Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lionel2000

Użytkownik
  • Zawartość

    560
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

22 Super

Samochód

  • Auto
    Renault Scenic III ph III
  • Silnik
    1,6 dci R9M
  • Przebieg (tys.km)
    170

Profil

  • Zainteresowania
    Zawieszenia samochodowe, sport,

Ostatnio na profilu byli

1284 wyświetleń profilu
  1. Tak z ciekawości zapytam, dlaczego chcesz wymienić na te akurat z Xmod? Czymś szczególnym się różnią?
  2. Flota to moje przypuszczenie, ale cenę na zachodzie obniża przebieg lub uszkodzenie pojazdu. I tu bym szukał potencjalnych niezgodności. Ktoś to musiał przywieźć i jeszcze zarobić więc ... Ze zdjęć nic za bardzo nie wywróżymy więc trzeba się bezie pofatygować.
  3. To auto jest po flocie. Wychodziły takie wersje z nawigacją co potwierdza VIN decoder. Nawigacja była od nowości. Fotele tył i pasażera jak nowe tylko fotel kierowcy nieco sfatygowany. Wyprodukowany w listopadzie 2008 więc pewnie pierwsza rejestracja 2009. Przebieg jak na jedenastoletnie auto z LPG jest bajeczny. Trzeba by sprawdzić czy są na niego jakieś papiery
  4. Zwróćcie uwagę że większość tych amortyzatorów jest oferowana w bardzo szerokim zakresie od Megane IV poprzez Talismana itd. To są dwa różne samochody a jeżeli coś jest do wszystkiego to jest do ... Odnośnie Bilsteina wypowiem się czysto branżowo. Amortyzatory wyczynowe jak najbardziej OK, natomiast seria to już standardowe zawory bez "wodotrysków", dlatego osobiście uważam że nie warto przepłacać. Z drugiej strony kto bogatemu zabroni. Hmm tu sprawa jest bardzo prosta, ASO nie chwali się że amortyzatory zbliżają się do końca bo nie leży to w ich interesie do puki samochód jest na gwarancji. Ponadto jeżeli amortyzatory spełniają wymaganie min. 30% to dla nich też jest wszystko OK. Na samym końcu przywołam metody pomiaru i stanu urządzeń pomiarowych (ich kalibracji) oraz warunków zewnętrznych. O warunkach zewnętrznych można zresztą pisać epopeje. Wynika to z faktu że układ pomiarowy mierzy ogólną sprawność całego zawieszenia czyli pracę wszystkich elementów sprężystych oraz jest obarczony błędem powodowanym przez siłę bezwładności (szczególnie tylna oś). Co do wytrzymałości samych amortyzatorów to nie da się tego porównać 1:1. To zależy od wielu czynników. U mnie w szczeniaku przody też jeszcze oryginalne mimo że ma ponad 170 tyś. km a sprawność na SKP ponad 40%. Nie mniej jednak na wiosnę planuję ich wymianę. Sprawdzajcie stan osłon amortyzatora (szczególnie z przodu), bo to głównie ich uszkodzenie powoduje znaczne skrócenie żywotności amortyzatorów.
  5. Trzeba pytać w sklepach, produkt dostępny od kwartału IV 2019 więc pewnie dostępność będzie ograniczona. Na wiosnę powinny się pojawić, dystrybucja idzie na całą Europę więc trochę to potrwa.
  6. Tak jestem projektantem amortyzatorów dla Monroe właśnie.
  7. Fabrycznie nowe amortyzatory mają sprawność około 70%. Amortyzatory które dopuści SKP muszą mieć minimum 30% Z tego co widzę OE robiło Monroe (przódi tył), dla tyłu są już dostępne zamienniki z Monroe OESpectrum 376257SP. Przody w przygotowaniu.
  8. Co do wersji to zależy od Twoich upodobań, ten silnik był łączony z pięciobiegową skrzynią co powoduje że auto jest dość męczące na trasie. Wersja 110 KM będzie bardziej dynamiczna ma 6 bieg i jest chyba najczęściej stosowana jeżeli chodzi o silniki diesla. Silniki dci serii Energy zawierają wszystkie cechy Eco więc uprawianie nimi tzw. ecodrivingu jest dalece niewskazane. Trzeba je traktować jak nowoczesnego diesla: - nie "pałować" na zimnym - nie kręcić na czerwone pole (o ile takie występuje) - zmieniać olej co 15 tyś km. tylko spełniający normy - przegonić raz w miesiącu ... i cieszyć się bezawaryjnością!
  9. Ad1. Pytasz na forum Megane czy to udany model? Chyba retorycznie? Ad2. Ceny napraw są zróżnicowane w zależności gdzie i na jakich częściach będziesz serwisował. Renault nie lubi zamienników więc należy stosować części OE jak najczęściej. Ponadto mechanik musi znać się na Renault. Ad3. Mówią że jak Renault nauczyło się robić dobre diesle to musiało je uśmiercić, bo ekologia. Jak będziesz jeździł Eko to pewnie coś się sypnie, ponadto diesel nie lubi krótkich tras. Ad4. To jest super rozwiązanie i nie należy się go bać.
  10. Autko samo w sobie nie wygląda źle. Podejrzanie wygląda sprawa z LPG i przebiegiem. Samochód sprowadzony do Polski w 2016 r. czyli 7'mio letnie, ile wtedy musiało mieć przebiegu? Nikt nie zakłada LPG żeby jeździć 10 tyś km rocznie. Proponuję sprawdzić co mówi baza CEPIK oraz dokumenty pojazdu przy sprowadzeniu o ile się takowe zachowały. Odnośnie LPG to przy tym silniku nie ma się czego bać o ile tylko został poprawnie założony i zestrojony.
  11. Zużyte łożysko huczy bardziej pod obciążeniem. Czyli jak ktoś już wcześniej zauważył do wymiany jest przednie lewe.
  12. Mapę Polski możesz wrzucić na obecną kartę. W menu nawigacji wybierasz z której mapy chcesz korzystać. Mapy możesz kupić taniej przez stronę TOMTOM, pewnie jeszcze działają kody rabatowe LINK
  13. Opona 225 mm to jest takie minimum dla felgi 8J. Wszystko będzie grało pod warunkiem, że dobrze dobierzesz ET. Tylko że przy rozstawie 114,3 mm i feldze 18" jedyne ET jakie widzę to 35. Przy takim ET felga wyjdzie na zewnątrz o ponad 2,5 cm co moim zdaniem będzie już zbyt dużo. Tak żeby było optymalnie to szerokość felgi 7,5J a ET od 40 do 45. W razie innych rozmiarów zawsze możesz użyć kalkulatora ET LINK
  14. Opis ogłoszenia na zasadzie kopiuj/wklej sprawdź inne ogłoszenia LINK. Ma za zadnie ściągnąć klienta a później jakoś to będzie. Najlepiej będzie poprosić o VIN i sprawdzić w bazie Renault. Co do samego samochodu to nieźle go przygotowali, natomiast nie widzę wklejek ani na błotnikach ani na słupkach w bagażniku. Tak więc, albo to kwestia zdjęcia, albo jest w znacznej części lakierowany. Nie daj się nabrać na niską cenę takie samochody w Niemczech startują od 2 tyś. euro, jeszcze trzeba to przywieźć (transport), przygotować (opłaty) i zarobić. Auto było bankowo uszkodzone tylko musisz odnaleźć co, a sprzedający Ci tego nie ułatwi.
×
×
  • Utwórz nowe...