Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lionel2000

Użytkownik
  • Zawartość

    579
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

23 Super

Samochód

  • Auto
    Renault Scenic III ph III
  • Silnik
    1,6 dci R9M
  • Przebieg (tys.km)
    170

Profil

  • Zainteresowania
    Zawieszenia samochodowe, sport,

Ostatnio na profilu byli

1420 wyświetleń profilu
  1. Gratulacje, mnie nie boli, aczkolwiek nie muszę się wlec po trasie i pilnować wskazówki obrotomierza. Też kiedyś miałem kilka aut na benzynę i chyba każdy kto ma choć trochę doświadczenia wie jak kształtuje się zużycie paliwa przez silniki z turbo. Temat rzeka, ale podziwiam za cierpliwość i "autostradowo-ekspresowy-prowincjonalny" styl jazdy.
  2. Spali mało jak jedzie się jak wolnossącym, czyli muska pedał gazu i tak jak pisał przedmówca 70-80 km/h 5 bieg i 80-90 km/h 6 bieg. Taki wynik jest realny jak koś pomyka drogami powiatowymi i nie napina się tylko delektuje krajobrazem. Jeżeli chciałby jechać dynamicznie a po to jest Tce to ze spalaniem nie będzie już tak kolorowo. Dla przykładu moje spalanie jak jadę w trybie jak powyżej. Można zejść niżej ale to już naprawdę boli taka jazda. Scenic jest też trochę cięższy i większy gabarytowo co również przekłada się na zużycie paliwa. Moje codzienne dojazdy do pracy miasto/trasa 40/60% w tym odcinek autostrady gdzie jadę przepisowe 140 km/h Przepraszam za off top, ale udowodnić można wszytko, tylko czy to ma sens?
  3. Pozostało do końca: 22 godziny i 27 minut

    • SPRZEDAŻ
    • Używany

    Na sprzedaż mam Agilę B mojej żony. Produkcja: 2008 Silnik: 1,2 16V benzyna Przebieg: 113700 Wszystkie naprawy były robione na bieżąco i autko jest w bardzo dobrym stanie jak na swój wiek. Elementy karoserii w oryginalnym lakierze. Konserwacja podwozia była robiona 2 lata temu. Więcej informacji w ogłoszeniu. https://www.otomoto.pl/oferta/opel-agila-opel-agila-b-1-2-16v-ID6D9vKS.html?isPreview=1 Dla ludzi z forum cena zaczyna się od 11500 zł i jest do negocjacji. Tel. 600921384

    NaN

    Piekary Śląskie - PL

  4. Zdjęcia zrobione w bardzo kiepskim oświetleniu i mało widać. Dodatkowo z ceny poszedł dość mocno bo widzę że startował od 21900. Dla mnie podejrzanie wygląda lewy przód i cała prawa strona. Brak kołka w tylnym zderzaku. Dodatkowo automat CVT, nie każdemu przypada do gustu. Wnętrze dość brudne, słabe wyposażenie i wersja 5 miejscowa. Słabo to wygląda, ale jeżeli nie masz daleko to można oglądnąć.
  5. Tak, ustawić na kołach i dopiero dokręcać, a jak na podnośniku to unieść belkę i dokręcać. Zakres pracy tulei to +/- 15 stopni o ile dobrze pamiętam.
  6. Zgrzytanie raczej nie pochodzi od belki, prawdopodobnie są to tuleje metalowo-gumowe (silentblock) amortyzatorów. Możesz to sprawdzić rozpinając dolne mocowania amortyzatorów i bujanie tyłem samochodu. Pamiętaj podczas wymiany amortyzatorów że dolne i górne mocowanie powinno być dokręcane w pozycji roboczej amortyzatora. Jeżeli skręcisz go na pełnym otwarciu to powstaną duże naprężenia i po jakimś czasie znowu pojawi się hałas.
  7. Wymiana sprężyn z tyłu jest prosta. Musisz tylko rozpiąć amortyzatory z dolnych mocowań i unieść auto z obu stron więc albo dwa podnośniki typu "żaba" albo kobyłki. Jeżeli nie masz to wiadomo podnośnik. Co do samej wymiany na sztywniejsze sprężyny to musisz wziąć pod uwagę że zmieni się charakterystyka tłumienia i auto stanie się twardsze. Utrata komfortu jazdy. Najlepiej jest trzymać się oryginału, ewentualnie możesz sprawdzić parametry sprężyn od wersji Grandtour i jeżeli mają taką samą długość to je zamontować. Sprężyny HD przeważnie mają zwiększoną średnicę pręta z którego są wykonane.
  8. Kolego @Synek gazowe to są one tylko z nazwy, gdyż w każdym amortyzatorze jest olej. Tak więc są gazowo-olejowe i olejowe. Teraz do konkretów, Megane pierwszej generacji były wyposażone w amortyzatory typu "monotube" czyli olejowo-gazowe. Nie pamiętam kto był dostawcą OE ale chyba Kayaba. Teraz pytanie czy amortyzatory "HART" są wykonane w technologii "monotube"? Raczej w to wątpię, jest to pewnie jakiś Chińczyk ADD lub coś podobnego. Jeżeli chcesz kupić dobry amortyzator to szukaj w renomowanych producentów KYB, Monroe, Sachs ewentualnie Bilstein. Wszyscy pozostali w większości kupują od powyższych, albo bezpośrednio u Chińczyka tylko wkładają do swojego pudełka i dają swoją naklejkę. Pamiętaj że tylko dobry zamiennik, będzie dawał zbliżone siły tłumienia w długim okresie eksploatacji. Przerabialiśmy to już na forum że Chińskie produkty utwardzają się po jakimś czasie i komfort jazdy znacznie się pogarsza. Ja polecam to co Polskie a amortyzatory Monroe są produkowane w Gliwicach więc wspierasz Polską gospodarkę co w dobie nadchodzącego kryzysu nie jest bez znaczenia.
  9. Można powiedzieć że problem został wyeliminowany połowicznie. Po prostu kupiłem używany amplituner i przełożyłem. Na forum Scenic'a LINK znajdziesz kolegę @marcel31 on się zajmuje naprawą. Napisz do niego PW
  10. Według danych fabrycznych ma 1308 cm3, i Mazda do dokładnie definiuje. 2,6 a zasadzie 3,9 to ma jak zliczymy wszystkie "suwy" tłoka. Regulamin forum się kłania - Prezes
  11. To inaczej, poniżej zestawienie z linku który podałeś. Wychodzi 557 ogłoszeń względem 32. Czy coś się nie zgadza?
  12. Oczywiście przepraszam za mały OT. Każdy zrobi jak uważa. Kolega @gerrard zapytał która wersja H5F jest wolna od wad, więc podzieliłem się swoją opinią w tym temacie. A co do powiedzenia które przytoczyłeś, to wymyślili je rodacy którzy kupowali od Niemców, nie od Turka któremu nawet brew nie zadrży. My się tak śmiejemy, ale jak zobaczyłem dokumentacje do samochodu ze wszystkimi fakturami poukładanymi chronologicznie, to śmiem wątpić czy łezka mu się nie zakręciła jak oddawał. Sam mam sentyment do byłych samochodów i jakoś tak ciężko na sercu jak zmieniam auto.
  13. Kolego @Sarna1 jak coś wrzucasz to proszę sprawdź co ... Wejdź proszę w Twój link i sprawdź strony od 7 do 20.
  14. Ja również rozważałem zakup Scenica z tym silnikiem, ale po przeanalizowaniu ogłoszeń i zaczerpnięciu opinii o silnikach Tce szybko dałem sobie spokój. Jedyny sensowny silnik benzynowy to 2,0 od Nissana, który niestety występuje tylko z automatem CVT. Chciałem skrzynię manualną więc odpadł w przedbiegach. Zwróć uwagę jakie przebiegi mają Sceniki Tce z ogłoszeń, większość nie przekracza 100 tyś. km. Wynika to z faktu że na zachodzie samochody z tymi silnikami kręcą się w koło komina. O warunkach użytkowania w środowisku miejskim nie muszę chyba pisać. W trasę nikt się tym nie wypuści bo żre jak smok. Nie wnikam czy te silniki mają wadę czy nie, ale Grand Scenic ma swoją masę szczególnie z załadunkiem i ten "silniczek" dostaje mocno w "kość".
  15. Start/stop możesz sobie dezaktywować programem MaxiECU gdzieś był o tym wątek. Jeżeli masz dobrą pamieć to możesz go za każdym razem wyłączać na przycisku. Ja już mam wyrobiony nawyk i zawsze go dezaktywuję po włączeniu silnika.
×
×
  • Utwórz nowe...