Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

mrarek

Użytkownik
  • Zawartość

    5184
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

107 Super

Samochód

  • Auto
    SCENIC III PhI 2011
  • Silnik
    1.5 dCi 110 KM
  • Przebieg (tys.km)
    215

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Możesz nic nie robić, ale możesz dolewać 2T do paliwa i pojeździć kolejne 100 kkm
  2. mrarek

    Megane III phI Dwa korki oleju?

    Chodzi tylko o to, by kogoś uświadomić, że KM, a km to zupełnie różne skróty. Nie trzeba z tego powodu zaraz kogoś zabijać. Tolerancja, a ignorancja to dwie różne sprawy
  3. mrarek

    Megane III phI Dwa korki oleju?

    No i już się dowiedział ;) IMHO wszystko OK, nikt nie szydził przecież. Ale co do KM i km to jest MEGA różnica i samochodziarze to powinni rozróżniać. Oczywiście każdy z nas uczy się przez całe życie, dlatego fachowych wiadomości nigdy dość ;)
  4. mrarek

    Megane III phI Dwa korki oleju?

    Jak chcecie wlewać olej korkiem od bagnetu, jeśli 10 cm niżej ma średnicę 10 mm
  5. Olej 2T do paliwa może ci tylko pomóc
  6. 12,1 V to za mało przy wyłączonych odbiornikach. 12,4 V to jest OK. 13,9 V to również za mało. W tych MIII podobnie jak w SCIII jak potrzeba mocniej doładować aku to potrafi i 15,5 V przyłożyć.
  7. Myślę, że pomaga też 2T do paliwa. Przynajmniej u mnie przez ponad 300 kkm silnik nie zdechł.
  8. U mnie też tak jest. Natomiast zauważyłem że tryb AUTO sam sobie ustawia miejsce nawiewu. Domyślam się, że i czuję że to nie jest jedno konkretne miejsce (szyba lub środek lub nogi) ale mogą być wszystkie 3 na raz. Zauważyłem to zmieniając czasami kierunek nawiewu z trybu AUTO na inny kierunek - czasem zmienia się on z nawiewu na nogi, czasem z nawiewu na szybę albo z nawiewu na środek.
  9. Tak jest. @droopyja piszę o drogowych sknerach, którzy jeżdżą z zaparowanymi szybami. Jak ktoś nie ma zaparowanych, to nie dotyczy ich mój wpis. Ale uważam, że sporo ludzi nie wie do czego służy klimatyzacja w samochodzie, mając tylko wiedzę o tym, że ma chłodzić. Podobnie jest z tymi, którzy w zimie zawzięcie skrobią tylną szybę, nie wiedząc o tym, że wystarczy włączyć kneflem ogrzewanie i po kłopocie.
  10. AC OFF to Air Condition OFF czyli klimatyzacja wyłączona, a nie tryb AUTO. Klimatyzacja w zimie powoduje, że szyby przy 22* nie będą zaparowane, więc wyłączanie jej jest IMHO totalnie bez sensu. Najlepszym trybem pracy posiadając klimatronik jest ustawienie go w tryb AUTO i regulacja ewentualnie wysokością temperatury. Wtedy cały układ pracuje (grzałki, klimatyzator), nie ma grzybów, przegrzań wnętrza i zimna... Swoją drogą - nie rozumiem tych drogowych skner, którzy często-gęsto, poubierani w czapy i kożuchy popylają z zaparowanymi szybami, samochodami wartymi kilkanaście tysięcy złotych, czyli klima w środku musi być, ale zawsze to "oszczędność" na paliwie.
  11. mrarek

    Megane III phII Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

    Była, ale znowu jakiś stereotyp się forsuje na forum, którego @kataryniarz nie spełniasz :) No a mój silnik to wg tego prawie zgon...
  12. mrarek

    Megane III phII Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

    Pokaż kolego dane skąd to wziąłeś. Ja jeżdżę 50/50 i wypalanie mam średnio co 460 km. Nigdy w trasie na autostradach nie złapałem wyniku "1700 do 2000". Kto tak ma??? Poza tym wątek jest zdaje się o DPFach z V wtryskiwaczem, więc o jakiej niekorzystności oleju piszesz?
  13. Zależy jakie się ma ubezpieczenie. Przy dzisiejszym stanie dróg (pełno remontów) nie trudno o kamień. Wiem, że tu jest rysa, ale warto zawsze coś mieć, a "wymienialnia szyb" najlepiej oceni, jak to robić.
  14. A u mnie od dwóch lat (jak prowadzę statystyki) wypala się średnio co 470 km. Bez problemów.
  15. Kto jeszcze skrobaczką szybę skrobie? W dobie sprayów, atomizerów, mat na szybę skrobaczka to już prawie archaizm, zostawiana na ostateczność. Warto wziąć ubezpieczenie na szybę.
×