Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Mad

Użytkownik
  • Zawartość

    102
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic III
  • Silnik
    1.6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    5

Profil

  • Zainteresowania
    Budowa paralotni dla chomików

Ostatnio na profilu byli

363 wyświetleń profilu
  1. Mad

    Scenic III phI Dobór silnika

    Ja też polecam silnik 1.6 16V, idealny do LPG. Jedyne co może się zepsuć to cewki i KZFR, chociaż w ostatnich montowanych egzemplarzach chyba to poprawili. Mam taką nadzieję, bo sam kupiłem nowego Scenica III z takim silnikiem w lutym 2015 roku - jeden z ostatnich egzemplarzy. Spalanie PB 8,3 l na dystansie 4500 km, przy średniej prędkości 63 km/h - odczyty z komputera pokładowego.
  2. Ja również bym stawiał na osuszacz układu klimatyzacji (taka puszka w prawym nadkolu). Mało kto wie, że powinno się ją wymieniać rutynowo co 4 lata albo po każdym rozszczelnieniu układu (nie wymianie czynnika). W moim poprzednim Renault miałem taki sam objaw - opisany na forum. Pomogła wymiana osuszacza, który siedział od nowości coś koło 9 lat...
  3. Czy ktoś jednak wie jak zrobić test zegarów w Scenic III?
  4. W jaki sposób wykonać test znany z Megane II, czyli przycisk Start/stop + przycisk na manetce? Skoro tutaj są 2 przyciski na manetce? Drugie pytanie, czy normalne jest włączenie silnika po wciśnięciu Start/stop bez wciśniętego sprzęgła/ hamulca na luzie (jak to jest w MII).
  5. Ja jestem za 1.6 16V, od 2003 mam samochody z tym silnikiem (teraz SCIII). W tym silniku jedyne słabe punkty to KZFR i cewki - podobno już poprawione i nie występujące w MIII i SCIII. Ja przez 12. lat używania poprzedniego samochodu miałem do końca oryginalne KZFR (wymiana oleju co rok i zalanie na wysokim poziomie), cewki wymienilem raz na Beru. Zakup samochodu z tym silnikiem był celowym działaniem, na rynku zostało niewiele silników ze zwykłym wielopunktowym wtryskiem idealnie nadających się do LPG. Ale akurat w przypadku SCIII jest problem, bo nie ma hologacji i muszę czekać do zakończenia gwarancji.
  6. To jest tłumik szumów, przyklej go z powrotem np. taśmą elastyczną odporną na wyższą temperaturę (ja przez wiele lat miałem przyklejony na zwykłą taśmę izolacyjną i było OK).
  7. Mad

    Megane III phI Silnik do gazu

    Tylko stary 1.6 16V - to jest chyba konstrukcja z R19 albo może nawet wcześniejsza. Sam chcę zamienić 11. letnie MII 1.6 16V + LPG na nowego Scenica. Jeżeli Renault zrezygnuje (a podobno w ciągu roku są takie plany) z tego silnika zanim kupię nowy samochód to skreślam markę Renault, bo zostaną tylko małe benzyny z turbiną a w takie połączenie nie wierzę.
  8. Ja mam podobnie jak kolega Optima, tylko odwrotnie :) Tzn. ostatnio po uruchomieniu silnika napis "Oil level OK" nie znika, wyświetla się cały czas, nie pokazuje kwadracików i kresek. Ponad to nie można przełączyć trybów pracy wyświetlacza, nie działa też przycisk zerowania kilometrów, po wyłączeniu silnika można przełączać tryby komputera pokładowego. Też myślałem o odłączeniu akumulatora, samochód ma 11 lat i nigdy nie miałem tego typu problemów.
  9. To co opisuje kolega to objaw zamarzania osuszacza klimatyzacji - zwróć uwagę czy w okolicy prawego przedniego nadkola nie kapie dużo wody po tym jak spadnie wydajność klimatyzacji i wyłączysz silnik. ASO zaleca wymianę osuszacza rutynowo co 2 lata lub po każdym rozszczelnieniu układ. Ja miałem takie objawy, osuszacz wytrzymał 9 lat.
  10. Jestem zdania, że dopóki nie pojawia się ikonka silnika lub service to nie ma tam problemu. System OBD (chyba nawet wersja II) w naszych samochodach jest bardzo rozbudowany i jeżeli pojawiają się jakieś anomalie w pracy silnika jest to sygnalizowane o ile się doczytałem na 4 sposoby: migający check, stały check, stały check+service, stały check+service+stop. Z tego co wiem to u nas druga sonda ma stałe napięcie i nie oscyluje - robi to pierwsza sonda. Mój gazownik kilka lat temu też sugerował po stałych odczytach napięcia, że jest zepsuta ale uznałem że wtedy byłoby to w jakiś z poprzednio opisanych sposobów syganlizowane. Mój samochód, ze względu na LPG jest badany co roku na analizatorze spalin i wyniki są znacznie poniżej norm dopuszczalnych. Na miejscu autora wątka pojechałbym na analizę spalin, jeżeli dostęp do CLIPa jest utrudniony.
  11. Chyba kolega Optima poradził sobie z tym problemem, o ile pamiętam wykorzystał przewód wysokiego ciśnienia od czegoś zupełnie innego i wymienił go metodą chałupniczą.
  12. W moim samochodzie z listopada 2003 roku jest oryginalne KZFR, równo po dziesięciu latach od zakupu usłyszałem po raz pierwszy to osławione warczenie. Drugi raz miało to miejsce po około 1,5 miesiącu, wtedy zdecydowałem się na dolewkę oleju. Od dolewki mijają dwa tygodnie, dam znać jak sytuacja się rozwinie. Po dolewce 1 litra oleju w grudniu 2013 do stanu Max na bagnecie, KZFR odezwało się dopiero w sierpniu 2014 i hałasowało przy uruchamianiu raz na kilka dni. W tym momencie olej miał już prawie 2 lata. Na początku września 2014 wymieniłem cały olej, wlano ok. 4,8 litra i koło znowu przestało dawać o sobie znać. Samochód ma w tej chwili 138 tys. kilometrów, KZFR ma już 10 lat i 9 miesięcy. Od zawsze jeżdżę na oleju syntetycznym ELF Excellium 5w40 i jego późniejszych klonach LDX/NF.
  13. Na zdjęciu nie ma m.in. zapinki w którą zapina się pas - trzeba dopytać czy jest kompletny. Ja też szukałem takiego pasa i kupiłem od kolegi z forum kompletny za 100 zł. Swego czasu dałem ogłoszenie na podforum "kupię" i dostałem ofertę z której skorzystałem.
  14. Bardzo podobny problem był opisany tutaj http://megane.com.pl/topic/38434-przewy-w-chlodzeniu-climatronic/page__p__295155__fromsearch__1#entry295155
×