Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

luktal

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    43
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III ph I
  • Silnik
    K9K 832
  • Przebieg (tys.km)
    234

Ostatnio na profilu byli

197 wyświetleń profilu
  1. Chciałem zainstalować zaślepkę EGR. Taką blaszkową, w miejscu połączenia: chłodniczka EGR - Silnik (taka płaska wsuwana) i stało się - przy odkręcaniu ukręciłem jedną śrubę na tym połączeniu (tą z gorszym dostępem) - druga trzyma (w ogóle nie ruszana) jednak pewnie w niedługim czasie pojawią się tu przedmuchy. Czy do ogarnięcia tematu mechanik, będzie musiał wyciągać silnik? (chłodniczka EGR jest od strony grodzi).
  2. @madtom a to ja już jestem po. Bardzo łatwo i bezpiecznie zrobiłem to pyrenem z bazą ddt (z Windowsa).
  3. Z twojego linku z tych co mają zdjęcia to podejdzie u kolegi tylko typ jak "Producent: LEMA; Indeks: LE390.105.2; Obejma przewodu chłodnicy powietrza MAN" a to jest ten sam typ co ma kolega. Dodam, że to co na zdjęciach to fabryczna opaska - też mam taką (przy klapie gaszącej) i też się poci, a nie mogę znaleźć zastępnika innego typu(istotna jest szerokość taśmy) :(
  4. Czy w 1.5 dci 106KM to jest jedyna odma? U mnie odma na pokrywie zaworów podłączona jest z rurą za filtrem powietrza, nie widzę za to połączenia ze skrzynią korbową - czy ona jest zorganizowana wewnętrznymi kanałami?
  5. "Agonalny stan wizualny" Dobre... tego jeszcze nie słyszałem. Tak między bogiem a prawdą, to na żywca nie jest tak źle, choć jak podejrzałem to zdjęcie na kompie to też pomyślałem o myciu silnika... Są jedynie dwie kwestie, które mnie powstrzymują - nie mam gdzie i nie za bardzo nie mogę wymyślić: po co... i tak tego nie widzę, bo siedzę w środku a nie przed maską. A dla mnie to mycie silnika to jak mycie opon - Z praktycznego punktu widzenia, ani nie ma to większego sensu, ani nie ma takiej potrzeby. (Choć środek do mycia silnika mam już kupiony od 4 lat). Pewnie skuszę się z czasem na pucowanie, ale na bank nie teraz, bo są pilniejsze sprawy do ogarnięcia (ten samochód to nowy nabytek). @Yetiq Dzięki za info.
  6. Koleżanki i koledzy co to za element zaznaczony czerwonym kółkiem na zdjęciu w załączniku. Od góry dochodzi do niego kostka elektryczna od dołu dwa wężyki tak jak by ciśnieniowe/podciśnieniowe. Wydaje on taki dziwny dźwięk jak by trzeszczenie/iskrzenie elektryczne - jednak po zdjęciu kostki zasilającej, ten dźwięk nie ustaje. Przy poruszaniu tym elementem dźwięk się moduluje... wtedy bardziej przypomina to jakieś brzęczenie membrany czy coś takiego... dźwięk ustaje ok 30sek może minutę po zgaszeniu silnika. Czy tak powinno być?
  7. Dzięki Panowie, wszystko jasne. Chodzi właśnie o te dwa żółte korki.
  8. Dlaczego silnik 106KM ma dwa korki wlewu oleju? Może jeden jest od czegoś innego?
  9. @TheOktik dzięki, już sobie poradziłem - właśnie wróciłem z auta. Dla potomnych: Zmieniłem interwał inspekcji serwisowej bez problemu programem Pyren (ale z laptopa) z bazą i ekranami DDT. Poszło jak z płatka. Jako ciekawostkę dodam, że tym zestawem można nie tylko skrócić przyszłe interwały, ale też ten trwający. I jak ja miałem interwał 30tyś i 24 miesiace, a pozostało 29 tyś do wymiany. To ustawiłem 12 tyś/12miesiecy interwał, a do wymiany 11 tyś Kolejna ciekawostka: jest tam też opcja zmiany wielkości ogumienia.
  10. @madtom Udało Ci się zmienić interwał serwisowy wymiany oleju pyrenem? Jeśli tak to jaką wersją to robiłeś?
  11. Odkopując: czy da się jakoś w MIII ph I "domowymi programami" zmienić interwał serwisu/wymiany oleju? Testowałem Pyren ale nie ma tej opcji :(
  12. No właśnie panowie a jak u was z poduszkami silnika. Warto się im przyjrzeć.
×
×
  • Utwórz nowe...