Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ko-ma

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    151
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

11 Dobry

Samochód

  • Auto
    Renault Megane III Ph I , Scenic II ph. II
  • Silnik
    1,5 dci
  • Przebieg (tys.km)
    107 , 180

Ostatnie wizyty

616 wyświetleń profilu
  1. Byłem diagnostą, szkoliłem i egzaminowałem diagnostów. Zaręczam- jeśli przewody są w dobrym stanie, szczelne i zapewniają poprawną pracę układu - nie ma podstaw do uznania pojazdu za niesprawny.
  2. Układ ma być w pełni sprawny, szczelny, o wymaganej skuteczności pracy. Przewody tego typu zalicz się do tzw. normaliów - sytuacja podobna, jak w przypadku śrub - nieważny jest ich producent oraz kolor, jeśli mają wymaganą wytrzymałość oraz wymiary/kształt.
  3. U mnie przyczyną "przygasania" przed skrzyżowaniami była brudna przepustnica. A pisk i opór - to było łożysko rolki napinacza paska osprzętu.
  4. Trzeba zajrzeć pod pokrywę i ocenić, co się stało. Na pewno nie próbować uruchamiać silnika, żeby nie powiększyć zakresu szkód, które już się stały.
  5. Często taki dźwięk towarzysz zerwaniu paska rozrządu...
  6. Co Wy z tym odpinaniem akumulatora... Konieczne jest podpięcie się pod dobry interfejs diagnostyczny i programowe sprawdzenie, czy system samochodu "widzi" zmiany stanów czujników pedału sprzęgla i pedału hamulca przy ich wciskaniu i puszczaniu. Aby mieć pewność. Bo sprawa może stać się niebezpieczna - np. przy awarii czujnika położenia pedału hamulca zdarzało się, ze możliwe było uruchomienie silnika bez wciskania żadnego pedału. A gdyby w tym czasie ktoś miał łapy przy silniku...
  7. U mnie swojego taki objaw był spowodowany małą ilością czynnika chłodzącego w obiegu (ciśnienie w układzie to jeszcze nie wszystko).
  8. Sam układ nie da sobie rady prądowo, konieczne będzie zbudowanie układu stabilizującego o "nieco" większej wydajności prądowej.
  9. Przewód jest z tworzywa termoplastycznego. Przed nałożeniem go na króciec odpowiedni odcinek trzeba nagrzać - osobiście stosuję gorące powietrze ze stacji hot-air (poniżej temperatury topienia, ok. 150 stopni), kolega stosował grzanie w gorące, wrzącejj wodzie. Nieuplastycznionego przewodu nie da się prawidłowo wcisnąć, poza tym ma on tendencje do pękania na odkształconym odcinku. O ile długości wystarczy - zrobił bym to jeszcze raz. Przewody "z metra" kupowałem swojego czasu w hurtowni z częściami do ciężarówek.
  10. ko-ma

    Gaśnie po odpalaniu

    To był pierwszy, całkiem przypadkowo odkryty, krok do rozwiązania problemu. lał jeden wtryskiwacz i to wystarczyło.
  11. Zdarzyło się samouszczelnienie, a jakże. Ale przyczyną nie była pompa - lecz złącze przewodu elastycznego z metalowym . Przy temperaturach znacznie poniżej zera przewód metalowy (a w zasadzie gruba rura) kurczył się, jak to metal - i płyn przez noc sobie leciał . Po zagrzaniu układu złącze było szczelne, bo metalowy przewód się rozszerzał. Przyszła wiosna - przewód się już nie miał okazji kurczyć - i wszystko było OK - do następnej zimy... A zimą wyciek płynu trudny do odnalezienia, bo pod samochodem nabita masa mokrego błota, bez mycia i suszenia - nie do odnalezienia. A suszymy po my
  12. ko-ma

    Gaśnie po odpalaniu

    Miałem podobne przygody (choć z instalacą wtrysku fazy ciekłej gazu). Faktycznie, przyczyną był minimalnie nieszczelny wtryskiwacz. Przełczenie na gaz przed zatrzymaniem silnika powoduje, że w przewodach łączących elektrozawór z resztą instalacji praktycznie nie ma gazu (zostaje wypalony w procesie przełączania paliw). W innej sytuacji gaz pozostaje w przewodach i nie tylko, pod dość dużym ciśnieniem i jest go sporo. Przez noc nieszczelny wtrysk/wtryski przepuszczają go do kolektora dolotowego, silnik przy próbie uruchomienia zostaje zalany gazem i benzyną - mieszanka bogata, powyżej z
  13. Klasyczny przypadek wody w podszybiu, zatkane kanały odpływowe. Stały punkt programu walki z Renaultami.
  14. Napisałem w sensie, że jeśli nie wie się, co się zmieniło w konfiguracji, to się nie wróci do stanu początkowego. Oczywiste jest, że wszelkie adaptacje i amiany ustawień można wykonywać większą ilość razy i nic nie stoi temu na przeszkodzie, inaczej był by to absurd. Po prostu nie istnieje pojęcie "zapisanych ustawień początkowych konfiguracji" .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!