Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

sotis

Użytkownik
  • Zawartość

    75
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

3 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic III, Scenic III
  • Silnik
    1,5 i 2,0
  • Przebieg (tys.km)
    136 i 98

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Nie próbuj nawet ruszać tych listew, one są wklejone i jakakolwiek próba podważenia spowoduje połamanie. Zdejmij od środka osłonę prawego słupka od przedniej szyby i tam ida rurki odprowadzające wodę. Wchodzą one na górze do króćców od solardachu a na dole idą do podszybia. Najprawdopodobniej zatkane są przewody na dole w podszybiu. Tutaj masz link do podobnego tematu:
  2. sotis

    Humor

    Myślą Panowie że jednak jest to mały sabotaż. Ja na moim kompie nigdy nie przeglądałem ani nie wchodziłem na żadne strony związane z grupą VW a mam dokładnie taką samą reklamę. Ponadto gdyby ta reklama opierała się na historii naszej aktywności w Internecie to byłaby widoczna również na innych stronach - a jest tylko tutaj.
  3. sadisticescape, wypadało by spojrzeć w stopkę opisu kolegi Cinasa a następnie wdawać się w dyskusję jeżeli chodzi o elektronikę w samochodach renault. Chyba nie ma lepszego fachowca na forum jeżeli chodzi o elektronikę. Osobiście nie wypowiadam się na temat zagadnienia, które poruszacie ale myślę, że Cinas wie co pisze.
  4. Nie robiąc wycieczek co do kondycji taty (ale jedna będzie coraz starszy), może scenic III z rocznika 2015, 2016. Wsiada się wygodniej (fotel jest znacznie wyżej) jak do clio iV a i pozycja za kierownicą lepsza,
  5. sotis

    Co dziś zrobiłeś dla swojego autka?

    Rano o 6 50 (nie było kolejki) ręczna myjnia, woskowanie, odkurzanie, i sprzątanie środka. Można spokojnie wejść w długi weekend.
  6. Mireczek01 ma rację. W przypadku naprawy konsoli nowy materiał jest przeważnie naklejany na stary i można to zauważyć po zdjęciu niektórych elementów z deski. W scenicach III również widać gdzie znajduje się poduszka, miałem 4 szt. z różnymi silnikami, wszystkie były sprowadzone z Francji przeze mnie osobiście i wszystkie miały delikatne uszkodzenia typu drzwi do wymiany bądź uszkodzony próg. Żaden nie miał wystrzelonej poduchy i na każdej desce widać było miejsce poduszki pasażera. W tej chwili mam dwa sceniki III (jeden w wersji xmod i granda) i również widać ślady gdzie jest poduszka. I jeszcze jedno odnośnie karty, z tych 4 sceników sprowadzonych przeze mnie z Francji tylko jeden miał 1 kartę pozostałe po 2 szt. Ten co miał jedną kartę miał uszkodzony przedni zderzak i intercooler - poduchy, lampy, chłodnice, belka całe.
  7. Wg mnie stelaż konsoli jest nie naprawiany. Te stelaże tak są spawane wystarczy wpisać na znanym portalu aukcyjnym hasło "megane III stelaż konsoli" a wyskoczy kilka pozycji, wszystkie mają podobne spawy i zawsze są pordzewiałe.
  8. sotis

    Ogólne Zasięg na pełnym baku

    W 2013 r. Scenic III 1,5 dci przejechałem od tankowania do pełna 1006 km i zatankowałem, bo już się przestraszyłem, że nie działa rezerwa. Nie pamiętam ile jeszcze mogłem przejechać ale 90 % trasy prędkość autostradowa 130-140 km/h (Niemcy, Austria). Jak się później okazało rezerwa działała. Średnia po dojechaniu na miejsce (1600 km) wyszła 4,9 l/100
  9. Nie ma potrzeby ściągać boczku tapicerki, zaślepkę można podważyć delikatnie od zewnętrznej strony (tak aby nie uszkodzić lakieru - najlepiej plastikowym twardym przedmiotem) i w pewnym momencie po prostu wyskoczy. Jak będziesz ją miał na wierzchu to zobacz co jest powodem nie przylegania do karoserii. Zaślepka ma po bokach takie "łapki", które zakleszczają ją w drzwiach. Być może jedna jest uszkodzona. A potem to już twoja decyzja, albo nowa, albo wkleić.
  10. Szybko zdiagnozowałeś problem, więc nie powinno jeszcze wydmuchać samego gniazda. Ja również w 1,5 dci wymieniłem uszczelkę przy jednym wtrysku.
  11. Miałem podobną sytuację, mianowicie dojechałem w pewne miejsce, zgasiłem samochód i zaciągnął się ręczny. Po powrocie i przy próbie ruszenia nie zwolnił się lewy zacisk. Poradziłem sobie w ten sposób że po prostu wczołgałem się pod samochód (na szczęście ubranie pozwalało na taki manewr), rozpiąłem wtyczkę z zacisku, a następnie podałem 12 v z akumulatora (byłem u znajomych i znaleźliśmy parę metrów zwykłego kabla elektrycznego) na zacisk. Zacisk zwolnił, nie podpinałem już później wtyczki tylko przyczepiłem ją trytytką aby podczas jazdy nie wkręciła się gdzieś w koło i następnego dnia zacząłem dochodzić co mogło się stać. Do zacisków idą kable ze sterownika hamulca ręcznego, który znajduje w bagażniku za lewą dolną osłoną. Do sterownika idą przewody od lewego przedniego słupka (tam gdzie rączka od otwierania maski), wzdłuż progu i po tylnym nadkolu wchodzą do sterownika. Rozebrałem plastiki osłaniające próg oraz zdjąłem poszycie w środku bagażnika i mierzyłem od tyłu samochodu gdzie jest napięcie na kablach odpowiedzialnych za siłowniki hamulca (grube czerwone przewody). Okazało się, że przy lewym przednim słupku te dwa czerwone przewody są łączone na kostkę. Na jednym przewodzie od wilgoci jaka musiała się zbierać pod wykładziną jedne połączenie rozsypało się. Założyłem nowe zaciski i połączyłem na nowo. Po wpięciu wtyczki w siłownik koła ręczny zaczął działać normalnie. Polecam Ci sprawdzić kostkę przy lewym przednim słupku z grubymi czerwonymi przewodami. To była jedna przygoda, później przytrafiła mi się druga z tym samym zaciskiem ale to już inna historia
  12. Co prawda u mnie odbyło się to na scenicu III ale to chyba działa to tak samo. Auto 2010 r., podczas zmiany opon gumiarz uszkodził jeden czujnik. Założyłem oponę bez czujnika i tak jeździłem przez pewien czas. W międzyczasie zadzwoniłem do aso w celu zakupu nowego czujnika. Powiedziano mi, że nowy musi zostać zaprogramowany lub wgrany do pamięci a używany powinien sam się uaktywnić. Zakupiłem na aukcji używany czujnik o takich samych numerach jak był (nomen omen o wiele taniej niż nowy), który został założony w miejsce brakującego. Po wyjechaniu od gumiarza i przejechaniu jakichś 700-800 metrów wskazanie ciśnienia pojawiło się na wyświetlaczu.
  13. sotis

    Robert Kubica - Robię to, co kocham!

    Normalnie miałem ciary na plecach. Wróci jeszcze silniejszy i pokaże na co go stać.
  14. Woda nie spływa na szybę, na końcach całej konstrukcji z przodu i z tyłu, z lewej i prawej strony znajdują się kanaliki do których od dołu podpięte są rurki odprowadzające wodę na zewnątrz. Zwróć uwagę czy ten nowy solardach nie ma odciętych końcówek do podłączenia węży (zdarza się przy wycinaniu z dachu)
  15. Listwy znajdujące się po bokach szyb są nie do zdjęcia, są po prostu wklejane na ramę solardachu. Sam solardach jest również wklejany i trzeba rozebrać pół auta w środku aby go wyciąć, a i do tego potrzeba niezłych fachowców aby nie uszkodzili lakieru na obrysach solardachu. Zdecydowanie prostszym rozwiązaniem jest rozebranie auta i podsufitki tak aby dostać się do dachu od środka i spróbować go pokleić klejami do tworzyw. Później próba wody. Może się uda.
×