Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Masz ciekawy materiał wideo związany z motoryzacją?
Dodaj go do na naszej bazy - kliknij tutaj, wybierz kategorię i dodaj film

mayn

Użytkownik
  • Zawartość

    706
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

22 Super

Profil

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Poland
  • Województwo
    śląskie

Samochód

  • Auto
    Inne
  • Silnik
    2.4
  • Przebieg (tys.km)
    40000

Ostatnio na profilu byli

415 wyświetleń profilu
  1. Jeśli robisz 40-45 tyś km rocznie, trzeba było kupić 1.5 dCi z skrzynią 6, było by o wiele ciszej i taniej.
  2. @palusik jest dostępny Megane R.S. 1.8 TCe o mocy 280 KM, zaglądnij na stronę www.renault.pl
  3. Są przy salonach Scenici do jazdy próbnej TCe 140 oraz 160. Jeździł ktoś ?
  4. Rozszerza się paleta silnikowa Megane w kolejnych krajach. W Niemczech można zamówić Megana TCe 140 EDC oraz TCe 160.
  5. Jeśli to jest Twój egzemplarz Megane Grand Coupe to wnioskować można już dlaczego tak skrzypi. Megane Grand Coupe nie jest oferowane w Europie zachodniej, więc jakość już nieco gorsza samochodów wyprodukowanych w Turcji. Tak było dawniej z jakością Thalii, Fluence które również nie były oferowane w Europie zachodniej. Kolega który 3 dni temu odebrał Megana GT Line, widział ten filmik, sprawdził u siebie i nic nie skrzypi.
  6. A może warto poczekać na nowej generacji Clio V ? Pojawi się na targach w Paryżu jesienią....
  7. Mam w rodzinie Clio 3 dCi 86 KM bez FAPa, dwumasówki. Kupiony w 2010 roku jako 4 latek z przebiegiem 86 tyś km, jeździ przeważnie krótkie odcinki 1,5 - 3 km, czasem trasa i nigdy nie było problemu z EGR, turbo czy coś innego. Aktualny przebieg powoli dobija 210 tyś km, jedna zasada to wymiana oleju pełen syntetyk max co 15 tyś km, dbać o silnik. Zastanów się poważnie nad 0.9 TCe, zupełnie inna jazda (0.9 TCe dynamiczniej, skrzynia dłuższa = ciszej) - zrób jazdę próbną 2 samochodami w ASO. Moim zdaniem szkoda wywalać na nowe Clio 1.2 16V 45-50 tyś zł.
  8. Grand Coupe jest produkowane w Turcji. Kiedyś tak było z innymi modelami Renault które były wyprodukowane w Turcji były gorzej wykonane, od tych samych modeli które zostały wyprodukowane we Francji oraz Hiszpanii... Analizując forum tutaj właściciele Meganek IV raczej nie narzekają na jakość wykończenia. Megane Grand Coupe nie jest oferowanie w Europie zachodniej, więc może jakość w Grand Coupe już nie takim priorytetem jak w Megankach IV....
  9. Dom jest z 1979 roku (typowy kwadrat jak za tamtych lat), ale po generalnym, solidnym remoncie. Ocieplony styropianem termo organika termonium plus 15 cm w kolorze grafitowym, okna niemieckie 3 szybowe Kommerling z najwyższej półki, oczywiście strop również ocieplony styropianem grafitowym, centralne ogrzewanie wymienione. Fundamenty wokół domu również ocieplone. To wszystko składa się na oszczędności. Jeszcze 10 lat temu paliłem węglem i potrzebowałem 1 tony miesięcznie, a gdy były mrozy nawet 1,5 tony. Wniosek taki że warto inwestować w solidne ocieplenie.
  10. Spędziłem cała zimę w USA 2016/2017 i byłem w szoku jakie tam jest krystalicznie czyste powietrze. Mróz -10 czy -20 stopni, powietrze marzenie. Tam epoka węgla kamiennego skończyła się w latach 70-tych. Amerykanie domy ogrzewają gazem, olejem opałowym, albo prądem. Myślę że w Polsce powinniśmy wprowadzić 5 letni, max 10 letni program zamykania kopalń. To jedyna droga aby powietrze w Polsce nie zabijało 50 tyś osób rocznie. Nie rozumiem również tych którzy mają domy ocieplone, mimo to decydują się na palenie węglem. Dzisiaj tona węgla to blisko 1000 zł. Od siebie dodam że dom 150 m2, w okresie od 15 września do 15 kwietnia poszło na samo ogrzewanie gazowe niecałe 1500 zł. Temperatura ustawiona na 21 stopni cały czas. Jaka opłacalność palenia węglem, meczenia się popiołem, brudem, jak można siedzieć w krawacie i pić kawę ?
  11. Myślę że samochód cały czas poprawiają, zbierają wszelkie dane od wszystkich ASO i weryfikują słabe punkty nowego modelu. Przykładowo Kadjar w pierwszych miesiącach sprzedaży w Polsce (od lipca 2015) skrzypiał. Pod koniec 2015 roku nowe egzemplarze Kadjara były już poprawione i nie skrzypiały.
  12. Myślę że silnika 0.9 TCe się nie należy obawiać, nie ma z nimi problemów. Jest to ostatni silnik TCe z wtryskiem wielopunktowym, więc jest możliwość założenia LPG. Nie ma z nimi problemów jakie zdarzały się w 1.2 TCe takie jak problemy z łańcuchem rozrządu, zużyciem oleju itp. Kolega kupił żonie w 2012 roku w grudniu Clio IV 0.9 TCe czyli w pierwszych 2-3 miesiącach produkcji silnika 0.9 TCe, nic kompletnie się nie działo z nim. Bliska znajoma w grudniu kupiła nowe w salonie Clio IV 1.2 16V bez jazdy próbnej, dzisiaj nie jest zadowolona. Męczy ją hałas silnika 1.2 16V na autostradzie i mizerne osiągi. Myślała że jak się przesiądzie z 18 letniej Skody Fabii to będzie mieć błogą ciszę w Clio.... bo samochód fabrycznie nowy. Namów ojca na 0.9 TCe - dynamiczniej, ciszej, komfortowo. 1.2 16V to dla dziadka po zawale silnik. Kia Rio ? Przecież ten samochód nie ma wyglądu, wnętrze śmierdzi dalekim wschodem....
  13. Może tam są jakieś inne normy. Patrząc np. na silniki np. Hondy 1.5T w Europie a w USA to jest różnica mocy. W USA 1.5T osiąga moc 174 KM przy 5500 obr, natomiast w Europie osiąga 182KM przy 5500 obr. Co kraj to inny obyczaj...
  14. Na Australijskiej stronie Renault podają że 1.2 TCe 130 KM rozwija moc 130 KM przy 4500 obr, moment pozostaje bez zmian 205 Nm przy 2000 obr. Czy na głównej stornie Renault Australia wkradł by się taki błąd, czy faktycznie tam silnik 1.2 TCe 130 KM osiąga moc max stosunkowo nisko jak na benzynę przy 4500 obrotach ?
  15. doesnt pojeździj Rozumiem że jesteś zadowolony, ale jeśli w Meganie najmocniejszy silnik w manualu kończy się na 1.2... to cienko z ofertą silnikową. Golfa, Astrę, Focusa, Octavię można kupić z mocnym silnikiem w cywilnej wersji. Np. Octavia 1.8 TSI 180 KM lata to że hey
×