Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

andrzejm36

Użytkownik
  • Zawartość

    199
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

6 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III RS PH III
  • Silnik
    2,0 Tce
  • Przebieg (tys.km)
    92

Profil

  • Zainteresowania
    elektronika , muzyka , samochody

Ostatnio na profilu byli

689 wyświetleń profilu
  1. Może w wolnej chwili ktoś rzuci okiem i coś podpowie. Po lakierniku kasowałem dzisiaj błędy które się nazbierały w komputerach autka. Zauważyłem że jest permanentny błąd według MAXIECU obwodu poduszki powietrznej prawego fotela zapobiegającej nurkowaniu ??? co to jest ?? Dodam że nie świeci błąd poduszek na liczniku . Pomiar independencji obwodów wskazał 00 dla obwodu 11 i 12 ..??? co to jest ??. Rozpiąłem tapicerkę prawego fotela. Wyciągnąłem wtykę prawej poduszki i podpiąłem opornik 2,2 ohma. Bez zmian . W momencie gdy wyciągnąłem opornik wyskoczył inny błąd i poduchy na liczniku się już pokazały. Czyli to nie to. Po zapięciu poduszki i wykasowaniu błędów wszystko było jak na początku. Sterownik nie zgłasza błędu na liczniku ale jest coś nie tak. Zmieniłem elm na viakena i odpaliłem PyClipa. A ten mi pokazał że jest to DF267 / DTC805355 / obwód czujnika zamka pasa przedniego lewego .. i pasa tylnego środkowego / ale to to wiem /. Dodam że po zapięciu pasów nie ma już sygnału / piszczyka / czyli coś tam się zwiera. Jakieś sugestie koledzy ???
  2. tu masz więcej w tym temacie https://renault-sport.pl/viewtopic.php?f=118&t=2802&start=120 https://renault-sport.pl/viewtopic.php?f=118&t=1591
  3. https://allegro.pl/oferta/rozgaleznik-z-bezpiecznikami-mini-bypass-bajpas-8789217420
  4. jeśli dobrze zrozumiałem to mapa nawigacji Ci działa. Nie ma tylko USB i Auxa. Jeśli tak to nie rozbieraj daszka ekranu.Wystarczy wymontować radio / 2 minuty / i sprawdzić czy masz dociśnięte wtyczki. Reszta jak pisałem ;)
  5. Wszystko zależy od tego czy jesteś sam w stanie ogarnąć sprawdzenie wiązki itd. Ja bym zrobił tak : sprawdź moduł z tunela środkowego czy wtyczka się nie wypięła. Wystarczy zdjąć boczne plastiki tunela przy nogach kierowcy i pasażera. Jak już się bawisz to zdejmij daszek ekranu i sprawdź również czy wtyczki są na miejscu . Pozostało Ci na deser sprawdzić to samo w radiu. Zalecane narzędzia do wyciągnięcia radia ;). Jak będzie niestety wszystko ok. czyli wtyczki będą dociśnięte a moduł nie będzie działać to go wymontuj , spisz numery i szukaj tego modułu do kupienia przez allegro od firmy. Zawsze możesz przez 14 dni odesłać jeśli nie wystartuje. Myślę że ktoś próbował wsadzić pendrive odwrotnie i zrobił zwarcie . Spaliła się pewnie ścieżka zasilania na druku. Masz tu w załączniku schematy , moduł to 1877 , radio 261 a wyświetlacz 1127. Czyli moduł połączony jest i z radiem i z ekranem. Powodzenia S32.PDF 0037_A3.PDF 0042_A3.PDF
  6. Jakie radio , rlink czy jeszcze Tomtom. Najprawdopodobniej zasilanie z radia . Jeśli nie masz napięcia w slocie może być to spowodowane uszkodzeniem płytki poprzez złe podpięcie np. pendrive'a lub inne zwarcie.
  7. Moduł haka to 713 , PDC to 1222 .. poszukaj schematów po 2013 np. tu https://www.drive2.ru/b/526832646790054352/ Powinno Ci to pomóc. Czy masz PDC z przodu ? Czy masz Rlinka ? Generalnie jak masz gniazdo 13 pinowe haka to po załączeniu wtyczki / jest tam mostek z masą piny 1-2 / po kablu do modułu PDC / 1222 / na pin 16 idzie info / masa / że jest podpięta przyczepka. Wygląda na to że napięcie jest brane ze skrzynki z bezp. F23 poprzez złącze R2 / jest to wtyka pod siedzeniem kierowcy / najprawdopodobniej masz już tam instalację więc wystarczy zdjąć fotel i odchylić wykładzinę . Tam też możesz znaleźć stałego plusa np. z grzanych foteli / R2 / Inaczej jest baaardzo przerąbane wyciągać skrzynkę bezpieczników i dorabiać wiązkę . Robiłem to ostatnio w swoim Leonie. Ja praktycznie montowałem w swoich autach hak tylko dla platformy na rowery i wystarczało jakieś tam zasilanie a nie elektrownia. Jeśli myślisz ciągać dużą przyczepę no to należy się podpiąć pod akumulator. Powodzenia 0047_A3.PDF 0276_A3.PDF
  8. https://www.drive2.ru/b/526832646790054352/ tylko po rosyjsku ;)
  9. Ok, szanuję i zazdroszczę zapału. Im więcej teraz się nauczysz tym bardziej Ci się to przyda później . Będąc w Twoim wieku potrafiłem w zimie naprawiać Garbusa na podwórku ;). Silnik 2.0 Tce jest bardzo wdzięczną i pancerną jednostką .
  10. Może 20 lat temu myślałbym podobnie.Teraz kiedy dzieciaki już dorosłe RS służy jako auto do fanu .. jako drugie w rodzinie.Pierwszym jest Clio w kombi ;). Pamiętaj że wszystko jedno ile jeszcze zainwestujesz w Grandtoura nigdy to nie będzie RS. Szpera , zawieszenie , kuty motor itd. to takie " dodatki " które pozwalają pobawić się w zakrętach i na torze / choć nie jeżdżę ;) /. To są zupełnie dwa różne samochody.W pewnym momencie dojdziesz jednak do stwierdzenia że tej kasy w zainwestowanie kombi już nikt Ci sprzedając swoje auto nie zwróci . A i sprzedać tak pomodzony samochód będzie trudniej. Podziwiam bo robiłem tak samo kilka lat temu w swojej poprzedniej coupe TCe 2.0 ale teraz doceniam ciszę jadąc autem z fabrycznym wydechem.Zwiększyłbym moc i zostawił resztę w serii , jeśli dużo jeździsz z rodziną założyłbym może gaz bo Grandtour 13 Ci łyknie .
  11. A ja mając RSa żałuję że mam wylot na środku a nie dwie rury po bokach ;) ...ze względu na brak możliwości założenia haka na platformę rowerową.
  12. Koledzy , a jeździł ktoś z Was meganką IV GT 205 KM..?? Jak to jest wyciszone i jak się zbiera. Nie myślę o aucie z salonu .. nie ma już tej wersji silnikowej 1,6 ale aucie używanym. Jakieś opinie ?
  13. Dziś wróciłem z wakacji , ponad 450 km z awarią ABSu w deszczu ;). Trochę głupio się jechało. Podłączyłem kompa , dwa błędy dtc 4031 - obwód czujnika koło przednie lewe. Może być pierdoła - wtyczka , przetarty przewód itd. ale może być to też czujnik a ten to w RSie 370 zł. Przerabiałem to na prawej stronie . Drugi błąd to dtc 4053 , określenie kąta obrotu kierownicy / ustawiali mi zbieżność/ . Czy te błędy występują razem ? W poniedziałek zobaczę co się dzieje. Jak macie jakieś linki to podeślijcie abym mógł się podszkolić. Zależy mi na podejrzeniu ustawienia kalibracji kata skrętu w takich programach jak pyren , ddt4all czy maxiecu . Zaznaczam że po wykasowaniu błąd wyskakuje na nowo tylko przy manewrowaniu w skrajne ustawienia kierownicy na parkingu.
×
×
  • Utwórz nowe...