Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


lucas71

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    33
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Espace 3 INITIALE PARIS
  • Silnik
    2.0 16V
  • Przebieg (tys.km)
    XXX
  1. Na 4 zdjęciu masz układ, o którym pisałem. Z drugiej strony musisz się dostać do nóżek nr 15 i 18 i do nich przylutować przewody od mp3 no i oczywiście dodatkowo przewód masowy... Na razie zworką się nie zajmuj, jak podlutujesz kable, ustaw ręcznie mechanizm magnetofonu w pozycji odtwarzanie i sprawdź czy w ogóle sygnał dochodzi. Ze zworką bedzie mi ciężko pomóc, bo to inny model jak mój, a ja przyznam dopiero "naocznie" jak sprawdzam, to mi przychodzą pomysły do głowy...
  2. Ten gwint służy do montażu odtwarzacza do kokpitu. Jeśli w aucie jest miejsce, to czasem potrzeny jest ten czarny plastik (czasem nakładka jest gumowa) i wtedy można odtwarzacz wsunąć w przygotowany do tego otwór montażowy. Nie przejmuj sie tym... Niestety nie mogę znaleźć żadnego schematu Twojego modelu radia, więc ciężko mi sie wypowiedzieć co do porawności wykoanania przez Ciebie wspomnianej przeróbki... Rozbierz radio i spisz symbole wszystkich układów scalonych, które znajdziesz. Podaj te nazwy tutaj, a ja postaram się w katalogach odszukać który z nich jest przedwzmacniaczem i wtedy może uda się prawidłowo podłączyć całość. Jak już umieścisz swój post, to daj znać na PW, bo nie przychodzi mi powiadomienie o odpowiedzi w wątku - nie wiem dlaczego... Ostatnio przyszło, a teraz, jak wpisałeś swój ostatni post nie otrzymałem powiadomienia. Dzięki temu zaoszczędzimy troche czasu ;) Udało mi sie w koncu coś namierzyć, mam nadzieję, że będzie pomocne. Według moich obserwacji, Twój radioodtwarzacz to nieco inna aplikacja, więc ciężko mi się będzie wypowiedzieć na temat zworki na układzie silnika i innych rzeczy bezpośrednio niedotyczących elektroniki. Co do tej ostatniej, wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem w tym układzie, będzie podłączenie wyjścia mp3-ki pod nóżki nr 15 i 18 układu TEA6320 (dość duży, 32 nóżkowy, łatwo będzie znaleźć). Według tego, co wyszukałem, właśnie na tym układzie jest oparty przedwzmacniacz w Twoim sprzęcie. Nominalnie na te nóżki przychodzi sygnał z magnetofonu, który w naszym układzie zastąpimy sygnałem z odtwarzacza mp3. Jeśli podłączysz pod te nóżki (bądź miejsca z nimi połączone), dźwięk z odtwarzacza kaset zmiesza się z dżwiękiem pochodzącym z zewnętrznego źródła (oczywiście jeżeli jednocześnie włączysz oba te źródła). Aby tego uniknąć można by było przecinać ścieżki, ale myślę, że skoro decydujesz się na mp3, to z magnetofonu w przyszłości korzystał i tak nie będziesz... ;) P.S. Oczywiście zakładam, że dokumentacja, którą znalazłem odpowiada stanowi faktycznemu u Ciebie w samochodzie. W razie czego pisz - o ile będę potrafił, chętnie pomogę...
  3. Witam Szanownych Kolegów. Ujawniam się na prośbę jednego z Forumowiczów :) Sprawa wygląda tak, że zdjęcia, które zamieszczałem w pierwszym poście, znalazłem w sieci i faktycznie nie pamiętam gdzie (chyba jakieś rosyjskie forum)... Faktem jest, że od ponad 2 lat nie mam już tego auta (pozostałem w stajni Renault i jeżdżę espace'm - polecam) i nie mam możliwości, żeby wyciągnąć radio i zrobić zdjęcia, a na dysku fotografii już nie mam. Niemniej postaram się jutro zasiąść do komputera na dłużej i poszukać czegoś podobnego, co pozwoliło by Wam - potrzebującym AUX - ułatwić prace związane z przeróbką... Dodano: 06 mar 2015 - 20:21 To by wskazywało na to, że podłaczyłeś się z kabelkiem nie w to miejsce, w które powinieneś. Według specyfikacji, układ scalony TEA0675T, to układ redukcji szumów. Nie mam przed soba schematu całości odtwarzcza, bo być może miejsca, o których wspominałes (piny 1 i 24 układu) wchodzą we właściwe miejsca, ale pamietaj, że sygnał z odtwarzacza mp3 ma dość wysoki poziom i nie powinieneś go podłączać np w miejsce, gdzie wchodzi sygnał z głowicy magnetofonu. Podaj dokładny model radioodtwarzacza, spróbuję znaleźć schemat tego sprzetu i może razem coś wskóramy... Jeśli masz dokładne ten model, który ja opisywałem, powinieneś szukać układu TEA0676 i do jego wyjścia podłączać się z empetrójką. Tak "na odległość" stawiam na to, że podłączyłeś się pod wyjście układu odszumiania, które prowadzi do wejścia układu przedwzmacniacza. Przedwzmacniacz dodatkowo wzmacnia dostarczony z mp3 sygnał i dlatego masz przesterowanie - opisane przez Ciebie "pierdzenie" ;) Jeśłi chodzi o zdjęcia, to szukałem trochę i niestety wiem co zrobiłem. Ostatnio robiłem porządki na swoim serwerze, na którym jak się okazuje umieściłem wspomniane zdjęcia :( Uznając, że katalog "megane" nie jest mi już potrzebny, bo przecież meganki nie mam już tyle czasu, usunąłem ten katalog nie myśląc o tym, że leżą tam zdjęcia do niniejszego tematu forum. Przykro mi - nie będę mógł ich odzyskać... :(
  4. Bardzo dziękuję za chęci, ale jednak nie do końca chodziło mi o to, o czym piszesz... Taki stan rzeczy jak na obrazku jest mi znany (pomijam to, że z ECM nie było problemu żeby się połączyć/rozpoznać, tylko z modułami poduszek i ABS'u). Bardziej chodziło mi o dalszą część, czyli jak już mam rozwiniętą listę sterowników (ABS i poduszki), to czy muszę kolejno przenieść każdy z wymienionych na liście po lewej do listy po prawej, po czym próbować się łączyć, czy jeszcze jakoś inaczej... W taki sposób jak piszę już próbowałem i nie udało mi się połączyć z niczym innym, jak tylko z modułem silnika... Prawdopodobnie tak już pozostanie, no bo czego można się spodziewać - przecież kablem za 50zł nie zrobi się tyle, co oryginalnym softem dedykowanym dla Renault... :) I tak nie jest źle, bo można sobie w domowych warunkach wykasować ewentualne błędy, więc nie ma co narzekać
  5. Dzięki za wskazówki. Wiem, dzięki, właśnie dlatego napisałem, że chcę DOKŁADNIE zabezpieczyć te miejsca pod nakładkami, żeby nie skorodowało jeszcze bardziej. Teraz są widoczne jakieś małe burchelki rdzy, więc chcę to usunąć, pomalować i zaimpregnować, później nałożyć jakiś smar i dopiero założyć nakładki. Dodano: 10 kwi 2012 - 12:06 Dzięki Twoim wskazówkom zamówiłem komplet takich nakładek w cenie 60zł + przesyłka. Wystarczyło wysłać sms do sprzedawcy, który na jednym z portali nazywa się milosz_om (mam nadzieję, że mogłem podać tę nazwę). Jeszcze raz dziękuję za pomoc. Jeśli o mnie chodzi to temat nadaje się do zamknięcia.
  6. Ja mam phII, ale scenic w wersji I więc prawdopodobnie nic z tych rzeczy, bo link, który podał Kolega gojgien traktował o megane/scenic w wersji II. Skoro w moim przypadku miałoby się to odbywać drogą wymontowywania zegarów, wylutowywania czegokolwiek itp, to po prostu przeboleję ten za mały stan licznika Mimo wszystko dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem.
  7. Czyli jest to możliwe (i proste do wykonania) jedynie dla kogoś, kto ma CLIP'a czy taki jak ja posiadacz prostego interfejsu KKL też może to zrobić "w domowym zaciszu?"
  8. Mi bardziej chodzi o zakrycie już oszpeconych krańców progów, które mam zamiar dobrze zabezpieczyć, niż o uniknięcie osiadania śniegu czy błota w tych miejscach. Zdjęcie z pierwszego postu wszystko wyjaśnia...
  9. Bardzo dziękuję, jakoś nie natrafiłem na ten temat... Pod takim hasłem niestety wyświetla mi tylko typowe chlapacze, a mi bardziej chodzi o swego rodzaju nakładki przylegające do progów... Dokładnie takie, jak wskazałem w linku w pierwszym poście.
  10. O widzisz... Nie zwróciłem uwagi To jak wyjdę z pracy to od razu zerknę i w domu napiszę co i jak. Licznik mam JAEGER.
  11. Jeśli chodzi o licznik, to nie wiem jaki mam - nie chce mi się już przed świętami zdejmować półki, a chyba bez tego się nie obejdzie... Po świętach zajrzę i na pewno się odezwę. ...dlatego napisałem, że pewnie się zdziwicie... Jak najbardziej Twój tok myślenia popieram - tak powinno się postępować, ale po VIN'ie aż się boję sprawdzać samochód. Wiem, że przebieg będzie duży, ale jak człowiek ma cichą nadzieję, że jednak jest trochę mniej to jest się nieco spokojniejszym. Akurat w tym przypadku pomyślałem, że "kontynuując" przebieg kolejnych samochodów, po kilku latach miałbym obraz tego ile przez ten okres przejechałem kilometrów. Oczywiście gdybym miał pewny - oryginalny przebieg, to nie zawracałbym sobie głowy takimi dziwnymi zabiegami, ale skoro i tak ten przebieg jest niewiarygodny, to mógłbym sobie pozwolić na odrobinę "szaleństwa".
  12. OK, dziękuję za szybkie odpowiedzi. Będę szukał kogoś z CLIP'em.
  13. Witajcie. Czy może ktoś z Was orientuje się jak nazywają się te czarne, plastikowe nakładki, które znajdują się na połączeniu przedniego zakola z progiem? http://www.foto-lucas.mazowsze.pl/megane/scenic.jpg (zdjęcie zapożyczone z portalu otomoto.pl) Próbowałem szukać na Allegro, ale nawet nie wiem co wpisać, bo wyszukuje mi jakieś głupoty. Pojawiło mi się kilka małych ognisk rdzy w tym miejscu i chciałbym porządnie to zakonserwować jednocześnie unikając malowania elementu. Może zbyt estetycznie to nie wygląda, ale skutecznie osłania nadkole i próg przed obijaniem kamieniami... Bardzo proszę o pomoc.
  14. Witam wszystkich Forumowiczów. Może to wydać się dziwne, ale chciałbym zwiększyć stan licznika mojego auta. Mój poprzednik, lub ktoś jeszcze inny, w sposób tak bezczelny ustawił 131 tys km, że aż mnie w oczy kłuje. Samochód, który jest z 2000r ma przejechane najmniej 200tys, a poza tym chciałbym ustawić taki stan, z jakim sprzedałem swój samochód (204.000km). Teraz pytanie podstawowe: czy jestem w stanie zrobić to w warunkach domowych, czy muszę się udać do jakiegoś "magika"? Wydaje mi się, że przez mój interfejs za kilkadziesiąt złotych tego nie zrobię, więc zwracam się z prośbą o pomoc...
  15. Witam wszystkich używających DDT2000. Podpiąłem się pod Scenic'a 1,6 16V 2000r (interfejs KKL od Viaken'a). Po skanowaniu przyciskiem All pokazuje mi trzy moduły: ECU (rozpoznaje), ABS i Airbag - dwóch ostatnich nie rozpoznaje. Przeczytałem cały powyższy wątek, dodatkowo wszystkie wypowiedzi z tego wątku http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1286164&start=0 ale żadna dyskusja nie wnosi ostatecznego jak dla mnie rozwiązania problemu, polegającego na nierozpoznaniu danych modułów. Piszecie, że trzeba ręcznie wybrać moduł z lewej strony programu, ale czy to robić metodą prób i błędów? Skoro przycisk All nie rozpoznał modułu to nie wiem jakiego rodzaju mam sterownik do np ABS'u. Czy jeśli mimo ręcznych wyborów program nie znajdzie w bazie odpowiednich sterowników to znaczyć będzie, że nie ma co więcej szukać i mój interfejs pozwoli mi jedynie na łączenie jedynie ze sterownikiem silnika? Nadmienię, że bazę mam wgraną 405MB. Czy możliwe jest, że w tej bazie nie ma danych a w mniejszej - 180MB będzie? Przyznaję, tego jeszcze nie próbowałem...
×