Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

mayn

Użytkownik
  • Zawartość

    795
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

27 Super

Samochód

  • Auto
    Inne
  • Silnik
    2.4
  • Przebieg (tys.km)
    40000

Ostatnio na profilu byli

767 wyświetleń profilu
  1. Nie masz problemu ze spalaniem oleju w 1.2 TCe 130 KM ?
  2. Dokładnie o ten EAT8 mi chodziło. Cena kosmos, ale to bogata wersja Allure, mimo to warto negocjować. Pomimo że ma 3 cylindry, silnik pracuje równo. Jeśli ktoś oglądał np. Captura 0.9 TCe i po tym wyciąga wnioski że wszystkie 3 cylindrówki telepią, to jest w błędzie...
  3. Polecam skrzynie EAT8 w Peugeocie (308, 3008, 5008), rewelacja. Jeżdżę 3008 z skrzynią EAT8, jest to klasyczny, trwały automat japońskiego producenta Aisin. Skrzynia perfekcyjnie zmienia biegi, nie posiada 2 sprzęgieł co teoretycznie powinna być o wiele trwalsza od 2 sprzęgłowych odpowiedników.
  4. Wszystko fajnie, z tym że nie można myć od wielu lat samochodu u siebie na ogrodzie.........
  5. Cały czas zwracam uwagę na to i nie mogę wyjść z podziwu jak jest perfekcyjnie wyważony. Gdybym nie wiedział o tym, nie zorientowałbym się o tym dopóki nie otworzyłbym maski.... Na światłach często dotykam kierownice, górną konsolę.... nie czuć żadnych wibracji świadczących o tym że silnik jest 3 cylindrowy i ma wibracje.
  6. Mam z poprzedniego samochodu dużo ściereczek z mikrofibry, czy one są bezpieczne dla czarnego lakieru ?
  7. Toyotę i jej jakość wykonania wnętrza.... można porównać z latami 90 tymi niestety.... Oglądałem Corollę, C-HR w środku, wciąż plastik, plastik, plastik.... Z resztą taki urok japończyków trwa do dzisiaj (Mazda, Suzuki), jedynie Honda wzięła się do roboty i nowy model Civica jest już na poziomie konkurencji w klasie kompaktowej. Ostatnio rozglądałem się za kompaktem, pod uwagę brałem Astrę, Ceed, Megane IV i 308. Zdecydowanie najlepiej czułem się w 308. Samochód choć na rynku jest 5 lat, w środku się nie zestarzał i wciąż śmiało może rywalizować z konkurencją. Megane IV wnętrze ma niestety ciaśniejsze i toporne.... Dla niezdecydowanych proponuję rozważyć jeszcze Peugeota 308 1.2 Pure Tech 130 KM, bardzo dobrze wyciszony kompakt, silnik naprawdę bardzo dynamiczny, bardzo mało pali (załączam zdjęcie z trasy z dość górzystym terenie - jazda z prędkością ok 80 - 90 km/h). Ogólnie silnik bardzo udany, trwały, nie ma z nim problemów. Kiedyś była jakaś wadliwa seria pasków rozrządu które się łuszczyły, od 2017 roku są poprawione.
  8. Witam. Jako że pojawił się u mnie nowy samochód, postanowiłem dbać z każdym szczegółem o lakier skoro jest wolny od rys i zadrapań.... Trafiłem na samochód w bardzo dobrej cenie, ale w kolorze który jest najtrudniejszy w utrzymaniu, czyli w kolorze czarnym. Dotychczas miałem samochody w kolorach na których nie było widać bardzo rys, czy zadrapań... Po umyciu używałem ściągacza wody gumowego z rączką. Obecnie pojawiły się ściągacze wody silikonowe, czy ktoś je używał i może coś o nich powiedzieć ? Czy można na czarnym kolorze wiedząc że jest to nowy samochód, bez problemu używać ściągacza do wody gumowego (z rączką) nie martwiąc się o smugi ?
  9. Nowe silniki na bezpośrednim wtrysku są skomplikowane, mają dużo czujników. Skończyły się czasy silników wolnossących gdzie widoczne były tylko kable WN jak to miało miejsce w Zaporożcu, czy Warczyburgu....
  10. Polecam Peugeota 308 1.2 PureTech 130 KM. Nie mam co prawda 308, ale bardzo polecam 1.2 PureTech 130. Jeden z zdecydowanie najlepszych silników na rynku, jest bardzo oszczędny i bardzo dynamiczny. Porównując do Renaultowskiego 1.2 TCe 130 to przeskakuje go osiągami i spalaniem na plus, i przede wszystkim trwałością.... 1.3 TCe póki co to zagadka, ale są już problemy tutaj z podnoszeniem się poziomu oleju, i słyszalne są jakieś szmery w 1.3 TCe 115 choć nie wiadomo czy ze skrzyni biegów, czy silnika.
  11. Hello. Chcę sobie kupić zestaw kluczy nasadowych do domowych potrzeb od czasu do czasu.... Czy warto kupić zestaw "no name" z poniższego linku, czy lepiej dorzucić więcej i kupić markowe Yato ? Jakie są Wasze opinie ? https://allegro.pl/oferta/zestaw-kluczy-nasadowych-klucze-nasadowe-108e-torx-7079552653
  12. Niech ktoś ruszy tyłek do jakiegoś mechanika, czy serwisu nieautoryzowanego i niech wysłuchają na podnośniku czy to faktycznie skrzynia biegów......
  13. Bo tak jest z założenia że ASO ma nam usunąć usterkę w ramach gwarancji, ale gorzej już z fachowcami u nich. Oni najczęściej polegają na Clipie (komputer diagnostyczny), jeśli Clip wykaże usterkę jakiegoś tam czujnika, wtedy mają gotowe co trzeba wymienić i wymieniają ten czujnik. Gorzej już gdy trzeba precyzyjnie dojść co jest nie tak, tak jak w Twoim przypadku wydobywający się dziwny hałas. Clip tego nie pokaże jeśli nie jest to związane z elektroniką samochodową. Jeśli masz kumatego swojego mechanika niezależnego, lub innego cieszącego się dobrą reputacją to niech on postara się palcem wskazać co jest przyczyną. Dobry mechanik ma z pewnością endoskop, słuchawki aby sprawdzić skąd się dany dźwięk wydobywa. Może to faktycznie skrzynia biegów, skoro w różnym zakresie obrotów nie ma tego dźwięku. Pobaw się ciepłym silnikiem na postoju w różnym zakresie obrotów i upewnij się że nie ma tego dźwięku. Jeśli nie ma to ewidentnie przeniesienie napędu skoro na podniesionym samochodzie i na biegu już słyszysz ten dźwięk. Skrzynia biegów może kwalifikować się do wymiany, i podlega gwarancji oczywiście.
  14. Każdy produkt ma prawo się zepsuć, znajomego ktoś w rodzinie kupił nowe BMW w salonie, gdy wracał autostradą z salonu po odebraniu zaświeciła się choinka, samochód się zatrzymał.... Może w Twoim przypadku zwyczajnie jakieś łożysko w skrzyni biegów szwankuje i skrzynia się kwalifikuje do wymiany. Nie żyj przekonaniem że w ASO są wspaniali mechanicy, bo jak napisałem prawdziwy mechanik który ma doświadczenie nie pracuje dla kogoś, tylko dla siebie......
  15. Jeśli na postoju w różnym zakresie obrotów nie ma tego dźwięku, a pojawia się jedynie po podniesieniu auta na podnośniku i po załączeniu biegów, lub podczas jazdy to wygląda że to coś z przeniesieniem napędu jak skrzynia biegów, albo łożyska w kołach (to mało prawdopodobne ale zawsze warto sprawdzić). Dziwię się że w ASO nie mają słuchawek do diagnozowania skąd pochodzi hałas. Może zwykły mechanik Pan Mietek zdiagnozuje skąd ten dźwięk, oraz ręką wskaże co jest przyczyną Często prywatny mechanik jest o wiele lepszy od tych w ASO, bo dobry mechanik cieszący się dobrą reputacją nie zarabia ani 3 tyś zł ani 5 tyś zł, tylko znacznie więcej.....
×
×
  • Utwórz nowe...