Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

bowie

Użytkownik
  • Zawartość

    152
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

4 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Grandtour III privilege
  • Silnik
    1.4 TCe
  • Przebieg (tys.km)
    40

Ostatnio na profilu byli

315 wyświetleń profilu
  1. W ASO wymieniałeś? Mi powiedzieli 277zł za wszystko z robocizną, lub 110 tylko robocizną. W tej chwili mam 65 tys., myślimy zatem podobnie :)
  2. Hej, Wg książki serwisowej wymiana świec w 1.4 TCe jest po 120 tys. Nie chciałbym czekać tak długo i chciałbym wymienić świece wcześniej. W co konkretnie uderzyć?
  3. Hej, ile zapłaciłeś? Kabel z rejestratora wystarczył czy też dopłacałeś?
  4. Hej, Jakieś Wasze doświadczenia z przewozem rowerów w grandtourze? Na razie trzy rowery, ale jak młodsza latorośl podrośnie, to i cztery. Relingi mam, więc najbardziej oczywistym rozwiązaniem jest rzucenie ich na dach. A może jednak coś na hak? Bagażnik na klapę odpada. W jakim rozwiązaniu charakterystyka jezdna auta jest najlepsza? z góry dzięki za odzew! pozdrawiam
  5. Widać helmuty naprawdę boją się tego silnika, skoro piszą takie rzeczy :) Używane samochody wycenia rynek i akurat TCe do tanich zazwyczaj nie należą. Tym bardziej, że zwykle są to dość bogato wyposażone wersje. Ostrzeżenie, żeby nie kupować TANICH TCe jes g***o warte. Tanich, bo co? Może silnik perełka, a auto szpachlowane i dlatego tanie? Tak samo "konkretnie" można powiedzieć, aby nie kupować tanich TSI. W przypadku TCe nie słychać o żadnych akcjach serwisowych, użytkownicy nie dramatyzują, tak jak to można poczytać na forach użytkowników TSI. Wprost przeciwnie. I dlaczego TCe jest wg helutów gorsze w scenicu, niż w megane? Jedyny wytłumaczalny powód, to spalanie. Pomijając różne style jazdy kierowców, co może mieć wpływ na spalanie, to jednak scenic ma mniej aerodynamiczną bryłę. Gdyby coś się działo z TCe nie tak, to na tym forum by o tym huczało. Tymczasem cisza, bo nie ma o czym pisać... Najlepiej zapytaj wujka google wpisując: awaryjność TCe lub po ang. TCe engine failure Dla porównania wpisz sobie też: awaryjność TSI lub TSI engine failure :) Także wyluzuj i śmigaj śmiało :)
  6. Oto rzetelność dziennikarska dziennikarzy opłacanych przez Helmutów... Skoro nie polecają TCe w megance, a wręcz odradzają w scenicu, to wg mnie wyjaśnienie jest tylko jedno: SPALANIE. Scenic ma inną bryłę nadwozia, większe opory powietrza, a więc i spalanie zazwyczaj wyższe. Obiegowa opinia o TCe jest taka, że to mało ekonomiczny silnik, tymczasem są i głosy rozsądku http://www.autocentrum.pl/forum/renault/ludziom-odbilo-spalanie-1-4-tce-1999970583/ U mnie spalanie jest 8,3 litra. Jazda dynamiczna, sporo po autostradze w okolicach 150 km/h, dużo jazdy z dużym obciążeniem. Najmniejsze spalanie miałem jak docierałem auto
  7. Oczywiście, że były/są montowane wsteczne lusterka fotochromatyczne. W tych wyższych wersjach wyposażenia.
  8. Akumulator ma ponad 2,5 roku. Padł z mojej winy. Autko ma jedynie 30 tys. przebiegu, po prostu aku nie był doładowywany, bo w okresie zimowym jeżdżę głównie w weekendy na krótkich trasach. W sumie, to oryginalny akumulator jest być może jeszcze do wykorzystania, ale nie mam zaufania skoro już padł tak, że auta nie mogłem odpalić.
  9. Z tego co udało mi się wypatrzeć bez zdejmowania obejmy akumulatora, która przykrywa w części tabliczkę znamionową, to oryginalny akumulator ma parametry 600A i 60Ah. Sporo, bo sam akumulator jest mały, z moich pomiarów ma: 240/170/190 (dł/szer/wys). Niemniej jednak miejsce na akumulator jest większe: 290/185/190. BTW, wie ktoś może, jaka firma produkuje te akumulatory? Wg konfiguracji, które znalazłem w necie, do 1.4 TCe pasuje aku np. Varta Silver Dynamic 520 A, 52Ah (207/175/175). Swego czasu miałem dobre doświadczenie z akumulatorem Moll, więc i tym razem chciałbym uderzyć w tą firmę. Tyle, że konfigurator dobiera mi mały akumulatorek 420A, 46Ah, wymiary (207/175/175). Z parametrów widzę, że zmieściłby się aku 540A, 58Ah (242/175/190). Który brać?
  10. Skoro auto masz na gwarancji, to powinni Ci to zrobić bez zająknięcia. Łaski nie robią. Wygląda to mocno średnio. Zresztą, jakby mieli wąty, to im powiedz, że auto w takim stanie jest ANTYREKLAMĄ renault, którą codziennie widzi kilkadziesiąt osób
  11. Jesteśmy w dziale: Nadwozie, podwozie, wnętrze -> Megane III, Scenic III, Fluence dodając opinię o wycieraczkach wystarczy dopisać jakiego modelu dotyczy i po sprawie. Bo zakładam, że gro użytkowników ww. modeli zagląda jedynie tutaj, a nie do forum ogólnego
  12. Wydaje mi się, że temat wycieraczek nie do końca jest tematem uniwersalnym tzn. niezależnym od modelu auta. A to dlatego, że każdy model ma inną krzywiznę szyby. Może się zdarzyć, że ta sama wycieraczka będzie sprawdzać się na megane II, a już na megane III nie. Dlatego też zachęcam do dzielenia się uwagami o wycieraczkach do megane III w tym miejscu. Zbliża się wiosna, czas na wymianę wycieraczek, myślę, że wielu użytkowników będzie zainteresowanych doświadczeniami innych. Sam stoję przed tym dylematem.
  13. Owe "pyk" przy ruszaniu nie jest spowodowane zaciągnieciem hamulca ręcznego. Sprawdzałem zostawiając auto jedynie na biegu. Być może jest to korozja, ale nie związana z układem hamulcowym. W moim przypadku często sie zdarza, że auto stoi 5 dni w tygodniu w garażu. Wczoraj wróciełem z trasy, dzisiaj także jeździłem, ale nie słyszałem owego "pyk". Być może auto musi dłużej postać, by się to ujawniło, dlatego jeśli jeździcie codziennie, to tego nie da się zaobserwować. Podkreślam, że pyknięcie jest naprawdę głośne. Efektu skrzypienia tylnej belki na nierównościach nie mam, albo nie słyszę. Za to czasem jak wysiądę z auta, to słyszę delikatne, kilkakrotne pyknięcia z tylnej osi. Słychać je jedynie, gdy się wysiądzie z auta, bo są naprawdę delikatne. Garażuję więc je słyszę, jeśli ktoś trzyma po chmurką, to hałas z zewnątrz może uniemożliwiać ułyszenie tego efektu. Zgłoszę sprawę w aso przy najbliższej okazji, ale pytam się bo może ktoś miał podobne problemy
  14. Witam, Podczas ruszania po dłuższym postoju od strony tylnej belki słyszę głośny dzwięk. Takie głośne "pyk", jakby coś się odklejało. Poza tym do szewskiej pasji doprowadza mnie odgłos szorowania podczas hamowania. Tu chyba winien jest brud. Efekt szorowania pojawia się na początku jazdy, potem jest OK. Ma ktoś podobne objawy i jak się tego pozbyć?
  15. Byłem dzisiaj w ASO na Jerozolimskich przy okazji wiosennych akcji i oczywiście zgłosiłem problem skrzypiących rączek wewnętrznych po stronie kierowcy i pasażera. Wspomniałem, że jeśli problem ma być zlikwidowany poprzez przesmarowanie silikonem, to niech się nie trudzą, bo już mi to kiedyś zafundowali i skrzypienie szybko wróciło. Liczyłem na to, że może ta niedoróbka jest zlikwidowana w wersji gamma 2012 i że mi po prostu te rączki wymienią. Odpowiedź człowieka z ASO mnie zabiła" "Nasz rzeczoznawca stwierdził, że rączki spełniają swoje zadanie i że trzeszczą rączki wszystkich aut, które sprawdzał, a zatem jest to cecha charakterystyczna produktu" No to mu powiedziałem, że rączka auta na wystawie przygotowanego do sprzedaży nie trzeszczy. Koleś mi odpowiedział, że "auto kosztowało tyle, ile kosztowało" w domyśle, że za takie pieniądze nie ma się czego spodziewać. Usłyszał ode mnie, że to wstyd by renault nie potrafiło zrobić porządnie kawałka plastiku, którego koszt stanowi promil promila ceny samochodu tym bardziej, że to auto w najbogatszej wersji. Dzisiaj odpuściłem, ale na przeglądzie nie odpuszczę. Natomiast DEFINITYWNIE POŻEGNAŁEM SIĘ Z ASO NA JEROZOLIMSKICH
×
×
  • Utwórz nowe...