Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

sylwekdm

Użytkownik
  • Zawartość

    835
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

42 Super

Samochód

  • Auto
    Renault Kadjar
  • Silnik
    1.5 dci
  • Przebieg (tys.km)
    50

Ostatnio na profilu byli

2317 wyświetleń profilu
  1. Dlaczego nie obsługuje AA? Jest możliwość jego uruchomienia w każdym R-Link 2 nawet w wersjach oprogramowania 2.2. Gorzej z ACP - tam są uwarunkowania są sprzętowe.
  2. Tak - jeśli chcesz mieć dalej aktualizacje map oraz informacje "na żywo" o ruchu drogowym musisz przedłużyć substytucję. Robisz to poprzez zarejestrowanie się w: https://accounts.group.renault.com/pl/pl/authentication-portal/polaczenie-rejestracja.html?next=https%3A%2F%2Fmyr.renault.pl%2F Cena obecnie 79,90 Euro za 12 miesięcy. Lepszym i darmowym rozwiązaniem jest nawigacja na wyświetlaczu R-Link z telefonu poprzez AndroidAuto: Google maps lub coraz bardziej popularna Waze.
  3. Zostaje "zassany" do cylindra i spalony poprzez różnicę ciśnień spowodowaną wadą konstrukcyjną: http://www.fiches-auto.fr/articles-auto/enquete-fiabilite/s-2187-problemes-en-serie-sur-les-moteurs-12-tce-renault.php
  4. Jak Euro 6, czyli aktualna norma mógł zostać wycofany? A gdzie poza UE jest jeszcze oferowany? W Izraelu gdzie poszedł pozew zbiorowy przeciwko Renault na grube miliony?
  5. Gratuluję. Tylko się cieszyć i jeździć dalej. Jak dobijesz do przebiegu - @omega - to się zgłoś i pogadamy. Może trochę merytorycznie? Trochę statystyki z tego forum: 1.2 Tce był produkowany przez 3,5 roku - temat o problemach olejowych -499 odpowiedzi. https://megane.com.pl/topic/64409-nadmierne-zużycie-oleju/#comments Następny o terkotaniu z 272 odpowiedziami.: https://megane.com.pl/topic/68067-terkotanie-w-zakresie-2200-3000/#comments Jak na 3.5 roku produkcji i znikomy udział właścicieli na tym forum (większość się zarejestrowała jak pojawiły się problemy )- trochę dużo tych ujawnionych wad - łącznie z wymianami silnika. Dlaczego nie jest już produkowany tylko szybko zastąpiony 1.33 ? Przecież to również wtrysk bezpośredni? 1.5 dci - produkowany i modernizowany od 19 lat i nadal w sprzedaży - najdłuższy, już nieaktualny problem - 160 odpowiedzi : https://megane.com.pl/topic/61503-wymiana-panewek/ i jeszcze 1.4 Tce, równiez króciutko produkowany - problem uszczelki pod głowicą: https://megane.com.pl/topic/70505-uszczelka-pod-głowicą-do-wymiany/ Jakieś 420 odpowiedzi Masakra - to bym musiał zmieniać trzy razy w roku Może zacznij co 3/4 tyś - bo wg pewnych teorii uchroni Ciebie przed awarią: https://megane.com.pl/topic/64409-nadmierne-zużycie-oleju/?do=findComment&comment=579516 Jakoś w złomiastym 1.5 dci kolega @omega przelatał 390 tyś - i zmieniał olej co 30 tyś. Zobacz jakie oszczędności. Spokojnie starczy na panewki i nowe wtryski i jeszcze zostanie. A w paliwie w porównaniu z 1.2 Tce przy 390 tys jakieś 40 tys zł
  6. Kadjar Masa własna od 1333 kg do 1632 kg Moja wersja wyposażenia ma 1429 kg + hak. Fakty z katalogu, a lecę buźki "zmieszany". Kogoś prawda w oczy kole.
  7. Tylko ja jeżdżę Kadjarem - gdzie same lusterka jak drzwi od stodoły dają większy opór niż cała Meganka. Waga i opony też robią swoje.
  8. Dzisiejsze tankowanie - 21,8 zł za 100 km. ON podrożał z 4,14 na 4,19. W Scenicu II z lpg, po cenach u mnie wyszło by 21.5 zł/100 km. Średnie spalanie po 50k km - 5,4l/100 km
  9. I tak za mało - powinno być 20 -30% więcej. Poza tym, to jest spreparowane - na potrzeby tego tematu, bo wg katalogu BRC 42kW x 1.36 = 57,12 x 4 cykl = 228,48 kM Za to Ty nie uwzględniłeś spadków ciśnień, czy spadku wydajności reduktora po jakimś przebiegu czy zasyfieniu. Skąd wiesz, że nie montuję? Wiem, że Ty nie masz doświadczenia i również nie montujesz, ani nie serwisujesz, a siejesz propagandę. Nie wychwalam Staga. Ale miałem i BRC i Staga, więc mam porównanie. Ty osobiście nie miałeś Staga więc propagujesz, to co masz. Ponadto jesteś uprzywilejowany w BRC, bo masz tam kuzyna, czego nie można powiedzieć o reszcie użytkowników, pozostawionych na lodzie przez Czakram. Stag jak i wiele innych polskich instalacji bije BRC na głowę, pod każdym względem, a przede wszystkim jest polskie. Możesz napisać wszystkim w punktach, w czym BRC jest lepsze i możemy podyskutować. Sporne sprawy proszę sobie wyjaśniać na PW a nie na ogólnym forum Kolejne takie "wycieczki osobiste" zostaną odpowiednio "docenione" Proszę trzymać się tematu, który to nie dotyczy instalacji gazowych
  10. Dwa tygodnie czekałaś, aż dostaniesz wytyczne z Czakramu, jak tłumaczyć z ich nieudolności i brakiem profesionalizmu? Zwiększenie ciśnienia reduktora, poza jego ciśnienie nominalne tylko pudrowanie pryszcza. Tak samo jak praca wtryskiwaczy poza ich fabryczną wydajnością. Na zwiększonym ciśnieniu w dupę dostają i reduktor i wtryskiwacze, co w przypadku BRC kosztuje kosmiczne pieniądze. Nie ma co się oszukiwać, BRC nie posiada instalacji która, spokojnie obsłuży +250 kM. Oczywiście można zastosować dwa reduktory i po dwa wtryskiwacze na cylinder, ale przy cenie ponad 800 zł za reduktor i 220 zł za jedną sztukę wtryskiwacza, podwaja koszt założenia instalacji. Przy "polskich" odpowiednikach, nie ma takiej potrzeby, są dużo bardziej wydajne w koszcie za podwójny typu Twin do 400 kM za 450 zł. Gdzie za dwa reduktory, BRC to koszt ponad 1600 zł. Taki sam stosunek ceny jest przy wtryskiwaczach. Więc "parcie", na drogą instalację której parametry trzeba "podkręcać" poza fabryczne wartości, aby dała radę, kiedy na rynku, są tańsze i wydajniejsze, jest dla mnie, brakiem profesjonalizmu. Pozostaje kwestia braku dostępu do sterownika lpg w BRC. A co to znaczy, można poczytać: Zablokowany dostęp Poza tym, ilość awaryjnych odpaleń na lpg w BRC, jest ograniczona do 5 razy, później trzeba jechać do serwisu i odblokować kolejne 5, płacąc nie małą kasę za podłączenie. Gdzie w innych instalacjach jest za darmo. Wyobraźmy sobie wyjazd za granicę i pada nam zasilanie silnika pb (pompa paliwa, wtryski, nieszczelność) i zostaje nam świadomość, że silnik możemy odpalić tylko 5 razy na lpg :). Nie chciałbym, żyć z tą wiedzą A niektórzy o tym nawet pojęcia nie mają. Zakładaj co chcesz, ale nie namawiaj innych i nie udowadniaj, że jest dobrze, kiedy jest źle. Wiemy o tym obydwoje, ale i tak jak w wielu sprawach, będziesz szedł w zaparte. Widać :). Strzał w kolano. Przy maksymalnym ciśnieniu roboczym reduktora 2,5 bara i zwiększeniu doładowania wydajność wtryskiwacza- 57 kw, czyli jakieś 76 kM z cylindra, czyli jakieś 304 kM. Oczywiście wykres nie uwzględnia spadków ciśnień przy dodawaniu gazu i innych zmiennych. Nawet reduktor podkręcony na maxa, co będzie skutkowało jego szybką degradacją, nie jest w stanie obsłużyć tego silnika. Brak jakiegokolwiek zapasu. Nawet wykresów pudrujacych syfa nie potraficie spreparować.
  11. Jak montować druty z zacofaną technologicznie instalacją? Ja doczytałem - do mocy 54KM/cyl. lub wyposażonych w turbosprężarkę o mocy do 63KM/cyl. Dlaczego w tabelkach są sztywne wartości "do" - a nie - np. uzależnione od wartości doładowania Jak podkręcę wodę w instalacji, to woda będzie leciała z kranu tylko do wartości jaką ma przepustowość kran Jak również zestawienie mocy z reduktorem typu "cegła". To samo z reduktorem: Wszystko można przeciążyć - tylko to nie zgodne ze sztuką i jest drutem. To, że się niby komuś udało to ogarnąć - to nie znaczy, że jest dobrze. Poniższe teksty zostały usunięte, jako niezgodne z regulaminem tego forum. Takie prywatne "wycieczki" proszę sobie wyjaśniać po za forum - Prezes
  12. Odezwij się do kolegi https://megane.com.pl/profile/107369-pitrek/content/page/6/?all_activity=1
  13. Jeśli ktoś ma problem z 1.2 Tce - na forach zagranicznych eliminują problem różnicy ciśnień odpowiednim odpowietrznikiem: Wszystkie linki: Petycja Awarie w trasie: Zgłoszenia klientów Ukrywanie wady konstrukcyjnej przez Renault: Rozwiązanie Actis 10575 Opisanie wady konstrukcyjnej silnia oraz jakie modyfikacje zrobić, aby zrównoważyć różnice ciśnień między różnymi obszarami silnika (dolot, cylindry i skrzynia korbowa); Dlaczego 1.2 Tce "bierze" olej. Modyfikacja U nas jest w miarę cicho, ale na zachodzie afera z 1.2 Tce nosi miano MOTORGATE: MotorGate
×
×
  • Utwórz nowe...