Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dartek

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    44
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic II - sprzedany, teraz Scenic IV
  • Silnik
    1.3 TCe 115KM
  • Przebieg (tys.km)
    3 000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. U mnie pojawił się nowy objaw, ale z innej beczki, pisk słyszalny już na postoju, z tył auta od spodu. To ponoć pompa paliwa, mechanik w Aso zastanawiał się, czy tak aby nie powinno być, że na postoju ,przy uruchomieniu pompa paliwa pracuje bardziej intensywnie, jest mocniej obciążona i może tak piszczeć. Normalnie ręce i nogi się uginają. Dobrze, że wykupiłem dłuższą gwarancję to będę ich dłużej molestował (a oni będą mnie dłużej wkurzali).
  2. Pojadę do serwisu w Opolu (później Wrocław) niech wymieniają te spinki, bo też mnie to wkurza, mechanik wcześniej twierdził, że to coś szumi pod maską, że strumień powietrza powoduje drgania jakiegoś elementu, chciał oklejać auto taśmą po kawałku i szukać tego miejsca/elementu. Pytanie do Msobo: w którym ASO, mieście wykonali naprawę?
  3. przemoania, a w którym ASO to zdiagnozowali i zrobili, może będę musiał się tam wybrać? Czy ten dźwięk od tego łożyska w skrzyni występował stale podczas jazdy, czy tylko na którymś biegu, albo na luzie? Jeszcze moje przemyślenia odnośnie wysprzęglika, który jest sugerowany, jako źródło hałasu, może mechanik mnie poprawi jeśli się mylę: - chyba wysprzęglik pracuje tylko w momencie wciśnięcia sprzęgła, wówczas łożysko dociskane jest do sprężyny sprzęgła i łożysko kręci się razem z tarczą, w tym czasie może coś szumieć, chrobotać - kiedy nie dotykamy sprzęgła, lub jedziemy na luzie, wówczas wysprzęglik nie porusza się - więc nie powinien wydawać żadnego dźwięku, wprawdzie wiruje w nim wałek sprzęgłowy, ale się z nim nie styka, czy tak jest w rzeczywistości? U mnie chrobotanie, szum występuje bez względu na załączenie sprzęgła (na biegu, czy na luzie) więc się zastanawiam, czy to wysprzęglik jest moim problemem.
  4. Sądzisz, że diagnosta z serwisu się myli? Ja sugerowałem ten wysprzęglik (wspomniałem mu, że znalazłem taką info na forum), no ale "serwis ma zawsze rację", nie jestem mechanikiem więc się nie sprzeczałem. Pytanie do Dandiego82, czy wysprzęglik obraca się (łożysko oporowe pracuje) cały czas nawet jak silnik jest odłączony i sprzęgło wciśnięte/zwolnione? Oglądałem kilka animacji z pracy sprzęgła i już sam nie wiem. Może mógłbym podpowiedzieć coś w serwisie.
  5. Witam Byłem w serwisie, bo bardzo mnie już denerwowały upierdliwe dźwięki coś jak chrobotanie, szuranie, obracanie starego wentylatora lub linki w pancerzu (jak kiedyś w prędkościomierzach ), dźwięk dochodzi z okolicy lewego nawiewu. Nie jest to może strasznie głośne, ale jednak słyszalne przy prędkościach 40-70km/h, przy wyższych prędkościach w kabinie i tak jest głośno, a szum powietrza i silnika zagłusza ten dźwięk. Oczywiście jazda kontrolna z diagnostą, słuchał ... jeździmy.. i potwierdza, że rzeczywiście coś tam szumi. W czasie jazdy wyłączył nawet silnik (trochę się przeraziłem) i w ten sposób stwierdził, że to nie problem silnika, bo szum i chrobotanie nadal było słyszalne bez zmian. Zasugerowałem może to sprzęgło, wysprzęglik (takie informacje znalazłem na forum), ale diagnosta to odrzucił. Jego zdaniem to skutek pędu powietrza pod maską, w komorze silnika lub pod, jakiś element wpada w wibracje i wydaje taki dźwięk. Za kilka dni jestem umówiony w serwisie na poszukiwanie tego wibrującego elementu. Diagnosta twierdził, że mają metodę wykrywania, to jest zaklejają, osłaniają wlot powietrza w części komory silnika i sprawdzają, czy dźwięk nadal występuje i w ten sposób po kilku próbach lokalizują okolicę i następnie element(y) powodujący dźwięk. Logika w tym jakaś jest, ja jednak skłaniam się, że to nie wibrujący element, a wirujący-obracający się, i teraz pytanie do forumowiczów: które elementy mechaniczne, przy wyłączonym silniku (ale w trakcie jazdy), obracają się i mogłyby powodować takie efekty, czy system przeniesienia napędu skrzynia-sprzęgło można tutaj wyeliminować tak jak stwierdził diagnosta z serwisu? Jakie jest Wasze zdanie?
  6. Czy wiecie jak zdobyć noty techniczne do Scenica IV? W ASO nie bardzo chcieli "zdradzić swoje tajemnice", człowiek z obsługi klienta w serwisie twierdził, że nie ma dostępu w swoim systemie, że to mechanicy lub ktoś kto obsługuje serwis. Byłem teraz na przeglądzie rocznym i wyszła sprawa z uszczelkami przy drzwiach, które już były opisane w nocie technicznej więc będą poprawione w ramach gwarancji, chciałbym wiedzieć jakie mnie jeszcze czekają niespodzianki z autem i dobrze by było wyeliminować potencjalne problemy jeszcze na gwarancji. Ma ktoś dojście?
  7. Przejechałem już 7 tyś km, Scenic IV 1.3 TCE 115km FAP. Wcześniej jeździłem Scenic'iem II 1.6 16V. Wrażenia: silnik głośny, kultura pracy niska w porównaniu z 1.6; silnik wydaje wiele różnych dźwięków i raczej nie są miłe i przyjemne dla ucha. Dynamika duża, mimo, że auto cięższe od SCenica II o 300kg to zdecydowanie lepiej przyspiesza (a moc prawie jednakowa). Skrzynia 6 biegowa wymaga częstego zmieniania biegów, ale to nie problem, bo gładko chodzi. Spalanie niskie, ekonomicznie w cyklu mieszanym 5,5l/100km, przy prędkościach do 100 km/h. Na autostradzie przy 120km/h 6l, 130km 6,5l. Więc oszczędnie. Odradzam Scenica IV. Głośny i niski komfort, ale za to piękny, dlatego kupiłem, ale żałuję, bo jednak ważniejsze jest jak auto jeździ niż jak wygląda.
  8. Dzisiaj byłem w ASO w Opolu, chrobotanie z kratki nawiewu akurat dzisiaj było słabo słyszalne i mechanik z serwisu po jeździe próbnej niestety nie stwierdził problemu. Wyszła jednak sprawa z uszczelkami przy drzwiach i gdzieś za nadkolem, które wprowadzają jakieś zawirowania i szumy powietrza i to będzie poprawione (jakieś dodatkowe gąbki i masa uszczelniająca). Okazało się, że te problemy z uszczelkami są znane w Renault i istnieją już noty techniczne odnośnie usuwania problemu. Z tymi notami technicznymi to ciekawa sprawa, zastanawiam się tylko jak dotrzeć do nich dla konkretnego modelu. Renault usuwa problemy, które są już znane i opracowane w tych notach technicznych w czasie gwarancji, ale tylko kiedy klient sygnalizuje problem (nie wszyscy wiedzą, nie wszyscy słyszą lub im to nie przeszkadza). Trzeba mieć jednak chyba wejścia w serwisie Renault, aby dokładnie poznać noty techniczne dla danego modelu (po VIN'ie).
  9. W Opolu za wymianę oleju 590 zł, sama robocizna 0,7 roboczogodziny 202 zł, olej RN17. Sprawdziłem też na My renault w zakładce serwis i tam jest 660zł. Na allegro oleje RN17 rzeczywiście są strasznie drogie np Elf elite 52zł/l (butelki litrowe), a 5l to jest Eurol i Valvoline, których nigdy nie stosowałem i te są w normalnej cenie.
  10. Aż dziw bierze, że żaden mechanik ( i w ASO) nie próbuje ustalić przyczyny, wydaje się, że metodą eliminacji i wymiany części lub podzespołów można by znaleźć źródło tych hałasów. To oczywiście kosztowna metoda, ale Renault chyba stać na to, ale to byłby dla nich niewygodny precedens i ujma na "honorze". Może kiedyś użytkownicy rozwiążą problem swoim kosztem, a Renault wystawimy rachunek, może drogą sądową. Ja chętnie zrzucę się na mechanika, który zbada sprawę obiektywnie i jawnie. Może to jest sposób, aby zmusić Renault do działania?
  11. Witam Mam nowego Scenica z tym właśnie silnikiem, przejechałem 3 tyś km, ale ten dźwięk występuje chyba od początku (kupiłem w salonie w Warszawie), najpierw myślałem, że to wentylator chrobocze lub ociera, ale wyłączyłem wentylator i wciąż to jest. Dźwięk dochodzi z okolic lewej kratki wentylacyjnej i tablicy zegarów. Na postoju nic nie brzęczy nawet przy zwiekszaniu obrotów silnika. Zaczynam to słyszeć od prędkości ok 30km/h, jadąc na luzie też jest słyszalny. Wkrótce wybiorę się z tym problemem do ASO w Opolu lub Wrocławiu (to teraz moja okolica) i zobaczę jaka będzie reakcja. Moje przemyślenia i wnioski: 1. wcześniej już zauważono w wątku, że to raczej element wirujący (chociaż na początku myślałem, że to jakieś zawirowania powietrza pod maską poruszają jakimś drobnym elementem) 2. To raczej nie silnik, ale może coś z osprzętem (dodanie gazu na luzie nie generuje tego dźwięku) 3. Biegi wchodzą gładko, skrzynia pracuje dobrze - dźwięk występuje bez względu na którym biegu jadę lub na luzie - może to łożysko w skrzyni? 4. Sprzęgło? Macie jeszcze jakieś pomysły?
  12. .. w kostce pod kierownicą między 3 i 4 pinem też nie ma 12V więcej nie patrzyłem

  13. Witam, ładne opracowanie Klakson.. Aco zrobić jeśli na bezpieczniku od klaksonu nie ma napięcia? Z góry dziękuję za odpowiedź.

  14. Witam. Rozebrałem zacisk hamulca tylnego i zdziwiłem się, że prowadnice mają różne kształty. Czy istotne jest przy składaniu gdzie która ma być? pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...