Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ferrit

Użytkownik
  • Zawartość

    199
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

10 Dobry

Samochód

  • Auto
    Megane III ph I Cabrio 2010
  • Silnik
    1.4TCE 131KM
  • Przebieg (tys.km)
    54

Ostatnio na profilu byli

839 wyświetleń profilu
  1. Od tygodnia jak 2 sonda lambda pokazuje zmienne napięcie to błędy i kluczyk na desce zniknęły.
  2. Rozłączylem sondę lambda 1. Wpisy: Napięcie sondy lambda: rząd 1, czujnik 1 (02B1S1) nie zmienia się. Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku: rząd 1, czujnik 1 (SHRTFTB1S1) wartość: - 100% Podłączyłem sonde lambda 1. Rozłączyłem sondę lambda 2. Błąd w ostrzeżeniach, że nie działa grzalka w sondzie lambda 2. Napięcie sondy lambda: 2 nie zmienia się. Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku 2 wartość: - 100% Podłączyłem sondę lambda 2. Ostrzeżenie zostało. Usunąłem błąd o wtryskach. Kluczyk zgasł na desce. Napięcie sondy lambda: rząd 2 zmienia się. Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku 2 wartość: - 100%, nie zmienia się. Jazda próbna. Napięcia obu sond się zmieniają. Jakby były zbliżone do siebie. Korekta czasu wtrysku sondy 1 zmienia się, zbliża sie do 0. Korekta wtrysku sondy 2 jest stale -100%. Brak błędów o wtryskach. Czy sonda lambda 2 jest do wymiany ?
  3. Dziękuję. Dziś sprawdzałem błędy w komputerze. Brak. Nic. Zero. Na desce kluczyk i komunikat o wtryskach. Zdjęcie klemy z akumulatora nic nie dało. Przejechałem się patrząc na parametry silnika w programie. Zauważyłem coś takiego: Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku: rząd 1, czujnik 2 (SHRTFTB1S2) pokazuje wartość cały czas na postoju oraz podczas jazdy: -100% (minus 100%). Są tez inne wpisy: Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku (SHRTFT1) pokazuje zmienne wartości ujemne Długoterminowa korekta czasu wtrysku (LONGFT1) pokazuje zmienne wartości ujemne. Dodatkowo w kabinie za bezpiecznikami znalazłem uszkodzoną izolację jednego cienkiego zielonego kabelka. Hm przewód nie jest przerwany, ale skąd tam uszkodzony kabel ? Żółta strzałka. Co o tym sądzicie ?
  4. Czy możesz wystawić fragment schematu dotyczący czujników wymienionych w postach powyżej ?
  5. Tak, liczę od strony rozrządu. Test CO2 w płynie chłodzącym wyszedł negatywnie 2 razy.
  6. U mnie na początku sygnalizowało błąd ESP i do tego skontroluj wtryski. W komputerze były błędy wypadanie zapłonu 2 cylinder, sonda lambda, full czujników. Wymieniłem wszystkie świece, spryskałem kontaktem wtyczki cewek, czujników: przy turbinie, wałka rozrządu, sondy lambda, temperatury powietrza na ssaniu. Od czasu do czasu pojawia się komunikat skontroluj wtryski. Zamieniłem cewkę 1 z 2 i dalej to samo. W komuterze tylko błąd wypadanie zaplonu 2 cylinder. Sprawdziłem ciśnienie w 1 i 2 cylindrze. W obu ok 12 bar. W piątek byłem u mechanika od Renówek. Tuż przed dojazdem pojawil się błąd. Na szczęście był jak do niego dojechałem. Sprawdzil błędy: czujnik temperatury powietrza, ciśnienie doładowania, spalania stukowego, wałka rozrządu i wypadanie zapłonu 2 cylinder. Auto jeździ prawidłowo, zapala, gaśnie, przyspiesza i hamuje ok. Mechsnik nie potrafił nic stwierdzić. Skasowal błędy. W drodze powrotnej znów błąd sprawdź układ wtryskowy ale zanim dojechałem, to zgasł. Sprawdziłem błędy i brak. Żeby tyle czujników pokazywało błędy. Może przetarty kabelek jakiś wspólny, może słaba masa...
  7. Czy udalo Ci się znaleźć przyczynę błędów ? Miałem podobne błędy na początku. Teraz pojawia mi się błąd skontroluj układ wtryskowy i świeci się kluczyk na desce. Bywa, że podczas 30 minutowej jazdy pojawi się na kilka minut i zniknie. W komputerze brak jakichkolwiek błędów.
  8. Z jaką siła dokręcać świece Beru do 1.4Tce ? Znalazłem, że 20 Nm.
  9. UPC to puszka z bezpiecznikami pod maską ? Zdejmuję pierwszą klapkę i pojawia sie kolejna. Nie wiem jak to zdjąć. Odłączyłem pierwsza sondę lambda za turbiną. Po pewnym czasie jazdy pojawił sie błąď aby skontrolować układ wydechowy. Pojawil się też błąd skontroluj ESP. Towarzyszą im zapalone kontrolki: silnika i klucz. Reaguje na sondę. Podłączyłem ją. Szukam dalej. UPC to puszka z bezpiecznikami pod maską ? Zdejmuję pierwszą klapkę i pojawia sie kolejna. Nie wiem jak to zdjąć. Odłączyłem pierwsza sondę lambda za turbiną. Po pewnym czasie jazdy pojawił sie błąď aby skontrolować układ wydechowy. Pojawil się też błąd skontroluj ESP. Towarzyszą im zapalone kontrolki: silnika i klucz. Reaguje na sondę. Podłączyłem ją. Szukam dalej. Na noc odłączyłem akumulator. Rano podłączyłem ponownie. Przejechałem się na zakupy. Brak błędów. Po południu podłączyłem ELM327 i SDPROG. Są 2 błędy. Sprawdź bezpiecznik od grzania sondy lambda oraz sprawdź świecę na cylindrze 2. Gdzie znaleźć bezpiecznik ? Wymieniłem wszystkie świece na Beru. Dalej jest błąd wypadanie zapłonu na cylindrze 2. Zamieniłem cewki 1 z 2. Innych błędów brak. Znów pojawił się komunikat Skontroluj układ wtryskowy i kontrolka kluczyk. SDPROG tym razem nie pokazuje żadnego błędu. Test CO2 w płynie chłodniczym wyszedł negatywnie. Nie wiem co dalej sprawdzać.
  10. Co jakiś czas mam 2 ustarki na komputerze pokładowym: 1. ESP, świeci się usterka silnika, stuka cos przy kole. Ta usterka jest zawsze jak mam ruszać. 2. Skontroluj układ wtryskowy. Pojawia sie podczas jazdy. Auto jedzie normalnie. Jeżeli jade na tempomacie to najpierw błąd tempomatu i przestaje działać a potem jest komunikat o wtryskach. Bywa, że po jakimś czasie on zniknie. Występuje co kilka dni. Sprawdzałem na komputerze jakie są błędy. Jest ich dużo: - obwód przetwornika fazy wałka rozrządu, - czujnik temperatury płynu chlodzącego, - obwód sondy lambda przed katalizatorem, - podgrzewanie sondy lambda przed katalizatorem, - podgrzewanie sondy lambda za katalizatorem, - obwód wtryskiwacza (cylinder 1), - obwód wtryskiwacza (cylinder 2), - obwód wtryskiwacza (cylinder 3), - obwód wtryskiwacza (cylinder 4), - elektrozawór oczyszczania kanistra, - napięcie czujnika ciśnienia płynu chłodzącego, - spójność informacji multipleksowej dla regulatora/ogranicznikz prędkości, - obwód czujnika pedału ściezka 2, - obwód czujnika temperatury powietrza, - funkcja regulatora prędkości/urządzenia ograniczającego, i 2 błędy nieokreślone. Można skasować wszystkie błędy oprócz błędu sondy lambda tuz przy silniku. Sprawdzałem kabelki pod pokrywą silnika. Wygląda ok. Czy mieliscie coś podobnego?
  11. Ja zauważyłem u siebie podobny przypadek jak u was. Po ustawieniu po obu stronach temp 22 po stronie kierowcy leci bardzo ciepłe powietrze. Po stronie pasażerana początku bardzo ciepłe i po kilku chwilach robi się chłodniejsze. Podwyższenie temp strony pasażera do 22,5 powoduje podobną rzecz jak wcześniej. Znów podwyższam na 23 i dalej to samo po kilku chwilach. Dopiero jak ustawiłem na 24 to prawą stroną leci cały czas ciepłe powietrze. Filtr kabinowy wymieniony 18 miesięcy temu. Temp na zewnątrz -4.
×
×
  • Utwórz nowe...