Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

mireczek01

Mod Team
  • Zawartość

    2328
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

130 Super

Samochód

  • Auto
    megane II luxe privilage, scenic II luxe privilage, megane II CC
  • Silnik
    1,6 16V megane, 2.0T Scenic, 2.0 16V CC
  • Przebieg (tys.km)
    120,240

Ostatnio na profilu byli

2285 wyświetleń profilu
  1. Ty nie masz wężyków, w cabrio ich nie ma. Zacznij od wyregulowania szyb. Jak są mokre siedzenia to raczej od źle wyregulowanych szyb. Ściągnij serwisówkę od cabrio z działu PLIKI i tam jest napisane jak wyregulować szyby. Jak dalej będzie ciekło to może być to co w tym poście.
  2. Podobny problem jest z uszkodzonym czujnikiem hamulca. To samo może być z czujnikiem sprzęgła, ale też może być uszkodzony czujnik hamulca. U mnie wystarczyło np. puścić i znowu nacisnąć pedał gazu i przestawał hamować. Podstawowe pytanie czy hamuje hamulcami czy silnikiem. Jeżeli hamulcami, to problem jest tak jak wyżej pisali inni, z jakimś elementem hamulców. Natomiast jak hamuje silnikiem, czyli odcina dopływ paliwa, to ja bym sprawdził czujniki najpierw hamulca, później sprzęgła. Zwłaszcza, że używki kupisz za grosze. Ja bym zaczął od tego (jeżeli hamuje silnikiem), ze względu na łatwość tego sprawdzenia. Jak nie chcesz kupować czujników to każdy czujnik się rozbiera i widać jak jest przypalony.
  3. Z tego co wiem to czujnik jest zero/jedynkowy. Czyli albo świeci kontrolka jak nie ma ciśnienia, albo nie gdy jest. Jak dokładnie "mruga".
  4. Temat dotyczy "1,2 Tce świst turbiny". Posty nie na temat zostały usunięte.
  5. Te zewnętrzne plastiki też są przyklejane. Napisz czy między szyba dachu a przednią poprzeczką (jak na zdjęciu) masz jednakową odległość. Ponadto w dziale PLIKI masz instrukcje serwisowe (3 lub 4 pliki) dotyczące tylko cabrio i między innymi regulacji dachu. Tutaj masz skrót do pierwszego pliku.
  6. Umieściłeś zdjęcie od dołu, ze szparą między plastikami. Plastik zawsze może być źle spasowany. Zrób zdjęcie od góry dachu jaka jest przerwa.
  7. Wystarczyło przeczytać ze zrozumieniem fragment regulaminu. Tak jak napisał @pbet cytować możesz, ale nie ma potrzeby całości. Później na tych chwalonych forach frustruje się człowiek zanim dokopie się do właściwego tekstu po kilkukrotnych cytatach, cytatów. Ale fajnie się czyta jak nie musisz się zastanawiać czy masz komuś zrobić "laske" czy "łaskę" . Lub też dokopywać się do właściwego tekstu po 10 cytatach poprzednich postów. Nie mówiąc o zrozumieniu tekstu, ponieważ ma właściwą interpunkcję. Dodatkowo przypomnę, że istnieje dział forum na którym możemy takie tematy poruszać.
  8. Wskaźnik może źle chodzić ponieważ podczas wymiany pompy mogli źle ją zamontować. Można ją zamontować w dowolnej pozycji (kręcąc dookoła), ale właściwie powinna być w odpowiednim położeniu. Jak źle ją ułożyli, to pływak może haczyć o występ w górnej części zbiornika i nie unosić się na maksa. Jak jest brudny lub uszkodzony czujnik wału to nie pokazuje żadnych błędów. Doświadczalnie nawet odłączałem czujnik i nie było błędów. Tak, że trop @droopymoże być właściwy. Najlepiej zdejmij przewód paliwowy (tzw. świński ogonek) z listwy wtryskowej podłóż słoik i włącz żeby pompa chodziła. Zobaczysz czy pompuje. Tylko później dokładnie załóż ten wężyk z powrotem, żeby nie wypadł. Dodatkowo, jeżeli to jest 1,6 to sprawdź czy kostka czujnika wałka rozrządu (nie wału) nie jest w środku cała w oleju. Następnie podczas odpalania odłączyłbym zawór zmiennych faz i zobaczył bym czy to nie pomoże - to tak, żeby wykluczyć pewne częste przypadłości tego silnika. Czujnik uderzeniowy - wątpie.
  9. To, że drgnie nie ma znaczenia jak jest uszkodzony silnik. Przy uszkodzonym silniku potrafi się nawet włączyć i przez chwilę działać. Stawiam standardowo na silnik.
  10. W dziale PLIKI masz instrukcje serwisowe do Megane II. Awaryjnie możesz wkleić śrubę.
  11. Przy tym silniku to dostępność części jest o wiele większa więc i ceny niższe. Co do nowej będzie ciężko wywalczyć, ale używana (koniecznie po planowaniu, zrobieniu zaworów i sprawdzeniu podpór wałków) jak najbardziej.
  12. Rozumiem, że chodzi ci o ucho do podwieszania silnika z prawej strony. Jest ono przykręcone do głowicy i do pokrywy zaworów (po jednej śrubce). Które mocowanie jest uszkodzone? Tylko w pokrywie? Naprawa to może spawanie (musi się wypowiedzieć fachowiec). Klejenie raczej bez sensu. Szczerze to nie jest ono za bardzo potrzebne. Natomiast dostanie w dobrym stanie głowicy (czy też pokrywy) do F4R (pewnie masz typ 770 ale możesz szukać też 771) to już prawie cud (w dobrym stanie tzn. bez wytartych podporów wałków rozrządu). Najczęściej trzeba kupić cały silnik i albo go wymienić albo zamontować tylko głowicę. Jeżeli to zepsuli w warsztacie to jak oni to mają zrobić to wpadli w niezłe koszty i jak się zorientują to będą kombinować po taniości. Oby tylko Ci nie wcisnęli jakiejś beznadziejnej głowicy - sprawdź przed montażem. Ja na twoim miejscu nie mocował bym tego ucha i tak zostawił. Nie ruszał integralności silnika, ale zażądał zadośćuczynienia od mechaników i szczerze nawet 1000zł może dla nich być okazją (samej głowicy w dobrym stanie za mniejsza kwotę to nie dostaniesz). Tak w ASO głowica jest razem z pokrywą (chodzi o pasowanie otworów wałka). Nie zaleca się wymiany samej pokrywy, ponieważ pasowanie podpór wałka rozrządu może do siebie nie pasować.
×
×
  • Utwórz nowe...