Skocz do zawartości

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Masz ciekawy materiał wideo związany z motoryzacją?
Dodaj go do na naszej bazy - kliknij tutaj, wybierz kategorię i dodaj film

Piccolo

Użytkownik
  • Zawartość

    155
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

7 Neutralny

Profil

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Krotoszyn/Poznań
  • Województwo
    wielkopolskie

Samochód

  • Auto
    Megane II phI
  • Silnik
    2.0 16V F4R
  • Przebieg (tys.km)
    187

Ostatnio na profilu byli

264 wyświetleń profilu
  1. Jest dokładnie tak jak piszesz - mam ten sam motor. I jak już koledzy wyżej pisali ; wszystko w normie. Tzn. w "normie" ;) Bo po prostu Renault zamiast 5-tki w silniki 2.0 wkładał skrzynie 6 biegowe. Co w żaden sposób nie ma odniesienia zarówno do obrotów jak i do spalania. Sam kupując auto nie sprawdzałem niestety wcześniej jak sprawa wygląda i tak samo jak Ty się dziwiłem przy zakupie. Ale generalnie da się przyzwyczaić ;) W każdym razie wyżej (Megane 3) może być tylko lepiej. Ja powoli sprawdzam oferty na 3-kę z silnikiem Tce. Tam kultura pracy jest o wiele lepsza przy podobnym spalaniu - na youtube są filmy gdzie jest pokazane ile obrotów na 6 biegu ma wersja 3.
  2. Megane III phI Problem po założeniu instalacji lpg

    Dodatkowo - ustawienie na 4-5 kilometrowej trasie to takie trochę druciarstwo. Owszem jak kumaty gazownik to mniej więcej się wstrzeli, ale może być i tak że po 100km na lpg już będą widoczne spore odchyłki (15% i więcej) i zaczną się cuda o których piszesz. Na Twoim miejscu podjechałbym do zakładu żeby sprawdzili mapę (zrób sobie fotkę przy okazji i wrzuć) Będziesz wiedział czy problemem nie jest to co w 90% przypadków - złe strojenie.
  3. Megane II phI Nierówna praca silnika

    I wszystko w temacie. Jakie wtryski w tej chwili? Ustawiałeś na drodze "na mapki" czy na czasy wtrysków? Błąd najpewniej będzie usunąć oryginalnym Clipem. Chyba że już zdążyło coś paść z powodu złej dawki.
  4. Megane II phI Nierówna praca silnika

    A jak ustawienia i strojenie samego LPG?
  5. Megane III phI Wypadanie zapłonu 4 cylinder

    Nie bierz na poważnie kolegi Andrzeja - widać po reputacji jak bardzo jest pomocny i jak często mija się z prawdą. Tylko potem niezorientowani wierzą i wymieniają pół auta ;)
  6. Megane III phI Wypadanie zapłonu 4 cylinder

    Próbuję powiedzieć że może zanim rozbierzesz i wymienisz połowę auta jak koledzy próbują pomóc ; możliwe jest to że po prostu po ostatniej "regulacji" spartolone zostały ustawienia i zwyczajnie stąd wynika większość problemów. Ja także zakładałem przez polecenie zakładu na forum lgp (jak masz temat, możesz w priv podrzucić link, zobaczę co i jak siedzi) a skończyło się tak że po roku kupiłem sobie kabel, poczytałem i w tej chwili ustawiam sam. Nie neguję że zakład jest zły, ale zdarza się tak że nawet najlepszy popełnia błędy. Z tego co piszesz ustawiał albo na czasy wtrysku (lepiej) albo na mapy (gorzej) przy standardowej pracy jak i otwartych na maks. Szczerze mówiąc na Twoim miejscu zanim cokolwiek zacząłbym wymieniać ze sprzętu, podjechałbym do innego zakładu który zestroi Ci auto z wykorzystaniem sondy afr. Tak jak pisałem - ten silnik potrafi pojechać na "dziwnych" ustawieniach i jest w miarę, ale zdarzają się przypadki gdy za Boga nie da się ustawić prostszymi metodami, a po afr masz największą pewność. Z tego co kojarzę koszt takiej zabawy to 100-150 zł więc sam zdecydujesz od czego należy zacząć.
  7. Megane III phI Wypadanie zapłonu 4 cylinder

    W jaki sposób dostrajaliście? Na mapy? Jeżeli było na początku ok, to dlaczego późniejsze dostrajanie?
  8. Megane III phI Wypadanie zapłonu 4 cylinder

    No to prawie pewne że było za ubogo i dlatego wywalało. Najlepiej byłoby podpiąć notebooka podczas jazdy i obserwować LPG; miałbyś wszystko czarno na białym. Dodatkowo zapytam - czy od początku tak się dzieje? Może cały sęk jest w tym że zakład zakładający LPG nie ustawił Ci tak jak być powinno (w trasie, przy użyciu sondy szerokopasmowej, i dodatkowo z korektą po obrotach) tylko autoadaptacja na postoju i wio bo następny klient czeka? To nie są bardzo wymagające silniki i nawet na dość mocno skopanych ustawieniach "jakoś" jadą - z tym że możliwe są właśnie takie kwiatki jak u Ciebie.
  9. Megane III phI Wypadanie zapłonu 4 cylinder

    A kolega sprawdzał w ogóle kondycję wtrysków LPG? Ile mają najechane? Jakiej firmy? U mnie był podobny problem - okazało się że Hana 2000 zielona zaczęła przelewać jak z kaczego tyłka i nie trzymała ciśnienia bo podwieszał się zaworek. Po wymianie wszystkich 4 na nowe i przejechaniu 10.000 km problem chwilowo powrócił (wina złego montażu wtrysków gdzie szybciej łapią brud) ale po wyczyszczeniu jest w porządku. Następne będą Barracudy bo są lepsze jakościowo.
  10. Megane II phII Jaki gaz do Renault Megane II 2.0 ?

    W tym silniku luzy kasowane są automatycznie, więc to może sobie odpuścić. Zestaw który opisał Nikor w zupełności wystarczy do opędzenia tej jednostki.
  11. Skasuj błąd - pośmigaj 300 km na PB i będziesz wiedział ;) A na poważnie - prawdopodobnie źle (bardziej lub mniej) dostrojona instalacja. Albo za bogato i wypada zapłon, albo za ubogo. Poproś gazownika o mapkę i wrzuć na forum, zobaczymy z jakiej klasy fachowcem masz do czynienia.
  12. Obaczymy :) Podejrzewam że za rok rozstanę się z autkiem więc ktoś dostanie dość dobrze doinwestowane auto. Pewnie nawet będę tutaj pierwsze ogłoszenie wrzucał. A co do firmy, ja tam każdemu życzę żeby cokolwiek kupi działało jak najdłużej. Sam chciałem brać Monroe, czas pokaże czy KYB to był dobry wybór. W tej chwili zostały jeszcze przeguby (albo cała półoś) i skrzecząca taśma airbag. No i jeszcze jednak dodatkowe sprawdzenie wyważenia - jednak wibracje mimo że mniejsze ; są.
  13. Twoja kasa i Twój wybór :) Tylko że ja słowem nie wspomniałem o Sachs - zakładałem KYB na przód, a na tył Magnum Technology
  14. Megane II phII Jaki gaz do Renault Megane II 2.0 ?

    Pająk pod butlą - bo podłoga plastikowa. Jest o tym wiele tematów. U mnie w 2.0 weszła butla 55l (44 wlewasz)
  15. Ja zmieniałem niedawno wszystkie - temat jest w dziale. Zdecydowanie polecam! Auto prowadzi się o wiele lepiej i bezpieczniej. Komfort to wartość dodana całej operacji ;)
×