Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

andrzejm36

Użytkownik
  • Zawartość

    220
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

8 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III RS PH III
  • Silnik
    2,0 Tce
  • Przebieg (tys.km)
    92

Profil

  • Zainteresowania
    elektronika , muzyka , samochody

Ostatnio na profilu byli

747 wyświetleń profilu
  1. małymi kroczkami dojdziemy ...spoko. Sprawdź jutro to o czym pisałem. Może być tak że w UCH nie masz / choć przeprogramowałeś / elementów na druku i nie wysyła Ci tego minusa do sterowania przekaźnika . Pisał o tym Cinek na początku tematu. Jak już to wszystko zrobisz to odizoluj na małym odcinku kabelek za gniazdem fotela / ok. 5 cm / ten który idzie do pinu 1 w gnieździe / czyli od strony fotela / chyba to jest kolor łososiowy / i dolutuj jakieś 20 cm kabla . Ładnie zaizoluj na miejscu lutowania. Jeśli będziesz ten kabelek zwierał do masy / symulował UCH po odpaleniu silnika / to przekaźnik pod fotelem powinien zamykać obwód i stołki powinny grzać . Jak to zrobisz to pomyślimy nad układem do sterowania . ps. aby nie kombinować możesz ten kabelek podlutować do kabla który dochodzi do gniazda przekaźnika pod pin 85 / 2/.
  2. Skoro masz napięcie na pinie 86 i 30 w naszym schemacie jest to 1 i 3 to jeśli zrobisz teraz zworę na pinach 30 i 87 / 3 i 5 / to fotele powinny grzać zarówno pasażera jak i kierowcy. Jeśli masz dobrze podłączone to również powinna być informacja na liczniku. Czy w punkcie 2 fotel kierowcy zaczął grzać i wyświetliła się ikonka ?. Jeśli się tak stanie to wsadź przekaźnik i podaj mu masę na pin 85. Jeśli przekaźnik przyciągnie i stołki zaczną grzać to ok. Napisz jak wyszło. Tu na schemacie masz przekaźnik który rozwiera obwód. Tym się nie sugeruj ;).
  3. Myślałem że uporałeś się z problemem. Ja bym zrobił tak : 1. wyciągnij wtyczkę pod fotelem prawym pasażera / błędy skasujesz później / i sprawdź nie rozbierając wtyczki czy na pinach 9 i 10 masz zasilanie Spójrz na te zdjęcia które zrobiłem / podpinając się od drugiej strony - żółta obudowa wtyki zostaje / . Musisz sobie dolutować jakieś szpilki do kabli miernika aby łatwo wpinać się w piny. Jeśli masz zasilanie z akumulatora to 2. Zrób zworę na plusie przychodzącym z aku czyli pin 9 / kabel czerwony / z pinem 20 czyli przewodem zasilającym fotel kierowcy / zielony /. W tym momencie fotel kierowcy powinien grzać nawet bez odpalania silnika. / odpal motor aby nie wyładować akumulatora / a na liczniku jeśli wszystko dobrze zrobiłeś powinna pokazać się ikonka grzanych foteli. 3. Jeśli fotel zacznie grzać i wyświetli się ikonka to działamy dalej. Aby nie ryzykować zwarcia na wtyczce pod fotelem i wywalenia poduszki wykręć śruby mocujące fotel prawy tak aby można było go położyć i dostać się do gniazda przekaźnika pod fotelem. Wyciągnij przekaźnik i zrób na jego gnieździe zworę / piny 3-5 / aby symulować pracę przy odpalonym silniku. Jeśli fotel zacznie grzać to wiemy że instalacja działa. 4. Sprawdź na gnieździe przekaźnika czy masz jego zasilanie / plusa na pinie 3 lub 1 / i przy odpalonym silniku na uzwojenie / pin 2 / jest podawany minus z UCH . Jeśli wyciągniesz przekaźnik i podepniesz miernik pomiędzy piny 2 i 1 gniazda to powinno być 12 v . Może masz uszkodzony przekaźnik. jak zmierzysz te punkty to napisz co wyszło ... będziemy myśleć dalej ;)
  4. "Prise en compte des configurations". Tu nie ma takiej opcji, natomiast występuje tylko "Configuration aplication" ale co to robi to nie mam pojęcia. Kol. aniewa ... teraz już wiem że "Configuration aplication" to jest dokładnie to samo co "Prise en compte des configurations" i należy zatwierdzić zmianę konfiguracji i ją POTWIERDZĆ ;). Uczniowski błąd ...sorry koledzy za zamieszanie. Działa , dzięki za pomoc
  5. Chłopaki na forum RSa potwierdzili że pojawia się napis na liczniku. Ikonki nie ma. Może powinienem wgrać nowszą bazę do ddt4all. Lub może próbować odpalić to z innej wersji bez skanowania auta. Jutro pomyślę . Mam maxiecu i tam zatwierdziłem grzane fotele w liczniku . Pyren nic nie miał do możliwości zmiany.
  6. to by rozwiązywało sprawę ...jak masz jakiegoś linka to proszę podeślij
  7. wszystko się zgadza ..z załączonym ogrzewaniem 0,22 volta zdjęcie 7 ....bez załączonego ogrzewania przez rezystor w potencjometrze nap. 9, 33 volt / zdjęcie 8 / . Problem jest jednak dość trywialny i podstawowy ;). Mój licznik nie ma ikonki podgrzewanych stołków ... RS po lifcie nie przewidział ;). Sorry za zamieszanie , ważne że grzeją i wyłączają się po wyłączeniu silnika . Zapytam jeszcze na forach RSa
  8. Ładna pogoda więc do dzieła . Zgodnie z podesłanym zdjęciem od kol. aniewa zmieniłem konfiguracje UCH . Zdjęcia i widok wtyki fotela pasażera . 1. zdjęcie - zasilanie na pinach 9 i 10 z akumulatora bez odpalania silnika 2. Wyjście zasilania fotela kierowcy na pin 20 ...czyli przekaźnik nie działa silnik nie odpalony 3. Wyjście zasilania fotela kierowcy na pin 20 .. przekaźnik działa silnik odpalony 4. napięcie na pinach 9 i 10 przy ogrzewaniu na 0 / bez obciążenia / 5. nap. z obciążeniem 6. pin 13 ... sterowanie wyświetlaniem info na liczniku 7. przy wyłączonym ogrzewaniu na pinie 13 7a. przy załączonym ogrzewaniu na pinie 13 8. No i tu się zaczynają schody. W programie ddt4all mój licznik po skanowaniu auta jest na czerwono , teoretycznie można się z nim połączyć i wpisać heats seats ale nie mam pewności czy to działa. Nie potwierdza program tego przy zapisie jak to jest w przypadku połączenia z UCH patrz zdjęcie. 9 Co lub czym mam zmienić w liczniku aby wyświetlało ikonkę grzanych foteli. Jak wspomniałem info idzie do licznika. To tyle ... dla tych co się zastanawiają czy warto , grzanie plecków i tyłeczka bezcenne ;). Jak widać na ostatnim zdjęciu jeszcze nic nie świeci
  9. Wczoraj kupiłem przednie grzane fotele od coupe . Będę przekładał maty ale na próbę wsadziłem te grzane stołki do swojego auta . Wcześniej oczywiście sprawdziłem czy mam instalację . Mam , założyłem bezpiecznik F12 i w ddt4all uaktywniłem opcję wyświetlania grzanych foteli w liczniku. Jutro chcę wszystko sprawdzić multimetrem . Pytanie czy jest opcja poprzez ddt4all uaktywnienia podania minusa w UCH po uruchomieniu silnika ... jeszcze nie szukałem a jeśli ktoś już to przerabiał to proszę o podpowiedź. Jeśli nie to będę musiał zrobić to co kolega n1gdy parę postów wyżej .
  10. Kolego z Twoich danych wynika że masz 120 tys. przebiegu. Czyli rozrząd był wymieniany ??? ... czy od tego czasu masz te problemy z wypadaniem zapłonu ? Sprawdziłbym czy nie przestawił się lub nie jest źle ustawiony rozrząd zanim władowałbym się w koszty cewek itd. Uszkodzenie wszystkich cewek jednocześnie jest dziwne. Masz taki parametr jak licznik desynchronizacji wału korbowego .. i tam masz błędy. Oczywiście napisz nam jak potwierdzą się nasze przypuszczenia.
  11. Problem rozwiązany , francuz rzeczywiście miał załączony anti_hijack_cf ale dodatkowo w drzwiach kierowcy miałem uszkodzony przycisk na klamce. Nie chciałem zdejmować tapicerki drzwi tym bardziej że ładnie pokleiłem zaślepki / te styropianowe / ale aby wyjąć klamkę na zewnątrz należy ją odpiąć od wiązki a wiązka jest w drzwiach ;) dostępna od wewnątrz. Miałem jeszcze starą klamkę i możliwość podmiany switcha. Nie ma co się zastanawiać więc zrobiłem tak ;). Ps. Tu jest fajna stronka dla tych chcących drążyć temat . Jest jeszcze opis funkcji SES a w niej LockUnlockByButtonCF ... ale chyba to dotyczy wszystkich przycisków w klamkach / nie ma rozdziału na poszczególne drzwi / https://lisandru.eu/automotive/ddt4all-hacks/ddt4all-explained-settings-and-descriptions-of-main-functions.html
  12. Nie ma konieczności w aucie po lifcie " rejestracji " akumulatora w sterowniku. Auto pyta czy został wymieniony akumulator i wpisuje ustawienia. Przerabiałem to w zeszłym miesiącu wymieniając również swój akumulator. Bardzo pomocny kol. daniel00 będzie ten link. U mnie również spalony był ten 5 amperowy bezpiecznik. Patrz ostatni wpis kol.yugo
  13. Dzięki kol. Aniewa. Jutro sprawdzę. Zdam relacje z kombinacji ustawień. Mało jest źródeł na ten temat. Ps. Super opis UCH.. dzięki kol. Anewa ... czy muszę resetować BCM ? jeśli tak to gdzie . Na filmiku u Turka nie widać aby coś jeszcze resetował i nie ma jak w innych sterownikach zakładki reset . Nie wchodzą mi ustawienia .
  14. Wracam do tematu . Nie miałem czasu zająć się autem ... teraz już jest trochę lepiej i mogę powiedzieć że to nie ten parametr który otwierałby zamki naciśnięciem na przycisk na klamce. Mam prośbę do kol. aniewa ... czy ta konfiguracja na zdjęciu w tym temacie otwierania klapy bagażnika to konfiguracja Twojego auta ? Czy masz możliwość otwierania drzwi przyciskiem na klamce ? Zamieszczam dzisiejsze zdjęcia z prośbą do kolegów o porównanie w swoich autach które parametry u mnie się różnią . Mam zabezpieczenie pompy paliwa i dodatkowe zabezpieczenie " metody na walizkę " w dość starym już aucie jest mniej przydatne niż karta w kieszeni. na 2 zdjęciu jest aktywna funkcja anti hijack .. czy jest to jakaś wersja antynapadu ? Jak to działa i czy macie to załączone w swoich autach . Dużo pytań ale dość ciekawych .. jak ktoś da radę podesłać zdjęcia swoich konfiguracji to bardzo dziękuję ;).Na 3 zdjęciu to co podesłał kol. Aniewa aby łatwiej było porównać ps. coś tam znalazłem .. ale kto to zrozumie ; )
×
×
  • Utwórz nowe...