Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Faustus

Użytkownik
  • Zawartość

    71
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Scenic III ph II 2013 r. wersja Bose Edition Energy dCi 130 S&S
  • Silnik
    1.6 dCi 130 KM 320 Nm skrzynia PK4
  • Przebieg (tys.km)
    184

Profil

  • Zainteresowania
    Muzyka, turystyka rowerowa, beletrystyka, narciarstwo zjazdowe (uprawiane amatorsko).

Ostatnio na profilu byli

356 wyświetleń profilu
  1. Zaczynam się zastanawiać czy nie zmienić mechanika. Rozumiem, że ma coś nie tak z komputerem diagnostycznym ale w poniedziałek chce rozkręcać rozrząd, bo wydaje mu się, że przeskoczył łańcuch rozrządu. Kuźwa czy w okolicach Mińska Maz. nie kogoś kompetentnego z clipem? Takie podejście do tematu zaczyna mnie lekko denerwować. A wg wielu ludzi to bardzo kompetentny mechanik od Renault. Znajomy spec z moich rodzinnych stron rzekł, że gdyby przeskoczył łańcuch to nie byłoby synchronizacji, silnik miałby kłopot z odpaleniem i pracowałby nierówno. A mój pali jak gdyby nigdy nic się nie zdarzyło i pracuje równo. Stracił tylko całkowicie moc i basuje okropnie pod maską.
  2. Witam, No i wczoraj stało się chyba najgorsze co mnie do tej pory spotkało. Na razie nie wiadomo co ale silnik całkowicie stracił moc choć pracuje równo. Zbiera się gorzej niż silnik w starej beczce Merca. Wyświetlacz świeci na czerwono: "Skontroluj układ wydechowy", "Skontroluj układ wtrysku paliwa", "Stop & Start do kontroli". Oprócz tego ikonka silnika i klucz serwisowy. Z okolic przedniego lewego koła w komorze silnika dochodzi basowe dudnienie. Przewody posprawdzane oprócz tych do i z intercoolera, bo tego nie da się zrobić bez zdjęcia zderzaka. Zdaniem mechanika mógł spaść któryś z przewodów na intercoolerze. Tak jakby brakowało ciśnienia w układzie turbo. Najgorszy jest ten basowy rezonans. Dziś dopiero będzie zdjęty zderzak. Pod komputer nie był podpinany. Komputer prawdopodobnie przestawił silnik w tryb serwisowy. Jakieś pomysły? Spalin pod maską nie czuć. Nie widać też żadnych wycieków pod autem, które ma zdjętą osłonę silnika. Poziom oleju w normie (od ostatniej wymiany minęło 12500 km). Mechanik napomknął, że może to być wina jakiejś przepustnicy na dolocie ew. EGR. Defekt objawił się zaraz po uruchomieniu silnika. Nic nie wskazywało na powolne pogarszanie się parametrów pracy. Turbina zawsze była wychładzana po intensywnej jeździe. Nigdy nie gasiłem silnika od razu po zatrzymaniu. Nic nie wskazywało na zapchanie DPF-a. Samochód zdecydowanie eksploatowany w trasie - jakieś 15% to jazda po mieście. Na dodatek dzisiaj, jak odstawiałem auto do mechanika zapalił się "STOP Ryzyko uszkodzenia silnika". Wczoraj sprawdziłem filtr powietrza, gumową rurę do turbiny na dolocie - tuż przy turbinie (krótka ok. 25 cm wygięta prawie pod kątem prostym). Była lekko wilgotna bez śladów cieknącego oleju. Poziom oleju w normie. Intryguje mnie skąd się wziął ten buczący dźwięk w okolicach rury doprowadzającej powietrze do filtra. Cała nadzieja w diagnostyce komputerowej. Może pokaże potencjalne źródło problemów...
  3. Możesz mieć rację. Na tył Zimmermanna kupowałem w Scenicu I i owej osłony blaszanej nie było. Ale to miało miejsce ponad 8 lat temu. Regularnie zakładam Zimmermanna na przód, na tył planuję dopiero zakupić.
  4. Zabezpieczenie antykorozyjne CoatZ Zimmermann stosuje od kilku lat. Pierwsze tarcze, które jeszcze kupowałem do Sc I nie miały tej powłoki. Teraz stosuje to także ATE i bodajże Textar. I nie jest to jakaś farbka. To specjalna powłoka zapobiegająca rdzewieniu tarcz poza ich obszarem roboczym. Tarcze wytrzymują tyle co inne - nie ma tu odstępstw w porównaniu do innych producentów. Sama powłoka nie jest wieczna, ale wytrzymuje naprawdę długo. Tarcze tak szybko nie pokrywają się rdzą. A mam już trzeciego Scenica (od 2009: I, II a teraz III): zawsze po liftingu ;-) Tu masz ofertę na przód: https://hamulcesklep.pl/o/470.2432.20 Tu masz ofertę na tył, jednak osłony występują tylko w opisie, zdjęcia nie zobaczysz: https://hamulcesklep.pl/o/470.5401.00 Osłony jak osłony, kawałek blachy zabezpieczającej tarcze od błota. Dlaczego fabryka tego nie daje - nie mam pojęcia, chyba przez chore oszczędności. Inni producenci nie mają takich dylematów, dają je nawet w tańszych modelach.
  5. Ja od jakiegoś czasu zakładam tarcze i klocki Zimmermanna. Zabezpieczone powłoką antykorozyjną CoatZ. Cena porównywalna do TRW. Tylne tarcze mają dodatkowo osłony przeciwbłotne, co w przypadku innych producentów jest nieosiągalne. A swoją droga nie rozumiem polityki Renault, która w imię oszczędności rezygnuje z owych osłon i z przodu i z tyłu auta.
  6. Po niemieckich autostradach jechałem dla wypróbowania 190 km/h, na mokrej autostradzie nie zauważyłem nic niepokojącego.
  7. Ja w moim 1.6 dCi koła pompuję do wartości 2,6 bara. Tak podaje naklejka na drzwiach jeśli chodzi o jazdę ekonomiczną.
  8. Ostatnio zrobiłem trasę: W-wa - Zgorzelec - Gunzburg (Legoland Niemcy) - Zgorzelec - Duszniki Zdrój - W-wa. Z Duszników jeszcze Dvur Kralove (Zoo Safari) i Teplice nad Metui (Skalne Miasto). Niemcy to zdecydowana większość autostrad (nawet pozwoliłem sobie rozpędzić mojego SIII do 190 km/h), Polska różnie: autostrady, ekspresówki, drogi krajowe i różne inne przez kilka pipidówek. Czechy to z reguły drogi krajowe. Wyszło coś tak ok. 2700 km. Komputer pokazał średnie spalanie po przyjeździe do W-wy na poziomie 5,3 l/100 km (ale po kilku kilometrach po mieście podskoczyło do 5,4). Autostrady i ekspresówki przebyłem ze średnią 135 km/h (w Niemczech jechało się różnie: od 110 do 190 km/h, z tym że te 190 to była chęć sprawdzenia auta; najczęściej to było ok. 130 km/h, choć wyprzedzania były i po 150-160 km/h). Inne drogi to z reguły od 30 do 110 km/h. Samochód z pełnym bagażnikiem a na pokładzie 4-osobowa rodzina. Trasa po wymianie filtrów, oleju, itp. (4000 km wcześniej). Auto waży 1505 kg przygotowane do jazdy. Dodam, że 1.6 dCi nie jest tak oszczędny jak 1.5 dCi 106 KM, w którym potrafiłem mieć średnie spalanie na poziomie 4,8 l/100 km z włączoną klimą, boxem dachowym, 4-os. rodziną i zapchanym bagażnikiem. Nie przekraczałem 120 km/h na ekspresówce a na drogach krajowych 110. Tereny zabudowane to max. 80 - wiem czasami przeginałem pałę...
  9. Witam, od czasu do czasu mam problem z domknięciem pokrywy silnika. Dzisiaj znalazłem przyczynę. To mały gumowy element o wymiarach 15x13x7 mm z podłużnym otworem w środku. Wypadł ze swego mocowania i blokował rygiel zamka. Wyjąłem go i nie mam pojęcia, w którym miejscu zamka mam go ulokować. Podejrzewam okolice cięgła linki zamka. Poradźcie mi gdzie to mam zamocować. Dodano: 23 kwi 2017 - 20:00 Brak pomysłów? Sprawdźcie u siebie pod maską i pomóżcie.
  10. Co do filtra paliwa: kupiłem Boscha made in Bulgaria. Silnik 1.6 dCi. Nie wszystko co od Boscha to made in China lub PRC jak kto woli (People Republic of China). A cena to 78 złociszy z przesyłką kurierską ze Szczecina.
  11. Dodam, że u mnie w Scenicu III 1.6 dCi są lampki w tylnych drzwiach ale nie świecą. Żarówki są OK. Auto z rynku niemieckiego. Chyba trzeba pod clip podłączyć i sprawdzić o co chodzi...
  12. Czy ktoś naprawiał zwijacz w Warszawie? Kogo polecacie? Jaki jest koszt takiej naprawy. Nie mam warunków do zrobienia tego samemu i jestem zmuszony zlecić naprawę fachowcowi. Podrzućcie pomysły: gdzie, za ile? Naprawa dotyczy pojazdu Scenic II ph 2.
  13. Zbaczamy lekko z tematu. Ale odpowiem na pytanie i wracamy do sedna sprawy czyli wymiany paska. Zamówiłem przez allegro: http://allegro.pl/renault-megane-3-scenic-3-skorzany-mieszek-i6008509279.html
  14. Ano kupiłem. Tak jakoś zapomniałem się pochwalić: uwagę zaprzątało mi szukanie opon, ubezpieczenia. A potem dywaniki gumowe, skórzany mieszek lewarka biegów, praca, praca, praca... Teraz jeszcze muszę wymienić olej z filtrem. Powietrza i klimatyzacji wymieniłem.
  15. Przepraszam za dygresję ale w swojej naiwności myślałem, że czytania ze zrozumieniem uczą już w szkole podstawowej... Temat brzmi: wymiana zestawu paska wielorowkowego 117205040R. Czy ktoś już to robił? Oczywiście w silniku 1.6 dCi. Silnik eksploatowany jest od 2011 r. i pewnie niejeden jego użytkownik przekroczył magiczną liczbę przebytych 150000 km. Chyba, że na tym forum nie ma właścicieli aut z tą jednostką napędową. A przecież chodzi przede wszystkim o wymianę doświadczeń. Może się mylę? Miłego dzionka wszystkim
×
×
  • Utwórz nowe...