Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

witman

Użytkownik
  • Zawartość

    773
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

121 Super

3 obserwujących

Samochód

  • Auto
    Scenic III 1,4TCe Megane III GTline Coupe Megane III GT
  • Silnik
    1,4TCe162 & 1,4TCe158 & 2,0TCe228
  • Przebieg (tys.km)
    65 88 163

Ostatnio na profilu byli

1335 wyświetleń profilu
  1. witman

    Ogólne 1.4 TCE tuning

    Kolejny 1.4TCe w rodzinie zagazowany i dopieszczony na hamowni. Wyniki możne nie są oszołamiające, ale strojnie nie miało na celu uzyskania maksymalnej mocy, była to bardziej optymalizacja oprogramowania i kompromis wszystkich parametrów z dopasowaniem do najbardziej efektywnego spalania obu paliw Pb/LPG. To kolejny dowód na potencjał tego silnika i kolejny silnik z gratisem mocy od fabryki ~134KM. Po dopieszczeniu obu map sterowników Pb i LPG na Pb95 wyszło 146KM 211Nm, a na LPG 150KM i 219Nm. Wyższa moc na LPG związana jest z wyższą oktanowością tego paliwa 102-104 oktany.
  2. Słusznie, uszkodzone turbo też potrafi wypić olej przez co można zarznąć niektóre modele silników.
  3. Moje filmiki są już chyba Wam znane ;-) 1. Scenic III 1.4TCe~162KM - głaskanie gazu, spokojna jazda do 110km/h - spalanie 5,4/100km. 2. Autostrada A4 deszcz, mokra nawierzchnia, opony zimowe, prędkość ~140km/h, spalanie 7,5/100km. Do tych wskazań należy dodać 15-18% i wtedy mamy spalanie gazu 5,4= 6,37 LPG/100, oraz 7,5= 8,85 LPG/100km. Obecnie 8,85 LPG x 2,07zł = 18,32zł za 100km. I jeszcze raz chciałem pokreślić, że spalanie zależy w dużej mierze od techniki jazdy niezależnie czy jest to TCe, dci czy wolnossak, zwłaszcza w silnikach doładowanych technika jazdy ma kolosalne znaczenie ! Turbo żyje, Turbo pije ;-)
  4. Ale to nie jest jedna sztuka, praktycznie codziennie są u nas 1.5dci w warsztacie i widzę jakie mają spalanie na komputerze i co mówią klienci o spalaniu, czasem aż żal mi ludzi, którzy się naczytali w necie o spalaniu 6 litrów w mieście i chcą naprawiać silnik, bo im tyle nie pali ! Niedawno kumpel z salonu Dacii opowiadał jak kobita chciała zwrócić Dustera, bo za dużo pali, bo w instrukcji jest przecież napisane - zużycie paliwa w cyklu miejskim 4,8/100, a palił prawie dwa razy tyle, muszę go zapytać jak to się zakończyło ;-) Nasza Megi Coupe 1.4TCe też potrafi wciągnąć 12-14 LPG/100 w mieście, a 2.0 TCe~228KM 16-18/100 benzyny ;-) @kataryniarz masz rację, temat jest o spalaniu 1.4TCe, a mam ich 2szt. w rodzinie mamy ich w tej chwili 5szt. i kolejny jest planowany. @konwil Nissan Juke jest z 2012r. więc to nie jest stary motor. Panowie nie gniewajcie się ja nie krytykuję tutaj silników dci, ja podaję dla porównania moje obserwacje i doświadczenia z innymi silnikami i więżę, że można w dci zejść poniżej 5/100 w trasie przy rozważnej jeździe.
  5. Nissan Youk 1.5dci - coś jak Renault Captur, po Wrocku, Krakowie czy Wa-wie nie jesteś w stanie zrobić chociażby, poniżej 7 litrów ON/100, średnia prędkość przejazdu to 19-21km/h, no chyba, że jeździsz w nocy lub po obwodnicach poza szczytami komunikacyjnymi. Jeździłem niedawno Meganą III Grandtour 1.5dci110, naszego klienta w ramach testów po wyminie rozrządu, średnia prędkość 16km/h, spalanie ponad 12 litrów. Niedawno był klient Fluensem 1.5dci i żalił się, że mu pali ponad 8 litrów, był w ASO wydał 600zł za sprawdzenie wtrysków, turbiny itp ... aby się dowiedzieć, że jest wszystko OK.
  6. Mamy w rodzinie 1.5dci 110KM z DPF i po Wrocławiu pali 8,3-8,5 ON/100, a zimą na krótkich odcinkach podchodzi spalanie pod 10 litrów, na długiej trasie wakacyjnej do Chorwacji 2350km wyszło 6,64 ON/100 przy normalnej jeździe bez szaleństw, poniżej 6 litrów nigdy nie widziałem w tym aucie.
  7. Właśnie podsumowałem zapisy tankowań i przejechanych kilometrów i wyszło, że Scenic ma średnie spalanie miasto-trasa-autostrada 10,42 LPG/100 (udział Pb 0,8%), a Megi Coupe 9,86 LPG/100 (udział Pb 0,65%), są to notowania z ostatnich 55tys.km. U kuzynki w Megi 1.4TCe 130KM z LPG wygląda to bardzo podobnie. Ostatnia dłuższa trasa 800km w Megi Coupe 2 os. bez bagaży, 70% autostrada (130-140km/h bez tempomatu) reszta drogami krajowymi 90-100km/h, jazda normalna bez głaskania pedału gazu i bez szaleństw, wyszło 9,22 LPG/100 wyliczone na zbiorniku. Jeśli chodzi o wskazania komputera to w moich obu 1.4TCe z instalacją BRC, aby uzyskać wynik spalania gazu, należy do wskazań komputera dodać 15-18%, a przy dużym obciążeniu i szybkiej jeździe nawet 23%. Trochę inaczej jest zimą, kiedy na stacjach jest sprzedawany gaz z większą ilością propanu, wtedy różnica jest mniejsza poniżej 15%, ma to też związek z właściwościami fizycznymi płynnego LPG. Bardzo podobne i zbliżone wartości spalania ma mój kolega w Oplu Zafirze Taurer 1.4T~159KM z LPG BRC, są jedynie o 0,4 LPG większe jak w Sceniku, Zafira jest trochę cięższa, a sprawdziliśmy to i porównaliśmy na żywo podczas wspólnego wyjazdu urlopowego. Bardzo słusznie, pisze kolega @Blatio aby nie kombinować ze zubażaniem mieszanki na LPG, bo może się to skończyć remontem głowicy ! i będzie płacz i narzekania, że gaz jest zły, bo niszczy silnik. Osobiście nie uważam 1.4TCe za silnik paliwożerny, bo jak wcześniej pisałem jest dużo oszczędniejszy i sprawniejszy od 2.0 16V F4R, a miałem takie dwa i wiem dobrze ile konsumowały. Paliwożerny to jest 2.0TCe~228KM w mieście przy żwawej jeździe potrafi łyknąć 16-18 Pb, a przy normalnej 13-15 Pb/100, ale za taką frajdę trzeba słono płacić ;-) GT220 2.0TCe z przyczepą kempingową na haku, 4 rowery, 4os. namioty, bagaże, żarcie, sprzęt do nurkowania, pontony, zassała 16,5 LPG/100, co uważam za bardzo dobry wynik, bo wcześniejsza Leguna 2.0dci z identycznym obciążeniem na tej samej trasie łyknęła 10,6 ON, a miała 70KM mniej.
  8. GPF to nie DPF, ilość cząstek stałych przy spalaniu Pb jest dużo, dużo mniejsza, jak przy spalaniu ON.
  9. @pbet ma rację, +/- 20zł za 100km to dobry wynik. @adamkaw nie bierz moich fotek ze spalaniem 5,5/100 jako wyrocznię, bo to wynik ze spokojnej jazdy, to przykład, że można 1.4TCe jeździć oszczędnie, tak jak w 1.5dci można zrobić 4,6/100, ale normalnie nikt tak nie jeździ ;-) Co do korekty mapy, musiałbyś zrobić dwie: dla sterownika LPG i Pb, bo gdy zwiększysz doładowanie na Pb trzeba też zestroić na nowo LPG. Nie ma co liczyć na wielkie oszczędności w spalaniu, za to zwiększy się dynamika i moc, co w efekcie końcowym daje większą frajdę z jazdy. Pisałem już na forum o moim porównaniu silnika 2.0 16V F4R z LPG (śr.spalanie 10,8 LPG), który miał niespełna 135KM i miałem go w Sceniku II oraz 1.4TCe~162KM z LPG (śr.spalanie 10,4 LPG) w Sceniku III, porównując oba silniki, ich spalanie oraz wytwarzaną moc, można śmiało powiedzieć, że 1.4 jest o 24% lepszy od 2.0, jego sprawność jest znacznie wyższa, więc spalanie w stosunku do generowanej mocy mniejsze.
  10. witman

    Megane III phII Nadmierne zużycie oleju

    Siniki 1.6Sce (H4M), 2.0 (M4R) i 1.4TCe (H4JT) mają głowice z regulacją luzów zaworowych na tgzw. szklankach regulowanych, to bardzo dobry, cichy i bardzo żywotny mechanizm dający mały opór pracy, dający dużo lepszą sprawność silnika spalinowego, lepszą od systemu hydraulicznego, którego przecież też trzeba doglądać i wymieniać płytki (koszty bardzo zbliżone) System szklanek znany jest z aut Japońskich, Nissan, Toyota czy Mitsubishi. Sam nie rozumiem skąd się wzięły te ``moto-strachy na lachy`` o skomplikowanych regulacjach i wysokich cenach. Mam dwóch znajomych, którzy użytkują Dacię Lodgy z 1.6SCe z LPG BRSQ32 jeden z nich jeździ na taksówce i są zadowoleni. Co do wymiany szklanek, to jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś musiał wymieniać szklanki, mój kolega mechanik z zaprzyjaźnionego warsztatu jakieś pół roku temu wyciągał szklanki z 2.0 M4R (przebieg około 240kkm) silnik z trudem uruchamiał się na zimno, szklanki zostały zregenerowane na szlifierce magnetycznej, wymieniano łańcuch rozrządu i wszystko pięknie pracuje. W necie i na portalach motoryzacyjnych można znaleźć wiele wątpliwych informacji pisanych przez niedoinformowanych lub niedouczonych redaktorów motoryzacyjnych, piszących o tym że gaz niszczy silnik, że dany silnik nie nadaje się pod LPG, że TSI i THP to doskonałe silniki, że 2.0T F4RT nie nadaje się pod LPG, bo uszkadza turbinę ;-) itp ... bajki i mity. To dla czego Dacia w salonach sprzedaje 1.6SCe z LPG pytam ? Co do 1.2TCe koszty serwisu, części i napraw nie są duże, nawet ceny z rynku wtórnego wyglądają sympatycznie przykładowo, słupek silnika 1000zł, turbawka 300-500zł, skrzynia biegów 400-600zł ;-)
  11. witman

    Megane III phII Nadmierne zużycie oleju

    Przy małych przebiegach typowo miejskich faktycznie lepsza jest benzyna ewentualnie (Pb/LPG) silnik 1.6SCe jest całkiem sobie to Nissanowa konstrukcja (HR16DE), silnik pracuje cicho i nadaje się pod LPG (koszt około2600-2800zł), jednak 1.2TCe będzie o wiele żwawszy z racji turbawki, którą to posiada, to konstrukcja Renault/Nissan w japońcach oznaczona 1.2DiG-T. spalenie w mieście będzie podobne jak w 1.6SCe na trasie przy normalnej jeździe będzie ekonomiczniejszy 1.2TCe można się w Sceniku Grand wyrobić w 6-6.5/100, przy ciężkiej nodze spalanie w 1.2TCe może być większe jak w 1.6SCe. 1.2TCe H5F jest na wtrysku bezpośrednim co nieco komplikuje współpracę na LPG i trzeba odpowiednią instalację, która jest 30-40% droższa i trzeba się też liczyć z 5-8% dotryskiem Pb, znam użytkowników którzy jeżdżą tym silnikiem na LPG i sobie chwalą, swego czasu były dostępne ScIII Grand z LPG w salonach Renault, jednak cena ich trochę odstraszała, bo były droższe od wersji z samym Pb o prawie 9tys. co uważam i tak się opłacało, bo 1.6dci był droższy o 13tys. ;-) Jeśli się zdecydujesz na 1.2TCe to go dobrze prześwietl, początkowe roczniki miały jak każdy nowy silnik problemy wieku niemowlęcego, wadliwe napinacze w rozrządzie, niedopracowana mapa wtrysku (szarpanie na 2 i 3 biegu), mapy były aktualizowane, jeśli przegląd był wykonywany w ASO, a napinacze wymieniane gwarancyjnie. Jak piszą nasi koledzy w tym wątku pojawiła się jakaś seria 1.2TCe, która potrafiła konsumować olej, trudno jest jednak dokładnie ocenić skalę tego zjawiska, bo opisy są mocno rozbieżne, a jedna teorii głosi nawet, że winny był fabrycznie zalany olej, co mogło by się potwierdzać. Nie chcę tu przesadnie zachwalać 1.2TCe czy 1.6SCe , osobiście jeżdżę dwoma 1.4TCe po 160KM z LPG i bardzo sobie chwalę, mam je praktycznie od nowości, silniki te mają znakomite opinie, ale są też narzekania oraz różne powikłania, wynikające głównie z wcześniejszej eksploatacji silnika oraz zaniedbań użytkownika lub serwisu. Pozostaje mi na koniec tego małego poematu napisać to co dobrze już chyba wiecie: JAK DBASZ TAK MASZ ;-)
  12. witman

    Megane III phII Nadmierne zużycie oleju

    W rodzinie mamy takie 1.5dci, którym jeździł od nowości służbowo kuzyn, po skończonym leasingu odkupił autko od firmy i odstąpił je w rodzinie, autko zadbane, serwisowane. Widziałem też takie silniki z aut po-leasingowych z których ciężko było olej zlać i trzeba było zdemontować miskę olejową, aby wygarnąć czarny krem ręcznie :-(
  13. witman

    Megane III phII Nadmierne zużycie oleju

    Czasem auto służbowe z możliwością późniejszego wykupu jest łaskawiej traktowane przez kierowców ;-)
  14. witman

    Megane III phII Nadmierne zużycie oleju

    Dokładnie 1.2TCe 130KM (H5F) +/- 260tys.km naszego klienta, który jeździł służbówką od nowości i ją odkupił od firmy, a teraz śmiga nim jego żona, auto serwisowane w ASO i nie było z nim większych problemów, teraz serwisuje u nas ;-) Klient trochę niezadowolony, bo jeździ teraz służbówką MIV z 1.6SCe i ma delikatny dyskomfort przy wyprzedzaniu ;-) A z 1.4TCe 130 mamy klienta o którym już pisałem na forum, ma ScIII Grand 2009r. z przebiegiem 322tys. (ponad 200tys. na LPG) niedawno był u nas na kolejną wyminę oleju, zrobiłem nawet fotkę licznika wciskając pedał gazu pod 6000obr. co by kto nie pomyślał, że to z diesla ;-)
×