Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

luktal

Użytkownik
  • Zawartość

    51
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III ph I
  • Silnik
    K9K 832
  • Przebieg (tys.km)
    234

Ostatnio na profilu byli

234 wyświetleń profilu
  1. Nie mogę pokazać takowej, bo nie interesowałem się czy są czy nie (nie mam tego silnika, to i nie mam takiej potrzeby), ale jeśli jest świeca w fabrycznym opakowaniu Renault z numerem takim jak powinna być to ufam że marka zadbała o to by była ona już z właściwą przerwą pod zasilanie takim paliwem jak wyjechało z fabryki (chyba nie było w tym aucie fabrycznego LPG). Co do samej regulacji to pisałem dokładnie o tej co Ty. Nie o przerwie zalecanej przez producenta (w książce do M3 takowa nie jest podana nawet, zresztą nie ma chyba w M3 fabrycznego LPG), ale o przerwie do gazu. Edit: Ok. Wiem już co zmyliło. W M3 fabryczne świece są jedno-elektrodowe. W tych też pod LPG bym zmniejszył przerwę. (Założyłem że mogą być kilku-elektrodowe a tych się nie reguluje).
  2. @Lelupi chyba pomyliłeś osoby. Bo ja pisałem o konieczności regulacji. Nie chodzi tylko o to by odciążyć cewki (choć ten efekt też oczywiście przy okazji występuje) ale by poprawić parametry zapłonu mieszanki (są różnice między mieszankami z benzyna-powietrze a gaz-powietrze). Jak cewka kuleje to się ja wymienia, jak przewody kuleją to się je wymienia, jak się montuje świece uniwersalne to się je reguluje, potem po pewnym czasie ponawia się regulacje i nie ma problemu z zapłonem. Tak mówi teoria i praktyka, w tym własna
  3. @pawelsonx niestety nie masz racji. Jeśli świeca nie jest dedykowana do tego konkretnie silnika, a jest do kilku silników (świeca uniwersalna) dobrze jest ja wyregulować. Jak łączysz rozmiar przerwy na świecy z powstaniem ubogiej mieszanki? Jestem bardzo ciekaw
  4. @mariuszekf Jak nie ma, jak są: https://images.ua.prom.st/1414031838_w640_h640_77_11_238_597_.jpg Jeśli u Ciebie góra akumulatora wygląda inaczej wrzuć proszę zdjęcie.
  5. @pbet to bardzo szybka i prosta operacja, możesz zrobić ją nawet pod blokiem (tylko trzeba uważać by nic nie wpadło do celi). Odkręcasz korki, przy pomocy latarki zaglądasz do celi - tam od dziury po korku odchodzi taka nóżka w kształcie litery L kwas musi dotykać dolnej nóżki. Jak gdzieś brakuje to po trochu strzykawką dolewasz wody demineralizowanej. Zakręcasz korki i możesz doładować akumulator. W całej operacji najtrudniejsze jest odkręcenie korków, a właściwie ich ruszenie bo góra korka nie jest przystosowana do tradycyjnego odkręcania monetą. Ja użyłem podobnego narzędzia do tego: https://static3.tme.eu/products_pics/d/9/e/d9ee7e4efce68c53c8c4d58cf9ab7c37/445817.jpg
  6. @pbet przeczytałem cały wątek i zdecydowanie powinieneś odkręcić WSZYSTKIE korki i sprawdzić poziom elektrolitu w każdej celi. Najbardziej dostają cele przy klemach, a najmniej środkowe (tam jest właśnie oczko), jak kupiłem auto to sprawdziłem stan akumulatora (jego pojemność była znikoma) i efekt był taki, że przy jednej klemie wlałem sporo wody demineralizowanej, w środkowych jakieś symboliczne ilości, a przy drugiej klemie aż dwie strzykawki!
  7. Chciałem zainstalować zaślepkę EGR. Taką blaszkową, w miejscu połączenia: chłodniczka EGR - Silnik (taka płaska wsuwana) i stało się - przy odkręcaniu ukręciłem jedną śrubę na tym połączeniu (tą z gorszym dostępem) - druga trzyma (w ogóle nie ruszana) jednak pewnie w niedługim czasie pojawią się tu przedmuchy. Czy do ogarnięcia tematu mechanik, będzie musiał wyciągać silnik? (chłodniczka EGR jest od strony grodzi).
  8. @madtom a to ja już jestem po. Bardzo łatwo i bezpiecznie zrobiłem to pyrenem z bazą ddt (z Windowsa).
  9. Z twojego linku z tych co mają zdjęcia to podejdzie u kolegi tylko typ jak "Producent: LEMA; Indeks: LE390.105.2; Obejma przewodu chłodnicy powietrza MAN" a to jest ten sam typ co ma kolega. Dodam, że to co na zdjęciach to fabryczna opaska - też mam taką (przy klapie gaszącej) i też się poci, a nie mogę znaleźć zastępnika innego typu(istotna jest szerokość taśmy) :(
  10. Czy w 1.5 dci 106KM to jest jedyna odma? U mnie odma na pokrywie zaworów podłączona jest z rurą za filtrem powietrza, nie widzę za to połączenia ze skrzynią korbową - czy ona jest zorganizowana wewnętrznymi kanałami?
  11. "Agonalny stan wizualny" Dobre... tego jeszcze nie słyszałem. Tak między bogiem a prawdą, to na żywca nie jest tak źle, choć jak podejrzałem to zdjęcie na kompie to też pomyślałem o myciu silnika... Są jedynie dwie kwestie, które mnie powstrzymują - nie mam gdzie i nie za bardzo nie mogę wymyślić: po co... i tak tego nie widzę, bo siedzę w środku a nie przed maską. A dla mnie to mycie silnika to jak mycie opon - Z praktycznego punktu widzenia, ani nie ma to większego sensu, ani nie ma takiej potrzeby. (Choć środek do mycia silnika mam już kupiony od 4 lat). Pewnie skuszę się z czasem na pucowanie, ale na bank nie teraz, bo są pilniejsze sprawy do ogarnięcia (ten samochód to nowy nabytek). @Yetiq Dzięki za info.
  12. Koleżanki i koledzy co to za element zaznaczony czerwonym kółkiem na zdjęciu w załączniku. Od góry dochodzi do niego kostka elektryczna od dołu dwa wężyki tak jak by ciśnieniowe/podciśnieniowe. Wydaje on taki dziwny dźwięk jak by trzeszczenie/iskrzenie elektryczne - jednak po zdjęciu kostki zasilającej, ten dźwięk nie ustaje. Przy poruszaniu tym elementem dźwięk się moduluje... wtedy bardziej przypomina to jakieś brzęczenie membrany czy coś takiego... dźwięk ustaje ok 30sek może minutę po zgaszeniu silnika. Czy tak powinno być?
×
×
  • Utwórz nowe...