Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

gojgien

Zasłużeni dla forum
  • Zawartość

    10343
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

306 Super

1 obserwujący

Samochód

  • Auto
    Scenic II Ph II '07
  • Silnik
    1,5 dCi K9K-732 106KM + TL4
  • Przebieg (tys.km)
    136

Ostatnio na profilu byli

4178 wyświetleń profilu
  1. Uwierz na słowo że się da. Nieistotnie który dekielek zdemontujesz, sprężyna jaka jest w środku potrafi aluminiową część wysunąć z prowadnic w plastiku i masz identyczny efekt jakbyś dekiel od strony napędu blokady otworzył, bez przyblokowania zapadki.
  2. Za parę dni kolejny przegląd w SKP Podjechałem więc w poprzednim tygodniu na wstępną kontrolę zawieszenia i hamulców. Tak by w razie czego można było termin u mechaniora ustawić i by wszystko w dzień przeglądu było jak być powinno. Został zauważony luz na lewym drążku kierowniczym i prawym łączniku stabilizatora. (jeszcze fabryczne) Obecnie już te elementy zostały wymienione, ponownie ustawiona zbieżność i tylko czekać na termin właściwej kontroli. Po wszystkim jeszcze wizyta w wydziale komunikacji, by nowy DR wyrobić. już zabrakło miejsca na pieczątki. (tak sobie myślę, że to nie powinno być w DR wbijane ale dodatkowy, rok ważny blankiet, tak jak ubezpieczenie OC) .
  3. Niestety nie jest to takie proste Jest kilka schematów dla danego modelu. Producent co jakiś czas wprowadzał zmiany i najpierw tworzył schematy, a potem dopiero na ich podstawie auta były montowane. W dziale download jest ich kilka kompletów. Poszukaj i wybierz sobie wcześniejszy ale najbliższy do daty produkcji Twojego auta. Schematy oczywiście nie są na jednym arkuszu ale rozdrobnione na poszczególne układy.
  4. Przeczytałem następne po Twoim posty, zastanowiłem się i niestety nie stwierdzam w nich nic wyśmiewającego jak to stwierdziłeś: W swoim poście także wyraziłem TYLKO I WYŁĄCZNIE swoje subiektywne zdanie na ten temat, z poszerzeniem o inne bardzo wygodne układy, które w codziennym użytku sprawdzają się rewelacyjnie i nie wyobrażam sobie współczesnego auta bez nich, a komuś też mogą TEORETYCZNIE przeszkadzać. (przykładowo na ręcznym elektrycznym i z ESP nie można sobie zimą bokami polatać. Takie argumenty też już czytałem w podobnym temacie. No nie można ale to nie jest akurat moim priorytetem skoro sceniola posiadam) Niemniej nie obrażam się na resztę świata za zdanie odmienne i nie grożę zaprzestaniem pisania czegokolwiek. Uwypukliłem także nadmierną pokusę chwalenia się tym co posiadamy (sam to robię niejednokrotnie) i jak to może w prosty sposób wpływać na bezpieczeństwo naszych aut. Myślę, że to normalne i relatywnie zdrowe podejście do dyskusji i przedstawienia swojego zdania w rzeczonym temacie. Takie właśnie (także subiektywne) wnioski wyciągnąłem po zalecanym zastanowieniu. Bardziej zaczepny uważam pierwszy post. Można go odczytać w ten sposób: Popatrzcie jakie badziewie posiadacie, jeśli nie macie kluczyków. Skroili beemke, bo miała Hf, gryźcie się z tym problemem. (czyżby danie upustu frustracji?) Mnie to nie rusza. Widocznie ktoś na już, albo na wczoraj potrzebował auto z takim systemem i właśnie tej marki by poszpanować, więc poszło na nie zlecenie. Niestety (albo stety) my posiadamy :FRANCUSKIE BYLE CO" i na to popyt jest znikomy. Jeśli "kroją" to pojedyncze sztuki, te bardziej "przypudrowane" i co jakiś czas. Z tego też powodu bardzo wyraźnie i głośno popieram tych, którzy psioczą na francuskie auta, a Renówki szczególnie. Mam z tego wymierną korzyść i nie zależy mi, by te auta stały w rankingu wyżej jak ...vageny. I tak wiem co posiadam, jak jest wypasione i co to potrafi. Nikogo do marki czy też wypasu w elektronikę nie mam zamiaru przekonywać. Dorośnie do tej decyzji, sam zrozumie jak głeboko był w lesie.
  5. u mnie nie ma wentylatorka pompującego powietrze na czujnik i z zewnątrz w osłonie lusterka jest tylko dziurka z termistorem Widać to na fotkach w tym poście: http://megane.com.pl/topic/39163-czujnik-deszczu-brzeczenie/page__view__findpost__p__299527
  6. nic dodać nic ująć... No może tylko tyle, że trudno by mi było przesiąść się na stałe do auta bez tych bajerów, jak właśnie Hf, klimatronik, ASR/ESP,CZ,el. szyby, czujniki zmroku i deszczu, a przede wszystkim z ręcznym hamulcem postojowym. Czasami muszę takim autem jechać i już niejednokrotnie ruszałem z zaciągniętym hamulcem, a przy wysiadaniu zauważałem, że auto powoli się toczy, bo nie jest zaciągnięty. Co do przedstawionego w 1 poście artykułu: Moim zdaniem bardziej niebezpieczne od systemu bezkluczykowego, jest odpowiedź na pytanie w mini ankiecie pod artykułem: "Czy masz w swoim samochodzie dodatkowe zabezpieczenia antywłamaniowe?" By z ciekawości zobaczyć obecne wyniki trzeba na to pytanie odpowiedzieć. I już do bazy danych serwera leci co mamy, albo czego nie mamy w swoim aucie (nawet tym z kluczykami) i wszystko co jest potrzebne, by serwer odpowiedział na nasze żądanie "pokaż wyniki" czyli hasch, Ip i inne bajery mogące ułatwić lokalizację gdzie takie auto się znajduje. Na tej podstawie bardzo łatwo przez odpowiednie skojarzenie faktów wynikających z obserwacji dowiedzieć się które to dokładnie auto. (właśnie na takich informacjach z serwera i za pomocą odpowiednio napisanej strony internetowej, osobiście udało mi się ustalić 2 wandali, którzy uszkodzili elementy mojego kesza GC. A nie mam nic wspólnego z pionem śledczym.) Wypisywanie takich informacji otwartym tekstem na forach także nie służy podniesieniu bezpieczeństwa naszych aut. A jak się cos stanie to szukamy winy w elektronice i układach auta. Ta beemka z artykułu nie była przypadkowo skradziona. Zapewne już dłużej była w polu zainteresowania, czekali tylko na okazję kiedy to najłatwiej zrobić
  7. Moim zdaniem to także alarm nie zatrybił po rozładowaniu aku. Najlepiej by było czasowo go odseparować, by instalację przywrócić do stanu fabrycznego.
  8. Masz tam namieszane. Do brązowej wtyczki powinien właśnie być podłączony czujnik wewnętrzny od klimatyzacji, a nie lusterko elektrochromatyczne. To ma być na obustronnie szarym złączu którego nie posiadasz. W polifcie może już nie być turbinki a czujnik to płytka w obudowie podstawy tego lusterka. Tak przynajmniej jest w moim sceniolu drugim. Instalację masz dokładnie w tej wersji jak u mnie. jedna taśma do czarnej wtyczki czujnika deszczu i zmroku. Druga taśma i brązowa wtyczka do czujnika temperatury wewnętrznej. W tym układzie fabrycznie nie było takiego lusterka wiec brak instalacji. (trzeciej taśmy z dwoma pinami i szarej wtyczki)
  9. No wiadomo. Wykazałem jednak różnice w cenie. Mnie to kosztowało w ten sposób 80+ filtr. Jadąc indywidualnie do podobnego warsztatu wyceniono to na 200- 250 zł czyli 100 do 150% drożej.
  10. Przeglądnij oferty na Grouponie. W sceniolu za przegląd nabicie i ozonowanie zapłaciłem 50zł za pakiet + 30zł za dodatkowe 200g czynnika. Filtr kabinowy miałem wcześniej zakupiony.
  11. A jaka wówczas jest temperatura w aucie, a dokładniej pod dachem? W ostatnich dniach u mnie także wentylator przez jakiś czas po włączeniu silnika pracuje na podwyższonych obrotach ale nie jest to stan awaryjny, lecz wynik ustawień (19 stopni) i odczytanej przez klimatronik temperatury.
  12. Kostka R2 na dole lewego przedniego słupka. pin 14. Tamtędy biegnie cała wiązka do tyłu. U siebie w sceniolu z tego miejsca brałem zasilanie tylnych kierunkowskazów i stopu jak dorabiałem lampkę przed obiektyw rejestratora jazdy. (fotki ustrojstwa w moim temacie, datowane 2014.02.28) 0134_A4.PDF
  13. Zakupiono i wymieniono 2 nowe opony letnie na tylnej osi. Tym razem Pirelli P1 Cinturato Verde 195/65 R15 91 V Przy okazji zostały wyważone niedawno zdjęte zimówki. Już gotowe czekają na swój następny sezon.
×
×
  • Utwórz nowe...