Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

luktal

Użytkownik
  • Zawartość

    95
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

7 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III ph I
  • Silnik
    K9K 832
  • Przebieg (tys.km)
    234

Ostatnio na profilu byli

402 wyświetleń profilu
  1. @mrarek żenada to zaglądanie komuś do portfela i decydowanie za niego gdzie i na co ma wydawać swoje pieniądze.
  2. @mariuszekf to są powielane mity. W uproszczeniu: w M3 układ ładowania nie liczy prądu który dostarczył do akumulatora, on sprawdza czy akumulator jest naładowany poprzez pomiar napięcia na nim. A to przy pełnym naładowaniu jest niezależne od pojemności. Sprawa jeszcze prostsza jest w samochodach bez inteligentnego ładowania - tam napięcie ładowania masz cały czas mniej więcej stałe i występuje przez cały czas podczas pracy silnika, akumulator jak jest naładowany po prostu nie przyjmie więcej prądu. Reasumując jeśli masz taki kaprys możesz włożyć - oby tylko się zmieścił. Ważny jednak jest parametr max prądu - im większy tym lepszy.
  3. Z tyłu się nie wyłącza czujników parkowania - one działają jedynie jak wrzucisz wsteczny bieg.
  4. Jeśli dobrze widzę to chyba jest minijack mono - może być to od mikrofonu zestawu głośnomówiącego (niefabrycznego).
  5. Co do 60 tys. i wymiana, to wiele warsztatów tak mówi ze względu na gwarancję - zabezpieczają się jak by pasek jednak nie wytrzymał 120 tys.
  6. Dużo zależy jaki kupiłeś akumulator. Dla takich akumulatorów 3 lata to średni wynik. Najlepiej podjedź do jakiegoś sklepu z częściami samochodowymi tam gdzie mają też akumulatory i poproś o sprawdzenie twojego - mają do tego taki specjalny miernik. Tylko nie jedź do jakiejś sieciówki. Możesz też przy rozruchu po naładowaniu sprawdzić napięcie na akumulatorze (jedną osoba uruchamia auto, druga mierzy cały czas napięcie) jak za mocno spadnie to nie jest dobrze.
  7. Ja bym podpowiedział, byś jednak zaczął od opisania sposobu pomiaru - kiedy podłączasz miernik, ile czekasz po zamknięciu auta... czy przerywasz obwód akumulatora po zamknięciu auta (np. zdejmując klemę). Bo to podstawa by szukać dalej. Ale tego nie chcesz słuchać To, że Twoja procedura pomiaru sprawdza się w Lagunie to nie znaczy, że sprawdza się w Megane - to dwa inne samochody/modele.
  8. Myślę, że już rozwiązałeś swój problem tym naładowaniem akumulatora. Jeździj poobserwój
  9. Czasem mi się zdarza :P Tak to mam na myśli. Jeśli już raz miałeś taka sytuację, że akumulator padł Ci do tego stopnia, że nie mogłeś uruchomić silnika. To musisz koniecznie go naładować do pełna! Przez 25km to samochód naładuje tylko kapkę więcej niż to co wziął na rozruch. Możliwe, że po naładowaniu do pełna Twój problem zniknie (ale napięcie ładowania też zmierz). Ważne jest też to, że tak niskie rozładowanie niszczy akumulator. P.S. Sprawdź też czy dziecko nie zostawiło Ci w środku jakiejś lampki zapalonej.
  10. No dobra to liczymy. Na postoju ucieka Ci 0,1A to jest w przeciągu 10 godzin ucieka Ci 1Ah (ampero-godzina) w przeciągu 24h (jednodniowy postój) ucieknie Ci 2,4 Ah. Twój akumulator ma zapewne powyżej 50Ah - ergo taki ubytek nie powinien unieruchomić samochodu. Co prowadzi nas do kolejnego punktu jakim jest: Twój problem nie dotyczy uciekającego prądu. Tak sobie myślę, może akumulator masz już słabawy. Do tego np.: jak montowałeś radio to miałeś zapalone światła itp. może drzwi nie zatrzasnałeś i paliło się swiatełko, no i się lekko rozładował akumulator - sprawę mogły dokończyć krótkie trasy (sklep, dojazd do pracy itp.), przez co nie mógł się naładować? Kiedy ostatnio ładowałeś akumulator tak do pełna? Zmierz napięcia na włączonym silniku, bez obciążenia i z włączonym wszystkim co się da (światła długie, dmuchawa na max, radio, klima jak masz itp.). Pomiar powtórz po 10 minutach (nie wiem jak jest w M2 ale M3 ma taki dziwny system inteligentnego ładowania.
  11. Weź pod uwagę, że uśpienie wszystkiego przy otwartym samochodzie trwa znacznie dłużej (tak jest w M3, ale w M2 zapewne jest podobnie).
  12. Skoro tu masz zmianę to może coś z oświetleniem. Co jak wyjmiesz bezpiecznik? Napisz proszę o co chodzi, że raz masz 0,05 a raz 0,4. Tzn. czy po wystąpieniu 0,05 po jakimś czasie wskakuje 0,4? Czy jak już zejdzie do 0,05 to bez Twojej ingerencji zostaje tak, czy się zmienia? 0,05 to 50mA to już ładny wynik. Znajdź też bezpiecznik od tego obwodu gdzie masz kamerę i przeprowadź testy z wyjętym.
  13. No nie do końca. To że się ktoś na czymś zna, to wcale nie znaczy że wie wszystko - ergo też może potrzebować pomocy. Wracając do tego o co mi chodzi: poprosiłeś o pomoc, dostałeś wskazówki od czego i jak zacząć sprawdzenie, to by uzyskać pomoc zastosuj się do tego. Bo jak narazie to tracisz czas 3 razy sprawdzając radio: pobór ze starym, pobór z nowym, pobór bez radia.
  14. Ile czekałeś z pomiarem od zamknięcia auta? Przy tak zaawansowanych elektronicznie samochodach trzeba odczekać kilka minut, a najlepiej kilkanaście (dla pewności). Część sterowników LPG usypia się dopiero po czasie od zamknięcia samochodu (ew. "zdjęcia" zapłonu). Dopiero wtedy pobór spada do poziomu uśpienia.
×
×
  • Utwórz nowe...