Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

witman

Użytkownik
  • Zawartość

    787
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

122 Super

3 obserwujących

Samochód

  • Auto
    Scenic III 1,4TCe Megane III GTline Coupe Megane III GT
  • Silnik
    1,4TCe162 & 1,4TCe158 & 2,0TCe228
  • Przebieg (tys.km)
    65 88 163

Ostatnio na profilu byli

1520 wyświetleń profilu
  1. Lampki w drzwiach podłączałem kuzynowi w Sceniku III 2010r. łączówka była już w instalacji drzwi i po podłączeniu lampki w drzwiach świeciły.
  2. Możesz kupić i wymienić: https://allegro.pl/megane-3-tapicerka-boczki-do-drzwi-skora-kompl4szt-i7436702295.html
  3. Producenci mogli by zastosować pomiar bezpośrednio na przewodach paliwowych tak jak to mają zrobione w dużych firmach auta flotowe lub wypożyczalnie, ale wtedy wyszła by cała prawda o spalaniu Mój kuzyn zajmuje się inżynierią transportu w dużej znanej korporacji i rozlicza koszty serwisu oraz eksploatacji pojazdów. Nam pozostaje uczciwe sprawdzanie na zbiorniku.
  4. O nieźle widzę, że mamy te same zainteresowania matematyczne Po Twoich wynikach również widać, że komputer zawyża spalanie od 0,2 do 0,6/100 Szybko policzyłem, że Twoja średnia za ostanie 22900km to 7,366/100, to bardzo ładny wynik, u mnie w Sceniku 1.4TCe za ostanie 45840km wychodzi 10,33 LPG/100 trasa/miasto 50/50, a w Megi 1.4TCe 9,92 LPG/100.
  5. @pbet a sprawdzałeś kiedyś swojego 1.6 16V jak wygląda spalanie wyświetlane przez komputer, a jak wychodzi z pomiarem na zbiorniku ?
  6. Pomiary spalania są niedokładne, bo zależą od wielu czynników i parametrów, większość z nich jest mierzona przez wszelkiego rodzaju czujniki w pojeździe, są jednak dwa ważne parametry, których elektronika nie mierzy, a są to jakość paliwa i wilgotności powietrza, a w tym wszystkim jest jeszcze oprogramowanie, które kalkuluje te wszystkie parametry i wyświetla wynik średniego spalania. W naszej Megi Coupe 1.4TCe~158KM z LPG podczas strojenia na hamowni, oprogramowanie zostało tak zmodyfikowane, że komputer pokazuje wskazania LPG z dokładnością +/- 0,2/100, podobnie ma zrobione mój kolega w Oplu Zafirze 1.4T~159KM z LPG. W sterownikach LPG są już ustawienia którymi można skalibrować pomiary i wskazania średniego spalania pokazywanego na wyświetlaczu, a zakres regulacji to około 35% w dół lub w górę. Tak czy inaczej najlepszym i najdokładniejszym pomiarem pozostaje nam tankowanie pod korek jeśli chodzi o Pb i ON oraz tankownie zbiornika LPG do pełna i wyjeżdżenia go do zera. Należy przy tym pamiętać, że dystrybutor też może trochę przekłamywać, ale jeśli zrobiłby kilka takich pomiarów na kliku dystrybutorach to będziemy bliżsi prawdy o spalaniu naszego autka ;-)
  7. Spalanie Twojej Meganki uważam jest jak najbardziej w porządku. Jeszcze co do wskazań komputera, piszesz że zasięg wynosi zero, a jedziesz dalej, bo paliwo jest źle zliczane i go jeszcze zostało w zbiorniku, w innych modelach wskazywało jeszcze 50km i autko się zatrzymało, musiałem ratować raz szwagra i raz kumpla na autostradzie pod Wrocławiem, bo zabrakło im ropki.
  8. To by mogło się potwierdzać, gdyż Meganka mojej kuzynki zawyża w mieście o 0,8, a w trasie o 0,5, podobne spostrzeżenia ma jeden z naszych klientów, ale u niego była jakaś zupełna anomalia, bo w mieście komputer pokazywał 11,2/100, a na zbiorniku wychodziło mu 9,4 przy średniej około 20km/h. Mnie w tej chwili komputer w Sceniku wskazuje 9,2/100 przy średniej 23,3km/h to dość wysoka średnia jak na Wrocław jako, że jeżdżę na LPG trzeba do tego wskazania dodać 15-18% co = ~10,6 LPG/100. Mój wcześniejszy ScII 2.0 16V też zawyżał nawet o 0,7/100 , ojca Meganka 1.4 16V ma tak samo. Wiem, że to co teraz napiszę może nie być dobrze zrozumiane i zamieszam kijem w mrowisku, ale dziwi mnie jedna rzecz, jeżdżę i jeździłem wieloma autami, dlaczego w większości benzyniaków komputery zawyżają spalanie, a dieslach jest zaniżane spalanie ? Sprawdzałem to nie raz przy rożnych wyjazdach służbowych i prywatnych, nawet nie dawno u kolegi Peugocie 5008 1.6HDI, wspólny jednodniowy wyjazd na koncert 4os. 580km, autostrada, tankowaliśmy ON we Wrocku na Shellu po powrocie na tym samym Shellu i nawet tym samym dystrybutorze pod korek, komputer pokazał 6,6/100, a wg. dystrybutora wyszło prawie 7/100, podobnie było w Nissanie 1.5dci na wakacyjnej trasie do Chorwacji 2350km, komp. 6,2/100, a wg. zbiornika 6,64/100. Pomijam już fakt, że szwagier przychipował kiedyś Scenika 1.9dci 130KM na 156KM i cieszył się, że mu spadło spalanie i w trasie pokazywało 5,6/100, ale jak mu kiedyś zabrakło ON na autostradzie pod Wrockiem to po tej wpadce sprawdził spalanie na zbiorniku i wyszło 7,2/100 :-( Może nie tylko grupa VAG manipulowała w oprogramowaniu diesli ? ;-) Proszę nie brać tego co napisałem za wyrocznię, opisałem jedynie moje wieloletnie obserwacje i doświadczenia.
  9. witman

    Megane III phII Nadmierne zużycie oleju

    Oczywiście, że silnik zużywa trochę oleju, nawet sławetny F4R zużywał mi 0,15 litra na 1000km ;-) Obserwując jednak moje dwa 1.4TCe muszę stwierdzić zdecydowanie, że są to ilości rzędu 100 może 150ml na 10tys. km, a eksploatuję oba w trybie trasa/miasto 50/50.
  10. witman

    Megane III phII Nadmierne zużycie oleju

    Widzę, że zrobiło się trochę zamieszania w tym temacie i ogólnie silników TCe - Turbo Control efficiency Obecnie na rynku mamy już 0,9; 1,2; 1,4; 1,6; 2.0 oraz nowe 1,3 i 1,8TCe. Są dwa modele 1.2TCe pierwszy to D4Ft poj. 1149cm* na wtrysku pośrednim i mocach 101KM i 103KM (overpower 106KM) znany jako TCe100 konstrukcja Renault produkowany w latach 2007-2014r. spotykany w Clio, Modus, Twingo i Wind oraz Proton Savvy, Dacia Logan i Dacia Sandero. Drugi 1.2TCe H5Ft 1198cm* na wtrysku bezpośrednim o mocach 112, 115, 120, 125, 130KM (znany w Renówkach jako TCe115, 120, 125, 130) jest to konstrukcja Ranault/Nissan produkowany od 2012r. silnik stosowany również w Nissanach (oznaczanie 1.2 DiG-T) w Daciach (TCe) i Mercedesach Citan. H5Ft ma większą pojemność i jest to całkowicie inna konstrukcja mocno odbiegająca od jego poprzednika D4Ft. Problemy konsumpcji oleju przez 1.2TCe H5Ft spotykane były w konkretnym roczniku, wiadomo jest też, że problem ten został szybko wyeliminowany, a jego przyczyną były wadliwe pierścienie tłokowe produkowane przez jednego z podwykonawców. Co do reszty silników oznaczonych TCe mogę powiedzieć, że 1.2TCe D4Ft, 1.4TCe H4Jt i 2.0TCe F4Rt oleju nie biorą i nie słyszałem o takich przypadkach.
  11. witman

    Megane III phII Nadmierne zużycie oleju

    Trudno się dziwić, to odpowiedź niemieckiego właściciela Auto Świata na powszechną krytykę silników TSI i ich problemów oraz jego konsumpcji oleju, ja znam wielu użytkowników 1.2TCe, którzy są zadowoleni z tego silnika, flotowe 1.2TCe, mają najechane po 250tys. i wszystko działa jak należny, a wiadomo jak są użytkowane flotowe auta . Od dawna jest już wiadome, że AŚ zachwala niemiecką technikę i zmanipulowane TDI ;-)
  12. Jestem tego samego zdania co kolega @DaveLombardo litr w dół czy w górę nie ma większego znaczenia, to cena za frajdę z jazdy 1.4TCe jego kulturę pracy, dynamikę, wyciszenie oraz komfort przy wyprzedzaniu, są to parametry na bardzo wysokim poziomie w tym silniku, a jedynymi konkurentami mogą być obecnie 1,6TCe i 1,8TCe, bo 2.0TCe F4RT jest dużo głośniejszy i potrafi w mieście zassać lekko 13-15 litrów Pb, aby nakarmić ~230KM Nie miałem jeszcze przyjemności potestowania nowego 1,3TCe konstrukcja Ranault/Mercedes/Nissan. Dodam, że wystarczyło by część Wrocławia wyjechała na wakacje i zmniejszył się ruch na ulicach, a nasza Megi Coupe 1.4TCe~158KM spala w mieście 8,6 Pb/100km wg. komputera (=10,2 LPG/100), a średnia prędkość wzrosła z 20-21km/h do 23,8km/h co przełożyło się na blisko 1,5 litra mniejsze spalanie, podobnie jest w siostry dieslu 1,5dci 110KM z 8,3 zeszło na 7,0.
  13. Oplowski 1.4T~160KM pali w mieście więcej od 1.4TCe, 1.4TSI jest ponoć oszczędniejszy o jakiś 1 litr, ale tego trzeba dołożyć 1 litr oleju na 1000km, mojej koleżanki Fiat.500 0,9T potrafi wciągnąć w mieście 9,3 litra, nasz nowy nabytek Modus 1.2TCe 103KM D4Ft prawie 9 litrów, słyszałem o dieslach, które w mieście robią 6,5/100, ale to tylko słyszałem, nigdy nie widziałem. @maciejmacku wcześniej jakim autem jeździłeś ?
  14. Pisałem już nie raz, że dużo zależy od stylu i techniki jazdy, zwłaszcza jak ktoś się przesiądzie z wolnossaka na turbo i pozostaje mu tendencja to głębszego wciskania pedału gazu. Do nie dawna mój ojciec jeździł Meganką I lift 1.4 16V 98KM K4J i po mieście przy normalnej jeździe paliła 8-9 litrów Pb, a mój Scenic III 1.4TCe , który jest cięższy i wyższy spala w tych samych warunkach 11-12 litrów LPG (*9-10 Pb) i ma 162KM, a mój wcześniejszy Scenic II 2.0 16V F4R spalał po mieście około 12 litrów LPG i nie przesiadł bym się już na 2.0 16V co najwyżej na 2.0 TCe lub 1.8TCe.
×