Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

andrzejm36

Użytkownik
  • Zawartość

    190
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

6 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III RS PH III
  • Silnik
    2,0 Tce
  • Przebieg (tys.km)
    92

Profil

  • Zainteresowania
    elektronika , muzyka , samochody

Ostatnio na profilu byli

646 wyświetleń profilu
  1. https://www.drive2.ru/b/526832646790054352/ tylko po rosyjsku ;)
  2. Ok, szanuję i zazdroszczę zapału. Im więcej teraz się nauczysz tym bardziej Ci się to przyda później . Będąc w Twoim wieku potrafiłem w zimie naprawiać Garbusa na podwórku ;). Silnik 2.0 Tce jest bardzo wdzięczną i pancerną jednostką .
  3. Może 20 lat temu myślałbym podobnie.Teraz kiedy dzieciaki już dorosłe RS służy jako auto do fanu .. jako drugie w rodzinie.Pierwszym jest Clio w kombi ;). Pamiętaj że wszystko jedno ile jeszcze zainwestujesz w Grandtoura nigdy to nie będzie RS. Szpera , zawieszenie , kuty motor itd. to takie " dodatki " które pozwalają pobawić się w zakrętach i na torze / choć nie jeżdżę ;) /. To są zupełnie dwa różne samochody.W pewnym momencie dojdziesz jednak do stwierdzenia że tej kasy w zainwestowanie kombi już nikt Ci sprzedając swoje auto nie zwróci . A i sprzedać tak pomodzony samochód będzie trudniej. Podziwiam bo robiłem tak samo kilka lat temu w swojej poprzedniej coupe TCe 2.0 ale teraz doceniam ciszę jadąc autem z fabrycznym wydechem.Zwiększyłbym moc i zostawił resztę w serii , jeśli dużo jeździsz z rodziną założyłbym może gaz bo Grandtour 13 Ci łyknie .
  4. A ja mając RSa żałuję że mam wylot na środku a nie dwie rury po bokach ;) ...ze względu na brak możliwości założenia haka na platformę rowerową.
  5. Koledzy , a jeździł ktoś z Was meganką IV GT 205 KM..?? Jak to jest wyciszone i jak się zbiera. Nie myślę o aucie z salonu .. nie ma już tej wersji silnikowej 1,6 ale aucie używanym. Jakieś opinie ?
  6. Dziś wróciłem z wakacji , ponad 450 km z awarią ABSu w deszczu ;). Trochę głupio się jechało. Podłączyłem kompa , dwa błędy dtc 4031 - obwód czujnika koło przednie lewe. Może być pierdoła - wtyczka , przetarty przewód itd. ale może być to też czujnik a ten to w RSie 370 zł. Przerabiałem to na prawej stronie . Drugi błąd to dtc 4053 , określenie kąta obrotu kierownicy / ustawiali mi zbieżność/ . Czy te błędy występują razem ? W poniedziałek zobaczę co się dzieje. Jak macie jakieś linki to podeślijcie abym mógł się podszkolić. Zależy mi na podejrzeniu ustawienia kalibracji kata skrętu w takich programach jak pyren , ddt4all czy maxiecu . Zaznaczam że po wykasowaniu błąd wyskakuje na nowo tylko przy manewrowaniu w skrajne ustawienia kierownicy na parkingu.
  7. Czasami wyskoczy mi błąd ABSu przy kręceniu w skrajne położenia kierownicy. Wczoraj ustawiłem prawidłowy rozmiar koła myśląc że będzie już ok , fabrycznie były 19 stki , ja założyłem 235/40/18 i wpisałem to do sterownika. Jakieś pomysły ? co pomierzyć i na co zwrócić uwagę ?
  8. kol.Maciekek ... jasne że to rozumiem ;).Ja też nie daję auta do warsztatu i odbieram po kilku godzinach. To co teraz wyrabiają mechanicy to czasami zgroza. Wymieniałem końcówkę drążka w swoim aucie a w Rsie są to elementy aluminiowe / wahacz , zwrotnica / i tam gdzie wchodzi sworzeń końcówki drążka jest takie metalowe gniazdo / pierścień wbity w zwrotnicę /. Oczywiście ten element zgubili i nie założyli. Auto latało po całej drodze .. całe szczęście że nie jechałem szybko. Jeśli chodzi o wymianę oleju to miałem na myśli obserwację ;) dziadka i ewentualną pomoc przy wymianie. Abyś to sobie zrobił na podnośniku i coś tam zapłacił za możliwość korzystania .Ostatnio tak wymieniałem rozrząd , nie mam blokad i podnośnika ale część pierdołów rozkręciłem sam więc kolega mechanik skasował mnie tylko na 150 przy okazji wymieniłem sobie olej w skrzyni. Ale cały czas patrzyłem mu na ręce i podawałem narzędzia ;). Mam nadzieje że łatwo pójdzie odkręcić korek . Powodzenia
  9. Za wymianę oleju w mojej miejscowości dziadek do którego jeżdżę od lat bierze 30 zł . Warto się kłaść pod auto i walczyć z osłoną silnika , zapieczoną śrubą korka spustowego oleju i przykręconym filtrem ..?? Ostatnio na podnośniku dziadek psioczył że ktoś / francuz / tak dowalił ten filtr , nie wyobrażam sobie takiej roboty leżąc pod autem. Potwierdzam również że łatwo przywrzeć śrubę dodatnią alternatora do masy i uwalić moduł bezpieczników za akumulatorem . / przerabiałem osobiście ;)/
  10. Jak w tytule. Dziś zakupiłem w ASO , jednorazowa karta z mapą do RLinka 1 . Po rabatach zapłaciłem równe 200 zł.
  11. Jedyne co mogę Ci polecić to kolegę cinasa .. zadzwoń . Ja kiedyś miałem okazję poznać ..polecam.
  12. Ciężki temat. A próbowałeś odłączać po kolei sterowniki ?Sterownik poduszek był czyszczony czy jest inny ? Nie jestem guru w tym temacie jak koledzy z tego forum ale odpinałbym te sterowniki które możliwe i sprawdzał czy mam przywróconą łączność po obd 2 ? Pierwszy od poduszek ;)
  13. kol. fullxda , właśnie wykonałem " taniec " przed swoją meganką ku uciesze sąsiadów pod blokiem nasłuchując i przykładając palec do czujnika. I mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć że w megane 3 ph3 przy centralce 259903837R ja osobiście nic nie czuje i nie słyszę ;). Może ten sposób ma zastosowanie w poprzednich wersjach , w tej jednak upieram się na stwierdzeniu że centralka testując system i stwierdzając błąd blokuje wysyłanie zasilania na czujniki. Swoją droga robiłem instalacje w kilku poprzednich swoich autach nie tylko w megance ale i w Julce i Leonie https://www.forum.alfaholicy.org/mito_giulietta/149465-podlaczenie_czujnikow_przod_pdc_julki_2011_przed_liftem.html i nie słyszałem o takim sposobie . Jeśli chodzi o przednie czujniki w megane 3 ph1 to z tego co pamiętam są takie https://www.czesciauto24.pl/mapco/13609736 i takie https://www.czesciauto24.pl/mapco/13609737 bez urazy ;)
  14. Z tego co pamiętam różne numery wynikają również z tego że elementy są już fabrycznie malowane / kilka kolorów / lub nie. Z tego linka który podałeś to może i cena jest atrakcyjna ale jest to wiązka tylna która Ci sie nie przyda / brak wtyczki na halogeny i jest za krótka na przód , 3 szt. sprawne /. Link który podał kol. fullxd jest cenowo atrakcyjny i możesz przemyśleć ten zakup .. ja jednak osobiście bym szukał jednak po numerach aby się później nie denerwować że mi coś piszczy / choć można programem regulować czułość itd. / https://allegro.pl/oferta/parktronic-laguna-iii-clio-iii-megane-284420753r-8994687273?reco_id=df59bbb9-98d4-11ea-9833-000af7f630d0&sid=1b14f67fa36602937f1572a57e6df4124ef63b53ab9897d3b9ab8b1bd1d899d5 możesz szukać również na olx czy otomoto
  15. jareczek 1979 , na początku nie napisałeś który masz rok / którą wersję / swojej meganki . Sądząc jednak z opisu że szukasz kratki halogenu z dziurą na czujnik to wnioskuję że jest to wersja ph3. Zakładałem czujniki przednie w wersji ph1 i tam one różnią się budową. Inne sa środkowe , inne po bokach. Z twojego opisu wnioskuję że szukasz tego : https://allegro.pl/oferta/kratka-lewa-przod-megane-iii-3-lift-12-13-pod-pdc-9272130213 Czyli masz w tej kratce czujniki takie same jak w zderzaku http://www.catcar.info/renault/?lang=en&l=c3Q9PTUwfHxzdHM9PXsiMTAiOiJNb2RlbCIsIjIwIjoiTVx1MDBlOWdhbmUgSUlJIiwiMzAiOiJEWjIxIiwiNDAiOiJVcGhvbHN0ZXJ5IC0gRWxlY3RyaWNpdHkiLCI1MCI6IjgzIEluc3RydW1lbnQgcGFuZWwgXC8gUHJveGltaXR5IHJhZGFyIn18fG5vcHJzPT0xNDk1fHxicmFuZD09UmVuYXVsdHx8bm9wcj09MTQ5NXx8dHlwZT09RFoyMXx8Y2F0X2lkPT1JfHxpbWc9PXx8Z3JwX2lkPT04M3x8c3ViR3JwX2lkPT04M0Y%3D Masz tam symbol tych czujników lub wersję starszą . kol. fullxda ...Mam taka zasadę że potrafię się przyznać do błędu . Nigdy tego nie sprawdzałem / choć jutro zobaczę odłączając jeden czujnik / ale wychodzę z założenia że jeżeli centralka ma błędy podczas testu przy załączeniu stacyjki to nie wysyła już napięcia na czujniki. Z tego filmiku wynika że się mylę / choc jest to stara bmka /. Jeśli tak to ...szacun
×
×
  • Utwórz nowe...