Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

mireczek01

Mod Team
  • Zawartość

    1926
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

101 Super

Samochód

  • Auto
    megane II luxe privilage, scenic II luxe privilage, megane II CC
  • Silnik
    1,6 16V megane, 2.0T Scenic, 2.0 16V CC
  • Przebieg (tys.km)
    120,240

Ostatnio na profilu byli

1418 wyświetleń profilu
  1. Tak, będzie pasował. Pod poduszką będziesz miał tylko wolne "kabelki", do których normalnie podłączył byś złącza przycisków tempomatu. Ale jak go zamontujesz, to już blisko do dołożenia tempomatu.
  2. Może wyczyść złącze (kostkę) czujnika położenia wałka rozrządu z oleju (nie czujnika wału). Jak kostka w środku jest w oleju to najlepiej przemyć złącze.
  3. Jak zdejmiesz klapkę pod kierownicą to na rozpisce bezpieczników zobaczysz ikonki szyb (zobacz np tutaj: w centralnej części 5 i 6 od góry i jeden obok nich). Przekaźniki (moduły szyb), każda szyba ma swój i jest on mocowany przy silniku szyby.
  4. Na alledrogo OEM kupisz już od 90zł + przesyłka. Ja zawsze kupuje w internecie u sprawdzonych sprzedających. Pamiętaj tylko, że OEM przeważnie nie mają blaszek w zestawie i tylko 2 śruby.
  5. Tak, wciska się ją w ten koniec który masz na zdjęciu, a u góry wciskasz pod pas górny i mocujesz na zatrzasku tak jak na zdjęciu.
  6. Czy będą piszczeć? Napiszę Ci w ten sposób. Zawsze kupuję albo OEM Renault, lub TRW lub Ferodo i nigdy mi nie piszczały. Oczywiście wszystko podczas montażu dokładnie czyściłem i smarowałem jarzma.
  7. Najprawdopodobniej przyczyną tego żarzenia jest jakiś brak masy (np. zimny lut) w układzie licznika. Mam tak samo, ale nie będę wymieniał licznika. Może jak będę miał czas to oddam do znajomego elektronika aby poszukał co jest grane.
  8. Akurat w cabrio jest gorzej, ponieważ tak jak pisałeś moduł jest za blachą. O góry odkręcasz małego torksa. Później ciągniesz moduł do góry. Dobrze jest delikatnie podważyć dwa zatrzaski po bokach modułu (jak tego nie robiłeś wcześniej, ciężko jest wyjaśnić o co chodzi, zwłaszcza, że w cabrio dostęp jest kiepski do niego). Bez podważenia ciężej idzie wyciąganie modułu. Po wyciągnięciu, jak poznasz budowę, to o wiele łatwiej Ci pójdzie następnym razem.
  9. mireczek01

    Megane II phI Szpilki/śruby kolektora 1.9dci

    Poszukaj tutaj, może po numerach znajdziesz w internecie.
  10. Wystarczy wyjąć sterownik (nie jest łatwo), nie trzeba wyciągać całego mechanizmu.
  11. Musisz wymienić samą piastę (402022048R). Na allegro jest pełno kompletnych zwrotnic z piastą. Niestety jak będziesz wymieniał samą piastę (oczywiście na prasie) to łożyska nie uratujesz. Jest jeszcze zabezpieczenie czujnika ABS, ale je bez problemu można odzyskać - wyjąć po wyjęciu łożyska. Dodatkowo jak kupisz nowe łożysko (7701207677), to występuje najczęściej w komplecie ze śrubą i zabezpieczeniem ABS. Piasty pasują od wszystkich meganek II i sceników II. Natomiast sama zwrotnica w scenikach jest inna (nie wiem czym się różni), natomiast zwrotnice od meganek II są takie same we wszystkich modelach za wyjątkiem zwrotnic z meganek z pierwszego roku produkcji 2002 (są inne). Możesz też wymienić całą zwrotnicę bez wymiany piasty i łożyska, ale nigdy nie wiadomo jaki przebieg ma łożysko i ile jeszcze wytrzyma.
  12. Tak, tylko uszczelnij. Kup specjalistyczny uszczelniacz dekarski który można kłaść nawet na mokro. Jest lepszy niż silikon do takich spraw.
  13. W dziale PLIKi masz instrukcje serwisowe do megane II. Znajdziesz tam jak zdjąć te zaczepy. Z doświadczenia Ci powiem, że jak niczego nie połamiesz to będzie dobrze. Ogólnie wkłada się śrubokręt od góry i w środku jest zatrzask który odblokowujesz. Następnie cały plastik ciągniesz do góry - ciężko trafić w ten zaczep. Najlepiej ściągnij i poczytaj instrukcję.
  14. Jej nie wyciągasz tylko od góry uszczelniasz. Jak bardzo chcesz to możesz ją wyciągnąć (tak zdjąć nadkole), ale po co - szkoda roboty. Sama rura jest szczelna. Budowa tego miejsca gdzie wchodzi wiązka od silnika jest głupia i powoduje, że woda leci tak naprawdę obok rury odprowadzającej wodę.
×