Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


mayn

Użytkownik
  • Zawartość

    764
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

27 Super

Samochód

  • Auto
    Inne
  • Silnik
    2.4
  • Przebieg (tys.km)
    40000

Ostatnio na profilu byli

634 wyświetleń profilu
  1. mayn

    Sugestie i spostrzeżenia dot. forum

    Proponuję dodać nowy silnik 1.3 w dziale "Silnik i osprzęt mechaniczny, skrzynia biegów, wydech", wiedząc że w Megance wycofany został 1.2 TCe na rzecz 1.3 TCe......
  2. A jak z wyciszeniem, dynamiką silnika ?
  3. Odświeżam temat, jak Wam się sprawuje 1.3 TCe ? Interesowałby by mnie spalanie średnie TCe 140....
  4. Oczywiście że może, ale nie radzę wymieniać na ślepo pół samochodu. Podepnij pod CLIP (nie Atari czy Commodore 64). Niektórzy mają CLIP, a jak nie to ASO...... Można też w inny sposób sprawdzić sondę, ale to obeznany mechanik zrobi.
  5. Zdecydowanie za duże, spala jak 3.5 V6..... Sprawdź na początku czy koła luzem się obracają po podniesieniu samochodu (oczywiście zabezpiecz drugą stronę żeby się nie stoczył). Jeśli hamulce nie blokują kół, to dobrze było by podpiąć CLIPa (ważne) aby sprawdzić parametry. Może to być czujnik temp, albo sonda któraś niesprawna i kilka innych pierdół. Wymiana pół samochodu w ciemno nie ma sensu.
  6. Pozostało do końca: 8 dni i 22 godziny

    • SPRZEDAŻ
    • Używany

    Witam. Sprzedam Clio 3 1.5 dCi 86 KM (200 Nm) z 2006 roku, wersja Dynamique. Przebieg oryginalny (sprawdzany był w ASO przy zakupie 86 000 km w 2010 roku i się zgadzały wszystkie wpisy) obecny przebieg to około 218 000 km. Samochód w naszych rękach jest od września 2010 roku. Silnik jest bezawaryjny, olej wymieniany co 10-12 tyś km pełen syntetyk. Nie ma żadnego problemu z silnikiem, zapalaniem na zimnym w mrozy, wad ukrytych, kopcenia nawet na wyższych obrotach, spalania oleju itp. Turbina zawsze była chłodzona po trasie, silnik nie był katowany zwłaszcza na zimnym. Silnik bardzo żwawy za sprawa wysokiego momentu obrotowego 200 Nm od 1900 obr, oraz cichy jak na samochód tej klasy. Jedyną usterką silnika przez ostatnie 8 lat to była wymiana czujnika podciśnienia turbo (nowy w ASO 260 zł). Clio posiada w wyposażeniu 6 x airbag, ABS, elektryczne szyby przednie i lusterka, klimatyzacja manualna, oryginalny podłokietnik (bardzo wygodny !), komputer pokładowy, radio CD z sterowaniem przy kierownicy, skórzana kierownica, wnętrze lepszej jakości - srebrzone obwódki zegarów, nawiewów, konsola środkowa miękka bez zaślepki poduszki pasażera. Kompletny rozrząd z pompą był wymieniany w 2016 roku, więc następna wymiana w 2020 roku, olej był wymieniany w sierpniu i przejechane dotychczas około 4 tyś km, więc następna wymiana oleju za 6-8 tyś km. Klimatyzacja nabijana w 2017 roku. Na alufelgach są opony Michelin Energy Saver przednie z 2015, tylne 2016 roku, na stalówkach dorzucam nowe opony zimowe również markowe kupione w listopadzie 2017, a więc prawie nowe. Cena 8500 zł do negocjacji, jest to zadbany samochód bez wkładu typu na start jak wymiana rozrządu, olejów, filtrów i innych niespodziewanych wydatków itp. Prowadzi się pewnie i prosto bez ściągania. Sprzedaje ponieważ czekam na zamówiony nowy samochód (potrzebuję na firmę). Odbiór około 10-15 grudnia. Lokalizacja: Dębica (przy autostradzie A4 między Tarnowem a Rzeszowem).

    8.500,00 zł

  7. mayn

    Megane IV phI System Start-Stop TCE

    Panowie nie rozpaczajcie nad Start&Stop. Zdecydowana większość samochodów ma przycisk wyłączający Start&Stop i można się tego wyuczyć w kilka tygodni, tak jak dawniej się włączało światła gdy weszły przepisy nakazujące jazdę na światłach z tego co pamiętam w 2007 albo 2008 roku. Peugeot 3008 ma wyłączanie Start&Stop w menu nawigacji, trzeba dotykowo głęboko grzebać aby to wyłączyć - koszmar.
  8. mayn

    Megane III phII Nadmierne zużycie oleju

    Ciekawe ile w tym prawdy jest. Np. silnik Peugeota 1.2 PureTech 110 / 130 KM również ma wtryskiwacz od góry jak nowy 1.3 TCe, i nie ma żadnego problemu z nim od początku produkcji jak spalanie oleju.
  9. mayn

    Megane III phII Nadmierne zużycie oleju

    Wszystko wskazuje że silnik 1.2 TCe jest wadliwie zaprojektowany. Słyszałem tę opinię od pracownika ASO że w silniku 1.2 TCe wtryskiwacze bezpośredniego wtrysku są pod kątem w komorze spalania, co powoduje wypalania się z jednej strony cylindrów i pierścieni, przez co tracą swoją szczelność i dochodzi do spalania oleju. Zdjęcie zaczerpnięte z animacji silnika 1.2 TCe. Natomiast nowy silnik 1.3 TCe który został wprowadzony ostatnio ma wtryskiwacze bezpośredniego wtrysku od góry, co zapewnia równomierne rozprowadzenie paliwa, i nie powinno być problemów z zużyciem oleju o ile pierścienie są dobrze zaprojektowane.
  10. Megane 1.3 TCe 115 kosztuje w wersji Limited 72 500 zł + lakier, w tym kilka klocków można urwać w zależności od dealera.
  11. Mazda 3 może być fajnym samochodem, ale obawiam się że pojawi się w Polsce najwcześniej na wiosnę 2019. Znając ceny Mazdy na przestrzeni lat można spodziewać się że Mazda tanio futra nie sprzeda . Obawiam się że za sensowną wersję będzie trzeba zapłacić lekko ponad 90 tyś zł, tak jak w przypapku nowego Civica i Focusa.
  12. Mam wątpliwości czy na filmie YT otwarcie maski jest w Meganie 4. Niech posiadacze Megana 4 sprawdzą czy dokładnie taki sam nawiew jest na przednią szybę...
  13. Pisze wyraźnie: 100% bezwypadkowy....
  14. Volvo V40 już jest w końcowej fazie produkcji i podzieli niedługo los Golfa 7. W końcu premierę swoją miało w 2012 roku. Z zewnątrz mimo wieku auto jest bardzo ładne, wnętrze.... ekran nawigacji zdradza swój wiek... takie wgłąbienie jak to w pierwszych ekranach nawigacji, oraz tunel środkowy już nie pasuje na obecne czasy. Ewidentnie prosi się o następce bądź gruntowne odświeżenie wnętrza. Google mówi że na przełomie 2019-2020 roku będzie nowy model.
  15. Golf niestety jest toporny, nudny jak każda generacja Golfa. Linia boczna jest ciężka jak w Fiacie Uno... Za kilka lat to będzie okropne auto w tle nowych, innowacyjnych designów. Raczej wybrałbym coś ładniejszego z konkurencji....
×