasza na szkolenia teoretyczne i praktyczne oraz zajęcia ze strojeniem AFR. tel. 14-646-00-81 prosić Piotra Oleksyka. A może chcesz osobiście porozmawiać z Piotrem ?
  7. Przy takiej prędkości każdy z tych modeli spali dużo więcej, mój Sc3 na wyjeździe żeglarskim (Mazury) zapakowany po brzegi z boxem narciarskim na dachu 4os. prędkość na autostradzie 150-155km/h, spalanie wg. zakatowanego LPG i przejechanych km wyszło 12,24 LPG/100. Ale jadąc spokojnie tak jak na wczorajsze grzybobranie w Bory Bolesławieckie 2os. bez bagażu i bez boxa na dachu, autostradą A4, a że ruch na tym odcinku autostrady jest ograniczony do 110km/h + kilka km lokalnej drugi, spalanie wg. komputera 6,3, realnie 7,3~7,4 LPG na 100km.
  8. Nie chcę w tym wątku rozwijać tematu 1.2TCe H5F, ale jakoś nie widujemy ich w naszym warsztacie z wielkimi problemami, klienci serwisują u nas kilkanaście szt.1,2TCe i jakoś nie mają problemów, jedynie 2szt. które były zakupione z rynku zachodniego sąsiada z przebiegami pod 200tys.km zostały u nas naprawiane i jeżdżą dalej. Nie prowadzimy jakiś specjalnych statystyk twierdzę, że problemy silnika 1,2TCe zostały rozdmuchane tak jak panewki w 1,5 i 1,9 dCi.
  9. Nie mają powodu, bo tak jest, bardziej inny znaFcy próbują to komentować na swój sposób Dokładnie, jest to w 100% silnik z RSki F4R.874, a ECU ma jedynie wgraną słabszą mapę co i tak daje w serii więcej jak 220KM Być może zalane paliwo przed strojeniem Pb100 V-Power podniosło trochę parametry (243KM), szpec od strojenia chciał, aby oktanowość paliwa bardziej zbliżyła się do większej oktanowości paliwa LPG, jest to pomocne przy strojeniu obu sterowników wtrysku Pb/LPG. Podejrzałem też inne GT220 i RSki, które były robione na tej hamowni niektóre samo Pb, ale większość Pb/LPG i wyniki były podobne. To przykładowo z RS 265
  10. Nasz Grand Scenic 1,4TCe (145KM) z LPG haruje na taxi z przebiegiem bliskim 330tys.km, drugi Grand również 1,4TCe z LPG ma ponad 200tys.km w naszym rodzinnym interesie jest też Scenic 1,5dCi na taxi z przebiegiem 200tys.km i wszystkie jeżdżą bez problemów, bo są właściwie serwisowane i eksploatowane, nikt nie oszczędza na oleju czy paliwach i nie jeździ na oleju po 30tys.km.
  11. Zrobione Finalnie wyszło 304,8KM i 446,8Nm na LPG a na Pb100* ciut mniej 302,8KM i 445,2Nm. Wszystko na seryjnych klamotach GT220. W serii na Pb100 Shell V-Power było 243KM i 382Nm co by się potwierdzało, że GT220 mają +10% gratis od fabryki. Oba sterowniki Pb i LPG były strojone na hamowni oraz pod obciążeniem przy użyciu sondy szerokopasmowej AFR. Instalacja BRC SQ32, reduktor Genius.MAX, wtryski żółte, bez dotrysku Pb o czym niektóry pisali przy niektórych instalacjach, zbiornik w kole zapasowym 68L bez podnoszenia płyty podłogowej, montaż i strojnie na hamowni jak zawsze kompleksowo w jednym zakładzie, żeby później nie było spychologii, gdyby coś nie tak funkcjonowało, że może winna mapa wtrysku lub instalacja LPG 2 letnia gwarancja i serwis gwarancyjny na terenie całej PL i EU. Autko od ponad miesiąca jeździ perfekcyjnie, a banan na twarzy na okrągło :)
  12. @kataryniarz dokładnie tak jak piszesz, na trasie wakacyjnej do Chorwacji przy prędkości 140-150km/h mojej siostry 1,5dCi 110KM bez DPFu podobnie spalił.
  13. Zrozumieli zapotrzebowanie rynku i robią to co jest tanie w zakupie i co się szybko sprzedaje oraz można tanio jeździć. https://francuskie.pl/smierc-diesla-nowa-dacia-sandero-bez-silnika-blue-dci-w-zamian-instalacja-lpg/?fbclid=IwAR3FWu2-derIo5U3GrwnI8LGcZq4iNyBt3LhRfW2d5Q1GXm__0oU-mwWMvw cyt: `` Oszczędności widzimy także w gamie napędów. Dacia zrezygnowała z diesla ze względu na normy emisji spalin i wykorzystała silniki benzynowe SCe, TCe oraz wersję z instalacją gazową. Sandero nie otrzyma napędów hybrydowych ponieważ w przypadku Dacii jest to rozwiązanie zbyt drogie dla tego segmentu `` A ceny paliw jak widać zachęcają
  14. W centrum Wrocławia LPG 2,03zł na obrzeżach 1,88 - 1,92zł. @krzychu73 ale przy samej S8 w okolicach Łodzi i za Warszawką są normalne ceny LPG, przy postoju na rozprostowanie nóg na stacji Lotos (o.Radzymin) tankowałem po 2,04zł, chodziarz dalej był już coraz tańszy, okolice Łomży na Orlenach 1,96zł, mając zbiornik LPG 71L spokojnie bym tam dojechał i to bez głaskania pedału gazu czy zamulania drogi innym użytkownikom ruchu, a 162KM miało co robić
  15. Rozlicznie ostatniego wspólnego wyjazdu żeglarskiego na Mazury, Scenic 1,4TCe160, trasa 1278km głównie autostrada A8 (S8), 4 rosłych żeglarzy pełen po sam dach bagażnik klamotów żeglarskich w boksie na dachu sprzęt do wędkowania, prędkość na autostradzie 150-155km/h, spalanie wg. zakatowanego LPG i przejechanych km wyszło 12,24 LPG/100 , średnia cena LPG 2,04zł, na mniejszych stacjach 1,96zł, najdrożej przy A8.
×
×
  • Utwórz nowe...