Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

gwro

Użytkownik
  • Zawartość

    89
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

3 Neutralny

1 obserwujący

Samochód

  • Auto
    Renault Megane IV Grandtour
  • Silnik
    1.6 SCe
  • Przebieg (tys.km)
    5

Ostatnio na profilu byli

435 wyświetleń profilu
  1. Wcześniej też były radia z DAB+, np. we Francji większość MIV miała DAB od samego początku produkcji. To czy radio posiada czy też nie, zależy od hardwaru - co można rozpoznać po dodatkowym gnieździe antenowym (zaznaczonym na zdjęciu). Wersja softu jest nieistotna, DR było od wersji 2.x.x. Są przypadki, że radia miały blokowane programowo obsługę DAB i wtedy można odblokować, jednak w większości przypadków kończy się to niepowodzeniem. W Polsce była dziwna sytuacja, bo wcześniej np. w wersji Intens nie było radia cyfrowego, natomiast do niższych wersji można było dokupić radio 7" z DAB.
  2. Masz rację, źle napisałem, że "najczęściej", aczkolwiek ja zawsze miałem tylko integralną (której nie da się znieść).
  3. W PZU najczęściej jest integralna w wysokości 300zł (u innych 500zł) czyli ubezpieczyciel do tej kwoty nie wypłaca odszkodowania, a po przekroczeniu wartości szkody powyżej ustalonego progu odszkodowanie wypłacane jest w pełnej wartości. Franszyza integralna - przykład: Franszyza integralna wynosi 100 zł, a wysokość szkody 80 zł. W takim przypadku ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania. Franszyza integralna wynosi 100 zł, a wysokość szkody 150 zł. W takim przypadku ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie w pełnej wysokości. Franszyza integralna wynosi 1% sumy ubezpieczenia, suma ubezpieczenia wynosi 30.000 zł, a wartość szkody 200 zł. W takim przypadku ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania. Franszyza redukcyjna - przykład: Franszyza redukcyjna wynosi 200 zł, a wysokość szkody 1.000 zł. W takim przypadku ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie w wysokości 800 zł. Franszyza redukcyjna wynosi 200 zł, a wysokość szkody 150 zł. W takim przypadku ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania. Link
  4. Czy ktoś posiada bardziej rozbudowaną rozpiskę bezpieczników? Te które są w instrukcji nie rozwiązują mojego problemu. Podczas wymiany żarówki (oświetlenie schowka) zrobiłem prawdopodobnie zwarcie i w tym momencie nie mam oświetlenia schowka, oświetlenia bagażnika, pasków LED z tyłu oraz na konsoli centralnej. Reszta działa prawidłowo. Ktoś wie, który bezpiecznik jest od tego? Temat rozwiązany, łatwo nie było ale na hiszpańskim forum znalazłem odpowiedź. Za oświetlenie odpowiedzialny jest bezpiecznik zaznaczony na zdjęciu - 7.5A
  5. Poniżej dokumentacja RLinka, w dwóch wariantach LANR14 oraz LANR16. Dokumentacja LANR16 Authorization-Letter-3015847.pdf Confidentiality-Request-3015848.pdf External-Photos-3015836.pdf ID-Label-3015849.pdf Internal-Photos-3015837.pdf MPE-3015854.pdf Test-Report-3015843.pdf Test-Setup-Photos-3015838.pdf User-Manual-3015835.pdf Dokumentacja LANR14 Confidential-Request-Letter-2759160.pdf External-Photos-2759162.pdf ID-Label-and-Location-Info-2759163.pdf Internal-Photos-2759164.pdf RF-Exposure-Info-2759166.pdf Test-Report-2760919.pdf Test-Setup-Photos-2759169.pdf Users-Manual-2759170.pdf Ogólnie RLink daje duże możliwości zmian, zarówno przez DV jak i przy pomocy ddt4all. Z ciekawych rzeczy, poza AA da się aktywować np.: - R-SOUND - sportowe dźwięki z głośników (niestety dostępny jest tylko jeden samochód do wyboru - Alpine A110) - odtwarzanie filmów oraz przeglądanie zdjęć podczas jazdy, domyślnie jest to blokowane po ruszeniu - doświetlanie zakrętów przy pomocy świateł przeciwmgłowych (część osób przy okazji zmieniało zwykłe żarówki na LEDy - oczywiście bez homologacji) - możliwość włączenia wyświetlania informacji z czujników parkowania na ekranie prędkościomierza - deaktywacja ESP, pojawia się menu wyboru pracy (auto lub ekspert). Po przekroczeniu 40km/h, ESP i tak aktywuje się automatycznie - wyświetlanie temperatury zewnętrznej na prędkościomierzu - można zmienić typ źródła światła np. w kierunkowskazach. Po wymianie żarówek na LED i nie potrzebujemy wtedy ledów z CANBUS (błąd przepalonej żarówki się nie pojawia) - aktywacja różnych elementów wyposażenia, oczywiście trzeba je dołożyć, np. kamery parkowania oraz wiele innych (niektórym udało się aktywować radio DAB - zależy od fizycznej możliwości radia, była partia z fabryczną blokadą programową lecz fizycznie obsługujących DAB)
  6. Witaj gwro, mamy takie same silniki i przyznam się ze trochę niepokoi mnie sprawa regulowania zaworów. Ja ka jest Twoja opinia na ten temat. Pozdrawiam.       

    1. gwro

      gwro

      Witam, bez gazu te silniki robią powyżej 200 tysięcy kilometrów bez jakiejkolwiek regulacji. Silnik jest już kupę czasu w Nissanach (Juke i QQ), część osób zrobiło trochę kilometrów na gazie i nigdzie nie czytałem o problemach tego silnika. 

    2. Krz2018

      Krz2018

      Dziękuję za oodpowiedź. Ja znalazłem taką informację o silniku "silnik HR16DE-H4M ma łańcuch rozrządu, ich żywotność wynosi około 150 000 mil przebiegu (200 000-250 000 km). Luz zaworowy należy regulować co 60 000 mil przebiegu (90 000 km). Żywotność silnika HR16DE to 200 000 mil przebiegu (300 000 km) lub więcej"

  7. gwro

    Kamera cofania

    Jeżeli kamera oryginalna to wystarczy ddt4all i kabelek do złącza Obd. Największy problem jest z montażem kamery, trzeba poprowadzić przewód do RLinka i rozebrać pół samochodu (dlatego serwisy chcą po 1500zł za kamerę z montażem)
  8. Możesz napisać coś więcej jak wygląda sama wymiana, trzeba kupić też osłony czy pasują te od zwykłego lusterka? Jak z zasilaniem, jest kostka czy trzeba wyciągać?
  9. Megane III hb z silnikiem 1.6 110, przyśpiesza od 80-120 w 14,6s na 5 biegu oraz w 20,0s na 6 biegu, który odpowiada 5 w MIV.
  10. TCe 100 został wycofany ale tylko w Polsce (pewnie słabo się sprzedawał), w pozostałych krajach nadal jest dostępny. TCe 100 był droższy w poprzednim cenniku od SCe 115 o 3000zł. Uzupełniając poprzedni wpis, jeżeli chodzi o dynamikę jazdy z większymi prędkościami, częściowo obrazują to przyśpieszenia od "80-120" Dane dla hatchback 4/5 bieg (w nawiasie przyspieszenie od 0-100) SCe 115 - 10,8/17,9 (11,5) TCe 100 - 11,1/15,4 (12,3) TCe 130 - 9,4/12 (10,6) Dane dla kombi 4/5 bieg SCe 115 - 12/20,29 (11,9) TCe 100 - 12,6/17,6 (12,6) TCe 130 - 10,4/13,5 (11) To pokazuje, że dopiero w TCe 130 możemy wyprzedać bez redukcji, nie tracąc zbytnio na dynamice. Niestety, ale wszystkie te silniki benzynowe oraz diesla 90KM i 110KM służą głównie do przemieszczania z punktu A do B w miarę przyzwoitych warunkach. Nie ma co oczekiwać jakiś szczególnych wrażeń z jazdy, bo te moga zapewnić w MIV dopiero silniki benzynowe TCe 165, TCe 205, dCi 130 (ze względu na duży moment) oraz dCi 165.
  11. Opisałem w tym temacie, jak wyłączyć Android Auto
  12. Tak reset jest wymagany, przynajmniej u mnie nie wskoczyły same (mam dwa komplety felga+opona i oryginalne czujniki). Sam reset nie jest skomplikowany więc problemu nie ma. Sprawdzę jeszcze w sobotę bo wtedy mam umówioną wymianę.
  13. gwro

    Megane IV phI Płetwa rekina

    Można zlecić malowanie płetwy w kolorze nadwozia, ale to będzie dodatkowy koszt - nie dowiadywałem się jaki.
  14. gwro

    Megane IV phI Płetwa rekina

    W nowym cenniku ASO jest już nowa cena za antenę rekina - 199zł czyli dość rozsądnie.
×