Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Orfi

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

14 Dobry

Samochód

  • Auto
    Renault Scenic
  • Silnik
    1600 K7M
  • Przebieg (tys.km)
    190

Ostatnio na profilu byli

502 wyświetleń profilu
  1. Zacząłem od motoroweru KADET :P 1. Maluch żółty 600cc 2. Maluch czerwony 650cc 3. Dacia (klasyczny rumunek, wewnątrz gierkowski design) 4. Ford Sierra 1600cc 5. Opel Omega A 2000cc automat, z tych pierwszych z 1988 roku, zagazowałem, pięknie się jeździło, aż przyszła w odwiedziny korozja 6. Mercedes Benz 124 3000cc automat, zagazowałem, super auto, ale skrzynia automatyczna zaczęła odmawiać współpracy 7. Opel Astra 1 manual, 1800cc zagazowałem, ale na manualu to już nie to, znowu przyszła w odwiedziny korozja 8. Opel Omega B 3000cc MV6 automat, wróciłem do automatu, zagazowałem, był to
  2. Sprawdzałem we wszystkich możliwych pozycjach książkowych, wszędzie podają, że trzeba wyjąć jednostkę napędową (silnik+skrzynia) i wtedy jest możliwość wymiany sprzegła. "Mechanicy" życzą sobie od 1000 do 1200 zł za wymianę wraz z częściami bo właśnie podobno trzeba wyjąć silnik, ale czy faktycznie tak jest czy tylko jest to chęć pogłębienia problemu to właśnie chciałem się przekonać. Poczekam w takim razie na P_r_z_e_m_a jak pójdzie wymiana. Może jeszcze ktoś dołączy do tematu i z własnego doświadczenia coś dopowie. W każdym razie temat otwarty....
  3. Usunięcie kolektora siły hamowania jak nie ma ABS może być NIEBEZPIECZNE! Rozumiem, że koła tylne słabo hamują tak? Trzeba srawdzić siłę hamowania kół tylnych robiąc zwykły przegląd gdy w aucie jest tylko 1 osoba. Jak mieści się w normie, to nie widzę sensu unicestwiania tego. Jak siła jest zbyt mała to może oznaczać, że szczeki są do wymiany lub bębny a jeśli nadal będzie mała to wymiana kolektora siły hamowania nie jest droga. Czasami zdarza się, że jeśli jest przez dłuższy czas niewymieniany płyn hamulcowy kolektor się zaciera i nie spełnia swojego zadania. Wewnątrz kolektora są uszczelki n
  4. To zalezy czy jest ABS czy go nie ma. Z reguły auta z ABS nie mają kolektora siły hamowania, ja przynajmniej w swoim aucie takowego nie odnotowałem. Jeżeli nie ma ABS to wydaje mi się, że jazda po śliskiej czy mokrej nawierzchni stanie się niebezpieczna przy hamowaniu, hamowanie na łukach drogi też będzie niebezpieczne. Kolektor siły hamowania ma za zadanie zwiększenie lub zmniejszenie ciśnienia roboczego w przewodach hamulcowych. Przy obciążonym tyle (np 2-3 osoby) kolektor jest wciskany co powoduje zwiększenie ciśnienia roboczego na tłoczki w bębnach. Odciążenie auta (np. przy gwałtownym ham
  5. Witam Odnawiam temat, bo trafiło na mnie. Chcę zasięgnąć informacji, ponieważ tego jeszcze nie robiłem :P Od dłuższego czasu zauważyłem, że moje sprzęgło zaczyna coraz wyżej "brać". Mam silnik 1.6e K7M 8 zaworowy dodam, poniewaz znalazłem na forum porady jak wymienić sprzęgło w zespole napędowym 16v ale to nieco sie różni. Sprzęgło zaczynało coraz wyżej brać, aż zauważyłem, że przy 4 osobach w aucie po naciśnięciu pedału gazu do końca sprzęgło się prześlizguje. Podjechanie pod wysoki krawężnik już jest niemożliwe, bo puszczone sprzęgło, a auto stoi. Przy jeździe w pojedynke jeszcze nie jest t
  6. WItam mam chyba podobny problem Opisałem go pod adresem: http://megane.com.pl/topic/38955-halas-typu-buuuuu-podczas-jazdy/ Jakie macie pomysły ? Czy to napewno będzie skrzynia ?? Wlałem CERAMIZER ale nic to nie daje :)
  7. powiem szczerze, że nie rozumiem :) sama w sobie półoś to raczej nie może buczeć :) Dodano: 06 cze 2012 - 13:01 wymieniłem ponownie łożysko w piaście, niestety to nie powód hałasu... A więc ktoreś łozysko w skrzyni.... Wlewam CERAMIZER do skrzyni biegów... na efekty jesli wogóle będa trzeba poczekać... dam znac co i jak...
  8. Podczas wymiany łożyska tarcze hamulcowe przetoczone i klocki wymienione na nowe, bez zacisku i bez wspornika kotwiącego zacisk (czyli tarcza sama na piaście) -> buczy nadal. Też myślałem że klocki wydaja taki dźwięk :)( ale nie Zastanawiam się jak w warunkach bezwarsztatowych odłączyć lewą półoś i wprawić koło w ruch, ale taki powyżej 80km/h żeby wykluczyć już na 100% buczenie nowego łożyska... nie mam pomysłu :)
  9. Uzupełnię może mój post. Podnoszenie koła ma na celu wprawienie go w obrót podczas postoju auta, a użycie 5 biegu ma na celu rozpędzenie koła do 80-120 km/h. Auto stoi równo w poziomie, prawe koło jest na ziemi i zablokowane aby auto nie odjechało, lewe jest zdjęte, samochód na lewarku obniżony do równego poziomu, silnik odpalony, wrzucam po kolei biegi, lewe koło poprzez mechanizm różnicowy zaczyna się obracać, na 3 biegu mam już 80 km/h, zaczyna buczeć i jęczeć, wrzucam 4 bieg, coraz głośniej, wrzucam 5 bieg ten sam dźwięk ale jeszcze głośniej, wrzucam luz, koło nadal się obraca z baaardzo d
  10. Witam serdecznie. Chciałbym "zwołać konsylium" aby wspólnie dojść do trafnych wniosków. Otóż mam taki problem. Od pewnego czasu podczas jazdy powyżej 80km/h pojawia się niekomfortowy hałas. Na początku myślałem, że to sie opony wyschodkowały i z tego bierze się taki hałas, ale zmieniłem opony na letnie i jest identycznie. Hałas wydobywa się z przodu, więc podniosłem prawe przednie koło, zdjąłem koło, zarzuciłem ręczny, podstawiłem klocki i puściłem go na 5 biegu i rozpędziłem prawe koło do 100km/h, to nie to, było ok, miarowa cisza. Następnie zmieniłem strony, zdjąłem lewe koło i puściłem na
  11. Witam, mam pytanie Czy miałeś prasę ? czy może inny myk zastosowałeś ? Przykładowo: nie masz prasy.... jakie szanse na zdjęcie łożyska z piasty i zwrotnicy bez prasy? Młotek i tuleja dadzą radę czy lepiej wogóle nie zabierać się za to bez prasy ?
  12. Witam Po krótce opiszę problem, który dotyka wielu użytkowników Sceników i Meganek, a mianowicie wadliwe wskazania termometru temperatury zewnetrznej. Jak widzimy w tym egzemplarzu na termometrze widnieje temperatura 18 st.C a na zewnątrz leży śnieg i w rzeczywistości jest ok. 2-3 st.C Można się zastanawiać co jest tego powodem. Generalnie przyczyny mogą być dwie.... Pierwsza, która szalenie rzadko sie zdarza to awaria elektronicznego moduły temperatury, który znajduje się za wyświetlaczem temperatury. Dokładniej, informacja, która biegnie od czujnika temperatury zewnetrznej
  13. Witam Po krótce opisze wymianę wszystkich żarówek podświetlenia kokpitu tj. zegarów, wyświetlacza radia raz pokręteł nawiewu. Pozwolę to sobie zbić w jedną całość Na wstępie demontujemy poszycie podszybia, zdejmujemy osłony głośników (są na zatrzaski) podważamy i ściągamy ku górze zarówno lewą jak i prawą stronę Odkręcamy śruby TORX T20 po jednej z każdej strony Unosimy podszybie delikatnie do góry na krawędzi i z czuciem pociagamy do siebie. Następnie odkręcamy 3 śruby mocujące licznik oraz 3 śruby mocujące wyświetlacz radia Wymieniamy najlep
  14. Witam Tuleja o której mówisz może mieć luz, ale nie ma on żadnego związku z wyciekiem. Poniżej zobacz schemat Tuleja odległościowa nr 5 na schemacie pasuje się z kołem zębatym pompy oleju i kołem zębatym małym paska rozrządu. Na tej tulei na zewnetrznej powierzchni pracuje wewnętrzna część uszczelniacza. Może przeciekać nowy uszczelniacz jeśli jest wyrobiony rowek na tulei (wtedy poprostu wyciagamy tuleje i wsadzamy odwrotnie żeby część wyrobiona weszła do wewnątrz) albo jeśli przy wsadzaniu uszczelniacza uszkodziliśmy wewnętrzną część kołnierza simeringu bądź poprostu podwinął się
  15. ...na życzenie dodałem zdjęcia poglądowe.... akurat trafił się taki Scenic na wymianę rozrządu z uszczelniaczami) - 27-07-2011 - Pozdrawiam Orfi
×
×
  • Utwórz nowe...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!