Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ciecz_para

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Megane Grandtour 2006
  • Silnik
    1,9 dci 85kW
  • Przebieg (tys.km)
    195
  1. A jak to sprawdzić? Czy tylko zamiana czujnika tą kombinacją z oporników? Jak odpali klima na tym bajerku to znaczy, że presostat jest walnięty? Czy jest inna możliwość sprawdzenia tego? Wymiana na nowy (to tylko 50zł) ale czy na pewno czynnik nie ucieknie przy wymianie?
  2. Miałem dać znać jak nabiję klimę. Otóż dzisiaj nabite (było prawie puste po dwóch latach) i sprężarka nie załącza się. Odpiąłem akumulator na kwadrans bo zawsze to pomagało i klima wtedy ruszała. Ale nie dziś. Dziś kaplica, sprężarka nie włącza się. Mają jutro szukać czy prąd dochodzi do sprężarki, czemu impulsu nie dostaje do startu choć ma czynnik w układzie. Czy może ktoś tak miał? Cóż to może być? Czy może przyczyną jest niedawna wymiana rozrządu (uszkodzenie jakiegoś przewodu)?
  3. No u mnie 2 lata temu też z kontrastem było nabijane i nigdzie nie znaleźli wycieku. W ciągu dwóch tygodni trzy razy jeździłem na sprawdzanie w UV. Nic nie znaleźli, chociaż to już było 3-cie nabicie klimy w ciągu 4 lat. (u nich pierwsze). Raz w norauto i raz w serwisie Renault. Lato przejeździłem z chłodem. Rok później, w maju klima chłodziła jak na dworze zrobiło się gorąco i w lato było tak samo. W tym roku na razie nie czuć chłodu z klimy ale upałów jeszcze nie było. Ciekawe, czy zacznie chłodzić jak temperatura na zewnątrz podskoczy do jakiś 27-30 stopni?. Dam znać jak ta sprawa będzie wyglądać.
  4. A co jak klima działa tylko w upał? może to dziwne ale tak do 25 stopni na dworze nie chodzi
  5. To może być tzw. łożysko amortyzatora. Wygląda jak plastikowy jasny pierścień. Kupisz za 30-50zł U mnie coś takiego było i to przy skręcaniu w obydwie strony więc wymieniłem obydwa i cisza.
  6. Witam Ponieważ nowy map sensor kosztuje więcej niż OC do mojej Renatki proszę o pomoc osoby z Połcka lub okolic, które mają silnik 1.9dCi (mój 2006 rok) z map sensorem umieszczonym w metalowym dolocie do turbiny (starsze czujniki były umocowane na wężu). Podejrzewam mocno, że to ten czujnik u mnie nawalił, a za nim go kupię to chciałbym podmienić go na 5 minut i parę razy odpalić auto, żeby sprawdzić czy błąd zgaśnie (na kompie pokazało P0235 boost pressure regulation range not reached). Stawiam dobrą oranżadę ;-) Dodano: 28 lip 2014 - 08:38 Złatwione. Czujnik cisnienia doładowania wymieniony na nowy zamiennik i wszystko OK
  7. Jeszcze nie patrzyłem na ten czujnik z braku czasu tylko tak jeżdże i objaw się powtarza w następujący sposób: po dpaleniu np. rano auta zapala się kontrolka i sprawdź wtrysk, brak "ciągnięcia" od 3-go biegu powyżej 2 tys. obrotów. Po przejechaniu jakiegoś kawałka drogi gaszę auto, odpalam ponownie i ruszam dalej i jest ok domomentu jak się zatrzymam lub znacznie zwolnię do jakiś 20 km/h, wtedy znowu to samo. Jak "zrestartuję" silnik gdy pli się ten błąd i jadę przez jakieś 10 km a nie będę się zatrzymywał ani zwalniał prawie do zera to auto działa bez zarzutu. Czy może to być objaw czegoś innego co daje błąd P0235 a nie jest ani zaworem turiny ani czujnikiem ciśnienia doładowania?
  8. to znaczy, że zawór który założyłem może okazać sie zbędnym wydatkiem? Czujnik ciśnienia doładowania to jak mniemam coś innego. To gdzie on się znajduje? Macie jakieś fotki?
  9. Witam Od jakiegoś czasu zaczęła się zapalać kontrolka kluczyka serwisowego i komunikat sprawdź wtrysk, przy czym tradycyjnie następował spadek mocy, brak przyspieszenia od 50 km/h. Po zgaszeniu silnika np. gdy dojeżdżałem do skrzyżowania a paliło się czerwone światło i ponownym odpaleniu kontrolka potrafiła zgasnąć a silnik nabierał wigoru a turbo mu pomagało aż miło. Jednak coraz rzadziej błąd znikał. Najpierw wymieniłem fitr paliwa (i tak już był czas na niego), gdyż w instrukcji napisane jest, że może być już woda w filtrze o ile mam czujnik obecności wody. To jak przypuszczałem nic nie dało Po podłaczeniu pod kompa (ale OBD2 nie clip) wyskoczył błąd jak w temacie. Znajomy co sprawdzał na żywo parametry mówił coś, że z ciśnieniem na trurbo coś nie tak. W pobliżu była jednak meganka znajomego i przełożyliśmy elektrozawór serujący turbiną (taki co idą do niego dwa wężyki i jedna wtyczka). Błąd zgasł, cisnienie coś tam, coś tam 130kPa i jechał żwawo, jak kiedyś. Przełożyłem swój zawór i do domu było OK. na drugi dzień bach kluczyk i to samo. Kupiłem nowy zawór, zamontowałem ale jest jak dawniej. Komunikat sprawdź wtrysk zapala się zaraz po odpaleniu i rzadko gaśnie po ponownym uruchomieniu silnika. Moje pytanie - czy to może być coś innego? Czy może trzeba skasować tan błąd i będzie OK? Czy żeby skasować błąd wystarczy na jakąś godzinkę odpiąć akumulator czy pod kompa trzeba ( i z jakim kabelkiem)? Może ktoś podpowie sfrustrowanemu posiadaczowi francuskiej księżniczki
  10. zamieniłem czujnik opornikami i klima nie ruszyła. przestałą zresztę nawet na chwilę się włączać. Pojechałem do ASO Renault. Wykazało jkaiś błąd ciśnienia w układzie. Po skasowaniu usłyszałem magiczne klik i sprężarka ruszyła. Niestety nie chłodziło. Okazało się, że brak czynnika w układzie (było tylko 50g a powinno być 585g). Po nabiciu jest ok od 3 dni. Dowiedziałem się że jak powstanie jakiś błąd, to przy sprężarce zawór bezpieczeństwa może wywalić cały czynnik do atmosferki. Mam obserwować moją klimę. Poza tym moja sprężarka jakby siadła podlega wymianie na kampanię serwisową jak również tylny spoiler z 3-cim światłem stopu, który będzie klejony mocniej do klapy, ponieważ lubiły odpadać. Zobaczymy jak się sytuacja z klimą będzie rozwijać. W salonie usłyszałem bardzo mądre zdanie ;-) "prędzej czy później każda renówka trafia do serwisu"
  11. nabijane było rok temu w norauto i chłodziło. Nabijane z kontrastem UV i sprawdzane 2 razy po nabicu. Klima chodziła ale po wcześniejszym odpięciu akumulatora na kwadrans. Obecnie (w kwietniu 2013) nie było czuć chłodu więc pojechałem do norauto że coś nie tak z tym sprawdzeniem w świetle UV bo nie chłodzi i pewnie czynnik sobie uciekł na dworek. Sprawdził ciśnienie na przyrządzie do nabijania - około 6 barów, po włączeniu AC zero reakcji, ciśnienie nadal około 6 barów. Stwierdzili że ciśnienie w układzie jest i to jakaś inna przyczyna niewłączenia sprężarki. Na drugi dzień po tej wizycie klima pierwszy raz w tym roku załapała na minutkę może. I tak jak na początku pisałem czasem na chwilę załapie.
  12. Czy układ jest przeładowany? To raczej by odpadało, ponieważ klimę nabiłem rok temu, ale oczywiście sprężarka nie właczyła się po tej opreacji, a w Norauto gdzie było to robione stwierdzili że pod kompa trzeba podłączyć i coś tam skasować żeby ruszyła. Oczywiście nie mieli programu dla renówek, więc następnego dnia odłączyłem aku na 15 minut i potem sprężarka ruszyła. Chłodziło całe lato bez problemu, więc raczej układ przeładowany nie jest. Czy w takim razie zostaje czujnik ciśnienia?
  13. witam Klimatyzacja automatyczna, ciśnienie w układzie jest sprawdzone, a klima załącza się załóżmy raz lub dwa razy na dzień. Jeżeli auto stoi długo to po odpaleniu silnika i włączeniu AC zaczyna lecieć prawidłowo zimne powietrze (temp ustawiona na 16 stopni) ale po chwili, niecałej minucie już nie chłodzi, powietrze wlatuje takie jak z otoczenia. Po ponownym postoju auta (przynajmniej klika lub kilkanaście godzin) sytuacja się powtarza - klima się załączy i chwilę chłodzi a potem już nie. Po krótkotrwałym postoju do paru godzin, klima nie załącza się i nie chłodzi (sprawdzane w warsztacie ciśnienie w układzie nie wzrastało po włączeniu AC - oczywiście nie wiem co by pokazało w chwili gdybym trafił w moment kiedy to po długim postoju klima na chwilę się włączy) Czy to może być wina czujnika ciśnienia? Jeżeli sprężarka chwilę pracuje i nabije jakieś ciśnienie a czujnik wariuje to może ją wyłączyć?
  14. ja pikanie niezapiętych pasów wyłączyłem przy podpięciu do kompa
  15. Ja miałem sytuację w megane II kombi. że poczas opuszczania czy podnoszenia klapy, w połowie tej drogi zamek się zamykał lub otwierał. Okazało się, że wiązka kabli która idzie do klapy składa się z masy kabelków i jeden z nich był przetarty. ( u mnie taki z czarną izolacją, na farta trafiłem go jako pierwszego, dosztukowałem i jest OK)
×
×
  • Utwórz nowe...