Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ko-ma

Użytkownik
  • Zawartość

    104
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

4 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Megane III Ph I , Scenic II ph. II
  • Silnik
    1,5 dci
  • Przebieg (tys.km)
    107 , 180

Ostatnio na profilu byli

377 wyświetleń profilu
  1. Tak ma być. Lewarek w pozycji "luz" = sprzęgło jest załączone i wałki w skrzyni biegów się kręcą. Nie załczone są przesuwki od żadnego biegu - ale w skrzyni znajduje się olej, ciecz o dość dużej lepkości, która ruch obrotowy z łatwością przekaże na sąsiadujące ze sobą elementy, choć nie są one ze sobą mechanicznie zesprzęglone (no bo "luz"). Przeniesiony moment obrotowy ma jednak znikomą wartość, jego występowanie można zauważyć w zasadzie właśnie jedynie przy kołach napędowych nie stojących na podłożu, gdy znika wpływ oporów ruchu oraz oporu bezwładności masy. Przy tym jest to dobre zobrazowanie konieczności zaciągania ham.ręcznego na postoju (jak widać, auto może jednak ruszyć samo i na "luzie". Podobnego charakteru zjawisko "wleczenia" mam miejsce w klasycznej skrzyni automatycznej, gdzie stojąc z włączonym biegiem jednak trzeba wciskać pedał hamulca, bo auto ma jednak tendencję do ruszania.
  2. Niestety, ale jak dla mnie, jest gdzieś przerwa w obwodzie elektrycznym, prawdopodobnie któregoś z czujników. Może to być choćby zaśniedzialy styk. Na początek sprawdził bym obwody związane z potencjometrami i czujnikami pedału przyspieszenia.
  3. W zasadzie trzeba, bo przy diagnostyce widoczny jest błąd zarówek (ale na desce komunikatu nie ma). Problem jest inny - trzeba kupić żarówki o dość dużej jasności żeby miały jakikolwiek sens. https://allegro.pl/oferta/p21w-zarowka-144-led-smd-3014-canbus-can-bus-ba15s-7774013008 (ja mam jeszcze mocniejsze) bo te zwykłe świecą po prostu rachitycznie i giną w sylwetce samochodu. Regulamin forum się kłania - Prezes
  4. Najczęściej jest to błąd czujnika pod pedałem hamulca, albo pod pedałem sprzęgła. Zmiany ich stanów podczas pracy można podejrzec dowolnym diagnoskopem (ja używam zestawu MPM-Com+MaxiEcu). Wymiana czujników trywialna - przekręcić w lewo i pociągnąć.
  5. Z głośnikiem wysokotonowym na początek dać kondensator 2,2 mikrofarada (ale nie elektrolityczny, tylko dowolny bipolarny/bez oznaczonej polaryzacji) w charakterze filtra obcinającego niskie częstotliwości - i podłączyć całość równolegle do biegunów głośnika w drzwiach, w miarę możliwości zachowując oznaczoną na głośnikach polaryzację.
  6. W Megane II (i ScenicuII) wyłączenie TPMS na stałe jest jak najbardziej wykonalne i niezbyt skomplikowane - pod warunkiem posiadania odpowiedniej sondy diagnostycznej oraz oprogramowania. Ja robię to zestawem MPM-Com + Maxi-Ecu. Za pierwszym razem jest trochę zabawy, bo wyłączyć trzeba w dwóch miejscach i do tego w odpowiedniej kolejności (w bloku tpms oraz w zestawie wskaźników). Partyzantka z wożeniem w bagażniku kół z czujnikami to trochę niewypał. Co do zakupu czujników - owszem, tak -= ale trzeba pamiętać, że ich zakup to jedno, ich wpisane do systemu to drugie, a ich aktywowanie (specjalnym "wzbudzaczem") to osobna historia.
  7. Migotanie podświetlenia i przygasanie świateł przy włączeniu to w zasadzie pewna usterka masowania którejś z lamp kierunkowskazu - układ masuje się poprzez inną żarówkę. To może być także przyczyną spadków napięcia zasilania w innych układach i przyczyną dziwacznych komunikatów o błędach. Sprawdź, czy w odczytanych błędach nie ma sygnalizacji zaników zasilania lub zapisanego zbyt niskiego napięcia zasilania modułów. Mogą być też zapisane błędy magistrali CAN.
  8. Wyrokować dopiero po odczytaniu i przeanalizowaniu zapisanych błędów. żeby nie wyszło jak np. w moim Scenicu - że aktywowana była jakaś blokada prędkości na kraje arabskie, czy - jak w GrandScenicu - że przyczyną stałego świecenia service było przypadkowe aktywowanie tempomatu, którego po prostu w tym samochodzie nie było. Dla mnie na pierwszy rzut oka jest to jakaś usterka związana z czujnikami abs.
  9. W weekend popatrzę, czy nie jest to kwestia konfiguracji ustawień deski rozdzielczej. A jeśli tak - zmiana jedynie przez interfejs diagnostyczny. Mam ScIIPhII - i radio (UpdateList) włącza się razem z zapłonem a wyłącza razem ze światłami po wyłączeniu silnika i otwarciu drzwi kierowcy. W przedliftowym Grandzie wyłaczenie następuje wraz z wyłączeniem zapłonu. Sprawdź jeszcze jedno: czy radio pozostawione bez wyłączenia nie wyłączy się po minucie, albo po zamknięciu centralnego zamka. Tak wyłączone radio powinno włączać się automatycznie po włączeniu przycisku start.
  10. Moduł sterujący szybą - w drzwiach (+ jego wiązka). Jeśli sterowanie z miejsca kierowcy działa, a z miejsca pasażera nie - można dołożyć sprawdzenie przełączników.
  11. Nie, źle myślisz. Przykład: przejście ukladu w tryb pracy awaryjnej i wyswietlenie komunikatu o usterce - bez żadnych wcześniejszych objawów - to standart. częsta przyczyna - przybrudzony wtryskiwacz + ostrzejsze depnięcie pod górkę.
  12. Czy moja szklana kula dobrze podpowiedziała - uszkodzony akumulator + błędy połączewń masowych w komorze silnika ?
  13. Zamarza parownik. Pewne, jeśli wyłczenie i odczekanie kilkunastu minut uzdrawia na jakiś czas sytuację. najczęściej dzieje się tak przy niskim poziomie czynnika, wypadało by jednak sprawdzić szczelność układu, skoro była napełniana niedawno.
  14. Raczej łapiesz gdzieś zwarcie w obwodzie. Jeśli lampa jest zamiennikiem - obejrzał bym dokładnie oprawki właśnie pod kątem zwarć na stykach. Inna sprawa, że żarówka na oko dobra i działająca, może łapać wewnętrzne zwarcie włókna pod wpływem wstrząsów. Dlatego używane "dobre" żarówki u mnie idą do kosza. Dwójka, podobnie jak i Scenic ma specyficzną elektrykę, tu może się dziać wszystko.
  15. Mam M. coupe z 2010 i w przyszłym tygodniu biorę się za rozeznanie zakodowania karty we własnym zakresie (do M II udało mi się zrobić). jak uzyskam pozytywny efekt - dam znać. karta 4-przyciskowa bez HF
×
×
  • Utwórz nowe...