Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

vorleserin

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II phI
  • Silnik
    1,6
  • Przebieg (tys.km)
    145
  1. Poprawiłam klemy, przetarłam je papierem ściernym, mocno skręciłam i na razie (odpukać) wszystko wygląda na to, że jest ok. Dzięki ;)
  2. Trzeba będzie je wyjąć i sprawdzić pod kątem wilgoci? Widziałam ostatnio pod maską, że po ostatniej wizycie u mechanika klapka od bezpieczników pod maską jest pęknięta. Czy to możliwe, że dostała się tam woda i dlatego przerywa zasilanie? W takiej sytuacji wystarczyłoby wymienić bezpiecznik i zabezpieczyć jakoś klapkę, tak?
  3. Spróbuję to dzisiaj poczyścić w takim razie i pojeżdżę trochę, może uda się pozbyć problemu. Dzięki!
  4. Cześć, problem z samochodem przerodził się w cos innego. Tym razem od jakichś dwóch tygodni zdarza się, ze auta w ogóle nie moge odpalić. Auto otwieram z karty, wkładam karte do czytnika i w tym momencie zaczyna migać dioda od immobilizera, a cala reszta gaśnie (ekran komunikatów, kontrolki, ekran radia). Karta przestaje działać. Jedyne co pomaga to wyjście z auta, przekręcenie kluczyka z karty. Wtedy ekran załacza, mogę włożyć karte do czytnika i auto odpala. Licznik kilometrów przy tym sie zeruje, auto prosi o kod, a szyby trzeba przyuczyć. Myślałam, ze chodzi o cewke immobilizera w karcie i juz miałam oddać ja do naprawy, ale postanowiłam sprawdzić jak auto bedzie zachowywać się przy drugiej karcie. W tym przypadku auto najpierw nie chciało odpalić, ale kontrolki i ekrany nie zgasły. Po wyjęciu i karty i ponownym włożeniu wszystko było w porządku. Dzisiaj po raz kolejny pojawił się ten problem, tym razem podobnie jak z drugą kartą - wszystko zgasło i pomogło tylko przekręcenie kluczyka w drzwiach. Nagrałam filmik, który załączam niżej: Czy może to być problem z cewkami w obu kartach? Czemu liczniki wtedy sie zerują? Co jeszcze mogłabym sprawdzić? Proszę o sugestie.
  5. Wydaje mi się, że podłączenie jest ok, niedawno sprawdzałam, ale wieczorem zajrzę jeszcze.
  6. Cześć, x mam ostatnio pewien problem z samochodem i nie mam nawet pojęcia jak się za to zabrać. x Ostatnio czasem się zdarza, że po naciśnięciu przycisku start samochód odpala, po czym na kilka sekund wszystko gaśnie, licznik kilometrów się zeruje, radio prosi o kod. Podczas jazdy jest ok, chociaż dzisiaj zaraz po odpaleniu i szybkim ruszeniu na chwilę wyłączyło wspomaganie kierownicy (chyba ze wszystkim, czyli kontrolki zgasły, licznik się wyzerował i radio). Nie wiem czego to może być przyczyną. x Dodam, że zimą wymieniałam akumulator w aucie (problem zaczął się odpiero około 2 tygodni temu). Niedawno, jakiś miesiąc temu też założyłam dodatkowe oświetlenie bagażnika (listwa led podpinana pod żarówkę od oświetlenia bagażnika). x Nie wiem też czy ma to jakiś związek, ale raz na jakiś czas, podczas jazdy (raczej po godzinie, dwóch od odpalenia silnika) czasem świeci się kontrolka niezapiętych pasów na kilkanaście sekund, potem przestaje. x Ogólnie mam wrażenie, że trochę elektronika zaczyna świrować w aucie i chętnie bym coś z tym zrobiła, ale nie wiem nawet od czego zacząć sprawdzanie. Może ktoś tak już miał? x REGULAMIN: 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER... - mireczek01
  7. Udało mi się umówić w warsztacie na dzisiaj, ale tego warsztatu nie znam, więc nie wiem co wymyślą na to. Zobaczymy. Klocki faktycznie mocno pylą, koło mam już całe czarne po nich. Skoro tak, to czy regularnie może się coś dziać z zaciskami, jeżeli teraz mogły się zapchać?
  8. Cześć, przed świętami wymieniałam tarcze i klocki przednie (tarcze SKF, klocki ABS). Wymiana odbyła się w garażu, tata to robił i pewnie nie wszystko było zgodnie ze sztuką, ale nigdzie u mechanika nie było miejsca. Tłoczki trzeba było odsunąć, bo poprzednie klocki były mocno zjechane, tata zapierał się o tarcze i odsunął tłoczek. Nie czyściliśmy też szczególnie zacisku, po prostu założyliśmy nowe klocki. Wszystko działało dobrze, do dzisiaj przejechałam jakieś 600 km, wsiadłam do samochodu dzisiaj i zaczął się dziwny pisk. Nie od razu, ale tak po kilku kilometrach (zauważyłam, że po dłuższym postoju jest ok, ale po chwili pisk zaczyna się nasilać), z przedniego lewego (chyba) koła zaczął wydobywać się pisk, coś w rodzaju tarcia metalu o metal, czy piszczenia zużytych klocków hamulcowych. Pisk nasila się przy skręcie w prawo, przy skręcie w lewo trochę niknie, ale wraz z przejechanymi kilometrami piszczy nawet przy skręcie w lewo. Taty nie mam już pod ręką, w warsztacie nie wiem kiedy znajdę miejsce. Zdejmowałam dzisiaj koło, klocki wyglądają jakby przylegały cały czas do tarczy, chociaż nie wiem jak to powinno prawidłowo wyglądać. Postukałam trochę w zacisk, poleciało trochę rdzy, ale dalej ten sam problem. Odcisku nie mogę odkręcić, bo nie mam tyle siły:/ Zastanawiam się czy ma to związek z wymianą klocków i tarcz, czy może to łożysko... Wstawiam nagranie tego pisku. Samochód już był mocno rozgrzany, więc pisk też dosyć głośny. Gwoli ścisłości - nie naciskałam wtedy pedału hamulca. pisk.m4a
  9. Ja się nie znam na tym, więc opieram się na tym, co mi powiedzą inni ;) /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Samochód będę pewnie za dwa lata zmieniać, jeżdżę nim już 7 lat. Ale jak miałabym w przyszłym roku wymieniać te amortyzatory to chyba i tak lepiej teraz w takiej sytuacji. /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Bo dwa lata to już chyba te amortyzatory mogą nie wytrzymać? /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Dzięki za odpowiedzi. Regulamin pkt. 5.9 -Prezes
  10. Amortyzatory tylne, nie przednie podobno były do wymiany ;) Kupiłam firmy KYB, polecał mechanik, u którego mam być za miesiąc. Mechanik w SKP mówił, że do wymiany by były jakby wynik był rzędu 30%, ale jeżeli chce to mogę już teraz wymienić, przy okazji wymiany sprężyn. W SKP sprawdzali i przednie i tylne amortyzatory, przednie miały po 70%. Regulamin pkt. 5.13 -Prezes
  11. Cześć, miałam ostatnio serwis klimatyzacji i w warsztacie zaoferowali mi darmowe sprawdzenie zawieszenia - powiedziano mi, że do wymiany są sprężyny (pęknięty ostatni zwój, ze starości), amortyzatory i sworznie zawieszenia. Całość wyceniono na jakieś 2300 na tańszych częściach. Zadzwoniłam do warsztatu z mniejszego miasta, w którym już kiedyś byłam i za to samo miałam zapłacić... 680 zł na lepszych częściach. Sprężyny są do wymiany, bo widziałam, że mają jeden zwój ułamany. Amortyzatory i sprężyny kupiłam już przez internet i umówiłam się z mechanikiem na wymianę za miesiąc, bo wcześniej czeka mnie podróż i po prostu nie mam za dużo czasu. Trochę się zmartwiłam tymi sworzniami, bo miałam wrażenie, że coś stuka w przednim zawieszeniu i bałam się jechać w podróż. Byłam więc dzisiaj na zaprzyjaźnionej SKP i poprosiłam o sprawdzenie sworzni. Ostatecznie mechanik sprawdził wszystko, amortyzatory na szarpakach najpierw wykazały 60% i 56%, potem mechanik wszedł pod samochód i też mówi, że amortyzatory są sprawne, nic się z nich nie wylewa. Zawołał kolegę i ten też mówi, że chyba mnie wrobili w wymianę amortyzatorów. Jeżeli chodzi o sworznie to też są sprawne i cały przód tak samo... Teraz pytanie - czy mam odsyłać amortyzatory czy jednak istnieje szansa, że one są uszkodzone, ale nic się z nich nie wylewa i mają po 60% i 56%? Mechanik na SKP sprawdzał je dość długo i na różne sposoby, ale nie chciałabym odsyłać ich, żeby później przy wymianie sprężyn okazało się, że jednak trzeba je wymienić. No i druga sprawa - mam wrażenie, że przy większych prędkościach (tak 140 km/h i więcej) tył samochodu trochę mi znosi na zakrętach. Możliwe, że tak jest od zawsze, a ja tego nie zauważyłam, albo że to po prostu opory powietrza albo wiatr na autostradzie. Czy to może być wina sprężyn/amortyzatorów? Co byście zrobili? Odsyłać amortyzatory czy zostawić i wymienić? Dzięki za pomoc!
  12. Dzięki, mam tą instrukcję serwisową, ale nie rozumiem mimo to jak wyciągnąć przepustnicę. Jakoś nie potrafie zrozumieć tego schematu, śrubki na schematowej przepustnicy są gdzie indziej niż na mojej:/
  13. Czy to możliwe, że przez zabrudzoną przepustnicę silnik odpala i po chwili gaśnie, a jak już zapali (trzeba dodać gazu) to ma niskie obroty - okolo 500 i drży przez jakiś (krótki) czas? Komputer nic nie pokazuje. Czy to możliwe? Jeśli chodzi o manual to chętnie się nim wspomogę, jednak nie mogę go znaleźć. Mogę prosić o linka? Anna
  14. Hmm a jak odkrecic przepustnice? Znalazlam dwie drubki na gorze, odkrecilam je, ale przepustnica nie chce wyjsc. Potem zauwazylam pod spodem jeszcze jedna srubke, ale nie ma jej jak odkrecic, zaden klucz sie nie miesci... Moze jakos inaczej trzeba, tylko jak? Regulamin pkt. 5.6, pkt. 5.7 0cool
  15. Czy mógłby ktoś dokładnie opisać krok po kroku jak dobrać się do czujnika wału korbowego? Chciałabym go wyczyścić, gdyż mam pewne podejrzenia co do niego, a w serwisie powiedzieli mi, że ich się nie czyści tylko wymienia na nowe. Nie jestem pewna, czy to on jest winowajcą, dlatego chciałabym spróbować go przeczyścić, ale po zajrzeniu pod maskę nie za bardzo wiem gdzie go szukać. Wszelkie zdjęcia mile widziane, ulatwilyby mi zorientowanie sie. Megane II ph I, 1.6 16V Pozdrawiam, Anna
×