Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

andrzejm36

Użytkownik
  • Zawartość

    135
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane 3 coupe
  • Silnik
    2,0 Tce
  • Przebieg (tys.km)
    64

Profil

  • Zainteresowania
    elektronika , muzyka , samochody

Ostatnio na profilu byli

395 wyświetleń profilu
  1. Witam wszystkich ;). Dawno mnie tu nie było ..sprzedałem swoją megankę i w międzyczasie miałem Giuliettę i aktualnie Astrę k ...ale wracam do Was ;). Po głowie mi chodzi na powrót choć 2.0 Tce. Teraz pytanie .. chcę zainwestować w auto do zwykłego użytku, czyli gdzieś 25-28 tys. aby się nie martwić ze ktoś mi porysuje samochód za dwa razy wyższa kasę pod blokiem.A Meganką jeździło mi się bardzo dobrze. W poprzedniej sam zakładałem nawigację wiec nie będzie problemu. Czytałem tu na forum że nowy soft R-Linka ma android auto. Używam teraz tego w emeryckiej astrze k. A więc pytanie ...ktoś ma schematy R-Linka / podłączenie do auta /. Czy po lifcie w 2013 pozmieniali wtyczki i wiązki..? Czy mogę wrzucić R-Linka bezpośrednio pod instalacje TomToma ..czy szukać auta bez nawigacji a ze zwykłym radiem.Jak ktoś coś to proszę o pomoc .
  2. wszystko zależy od rocznego przebiegu...jeśli ma to być 10 tys. km ...kup benzynę..jeśli więcej to ja zagazuj...:) ps. piszesz że 90 procent to miasto....czyli odpowiedziałeś sobie już na to pytanie.
  3. Po rozmowie z chłopakami z TomToma otrzymałem od nich kod rabatowy i aktualizacja mapy Europy na rok kosztowała mnie 154 pln. W przyszłym roku pociągnę jeszcze raz przed wakacjami aktualizację i powinno wystarczyć do momentu sprzedaży megankia :)
  4. Panowie, chciałbym wymienić pedały w swoim aucie, kupiłem zestaw od RSa. W starych Niemiec powiercił otwory i założył jakieś badziewne nakładki. Może ma ktoś jakiegoś PDFa jak należy to rozebrać abym nie musiał ustawiać na nowo sprzęgła itd. Pozdrawiam.
  5. .. warto sprawdzić parametr maksymalny moment obrotowy osiągnięty przy jakich obrotach silnika...reszta ..wszystko jasne patrz tabelka...1,6 ma przy 4250 moment 150...2.0 tce przy 2250 moment 300 Nm. http://pl.wikipedia.org/wiki/Renault_M%C3%A9gane#Renault_M.C3.A9gane_III
  6. powinienieś przejechać sie takim autem .. porównać itd.Może 1,4 TCe...ale pali tyle samo co 2.0 ..:).Dla mnie silnik to podstawa..resztę mozna wymienić / siedzenia , wyposażenie itd./.I wcale nie chodzi tu o wyścigi czy licytowanie sie liczbą koni .. a o bezpieczeństwo i frajdę z jazdy.Powodzenia ps. nie wiem czy chcesz kupić auto 3 drzwiowe czy kombi... tu masz linka / pierwszy lepszy znaleziony / do auta ze śląska ..zobacz , porównaj ..oceń http://otomoto.pl/renault-megane-iii-gt-180-rs-220-alu-18-42-000km-szwajcar-C36242521.html
  7. Kolega wspomniał w pierwszym poście że ma zamiar zakupić auto w salonie... czyli nowe. Nigdy nie byłem entuzjastą małych uturbionych silniczków. W pewnych zakresach obrotów palą tyle co duże pojemności. Sam mam 2.0 TCE i powiem Wam szczerze, że auto w trasie spala do 8 litrów /średnio 130 km/h /. Mam zapas mocy do wyprzedzania kolumny tirów. Jazda nim jest mało stresująca jak na nasze warunki. Poprzednio miałem 4 auta z silnikami wysokoprężnymi. Może jest to fajne na długie trasy..alfa 147 / motor 150 KM / paliła mi również ok. 7,5 litra ropy. Wcześniej alfa 147 1,9 ale 8v / 115 KM , potrafiła spalić 6 litrów. Wszystko trasy wakacyjne po 3 tys.km. Jednak kupując auto 3-4 letnie używane / tak było w moim przypadku / z silnikiem wysokoprężnym należy przypuszczać, że jego przebieg jest zaniżony średnio o 100 tys. w przypadku diesla. Czyli szykują się koszty turbina, wtryski, może katalizator, dwumasa, filtr cząstek stałych, itd. Sam to przerabiałem kilka razy, dlatego teraz benzyna. Benzyna używana ale zakupiona osobiście w Niemczech gdzie prawo nie pozwala na korektę licznika, czyli przypuszczam, że zakupione auto z przebiegiem 54 tys km. miało rzeczywiście taki przebieg. Może coś w tym kierunku 2 letnie ale z motorem który daje frajdę z jazdy.
  8. postaraj się jednak znaleźć 2.0 TCE ..spalanie to samo a frajda z jazdy nie porównywalna..może do tego czasu dojrzeję do tego aby sprzedawać swoją :)..zapytaj w czerwcu..
  9. ..a ..racja .. jest tam jakaś opcja...DZIĘKI..powoli będę musiał zażywać coś na sklerozę :)...pozdrawiam
  10. Jak w temacie. Dzisiaj rano gdy próbowałem odmrozić auto.. wiadomo.. przy odpaleniu elektryczne lusterka /w przypadku mojego auta/ się rozkładają... usłyszałem nie przyjemny odgłos kruszonego lodu. Boję się, że któregoś ranka silniczki nie dadzą rady i coś się złamie :). Czy jest gdzieś opcja wyłączenia składania lusterek? W menu licznika znalazłem jedynie wyłączenie tylnej wycieraczki przy biegu wstecznym. Oczywiście na okres zimowy to wyłączyłem, gdyż przymarznięte gumy też potrafią się oderwać przed rozmrożeniem szyby. Czy tylko oprócz Clipa pozostanie szukać bezpiecznika ???
  11. Leszno ..wielkopolska...jesień + 3 stopnie.
  12. Piszę już w założonym temacie. Choć informacja jest może przydatna do kolegów posiadających megane III coupe. Otóż postanowiłem założyć hak do swojego autka / wakacje, przyczepka no motory, rowery itd/. Szukałem takiego haka który byłby chowany i nie psuł wyglądu auta. Polecono mi haki firm Westfalia, Steinhof lub Thule. Rozglądając się w temacie montażyści powiedzieli mi, że jedynie Westfalia i Steihof będą zupełnie nie widoczne po wypięciu. Westfalii nie ma w hurtowni / okres oczekiwania ok. miesiąca muszą do produkować :) /. Został ten : http://www.sklep.steinhof.pl/R_113_Renault_Megane_III_5D_hak_holowniczy_STEINHOF-1309.html Ale i tu informacja właśnie dla kolegów z Coupe jest to wersja do auta 5 drzwiowego. A w dziale technicznym firmy nie byli mi w stanie powiedzieć czy będzie pasował do Coupe. Brałem na własne ryzyko w tym sklepie za cenę 800 pln z zastrzeżeniem, że oddam nie naruszony jeśli nie będzie pasował. http://www.zphu-zeg.com.pl/haki-holownicze.html / dla admina nie jest to reklama sklepu. Myślę że koledzy z forum mogą również zapłacić o 275 pln mniej niż w sklepie firmowym :)/ tu link jak to działa : Porównywałem elementy blachówy podłogi z naszych instrukcji w PDFach pomiędzy wersją 5 drzwi i 3. Elementy istotne do montażu haka są takie same. Otóż chciałbym poinformować, że hak pasuje idealnie i nie ma żadnego problemu z jego montażem. Zderzaka nie ma potrzeby docinać a fabryczne wymodelowanie zderzaka na gniazdo elektryczne jest w tym miejscu gdzie potrzeba. Oczywiście pod lutowałem się pod kable a nie jak w instrukcji skorzystałem z zacisków / dostęp do kabli w bagażniku po zdjęciu osłony tylnego pasa / użyłem oczywiście modułu a gruby kabel zasilający podłączyłem pod wtykę R2 pin 1, która znajduje się pod tapicerką za siedzeniem kierowcy / wskazane wyjęcie fotela /. Oto kilka zdjęć. Choć nie udało mi się zrobić tych w momencie podpinania się pod wiązkę :). Całość z wiązką i modułem i przesyłka wyniosła 970 pln. Założyłem i podłączyłem sam, więc tylko się cieszyć patrząc na propozycje cenowe powyżej. Ps. Właśnie wróciłem ze stacji diagnostycznej, bez uwag :)..35 pln. Jeśli hak jest założony czujniki zbliżeniowe na niego nie reagują.
  13. Klocki ATE ceramiczne tył , przód..przód tarcze ATE ..tył jeszcze firmowe.Nic nie piszczy, nic nie pyli.
  14. ale można zastosować np. http://www.sklep.hadron.pl/product-pl-296-Elektrozawor.html Tylko nie wiem jak tam z zapowietrzeniem układu.
  15. Chciałbym trochę odświeżyć temat i zapytać szanownych kolegów w jaki sposób można się zabezpieczyć przed kradzieżą auta i jaki wybrać alarm .. immobilizer. Z tego co czytam zasada działania alarmu po sieci CAN polega na tym że blokuje on UCH podobnie jak immobilizer fabryczny .. wszystkie informacje np. otwarcie drzwi, klapy itd. są wysyłane w ramkach jak i w ramkach wysyłana jest np. informacja załączenia alarmu i błysku np. kierunkowskazów / Tytan , Cobra/. Nie piszę tu o tym że załącza on syrenę która wyjąc denerwuje tylko sąsiadów / złodzieje często wywołują specjalnie alarmy aby je pod presją wyłączyć / ...zresztą kogo dziś obchodzi wyjący samochód na parkin gu.Jak ma się to do ochrony auta przed zeskanowaniem lub sklonowaniem karty / czasami auto zostawiamy u mechanika / , jej kradzieżą np. na basenie lub zwykłym zarobieniem na parkingu w palnik i zabraniem karty i samochodu przez złodzieja. Alarmy o których tu czytam Cobra czy Tytan / koszt powyżej 800 pln /czy seo perfect / trochę tańszy nie uchronią nas jeśli ktoś będzie miał kartę od naszego auta. Chciałbym uniknąć sytuacji jaką opisał kolega http://megane.com.pl/topic/38915-skradziono-meganke/page__hl__autoalarm który miał zamontowany fabryczny alarm. I co..?? auta nie ma. Rozwiązanie polegające na wyłączniku i odcięciu pompy paliwa może jest mniej wyszukane ..ale chyba bardziej skuteczne. W kilku poprzednich swoich autach montowałem sobie rozwiązanie bazujące na immobilizerze ..była to proxima pen. W kieszeni nie zależny transponder i bez żadnych syrenek i innych pierdołów. Chodziło o to aby auto nie odjechało. Tym razem patrząc na ceny alarmów CAN i zasadę działania..równolegle z immobilizerem fabrycznym / niech mnie ktoś z kolegów poprawi jeśli się mylę / gdzie załączanie i wyłączanie alarmu jest kartą / kluczem / pojazdu ...chyba powrócę do tańszego i nie zależnego rozwiązania . Czy ktoś z kolegów ma jakieś opinie na temat takiego sprzętu... http://www.sklep.hadron.pl/product-pl-3488-Mot-Proxima-ZeroGHz.html W tym temacie kol. radzi przerwać obwód przycisku rozruchu..przyznam że genialne http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=10752060#10752060 Jakie są Wasze opinie odnośnie tematu zabezpieczenia auta .. Dodano: 27 sie 2014 - 14:42 Dla tych wszystkich którzy zastanawiają się nad dodatkowym zabezpieczeniem auta w postaci odcięcia pompy paliwa informuję że po jej odcięciu / elektrycznym :) / przerwa na wyjściu z R374 pin 1 nie ma żadnych błędów w komputerze i na wyświetlaczu a w czasie odpalonego silnika nie pokazują się żadne komunikaty. Silnik gaśnie i nie można go ponownie uruchomić. Również czas na ponowne odpalenie po załączeniu obwodu dla pompy paliwa nie jest zbyt długi. Przerwę należy zrobić na przewodzie biegnącym do pompy najlepiej przy pomocy przekaźnika wykonawczego a elementem sterującym przekaźnik może być ukryty wyłącznik, immobilizer itd. W moim przypadku to : http://www.sklep.hadron.pl/product-pl-3488-Mot-Proxima-ZeroGHz.html Bezpiecznik F21 zasilający pompę paliwa zasila również kilka innych obwodów m. innymi cewki i moduł sterujący dlatego przerwa na nim jest nie wskazana. Nie będę opisywał jak ja zrobiłem i gdzie to zabezpieczenie / bo to już by nie było zabezpieczenie :) / ale montaż sprowadza się do przecięcia kabelka na którym biegnie zasilanie pompy i doprowadzenie masy / np NAA pod tapicerką schowka pod nogami kierowcy /do układu. Polecam.
×
×
  • Utwórz nowe...