Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

djanj

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    32
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane 1ph2
  • Silnik
    1.6 16V K4M 700
  • Przebieg (tys.km)
    150

Ostatnio na profilu byli

257 wyświetleń profilu
  • V12

  1. Też mi stuka podczas hamowania, częstotliwość zależna od prędkości z jaką się jedzie, nie czuć żadnych drgań na kierownicy ani pedale hamulca. Co było przyczyną u was?
  2. Witam Mam wyciek ze skrzyni biegów na uszczelniaczu po prawej stronie. Wymieniłem uszczelniacz, zalalem olejem poskladalem wszystko i olej cieknie dalej. Stwierdziłem że może uszkodziłem jakoś uszczelniacz podczas montażu, wiec rozebrałem wszystko jeszcze raz,kupiłem nowy uszczelniacz i poprosiłem kolege który zna się bardziej ode mnie o zamontowanie, po montażu dalej cieknie, nie wiem co jest nie tak, uszczelniacz 27,95x56x10, wszędzie dostępne są tylko corteco (nawet taki był już na aucie), czy może ta ośka wystająca ze skrzyni jest już wyrobiona? czy coś da się z tym zrobić?
  3. Odgrzeje troche temat Założyłem nową sprężynę bo stara pękła i nie mogę wrzucić 1 i wstecznego, nie można docisnąć lewarka do skrajnej lewej pozycji, ktoś wcześniej też pisał o takim objawie, czy udało się to opanować?
  4. Witam Rozebrałem dzisiaj bęben bo nie działał mi ręczny w ogóle i słabiej hamował na to koło, poza tym czasami podczas hamowania pedał wpadał mi troche głębiej, wymieniłem już cylinderek bo miał już dość, do wymiany jeszcze linka ręcznego, ale zauważyłem dziwne zachowanie samoregulatora, czasami po nacisnięciu hamulca wypada ze "swojego mocowania" i przesuwa się trochę w dół, postaram się załączyć filmik o ile mi się uda.. czy winne tu będą sprężyny? zwłaszcza ta po lewej trzymająca samoregulator? https://www.youtube.com/embed/qOYAIAAZpYs
  5. Witam Jak się dostać do kolektora wydechowego w 1,6 16V w celu wymiany? Czy da rade od dołu? jest tam na tyle miejsca? coś czytałem o konieczności opuszczenia sanek czy to prawda?
  6. Ostatnio firma Mari robiła na allegro licytacje programu Maxiecu w różnych wersjach, mi się udało kupić za 50zl + przesyłka wersję Renault zobacz może jeszcze coś takiego zrobią Widzę że większość osób nie brała interfejsu MPM-COM,a samym elmem nie zrobi się wszystkiego, Np. u mnie w Meganie 1ph2 z 2000r. elmem nie połącze się z absem, dopiero przy użyciu MPM-com się udało.
  7. Nie powiem że cena nie gra roli , ATE znalazłem za ok. 500zl same tarcze TRW ok 440zl a Ferodo 310zl a nawet widzialem za 340zl juz komplet z klockami tez Ferodo, rozumiem ze Samko czy roadhouse odpada bo to moze być lipa ale czy napewno jest sens dokładać te 100 czy 200zl do TRW czy ATE biorąc pod uwagę Ferodo?
  8. Witam Ja też trochę odgrzeję temat, muszę kupić tarcze i klocki, czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tarczami firm Samko, RoadHouse, Ferodo? Samko jest dla mnie firmą nieznaną -najniższa cena, Roadhouse tu opinie czytałem podzielone, natomiast o Ferodo nie słyszałem złego zdania, w przeciwieństwie do np. Brembo, gdzie zdania są też podzielone. Co o tym sądzicie?
  9. No to mnie uspokoiłeś, już myślałem że to jakaś wesoła twórczość jakiegoś "mechanika", dzisiaj wymieniłem świece na Eyquem rfn58lz, miałem Bosch super plus fr7dc+, świece wyglądają chyba dobrze, przejechałem na nich 20 000km, na gwincie świec 3 i 4 był olej ale myśle że to pozostałości po nieszczelnej odmie bo elektrody były suche, wymiana świec nic nie dała, tak samo jak podmiana cewek po kolei na nową, psikałem też sprężonym powietrzem na czujniki w kolektorze dolotowym i na tą rurkę od odmy do pochłaniacza par i silnik tak samo pracuje, więc wnioskuje że nie ma nieszczelności. jakiś czas temu chciałem kupić silniczek krokowy żeby podmienić i w sklepie mieli oryginał za 165zl i chińczyka za 43zl, wziąłem chińczyka ale okazało się że nawet nie pasuje, jest za mały i lata w tym otworze na krokowca, więc go zwróciłem, bo jak nie potrafią zrobić zamiennika chociaż żeby się wymiary zgadzały to co dopiero z działaniem, czyściłem swojego ale czyszczenie nic nie dało, może to jednak on? zauważyłem że np. te krokowce ze sklepu i chińczyk i oryginał miały wsunięty trzpień, a mój zawsze jak go wyciągnę to jest wysunięty, też tak macie? chciałem też podjechać do mechanika na pomiar kompresji, ale gość mi powiedział że muszę zostawić mu auto na noc bo kompresję się mierzy na zimnym, więc pojechałem do domu bo z tego co wiem kompresję się mierzy na ciepłym silniku. ktoś pisał na forum że miał falowanie obrotów przez źle ustawiony rozrząd (jeden z wałków był lekko przesunięty), wstępnie to u siebie wykluczyłem bo jakieś 1,5 roku temu oddałem auto do mechanika na wymiane rozrządu i skończyło się na tym że mu się przestawił jeden wałek i pogiął dwa zawory, także wyciągał głowicę itd. a falowanie było i przed tym i po tym, chociaż może przed ściągnięciem sobie poznaczył rozrząd i później założył go identycznie, sam już nie wiem..
  10. Ostatnio miałem chwilę czasu więc uszczelniłem odmę, odessałem olej który był na świecach i w cewkach, po 20ml oleju na świecach cylindrów 3 i 4, przemyłem cewki z oleju, poskładałem wszystko z powrotem i zero różnicy, dalej falowanie obrotów na jałowym, kupiłem już świece Eyquem, także wymienie je i dopiero będę podmieniał cewkę po kolei, jeśli to nie pomoże to chyba będę czyścił wtryski, tylko nie wiem czy czyśćić je preparatem dolewanym do paliwa np. stp, czy je wymontować i dopiero czyścić? Jak ściągałem kolektor zauważyłem że nie mam wężyka idącego od regulatora ciśnienia paliwa do kolektora i jak zacząłem się bardziej przyglądać to zauważyłem że nie mam w ogóle regulatora ciśnienia ani wężyka powrotnego, który powinien być do niego podłączony elementy 2, 9 na obrazku, tak to wygląda sory za jakość ale pod ręką był tylko telefon co o tym myślicie? może to jest winą falowania obrotów? ale jaki cel ktoś miał w usunięciu tych elementów?
  11. Faktycznie olej dostaje się przez odmę, po odkręceniu kolektora dolotowego dajecie nowe uszczelki? ile takie kosztują może ktoś wie? Jak jest mocowany czujnik ciśnienia powietrza? bo chciałem odpiąć od niego wtyczkę a wyszedł mi cały czujnik z kolektora, wcześniej ktoś go wcisnął na silikon.
  12. Witam Wiem że tematów o falowaniu obrotów jest dużo, ale postanowiłem założyć osobny bo nigdzie nie znalazłem podobnych dodatkowych objawów. Od dawna miałem nierówne obroty na biegu jałowym, nie są jakieś duże powiedzmy w okolicach 50, raczej opadają w dół od prawidłowych 750, przy tym wyczuwalne są drgania silnika i całego auta. Dodatkowo od jakiegoś czasu słychać w silniku takie "cykanie" przykładając ucho do silnika mniej więcej z okolicy 4 cylindra (licząc od strony rozrządu) od góry w okolicach cewki zapłonowej. Czyściłem już silniczek krokowy i przepustnicę + wymiana uszczelki na przepustnicy bo była na niej nieszczelność (jak psikałem w nią sprężonym powietrzem to silnik gasł) teraz już nie gaśnie jak popsikam ale zbyt dużo to nie zmieniło. Ostatnio kupiłem jedną cewkę Beru żeby podmieniać po kolei, i tak na pierwszych dwóch cylindrach są cewki Renault Denso, (jedna z nich bardzo lekko wychodzi, nie wiem czy tak ma być) i tam jest sucho, natomiast na cylindrach 3 i 4, są cewki Beru, po wyjęciu cewek okazało się że jest tam pełno oleju, prawie nie widać świec zapłonowych, po przechyleniu cewki też dosyć dużo oleju się z niej wylało. Domyślam się, że przez to obroty mi falują i słychać to "cykanie". Co może być przyczyną?
  13. Znalazłem takie informacje w instrukcji obsługi megana jest informacja że Renault zaleca Elf evolution sxr 5w30, w książce "sam naprawiam" jest informacja że 10w30, 10w40, 15w40, 10w50 lub 15w50 natomiast w książce Haynes'a piszą że 15w40 do 15w50 także jest to trochę dziwne Sam mam zalany Elf evolution sxr 5w30, teraz czeka mnie wymiana, i zastanawiam się czy nie zalać ELF EXCELLIUM LDX 5W40 wg producenta silnik ciszej chodzi, może ktoś go stosował i może potwierdzić? albo zaleje olejem GM dexos2 5w30 jest dosyć tańszy od elfa
  14. No właśnie nie wiem czy ma zbyt wysoką temperaturę otwarcia, kupiłem dosyć drogi termostat w sklepie który zajmuje się tylko częściami do francuzów, poza tym ten stary i nowy otwierają się w tym samym momencie, dlatego wydaje mi się że te termostaty są dobre, a poprostu nie wiedzieć czumu wentylator włącza się za wcześnie, chociaż najlepiej by było zmierzyć czymś temperaturę silnika ale narazie nie mam jak.
  15. rura idąca do chłodnicy w tym momencie jest zimna, termostat zamontowałem tak jak był zamontowany, czyli tą stroną ze sprężynką w stronę silnika porównywałem te pomiary i wychodzi na to, że powinny być ok,
×
×
  • Utwórz nowe...