Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

mstrucz

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

3 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane
  • Silnik
    1,4 16V
  • Przebieg (tys.km)
    170000
  1. Póki co to nie widzę żeby to umiał robić, ale jeszcze poszperam.
  2. Megane II jest na CANie to juz pisaliśmy i o tym chyba wiesz? (czyli kabel nie dosyć, że do Renault to jeszcze na CAN) DTC to jak się pewnie domyślasz Digital Trouble Code, czyli kody błędów wg OBDII. Program Cię informuje, że błędów nie znalazł ale sugeruje zeskanowanie poprzed program do diagnozy OBD (tak to rozumiem), lub informuje, że wysyłając prośbę o podanie DTC otrzymał od kompa błąd (co jak dla mnie jest zbyt pokręconą odpowiedzią, ale ten program jest pokręcony a jego angielska gramatyka jeszcze bardziej). A dlaczego w ogóle sądzisz, że masz błąd?
  3. Z tego co ja tu widzę, to przeskanował wszystko i błędów nie znalazł. Schemat jest taki: Nazwa układu Błędy zapamiętane w "nazwa układu" Błąd: I w tym miejscu gdyby było coś nie tak, to własnie byłoby napisane. Czyli błędów nie znalazł. Temat stary ale może ktoś inny też się nad czymś takim głowi.
  4. Wątpię czy DDT2000 zaprogramuje te funkcje. Ten błąd o którym piszesz (w DDT2000 są opisy wszystkich błędów w oddzielnej zakładce po angielsku) to komunikat o odmowie dostępu do połaczenia się /zmaiany ustawień z daną funkcją / urządzeniem. Potrzebny program przed którym komp sie "otwiera" lub jakiejśc obejsćie. Musiałbym poszukać w programie czy jest gdzieś zaprogramowanie tego o czym piszesz, jeżeli znajdę to napiszę.
  5. Połączyć się z UCH trudno, trzeba kombinować z ręcznym sugerowaniem. U mnie klima ma 3 bary przy wyłączonym. CAN to nie u Ciebie.
  6. A niby dlaczego DDT2000 ma nie obsłużyć Megane 2? Przeciez on nawet przy odpowiednim interfejsie nawet po CANie jedzie. Wszystkie wersje Megane 2 sa w jego bazie. To już szybciej z I ph I będzie miał problem. Przynajmniej ja bez problemu się połaczyłem z brata II 1,9 DCi z 2005 nawet odnalazł wszystkie układy bo w mojej I phII musiałem mu ręcznie wskazac ABS (dobrze, że wiedziałem jaki mam). W jaki sposób obejśc błąd 2033 w DDT czyli brak możliwości wykasowania błędu z powodu odmowy/zabezpieczenia ECU (czyli komp uznaje błąd za na tyle poważny, że pewnie chce jakiejś autoryzacji najpierw)? Żadnym specem nie jestem ale stwierdzam, że DDT2000 jak się do niego na spokojnie podejdzie i trochę pomyśli, to jako narzędzie dla amatora - hobbysty jest całkiem fajny, tylko trzeba głebiej szukać opisów. Nie wiem jak u innych ale u mnie praktycznie wszystkie komunikaty sa po angielsku z wtrąconymi francuskimi wyrazami, więc zrozumiec można dużo. Ale pewnie do bardziej skomplikowanych programów fabrycznych wiele mu brakuje. Sama obsługa bazująca na przeglądarce to nienajlepszy pomysł, np. wygoda obsługi EvoScana jakiego uzywam do mojego Miśka jest o niebo lepsza (tam nawet są komunikaty głosowe). To jak z tym 2033 - tylko jak ktos wie, niech nie ściemnia (typu przyjedź do mnei to Ci wykasuję) tylko napisze. Trochę denerwujące jest to , że wielu uważa takie forum jako idealny sposób na reklamowanie swoich usług. Jeżeli chciałbym skorzystac z takich usług, to nie odwiedzałbym forum tylko od razu jechał w takie miejsce. Forum jest raczej dla tych co sami chca się z problemem uporać. Dodano: 21 lut 2012 - 11:31 No przecież pisze, że nie masz kabla do CAN. Dodano: 22 lut 2012 - 21:24 Dobra poradziłem sobie sam. DDT2000 to bardzo dobry program, tylko że samo jego używanie, a w szczególności wersji Light niewiele da. Po zczytaniu błędów otrzymałem komunikat: Vehicle with 1 failures Injection - SIRIUS32 - EMS3132 - Soft RE1 Failures detected OBD : Catalyseur Failures all devices 2012-02-22T16-06.htm - ABS nie pokazuje, bo go trzeba ręcznie wskazać. Czyli jak wiemy katalizator. Przejeździłem z tym błędem 25 tyś km. Nikt mi nie potrafił go wykasować - częśc tłumaczyła się argumentem jaki napisałem wyżej (błąd 2033, brak dostępu do ECU), częśc mówiła, że nie da się go wykasować, bo albo walnięty jest kat albo druga lambda. Sam DDT2000 mi go nie wykasował, ale jak się poszuka głębiej w programie, sugeruje on używanie innych narzędzi z nim związanych niewidocznych przy włączeniu programu. Z menu windowsowego programy znajdujemy folder diagnostic w którym jest DDT i jednym z podprogramów jest scantool, pracujący pod K-line (czyli z kablem VAG, bo zwykły Scantool do wszystkich aut z OBDII u mnie przynajmniej z tym kablem nie chodził, jest zdaje się pod ELMa. Tam mamy okienka clear DTC, no i po skorzytaniu z tej opcji błąd został wykasowany (programik pokazuje też dane w czasie rzeczywistym takie jak wartość lambda, temperatury płynu, ciśnienie oleju, paliwo, obroty etc.). Obsługa wygląda jak w EvoScanie przy kasowaniu błędów. Następny scan błędów przy pomocy DDT2000 i nareszcie jest efekt: No failure detected Injection - SIRIUS32 - EMS3132 - Soft RE1 No failure detected Failures 2012-02-22T16-24.htm Przy okazji pierwszego sprawdzania błędów (przed skasowaniem) łatwo wykluczyłem drugą sondę - obydwie miały około 0,41 V czyli akurat w połowie dopuszczalnego zakresu. Poza tym sprawdziłem sobie transpodner, powłączałem wentylatory itp. ale to zabawa tak naprawdę, chociaż może kiedyś się przyda (oby nie). Dodano: 22 lut 2012 - 21:34 A jeszcze jedno - u mnie DDT nie widział kabla VAG kiedy był zainstalowany na COM9 (sterowniki go tak instalują), po zmianie na wolny COM1, nagle go zobaczył. To tez róznica, bo w Miśku EvoScan widzi ten kabel na wszystkich portach. Ten kabel jest w ogóle bardzo przydatnym gadżetem - obsługuje całą grupę VAG, Mitsubishi, Renault i rodzinę, Subaru, Fiata. A to tylko te o których wiem na pewno.
  7. Siedzę już parę godzin w necie, zauważyłem, że wielu ludzi pisze, że nic się nie da zrobić samemu ale u nich się da, więc niech ktoś uczciwie napisze bo po to są fora. ZGubiłęm kluczuk, sterowanie radiowe. Co mam zrobić aby mieć drugi: 1. Zakupić pustą obudowę z grotem, dorobic go i włożyć bebechy z innego dowolnego. Czy to się uda i czy można "dopasować" obcy kluczyk np. DDT200? 2. Zakupić pustą obudowę z grotem, wyłączyć immo (czy DDT200 to zrobi) na stałe i zamontować centralny korzystający ze swoich pilotów ? 3. Zakupić stacyjkę z 2 kluczami - czy jest sens? 4. Kupić komplet kluczyki, stacyjka, komputer z samochodu z demontażu? 5. Iść do fachowca i za 600 zł dorobić kluczyk bez męczenia się ( o ile to jedyna opcja, bo dla mnie dać prawie 10% wartości auta za taką usługę to bezsens). Wiem, że temat wałkowany, wyrywkowe odpowiedzi sa w wielu miejscach, ale niech ktoś, kto się zna odpowie zbiorczo, pomoże wielu szukającym. To nie auta dla bogatych - wiadomo, ze szuka się najtańszych rozwiązań. Pozdrawiam!
  8. Dzięki o taką właśnie odpowiedź mi chodziło. Chcę po prostu sprawdzić czy były i jakie są błędy, a ponieważ drugie auto to Mitsubishi z OBD2, więc chciałbym sobie kupić jakiś interfejs uniwersalny. Dodano: 23 sty 2012 - 22:32 Kupiłem kabel VAG, bez problemu się zalogował z Meganką przy pomocy DDT2000. Jedyne co trzeba było zrobić to zmienić port na COM1, bo COM9 na którym kabel się instaluje DDT2000 nie widział (o dziwo zupełnie odwtrotnie niż ten sam kabel w moim Mitsubishi - tam EvoScan widzi kabel tylko na COM9) DDTLight w ogóle nei widzi tego kabla. Jednak po zeskanowaniu auta pokazał mi taki błąd: Vehicle with 1 failures Injection - SIRIUS32 - EMS3132 - Soft RE1 Failures detected OBD : Catalyseur No i OK, wiedziałem o tym bo mi się CHECK pali, ale pomimo, że naciskałem ERASE tego błędu nie kasuje (pomimo komunikatu succesfull). Kontrolka CHECK nawet nie zgasła na chwilkę. Wszystkie błędy z pamięci (ABS i poduszki) wykasował i pokazuje no failures a tego nie chce skasować. Co zrobić aby CHECKa skasować chociaż do następnego uruchomienia silnika? Korzystam z DDT2000 (w przeglądarce IE) bo jak mówiłem Light kabla nie widzi. Ogólnie muszę powiedzieć, że EvoScan jest przejrzystszym programem, chociaż chyba mniej umie. zaden darmowy program uniwersalny do OBD2 kabla nie widział. CO robić?
  9. Witam! Mam proste konkretne pytanie. Czy Megane I phII wyprodukowane w II połowie 2002 1,4 16V (K4J0 czyli ostatnie Grandtour w starej budzie , sprzedawane równolegle z Megane II (produkcja chyba turecka) ma OBD2 tzn. czy odczyta je każdy program obsługujące europejczyki z OBD2? Czytałem gdzieś, że pomimo iż europejskie auta od chyba 2000 musiały mieć OBD2, Megane I phII nigdy go nie miało. Czy jakikolwiek darmowy program go odczyta z interfejsem ELM327?
  10. Włączając się w temat. Mam Kombi I PhII w wersji VAN z kratą. Krata jest opuszczana (kładzie się) więc czasem z tego korzystam. No i potem jest problem z zamknięciem oparcia - trzeba mocno walnąć. No walnąłem tak, że przycisk na oparciu wpadł do środka, całe to plastikowe ustrojstwo wokół niego co do tapicerki jest przyczepione jest luźne - to znaczy wygina się z materiałem, nie wiem jak to dokładniej opisać. Nie bardzo mam jak teraz odpiąć oparcie, bo za nim krata - a kraty nie zdejmę bez złożenia oparcia - paradoks polskich samochodów z kratką. Pytanie - czy jeżeli delikatnie odetnę nożykiem ten plastik to dostanę się do mechanizmu? Czy w ogóle trzeba szukać nowego oparcia, czy to moje uszkodzenie to jakaś pierdoła typu przycisk spadł ze sprężyny. No jak teraz otworzyć oparcie? Dodano: 08 gru 2011 - 11:30 A jeszcze pytanie, czy siedzenia tylne w HB i kombi sa takie same (tak wyglądają)?
  11. Czy ktoś wie jaki alarm montowano w 2002 do Megane I Ph II fabrycznie w Polsce? Na instrukcji jest jedynie symbol Renault, w treści jakaś karta Emergency Code z PINem (oczywiście go nie mam) na syrenie nie ma nic. Mój problem polega na tym, że po głębokim rozładowaniu akumulatora alarm przestał działać tzn nie załącza się. Centralny działa normalnie, kierunki migają, ale alarm martwy. Podobno były to alarmy Cobra, które w ten sposób reagowały, ale czy ktoś jest tego pewien i czy jest sposób na "ożywienie" alarmu?
  12. Po dogłębnym rozeznaniu tematu wkładek (bębenków) zamków w M1 mogę powiedzieć, że są do d... tak jak we wszystkich Renault w których były stosowane (czyli Clio, Twingo, Thalia i pewnie teraz Logan). Zamki te działają bardzo dobrze o ile zamontowane są bez centralnego zamka. W innym przypadku siła jaka potrzebna jest do ruszenia siłownika centralnego (no bo zawsze przez niego to przechodzi)nawet w przypadku lekkiego zabrudzenia czy przymarznięcia jest tak duża, że w zamku łamie się sprzęgiełko (czyli część o wymiarach kilku mm)i efektem jest obracający się dookoła kluczyk. Jest to część nienaprawialna i naprawa polega na wymianie wkładki. Mi ekspert (naprawdę dobry) od zamków podał cenę 140 zł za całą operację (zamek + usługa z przypasowaniem pod stary kluczyk) w przypadku zamiennika. Od razu zaznaczył, że w przypadku Renault nie daje gwarancji nawet w przypadku oryginału o tym zamienniku nawet nie wspominając. Zamienniki takie są na aledrogo za około 40-50 zł. Można jeżeli się umie (ja chyba tak zrobię, choć po rozebraniu tapicerki nie bardzo widziałem jak go wyjąć) kupić i wymienić samemu, po prostu dostając dodatkowy kluczyk. Od razu zaznaczę, że zamek powinien być regularnie smarowany i przynajmniej raz w tygodniu używany, żeby w ogóle działał, ale nie ma to wpływu na podaną wcześniej przypadłość. W M1 zamek w drzwiach zamyka/otwiera tylko te drzwi w których jest, bo w odróżnieniu od innych aut jakie miałem w Renault nie ma w żadnych drzwiach "mastera" są same "slave". "Master" - czyli tutaj sterownik, jest w środku samochodu i podaje sygnał od naciśnięcia przycisku na tablicy lub od sygnału z kluczyka. Jeszcze gorzej wygląda sprawa zamka z kluczykiem w tylnej klapie. U mnie nigdy chyba nie był używany (ja spróbowałem kiedy przy zamkniętym aucie rozładował mi się akumulator - oczywiście nie zadziałał)no i okazuje się, że w tym wieku (auto ma trochę ponad 8 lat)można zapomnieć o jego reanimacji. Cały bębenek to po prostu kupa rdzy, żadne mycie nic już nie da. Jedynie wymiana na nowy kompletny mechanizm. Nie dziwię się że Renault w większości młodszych M1phII zrezygnowało z tego rozwiązania. U mnie jeszcze ciekawiej jest bo mam kratkę VAN montowaną od strony bagażnika, więc wiecie co oznacza ewentualna awaria zamkniętej klapy bagażnika...
  13. Mam pytanie związane z tematem ale u mnie akurat w wersji kombi. Mam przycisk z kluczykiem i z powodu że mam kratę (VAN)chcę aby kluczyk otwierał mi ten zamek. Oczywiście kluczyk pewnie nigdy nie był w użyciu i nie obraca się. Czy rozbieranie samego zamka tak aby wyczyścić wkładkę jest w ogóle możliwe, czy to "jednorazówka" i jak to się robi? Podobny problem mam z zamkiem w drzwiach, tylko tam obraca się bez oporu dookoła, tez nie wiem czy od razu kupować zamiennik, czy bawić się w rozbieranie tapicerki i naprawę wkładki (z tego co zauważyłem w manualu, to zdjęcie tapicerki to nie taki szybki zonk). Problem oczywiście ujawnił się w najmniej oczekiwanym momencie - padł mi akumulator i do samochodu nie można się było dostać - żaden z zamków nie działał i była konieczna akcja awaryjnego otwierania drzwi - nic przyjemnego. Na koniec nieszczęścia zauważyłem, że po tej akcji nie działa fabryczny alarm - central i kierunkowskazy działają, ale alarm się nie uzbraja - ale to inna bajka. Na razie aby uniknąć sytuacji ponownie, odłączyłem central od klapy, ale tak jeździć nie chcę, a z zamkiem coś muszę zrobić, bo teraz mam już stracha normalnie że znowu będzie trzeba drzwi odginać . Pozdrawiam!
  14. Ładuj wszędzie gdzie masz otwory, tylko pamiętaj aby pozostały przepływy dla wody. Najlepiej skorzystaj z manuali dostępnych w necie, dla kombi jest wszystko dobrze opisane pod tym względem (łącznie z tym że to po polsku). Pamiętaj tylko żeby środek był podawany pod ciśnieniem, inaczej tylko wokół otworów osiądzie.
  15. U mnie ta kontrolka zapaliła się półtora roku temu (jakieś 20 tyś) i nie przestaje świecić. Komputer pokazał błąd "uszkodzony katalizator lub druga sonda lambda lub uszkodzona cewka cylindra 4) Cewka oczywiście jest OK, a na stwierdzanie na zasadzie wymienię to może zgaśnie w przypadku katalizatora (nawet zamiennik to 600 bez montażu) czy sondy (zamiennik 100 oryginał chyba koło 400) mnie nie stać. Silnik chodzi bez problemu, spalanie i dynamika bez zmian więc podejrzewam że to sonda (bo ona działa tylko informacyjnie właśnie dla tej kontrolki) choć 170 tyś dla kata Euro3 to już dużo. Pytanie moje jest takie, czy ktoś wie czy można żarówkę (diodę ?) od tej kontrolki po prostu wyjąć lub czy jest jakiś myk w komputrze możliwy co by ją na stałe wyłączyć? (bo u mnie błąd skasowali ale oczywiście pojawił się od razu ponownie - po prostu pokazuje prawdę jest jakaś niezgodność). Nigdy nie rozkładałem licznika, stąd moje pytanie.
×
×
  • Utwórz nowe...