Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Faustus

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    95
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

6 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Scenic III ph II 2013 r. wersja Bose Edition Energy dCi 130 S&S, Kadjar Intens EDC
  • Silnik
    1.6 dCi 130 KM 320 Nm skrzynia PK4, 1.33 TCe 140 KM 240 Nm skrzynia EDC 7b
  • Przebieg (tys.km)
    248, 33

Profil

  • Zainteresowania
    Muzyka, turystyka rowerowa, beletrystyka, narciarstwo zjazdowe (uprawiane amatorsko).

Ostatnie wizyty

937 wyświetleń profilu
  1. Uważasz, że 5W30 nie może być markowym olejem? Niedawno przy 30kkm zalałem silnik właśnie 5W30 Ravenol RNV CleanSynto RN17 (przy 12,5 kkm był w ASO wlany Elf - przed sprzedażą). A skąd wziąć aktualizację sterownika? I kto ją wgra? ASO? Gdyby aktualizacja miała cokolwiek w tym silniku pomóc, to chyba byłoby o tym głośno... Np. na tym forum.
  2. Aktualizacja ma być do pobrania w drugiej połowie września. Tak mnie zapewniono w Renault Polska. Przekładano ją ze trzy razy. Ciekawe z jakiego powodu...
  3. Z nieco innej mańki: Fabryczne wycieraczki w Kadjarze pochodzą od firmy MITSUBA. Nie do kupienia. W ASO też ich nie mają. Poza tym kupując coś nie od Renault można się naciąć na wycieraczkę prawą o długości 400-430 mm, podczas gdy oryginalnie powinno być 480 mm. Wynika to chyba z tego, że przedliftowe egzemplarze miały krótsze pióra, ale pewności nie mam, bo mój jest z 2019 r. Niezły pasztet. Pióra od Mitsuby są w porządku: i jakościowo i wizualnie (hybrydowe). Szczególnie płaskie (bezszkieletowe) pióra innych producentów mają wstrętnie wystający element mocujący, który wygląda tragic
  4. Nie wiem, czy to jest do czegoś przydatne, czy jest to tylko gadżet...
  5. I po instalacji. Miała trwać ok 12 min. a zakończyła się po ok. 5. Oprócz jakby poprawy szybkości zauważyłem, że zniknął widżet poprawy jakości powietrza. Teraz nie można go dodać do zakładki ekranu głównego. Funkcjonuje tylko w opcjach menu. Nowych widżetów nie zauważyłem...
  6. Czy po aktualizacji do wersji 9 zmieni się domyślny język R-Linka? Wersja, którą pobrałem została zmodyfikowana przez Francuzów.
  7. OK. dzięki za info. Czy ktoś wie, kiedy wreszcie Renault ma zamiar wydać kolejną odsłonę map (d..y nie urywają) na rok 2021 do R-Linka 2? Jest już lipiec i ani widu ani słychu... A poprzednia wersja pochodzi z listopada, tzw. 2020 Q4.
  8. Co nowego wnosi ta wersja oprogramowania oprócz poprawy szybkości działania? Jakieś konkretne korzyści? W Kadjarze można ją instalować? Posiadam wersję 7.XX i nie miałem żadnych problemów z zaktualizowaniem z 3.XX.
  9. Gdzie w Kadjarze znajduje się złącze OBD?
  10. Okazało się, że w moim Kadjarze 1.33 EDC jest mokre sprzęgło. Wymiana wg ASO po 120 000 km lub 6 latach. Mam zamiar skrócić ten przebieg co najmniej o połowę. Dodatkowo wymianie podlega filtr oleju w skrzyni. Pojemność układu to wg ASO ok. 3l (gdzieś dorwałem informację, że 6). Ale kupując oryginalny olej i filtr sygnowany przez Renault narażamy się na koszt rzędu ok. 750 zł przy 3l, nie mówiąc już o kosztach robocizny w ASO. Ford do tej samej skrzyni (zwanej nie EDC a PowerShift), produkowanej przez niemiecki Getrag oraz Volvo polecają Motul Multi DCTF, który można nabyć w cenie ok. 35 zł za
  11. Czy wg Was jest to wystarczające zabezpieczenie przed różnej maści "syfem" nawet w markowym paliwie?
  12. Przyjąłem do wiadomości. Koniec bicia piany...
  13. Po części trafiłeś. PJ uzyskałem rok przed maturą jako nastolatek. Ale z przykrością stwierdzam, że nie jestem emerytem wojskowym. Przynajmniej miałbym godziwą emeryturę (coś koło 6000-7000 zł netto). Mógłbyś za to przybliżyć określenie "typowy emeryt woskowy". Niestety nie znam takich ludzi w moim środowisku, więc chętnie się zapoznam z opisem tej raczej niemałej grupy emerytowanego społeczeństwa. Dla Ciebie jest to chyba określenie o niestety pejoratywnym (i zdecydowanie krzywdzącym) znaczeniu 😵. Doświadczenie za kółkiem nie równa się byciu zawodowym kierowcą, chodzi mi raczej o kontakt
  14. Odnośnie postu chucky80: chylę czapkę przed "błyskotliwością" i siłą argumentów zmieniających w pył moje luźne przemyślenia. Co tam niutonometry, konie mechaniczne, pojemności. To tylko niezdrowe ekscytacje odpowiednie dla co najwyżej 6-latków z resorakami. Poważni ojcowie pierdołami sobie głowy nie zawracają. Czy dla Ciebie te kilkadziesiąt Nm więcej to tylko czcza ekscytacja? Gdybyś miał możliwość wyboru to wziąłbyś auto o gorszych parametrach? No chyba, że finanse są okrojone i trzeba z czegoś zrezygnować. Na szczęście nie miałem takich dylematów, choć cena wydrenowała kieszeń. Pofanta
  15. Przyspieszenie chyba porównywalne bo moc kompensowała moment obrotowy. Ale mogę się mylić.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!