Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

gwro

Użytkownik
  • Zawartość

    114
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

4 Neutralny

1 obserwujący

Samochód

  • Auto
    Renault Megane IV Grandtour Intens
  • Silnik
    1.6 SCe
  • Przebieg (tys.km)
    12

Ostatnio na profilu byli

609 wyświetleń profilu
  1. Ja tam nie mam uwag do ASO Renault. Może to zależy od miasta, albo ja mam szczęście. Do tej pory wszystko co zgłosiłem usunęli, przy naprawach powyżej 2h proponowali auto zastępcze. Po wizycie zawsze miałem telefon z pytaniem czy mam jakieś uwagi do przeprowadzonych prac.
  2. Umnie po przejechaniu 15 tyś. nic nie piszczy, ale za to moje klocki hamulcowe maja znowu tendencję do dość mocnego pylenia (co jest widoczne na felgach). Niestety z tego co miałem we wcześniejszych autach to albo były twardsze i piszczały, albo pyliły. Najlepszy jaki do tej pory miałem komplet był z ATE (zarówno tarcze jak i klocki). Nie pyliły za bardzo, ciche, dobre hamowanie, tarcze nie rdzewiały tak bardzo. W MIV po jednym dniu parkowania na trawie, ruda tak złapała, że po przejechaniu 400km jeszcze było widać rdzę.
  3. Ja pobieram zawsze z www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/
  4. Tutaj jest to dobrze opisane (oczywiście Google translator daje radę) https://www.foroclub.es/megane4/viewtopic.php?f=446&t=20891
  5. Już o tym pisałem, wsadzasz nowy czujnik "z pudełka" i sam się zaprogramuje.
  6. Jeżeli bon -300 działa z tą promocją to za Nokiany 16 na alusach to dobra cena. Podobnie płaciłem za alusy z Nokianami w zeszłym roku tylko ja kupiłem poza ASO. Oczywiście mam nadzieję, że dają czujniki ciśnienia w tej cenie. Co do samych opon, to ja zima jeżdżę na Nokianach od 10 lat i są ok (mam już w 3 aucie) - oczywiście jak z olejem silnikowym, czy innymi rzeczami do auta to co osoba będzie inne zdanie.
  7. Teraz już nie będzie 1.6Sce, więc jak się wyprzeda to co u dilerów jest, to wszyscy będą wybierać "jedyny słuszny" silnik. Dodatkowo nikt normalny nie wyprzedza na 5 biegu mając silnik wolnossący. Na 5 wyprzedzam jedynie przy prędkości autostradowej. A porównując elastyczność na 4 biegu, do nowego TCe 100 to różnice są niewielkie. Ja nie mam problemu z wyprzedzaniem w każdym aucie jakie miałem (prywatnie czy służbowo), kwestia przyzwyczajenia i wyczucia możliwości samochodu.
  8. 1.3 zapowiada się całkiem ciekawie, zwłaszcza w wersji minimum TCe 140. Ciekawe czy turbina będzie taka sama we wszystkich wersjach. Podejrzewam jednak, że najmocniejsza wersja 160 będzie miała inną turbinę (w prospektach najmocniejsza wersja różni się masą od pozostałych wersji). Wracając trochę do tego, co było tu wcześniej napisane (oczywiście nie chcę rozpoczynać nowej walki :)), to jednak patrząc na to jakie samochody sprzedaje się najczęściej, to MIV z silnikiem 1.6 SCe nie jest jakimś dramatycznym wariantem. Chodzi mi oczywiście o klientów prywatnych. W grupie Renault dużo więcej od MIV sprzedaje się np. Dacii Sandero, Clio IV i to najczęściej z silnikami wolnossącymi 1,2 oraz 1.0 Sce oraz doładowaną jednostką 0.9 TCe. Wersja 1.2TCe w Clio to margines w ilości sprzedanych samochodów. Ludzie tymi samochodami nie jeżdżą tylko po mieście, a wybierają się w różne zakątki Europy. Nie twierdzę, że stare wolnossące 1.6 SCe jest lepsze od 1.2TCe (zwłaszcza w wersji 130), a wady i zalety każdego z tych silników były już na tym forum wymienione tysiące razy. Nie zgodzę się jednak, że jest to totalna porażka w wyborze auta i nadaje się tylko do miasta na krótkie odcinki. A jako, że lubię tabelki, to na koniec porównanie "tragicznego" 1.6SCe w MIV do "super silników" w Clio IV. Wszystkie silniki benzynowe w Clio, poza 1.2Tce mają 5 biegową skrzynię - czyli silnik na autostradzie przy 140 jest słyszalny, zwłaszcza, że Clio czy Dacia mają gorzej wygłuszone wnętrze niż MIV.
  9. jak zwykle ciekawa walka miłośników rozwiązania A z tymi co wolą B. Podsumowując już niedługo nie będzie tego typu problemów, w nowym cenniku (dostępnym np. na stronie Renault Czechy) są tylko dwa silniki: benzyna o pojemności 1.3 oraz diesel o pojemności 1.5 w nowym wydaniu (pomijam wersję RS). Oczywiście w wielu wariantach mocy, w przypadku benzyny mamy TCe 100, 115, 140 oraz 160, natomiast dCi występuje w dwóch wariantach 95 oraz 115 (u Czechów jest narazie tylko 115). Patrząc po cennikach w innych krajach, TCe 160 dostępne jest tylko w wersji Bose lub GT. Nie ma już wolnossącego SCe 1.6, a także doładowanej benzyny TCe 1.6 oraz diesla dCi 1.6. A na koniec małe zestawienie z tym co było (benzyna):
  10. Różniły się tarczami z przodu w 130 są większe.
  11. A nie łatwiej zrobić to zgodnie z instrukcją? Trzymamy otwarte drzwi kierowcy, blokujemy wszystko przyciskiem i wychodzimy jak człowiek Jeżeli otworzyliśmy tylko drzwi kierowcy kluczem, możemy je zamknąć przekręcając śrubę. W Megane III jest tak samo.
  12. To wszystko zależy czy auto zamawiałeś, czy brałeś z placu. Jak z placu to może mieć starszego RLinka. Od stycznia 2017 zaczęli montować nowszą wersję (z zablokowanym AA) ale pozbywali się też starszych - więc jest to loteria. Od kwietnia 2017 montowali już nowszą wersję z odblokowanym oficjalnie Android Auto. Datę produkcji można sprawdzić np. tu po VIN http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/renault (czasami zdarzają się delikatne przekłamania +-1 miesiąc) lub w salonie powinni podać (mogą sprawdzić u siebie w systemie).
  13. Obok "wajchy" od otwierania maski
  14. Silnik nie ma znaczenia, a jedynie rodzaj hamulca. Ja mam 1.6Sce, hamulec elektryczny i podświetlenie w tunelu.
  15. gwro

    Megane IV phI ET 47

    Ja mam zimowe 16 co prawda w drugą stronę - ET38, co daje sumarycznie zmianę rozstawu kół o 6mm (szerszy niż standardowe) i jest to nieodczuwalne.
×