Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Faustus

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    87
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

6 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Scenic III ph II 2013 r. wersja Bose Edition Energy dCi 130 S&S, Kadjar Intens EDC
  • Silnik
    1.6 dCi 130 KM 320 Nm skrzynia PK4, 1.33 TCe 140 KM 240 Nm skrzynia EDC 7b
  • Przebieg (tys.km)
    245, 24

Profil

  • Zainteresowania
    Muzyka, turystyka rowerowa, beletrystyka, narciarstwo zjazdowe (uprawiane amatorsko).

Ostatnie wizyty

840 wyświetleń profilu
  1. Gdzie w Kadjarze znajduje się złącze OBD?
  2. Okazało się, że w moim Kadjarze 1.33 EDC jest mokre sprzęgło. Wymiana wg ASO po 120 000 km lub 6 latach. Mam zamiar skrócić ten przebieg co najmniej o połowę. Dodatkowo wymianie podlega filtr oleju w skrzyni. Pojemność układu to wg ASO ok. 3l (gdzieś dorwałem informację, że 6). Ale kupując oryginalny olej i filtr sygnowany przez Renault narażamy się na koszt rzędu ok. 750 zł przy 3l, nie mówiąc już o kosztach robocizny w ASO. Ford do tej samej skrzyni (zwanej nie EDC a PowerShift), produkowanej przez niemiecki Getrag oraz Volvo polecają Motul Multi DCTF, który można nabyć w cenie ok. 35 zł za
  3. Czy wg Was jest to wystarczające zabezpieczenie przed różnej maści "syfem" nawet w markowym paliwie?
  4. Przyjąłem do wiadomości. Koniec bicia piany...
  5. Po części trafiłeś. PJ uzyskałem rok przed maturą jako nastolatek. Ale z przykrością stwierdzam, że nie jestem emerytem wojskowym. Przynajmniej miałbym godziwą emeryturę (coś koło 6000-7000 zł netto). Mógłbyś za to przybliżyć określenie "typowy emeryt woskowy". Niestety nie znam takich ludzi w moim środowisku, więc chętnie się zapoznam z opisem tej raczej niemałej grupy emerytowanego społeczeństwa. Dla Ciebie jest to chyba określenie o niestety pejoratywnym (i zdecydowanie krzywdzącym) znaczeniu 😵. Doświadczenie za kółkiem nie równa się byciu zawodowym kierowcą, chodzi mi raczej o kontakt
  6. Odnośnie postu chucky80: chylę czapkę przed "błyskotliwością" i siłą argumentów zmieniających w pył moje luźne przemyślenia. Co tam niutonometry, konie mechaniczne, pojemności. To tylko niezdrowe ekscytacje odpowiednie dla co najwyżej 6-latków z resorakami. Poważni ojcowie pierdołami sobie głowy nie zawracają. Czy dla Ciebie te kilkadziesiąt Nm więcej to tylko czcza ekscytacja? Gdybyś miał możliwość wyboru to wziąłbyś auto o gorszych parametrach? No chyba, że finanse są okrojone i trzeba z czegoś zrezygnować. Na szczęście nie miałem takich dylematów, choć cena wydrenowała kieszeń. Pofanta
  7. Przyspieszenie chyba porównywalne bo moc kompensowała moment obrotowy. Ale mogę się mylić.
  8. Ale to już będzie 3-cylindrowa hybryda. Inna skala porównawcza...
  9. I po co po raz kolejny te złośliwości? Ja ogarniam ale Ty masz z tym prawdopodobnie problem. Czytanie ze zrozumieniem chyba Cię przerasta. Gdybyś nie kumał to podpowiem: chodziło mi o youtuberów. 1.33 nie jest alternatywą dla 1.2 (Ja tak niby twierdzę? W którym miejscu?), bo ten starszy przeszedł już do historii (chlubnej czy też nie, bo z jakiegoś powodu się z niego wycofano). Jest tylko następcą być może pozbawionym jego wad i całkowicie nową konstrukcją w świecie chorego downsizingu. Mając do wyboru te silniki z premedytacją wybrałem nowszy (także technologicznie, bo 1.2 to chyb
  10. A czy Ciebie nauczyli w szkole podstawowej czytać ze zrozumieniem? Mam poważne wątpliwości. Chyba należę do tych 20%, którzy nie skarżą się na chrobotanie. Zwiększonego poziomu oleju też nie stwierdziłem i benzyną mi olej nie śmierdzi. Poza tym ten silnik jest w produkcji ponad 2 lata... Za fachowca, właściwie trochę rzeczoznawcę (o zgrozo!) się nie uważam i nigdy taki pomysł nie przyszedł mi do głowy.. No ale jak moi adwersarze nie umieją napisać odpowiedzi bez złośliwości czy ironii to trudno z kimś takim polemizować. Czy 1.33 to najlepsza jednostka? Osobiście uważam, że
  11. do chucky80: ironizować to możesz przy dzieciach czy żonie, ale przy niej uważaj bo może pójść w ruch wałek do ciasta... Nie wiem co będzie za kilka lat ale szybkie wycofanie z produkcji silnika 1.2 TCe o czymś świadczy (i nie były to względy oszczędzania środowiska, zwiększonej produkcji CO2, itp.). Jeśli Twój syn pogrywa w Nintendo to się nie dziwię, że masz takie porównanie. Przejedź się chłopie autem z silnikiem 1.33 i nie pieprz farmazonów. Silnik (przez złośliwych porównywalny do kosiarki) 1.2 TCe z 205 Nm jest, co by tu nie mówić dla mnie lekko passe i te 130 KM nic tu nie pom
  12. Tak czytam te dywagacje nt. jazdy w trybie ECO i powiem, że macie mgliste albo i żadne pojęcie o tym trybie jazdy. W moim Kadjarze 1.33 TCe 240 Nm "objawami" poruszania się w trybie ECO jest niższe zużycie paliwa, późniejsza zmiana biegów na wyższe (wolniejsza) i tyle. Obroty w trybie ECO czy zwykłym są na poszczególnych biegach takie same. W trybie normalnym przyspieszenie jest trochę lepsze (bez deptania pedału gazu w podłogę oczywiście, a biegi są zmieniane dużo szybciej). Przy tzw. kick down w trybie ECO funkcja ta się wyłącza (sprawdzone przy wyprzedzaniu) i trzeba ją znów aktywować (jeśl
  13. To jest ta sama skrzynia co montowana np. w Fordach (PowerShift) czy Volvo firmy Getrag. Można stosować olej Motul Multi DCTF. A jej pojemność to ok. 6l (część starego oleju zostaje i jest to podobno nieco ponad 0,5l). Mokre sprzęgło dlatego tyle oleju. Przynajmniej takie jest w moim samochodzie. Dochodzi do tego filtr oleju. Wymiana wg ASO co 120 000 km. Jest to zapisane w harmonogramie przeglądów Kadjar 1.33 TCe EDC 7b.
  14. Czy w autach z tym silnikiem występuje filtr paliwa? Nie napotkałem w sieci żadnej wzmianki na ten temat. Podobno jest w zbiorniku paliwa... Jakieś sugestie? Samochód to Kadjar.
  15. Trochę czasu minęło od mojej ostatniej wypowiedzi na ten temat. Wtedy niestety padł rozrząd - łańcuch przeskoczył prawdopodobnie o jeden ząbek, Wina leżała po stronie napinacza ślizgu. Skończył się definitywnie. Na szczęście zawory ocalały. Samochód jeździ dalej, ma już nalatane ponad 213000 km. Robocizna 850 zł.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!