Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

mayn

Użytkownik
  • Zawartość

    784
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

27 Super

Samochód

  • Auto
    Inne
  • Silnik
    2.4
  • Przebieg (tys.km)
    40000

Ostatnio na profilu byli

703 wyświetleń profilu
  1. Hello. Chcę sobie kupić zestaw kluczy nasadowych do domowych potrzeb od czasu do czasu.... Czy warto kupić zestaw "no name" z poniższego linku, czy lepiej dorzucić więcej i kupić markowe Yato ? Jakie są Wasze opinie ? https://allegro.pl/oferta/zestaw-kluczy-nasadowych-klucze-nasadowe-108e-torx-7079552653
  2. Niech ktoś ruszy tyłek do jakiegoś mechanika, czy serwisu nieautoryzowanego i niech wysłuchają na podnośniku czy to faktycznie skrzynia biegów......
  3. Bo tak jest z założenia że ASO ma nam usunąć usterkę w ramach gwarancji, ale gorzej już z fachowcami u nich. Oni najczęściej polegają na Clipie (komputer diagnostyczny), jeśli Clip wykaże usterkę jakiegoś tam czujnika, wtedy mają gotowe co trzeba wymienić i wymieniają ten czujnik. Gorzej już gdy trzeba precyzyjnie dojść co jest nie tak, tak jak w Twoim przypadku wydobywający się dziwny hałas. Clip tego nie pokaże jeśli nie jest to związane z elektroniką samochodową. Jeśli masz kumatego swojego mechanika niezależnego, lub innego cieszącego się dobrą reputacją to niech on postara się palcem wskazać co jest przyczyną. Dobry mechanik ma z pewnością endoskop, słuchawki aby sprawdzić skąd się dany dźwięk wydobywa. Może to faktycznie skrzynia biegów, skoro w różnym zakresie obrotów nie ma tego dźwięku. Pobaw się ciepłym silnikiem na postoju w różnym zakresie obrotów i upewnij się że nie ma tego dźwięku. Jeśli nie ma to ewidentnie przeniesienie napędu skoro na podniesionym samochodzie i na biegu już słyszysz ten dźwięk. Skrzynia biegów może kwalifikować się do wymiany, i podlega gwarancji oczywiście.
  4. Każdy produkt ma prawo się zepsuć, znajomego ktoś w rodzinie kupił nowe BMW w salonie, gdy wracał autostradą z salonu po odebraniu zaświeciła się choinka, samochód się zatrzymał.... Może w Twoim przypadku zwyczajnie jakieś łożysko w skrzyni biegów szwankuje i skrzynia się kwalifikuje do wymiany. Nie żyj przekonaniem że w ASO są wspaniali mechanicy, bo jak napisałem prawdziwy mechanik który ma doświadczenie nie pracuje dla kogoś, tylko dla siebie......
  5. Jeśli na postoju w różnym zakresie obrotów nie ma tego dźwięku, a pojawia się jedynie po podniesieniu auta na podnośniku i po załączeniu biegów, lub podczas jazdy to wygląda że to coś z przeniesieniem napędu jak skrzynia biegów, albo łożyska w kołach (to mało prawdopodobne ale zawsze warto sprawdzić). Dziwię się że w ASO nie mają słuchawek do diagnozowania skąd pochodzi hałas. Może zwykły mechanik Pan Mietek zdiagnozuje skąd ten dźwięk, oraz ręką wskaże co jest przyczyną Często prywatny mechanik jest o wiele lepszy od tych w ASO, bo dobry mechanik cieszący się dobrą reputacją nie zarabia ani 3 tyś zł ani 5 tyś zł, tylko znacznie więcej.....
  6. Spróbuj zmienić ASO.
  7. mayn

    Megane III phI Megane 1.4 Tce

    Pierwsze 1.4 TCe paliły jak smok. Lepiej kupić 2.0 TCe, spalanie podobne a radość jazdy dużo większa. Do tego trzeba uważać na UPG, jest temat o tym....
  8. @mythqt z którego roku masz Megankę tak niedopracowaną która nie może dowlec się bezawaryjnie do skromnych 25 tyś km. Nie jeden 35 letni Zaporożec zawstydziłby tego Megana IV....
  9. Panowie, nie przesadzajcie.... Do 3008 1.2 PureTech się nie przesiadłem z Clio 1.2 75 KM, czy Megana 1.6 16V 110 KM gdzie się nic nie dzieje. Jeździłem wcześniej Clio 3 dCi 86 KM i 200 Nm. Naprawdę fajnie latało jak na tą moc, z 4 czy 5 biegu wgniatał w fotel czy na prostej czy górce.... Kolega ma 3 letnią Corolle 1.6 132 KM - te auto tylko się toczy, tam gdzie dCi wgniatało w fotel zwłaszcza na górkach. Wracając do 3008 gdy chciałem zrobić pierwszą jazdę próbną interesował mnie tylko silnik 1.6 PureTech 180 KM po doświadczeniach z mułowatym Nissanem Quashqaiem 1.2 DIG-T 115 KM (muł niemożliwy i spalanie ponad 10 l średnie). Nie było silnika 1.6 PureTech do jazdy próbnej, sprzedawca namawiał mnie bardzo na jazdę 1.2 PureTech w jeszcze większym SUVie 5008, co ja się śmiałem.... Gdy w końcu wykonałem jazdę próbną to oczy mi wychodziły co ta 3 cylindrowa jednostka potrafi.... Naprawdę ładnie się zbiera, posiada 230 Nm od 1750 obr (Renaultowski 1.2 TCe 130 z turbo dziurą ma 205 Nm przy 2000 obr). Teraz najważniejsze, przyspieszenie 3008 automat 8 biegowy do setki to tylko 9,7s (manual 9,5 s). 3008 ma lekką płytę podłogową i waży automat 8 biegowy zaledwie 1270 kg (manual 1250 kg). Dla porównania Kadjar 1.3 TCe automat EDC zaczyna masę własną od 1362 kg w górę w zależności od wyposażenia. Różnica 92 kg to bardzo dużo w tej klasie.... Megane IV 1.2 TCe 130 miało do setki 10,6 s co jest wynikiem słabym wiedząc że Megane teoretycznie powinien mieć lepszy wynik ze względu na mniejsze opory. Jeszcze mocnym argumentem co do zakupu 3008 był argument że Peugeot wstawia automatyczne klasyczne skrzynie biegów które słyną z trwałości, w przeciwieństwie do 2 sprzęgłowych, nie wspominając do tragicznych CVT.... Tak się składa że 1.2 PureTech zbiera same świetne opinie. W google nie ma żadnego artykułu złego na temat tego silnika. Jest udany jak z tej samej stajni silniki HDI. Renaultwskie 1.2 TCe niestety miewają problemy z zużyciem oleju (forum Nissana Quashaia aż pęka w szwach zwłaszcza roczniki 2014-2016), są też problemy z rozrządem łańcuchowym i czasami pompami oleju. Słyszałem od pracownika ASO że 1.2 TCe nie jest udanym silnikiem na dłuższą metę (nawet tutaj na forum sporo 1.2 TCe było wymienionych na gwarancji), Renault wiąże nadzieje że 1.3 TCe będzie solidny.... Na to potrzeba co najmniej 2-3 lat na opinię....
  10. Od siebie dodam że zaczynałem polować na Megana GT Line, w salonie zakochałem się w Kadjarze, ostatecznie kupiłem Peugeota 3008 automat 8 biegowy. Jak tylko wsiadłem do niego w salonie, po 10 sekundach wiedziałem że to musi być auto moje..... Wnętrze przeskakuje o kilka lat konkurencję ostro w przód. Jakość wykonania, spasowanie najwyższe. Peugeot naprawdę w ostatnich latach odwalił kawał roboty i pcha się do klasy premium..... Mam identyczne wnętrze jak poniżej łącznie z lewarkiem, jak i tapicerką. Tunel środkowy mistrzostwo.... komfort mega....
  11. Podobno nie będzie Scenika kolejnej generacji. Obecnie nie najlepiej się sprzedają auta rodzinne, SUVy zdecydowanie wyparły auta rodzinne.
  12. Zależy czy Megana porównujesz do Daci Duster, czy dobrej klasy SUVa. Proponuję się przejechać nowym Peugeotem 3008, wcześniej polowałem na Kadjara bo myślałem że jest fajnym SUVem, a jest spora różnica między Kadjarem a 3008 ale nie tylko w komforcie, ale jakości wykonania i cenie....
  13. Ponad 100 tyś wywalić za ciasny, niski kompakt ???? Za te pieniądze kupuję się piękny, prze wygodny, wyróżniający się SUV....
  14. W 2011 roku już powinien być FAP.
  15. Niska cena powinna budzić czujność....
×