Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

szafir51

Użytkownik
  • Zawartość

    157
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

8 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II Grandtour
  • Silnik
    1.9 dCI
  • Przebieg (tys.km)
    120

Ostatnio na profilu byli

202 wyświetleń profilu
  1. szafir51

    Megane II phI Megan 2 -cieknie olej

    Tak, pękniętą rurę wymieniłem. Zrzuciłem zderzak i okazało się, że opaska na rurze z IC była zamontowana nie w tej pozycji (tam są takie wytłoczenia na zamek opaski, u mnie było to trochę przesunięte). Wszystko dokładnie wymyłem i muszę sprawdzić, czy dalej są tam jakieś ślady pocenia.
  2. szafir51

    Megane II phI Megan 2 -cieknie olej

    Mam podobny problem, cieknie z prawej strony, najprawdopodobniej rura idąca z IC do sinika. Kapie nieco przy gaszaku, ale większość cieknie wcześniej, już przy łączeniu tej rury z IC. Zawór odmy wymieniony, separator też, odma drożna. Przewody nieco tłuste od oleju ale w IC oleju praktycznie nie było - może kilka ml. Turbo wymieniałem 2 lata temu. Co może być przyczyną?
  3. 100% brak czynnika. Objaw lewa/prawa jest typowy dla tego auta i sterowania klimatyzacją. Miałem to w zeszłym roku, po nabiciu klimy (praktycznie nic już nie było) od razu zimność z obu stron leciała. Nie rozkminiaj dalej, bo nie ma sensu. Jak chcesz to poczytaj o sterowaniu klimatyzacją i mieszaniu powietrza w MII.
  4. szafir51

    Megane II phI Główna przyczyna uszkodzenia turbo

    Czytałem, czytałem.
  5. szafir51

    Megane II phI Główna przyczyna uszkodzenia turbo

    czy to pęknięcie w połączeniu z nieprawidłową pracą zaworu mogło się przyczynić do zwiększenia ubytków oleju silnikowego?
  6. szafir51

    Megane II phI Główna przyczyna uszkodzenia turbo

    Takie pytanie. Okazało się, że mam pękniętą rurę doprowadzającą powietrze od filtra powietrza do turbosprężarki. Pęknięcie jest przy metalowej opasce przy samym turbo. Czy dobrze kombinuję, że przy takiej usterce nie wytworzy się podciśnienie w przewodzie powietrznym i nie będzie tym samym sterowany zawór pochłaniania oparów? Znalazłem też ciekawy post odnośnie tego zaworu i jego związku z dużym zużyciem oleju: https://www.meganeownersclub.co.uk/forum/viewtopic.php?f=2&t=24764
  7. Zaświeciły się ostatnio w mojej Megane II Ph1 podczas jazdy lampki od ASR, ABS, Service i komunikat o błędzie systemu. Mam interfejs ELM327 i chciałbym sprawdzić, gdzie leży przyczyna. Torque pokazuje, że w ECU czysto, żadnych błędów. Więc pewnie jest jakiś sterownik od ABS/ASR. Da się go sczytać ELM-em, czy tylko CLIP?
  8. szafir51

    Megane II phI Czy to panewka?1.9 dCi 120 km

    Sprawdź najpierw na kanale czy nie wygięła się żadna osłona pod autem. Zobaczy, czy hałas nie jest zależny od obrotów, czy coś nie wpada w rezonans.
  9. szafir51

    Megane II phI 1.9dci buczenie przy 2tys obrotow

    Może coś w rezonans wpada? U mnie w budzie słychać trzeszczenie osłon przeciwsłonecznych ale tylko przy jednej, konkretnej częstotliwości drgań.
  10. szafir51

    Megane II phI Megane II 1.9dci 88kw 120km szarpie.

    u mnie poducha pod silnikiem była mocno zerwana ale żadnych stuków nie było. Może faktycznie warto wejść pod auto, pobujać trochę. Niech ktoś przygazuje a ty popatrz jak się silnik zachowuje.
  11. Nie wiem co za $%@%$#^ wymyślił to mocowanie linek biegów na wybieraku. Pękł mi kilka miesięcy temu ten mały, plastikowy zatrzask (ten pomarańczowy na zdjęciu) http://www.eurofrance.pl/userdata/gfx/0146050e201666e80e4036d6471bc11b.jpg przez co oczywiście straciłem biegi. Naprawiłem to opaską zaciskową i jeździłem ale wczoraj znów to samo - pękła opaska. Można sam ten plastik gdzieś kupić? Szukałem po internetach i nic nie znalazłem. A może macie jakiś dobry patent, żeby to odpowiednio zabezpieczyć raz na zawsze?
  12. Czeka mnie to w najbliższym czasie. Obawiam się zapieczonych śrub :( Lewy amor mam wylany, będę wymieniał oba. Strzela mi też prawe łożysko McPhersona - pytanie, czy warto za jedną robotą wymieniać oba łożyska i poduchy?
  13. tu masz wtykę navi trzeba ściągnąć osłonę z góry, można wyjąć radio i navi, żeby więcej było widać. Sprawdź czy są jakieś sygnały na kostce, +, masa itp. Na początek.
  14. Przewód idzie chyba do zapięcia pasów konsolą środkową. Tam bym szukał przyczyny. Wszystko co związane z poduchami lepiej robić na odłączonym aku, to 3 min roboty (wraz z przyuczeniem szyb i wpisaniem kodu do radia).
  15. Raczej nie czujnik temperatury, prędzej 100 innych rzeczy. Na forum masz podane oporności tego czujnika w zależności od temperatury, możesz sam sprawdzić omomierzem na wtyczce czujnika lub na kostce. Ale, że w ogóle nie pozwala na załączenie? Może presostat gdzieś nie łączy, powinien być na rurce pod zderzakiem po prawej stronie. CLIP pewnie więcej powie, szukanie po omacku to ciężka sprawa.
×