Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

calderaseven

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

6 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III ph I
  • Silnik
    1,4 TCe
  • Przebieg (tys.km)
    136

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Dołączę się do tematu - od lutego tego roku jestem posiadaczem Megane III 1,4 TCe. Proszę o pomoc - informację czy to normalna sytuacja, że wentylator chłodnicy bardzo głośno pracuje ? Rano gdy silnik jest zimny wentylator załącza się ale jego obroty są niskie. Natomiast w taki dzień jak dziś (26 C) wentylator wchodzi na bardzo wysokie obroty (ten przy chłodnicy) - klimatyzacja działa normalnie. Dodam, że gdy wyłączę klimatyzację wentylator się wyłącza. W czasie jazdy po mieście mam wrażenie ze działa prawie non-stop. Być może to sytuacja nie normalna i trzeba coś naprawić ? Być może jakiś czujnik ? Proszę o pomoc i informację. Regulamin pkt. 5.9, 5.13 -Prezes Połączyłem z już istniejącym tematem.
  2. 1850 zł - łańcuch wymieniłem ponieważ mechanik zasugerował po oględzinach że jest taka konieczność z powodu sporego rozciągnięcia (mój przebieg 136 000 km)
  3. Postaram się zachować uszczelkę. Będziemy w kontakcie Dodano: 07 kwi 2017 - 20:56 Auto naprawione - mechanik wymienił mi uszczelkę pod głowicą, łańcuch rozrządu, olej, płyn chłodniczy. Dziś mija już tydzień od naprawy - przejechałem ok 500km - wszystko działa prawidłowo, brak ubywania płynu chłodniczego. U mnie na całe szczęście skończyło się tylko na uszczelce pod głowicą. Niestety mechanik mimo mojej prośby gdzieś podział uszczelkę. Udało mi się jednak zrobić zdjęcie mojego bloku po zdjęciu głowicy (na zdjęciu widać że jeden cylinder jest "umyty" przez płyn chłodniczy). Wszystko wskazuje ze roczniki 2009, 2010 mają wadliwą uszczelkę AJUSA. Chciałbym bardzo podziękować koledze WITMAN za całą pomoc oraz bardzo fachowe wskazówki i porady.
  4. /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Moja MEGANE już stoi w warsztacie - silnik będzie rozbierany w poniedziałek - postaram się relacjonować jak będzie przebiegać proces naprawy. /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Na wszelki wypadek mam pytanie kto przetarł już wymianę tulei ? Czy mogę otrzymać jakieś namiary bo nie wiem czy nie będzie mnie to czekać... Regulamin pkt. 5.9 -Prezes
  5. Zastanawia mnie jeszcze tylko jedno - dlaczego pomiar CO2 nic nie wykazał
  6. Panowie... Przed chwilą byłem zapalić samochód bo musiałem go przestawić na parkingu i co się okazało. Jakby przestał dymić na biało - mam wrażenie jakby tylko od czasu do czasu dym miał lekko biały kolor. Węże są miękkie. Przejechałem się nim 6km i jedzie normalnie. Dym jest jednak lekko biały i ma trochę dziwny zapach. Pod maską też jest jakiś dziwny zapach ale nie intensywny.
  7. Dziś diagnostyka się dokonała. :( /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Rano silnik zapalił z trudem i leci z rury biały dym i kapie woda. /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Czy macie jakieś porady, uwagi - co teraz sprawdzić ? /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Na co szczególnie zwrócić uwagę przy naprawie ? /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Jak sprawdzić czy nie są uszkodzone cylindry, tuleje ??? /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Bardzo proszę o pomoc - porady Regulamin pkt. 5.9 -Prezes
  8. Oleju w misce olejowej nie przybywa. Głowica nie była zdejmowana. Silnik jeszcze nigdy nie był naprawiany. Mam prawie 136tys przebiegu i do tej pory miałem tylko problem z wypadaniem zapłonu ale po wymianie cewki i wszystkich świec problem zniknął. Od około 1200km mam problem z ubywaniem płynu. Odkąd zauważyłem ubytek poniżej poziomu min w zbiorniku dolałem do maks i przejechałem około 1000km. Na 1000km przejechanych dolałem 2 litry płynu. Nie ma żadnych innych objawów. Silnik dobrze przyśpiesza. Nie przegrzewa się. Tylko ten znikający płyn. Megane III 1,4 TCE rok produkcji 2010 - z problemem walczę już miesiąc, ale żaden mechanik nie zlokalizował wycieku. (Byłem u 3 ) Jeden z mechaników zasugerował żeby zakupić płyn: http://allegro.pl/barwnik-uv-do-chlodnic-wody-szukanie-wyciekow-hit-i6760612596.html#thumb/1 i sprawdzić lampą UV Proszę o kolejne sugestie - podpowiedzi
  9. Witam wszystkich ! Proszę o pomoc. Posiadam Megane III 1,4 Tce 136 tys przebiegu. Od jakiegoś czasu ubywa mi płynu chłodniczego. Dolałem już 1,8 litra na 800 przejechanych kilometrów. Byłem u 3 mechaników. Każdy twierdzi że to nie uszczelka pod głowicą ale nie może znaleźć wycieku. Kilka razy był sprawdzany cały układ chłodzenia i nigdzie nie widać wycieku (jeden z mechaników sugerował że to może być pompa wody ale że silnik się nagrzewa to wszystko odparowuje i nie widać wycieku a dodatkowo koło pasowe pompy zasłania jej oś na której może się pojawiać wyciek). Kupiłem nawet na Allegro tester obecności CO2 w układzie. Test tym testerem nie wykazał jednak że to uszczelka pod głowicą. Kolor płynu pozostał niebieski. A płynu jak ubywało tak ubywa. Może ktoś miał podobny problem z 1,4 TCe i coś podpowie. Z góry bardzo dziękuję za pomoc
  10. Bardzo proszę o pomoc - miałem wymieniany rozrząd (Megane 2, 1,5 DCI 106KM) i była odkręcana łapa - poduszka silnika ta którą widać na załączonym foto - proszę o informację czy tę śrubę którą wskazuje strzałka reguluje się ? Jeżeli tak - to dlaczego jest to konieczne
  11. Panowie - pomocy ! Byłem u mechanika - wymieniał mi rozrząd - i przy okazji stwierdził, że podczas stłuczki którą miałem jest bardzo lekko wygięte koło pasowe sprężarki klimy. Czy to koło występuje jak część zamienna bo szukałem na Allegro i nic nie trafiłem. Czy występuje z tzw. sprzęgłem ? Jestem zielony w temacie - bardzo proszę o pomoc
  12. Witam serdecznie, proszę o informację jak wymienić filtr oleju napędowego (PALIWA) w Megane II ph1 1,5 DCI 106KM? Chodzi mi szczególnie o etap z odpowietrzaniem. Jak skutecznie odpowietrzyć ? Może ktoś z Was wymieniał filtr w 1,5 DCI i ma doświadczenie w tej kwestii? Czy wystarczy pompowanie pompką i jak długo, kiedy będzie wiadomo, że filtr jest odpowietrzony ?
  13. Czy mógłbyś opisać dokładniej z której strony uszczelniałeś lusterko - czy wystarczy zdjąć trójkąt od strony wnętrza ? A może masz jakąś fotkę z całej operacji ?
  14. Podejrzewam, że bez demontażu tapicerki drzwi się nie obędzie - najważniejsze to zlokalizoać którędy woda leci Na razie nie udało mi się to - nie demontowałem jeszcze tapicerki ( zakryłem głośnik folią) i woda nadal pojawia się w kieszeni Do tapicerki nie zabieram się jeszcze bo to ponoć niezły horror Zastanawiam się jeszcze nad wymianą listwy zwnętrzej która uszczelnia szybę
  15. SUPER ! Dzięki, że scaliłeś temat - założyłem dlatego, bo wcześniej przeszukiwałem forum (chyba nie dokładnie) i nie znalazłem nic... Teraz dzięki scaleniu i odświeżeniu być może uda się PROBLEM rozwiązać DEFINITYWNIE Regulamin pkt. 5.10 - Caps Lock, 5.13 - cytowanie P_r_z_e_m_o
×
×
  • Utwórz nowe...