Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

karolaa

Użytkownik
  • Zawartość

    523
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

27 Super

Samochód

  • Auto
    Megane IV
  • Silnik
    1.6dCi
  • Przebieg (tys.km)
    39000

Ostatnio na profilu byli

847 wyświetleń profilu
  1. Nic zbytnio niepokojącego nie słychać na filmiku. Może jakaś osłona Ci rezonuje? Przez moment na myśl przyszedł dwumas, ale żadnych dźwięków nie ma raczej w tym kierunku
  2. Raczej nie. Kup dowolna kartę SD, a potem skonfiuruj ją do swojego auta - tzn kup mapy TT. Innej opcji raczej nie ma. Nie przeniesiesz map z innego auta z tego co mi się wydaje
  3. A zgrzyt występuje przy przechodzeniu z 1 na 2, czy 3 na 2 też?
  4. Zbyt długie interwały pomiędzy wymianą oleju każdy silnik mogą nadwyrężyć. EGR i przepustnica - może się zawsze zepsuć, nie uprawiaj czarnowidztwa. Koszt przepustnicy ok 1tys albo można ją odłączyć. Tak można zniechęcać do każdego silnika. Jeśli to ma dyskwalifikować przed zakupem to co mają powiedzieć użytkownicy bmw i silników z serii n47?
  5. Nie uważam żeby któryś był bardziej awaryjny, ale są ludzie którzy uważają, ze 1.6 pali więcej (może 0.5l), potrzebuje więcej oleju (6.5l na wymianę) i ma wycieki spod osłony rozrządu (pocenie). To ostatnie polega na uszczelnieniu pokrywy, choć serwis zaleca wymianę pokrywy za 1200 przy okazji. Tylko pamiętać należy, że 1.5 też potrafią sie pocić pomiędzy skrzynia a silnikiem, więc... Gdyby ktoś kazał mi wybierać to tylko 1.6, ale to moja opinia.
  6. Dlatego silnik 1.6 jest pod tym względem znacznie lepszy. Nie ma dyskusji. Pomijam serwisowanie i awaryjność, bo nie na tym się teraz skupiamy
  7. Da się wyprzedzić:) W meg III 1.5 110KM miał strasznie długą 6stke typowo autostradową, ale wyprzedzać zawsze szło, to dosyć dynamiczny silnik nawet na swoje możliwości
  8. Synchronizatory skrzyni - mogą być. Jeśli okaże się, że to to to taniej jest kupic drugą skrzynie niż naprawiać
  9. To kwestia jakie masz tarcze z przodu. Nie wydaje mi się, żeby 1.6 miał większe niż 1.9 a do mojego 1.9 spokojnie felgi 15' dało się założyć. Felga 15 powinna być OK tylko uważaj na ET, bo sprzedają różne
  10. Auto ma xenony, zegary są OK. To co rzuciło się w oczy to popielniczka - nikt nie dokupuje popielniczki jeśli jej nie potrzebuje:) Ceny nie wiem skąd ludzie biorą.. ale to już kwestia negocjacji
  11. Zawieszenie jest OK poza łącznikami stabilizatora. Oryginalne padają dosyć szybko, ale koszt zamiennika delphi to 150 (2szt), wymiana też nie jest droga. To jeden z często zgłaszanych problemów. Poza tym niektórzy maja skrzypiącą tylną belkę lub amortyzatory... to już wnioski z forum
  12. Musisz rozebrać boczek i zobaczyć. Może wyskoczyła szyba z prowadnic i wystarczy poprawić
  13. Porównywałeś katalogowe? Miałem meganki z silnikiem 1.5 100KM, 105KM, 110KM, 1.9 130 i teraz 1.6 130. Spalanie pomiędzy 1.5 a 1.6 jest porównywalne, różnica może 0.5l, ale pewnie to wynika z tego że inaczej się jeździ. Koszty eksploatacji zbliżone, do 1.6 lejesz więcej oleju, ale za to do 1.5 wlewasz AdBlue. Mogę z czystym sumieniem polecić 1.6 nawet jeśli nie zwracasz uwagę na frajdę. Wybór oczywiście kwestia indywidualna.
  14. 1.6dCi 130KM nie ma AdBlue, jedyny silnik, który wymaga w tej chwili tego płynu to 1.5 115KM Wybierałbym jednak 1.6 na Twoim miejscu, moment sporo większy, dużo więcej frajdy z jazdy a spalanie porównywalne
  15. Renault ma dosyć udane rozwiązania z FAPem i nie powoduja tyle problemów co w innych markach. A jeśli szukasz gwarancji, że nigdy nic nie będzie.. to nie dostaniesz. 1.6dCi 5tego wtrysku chyba nie ma
×
×
  • Utwórz nowe...