Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


Lionel2000

Użytkownik
  • Zawartość

    457
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

14 Dobry

Samochód

  • Auto
    Renault Scenic II ph II
  • Silnik
    2,0 16V F4R
  • Przebieg (tys.km)
    215

Profil

  • Zainteresowania
    Zawieszenia samochodowe, sport,

Ostatnio na profilu byli

870 wyświetleń profilu
  1. Kompas, strzałka zmienia położenie w zależności od kierunku jazdy.
  2. Lionel2000

    Scenic II phII co sądzicie o scenicu

    Nie wiem jaki masz budżet, ale generalnie między tymi samochodami jest dość duża różnica. Moim zdaniem lepiej kupić SII w wersji "bida szyby" ale z pewnego źródła, niż full wypas z niewiadomego. Wiadomo cena będzie adekwatna gdyż dobre SII w benzynie z 2004 r. kosztuje 10 tys. zł. Widzę że szukasz bogatego wyposażenia więc bardziej polecałbym Ci SI gdyż budowa tego pojazdu jest dużo prostsza i elektronika tak nie szaleje jak w SII. Jeżeli SI to zwróć uwagę na "rudą" gdyż te samochody szybko korodują jeżeli były jakieś naprawy blacharsko-lakiernicze. Co do ogłoszenia to: Przebieg nie realny jak na samochód sprowadzony z Niemiec (tym bardziej że ostatnie 7 lat spędził w kraju). Jeżeli nie był konserwowany to "ruda" już będzie na progach i tylnych nadkolach. Pewnie jest podmalowany więc trzeba sprawdzić powłokę. Widzę fotelik w środku więc jakaś Pani męczyła sprzęgło. Brak oryginalnej anteny i dywaników. Nie widzę świateł dziennych. Te radio nie ma MP3 Szpary na przednie masce się różnią Kierownica wygląda mi na plastikową a w tej wersji powinna być obszyta skórą.
  3. Ad1. Tak to jest osłona rozrządu. Pytanie dlaczego ktoś jej nie przykręcił. Zdarzało się że zamiennik pompy wody miał inny kształt rolki (wystający stożek) i był problem z przykręceniem osłony. A2. Wydaje mi się że nie ma osłony w tym miejscu. W wersji przed liftingiem był tam akumulator.
  4. @pbet to nie jest tak, że twardość zależy od tego czy amortyzator jest olejowy czy olejowo-gazowy. Dostawca amortyzatorów może je tak zestroić że olejowo-gazowe będą bardziej komfortowe. Tutaj natomiast pojawiają się wymagania klienta czyli Renault. Zawieszenie jest strojone na torze i widocznie dla MIII inżynierowie Renault uznali że zawieszenie ma być sztywniejsze. Od pewnego czasu można zresztą zauważyć taki trend że samochody francuskie mówiąc ogólnie znacznie się utwardziły. Opona wiadomo wyższy profil lepsze "resorowanie", komfort jak piszesz, ale niestety gorsze prowadzenie i czucie samochodu w zakrętach. Coś za coś.
  5. Tego nie wiem, ale zasada jest taka że jeżeli dla OE wychodziły z gazem to zamienniki (AM) też będą gazowane. Jeżeli komuś gaz przeszkadza można go sobie spuścić, stosując pazur jak na zdjęciu poniżej. Zasada jest taka że amortyzator musi być w pozycji pionowej inaczej wyleci olej. Osobiście nie zalecam tego robić, gdyż po pierwsze można uszkodzić sobie uszczelkę (niewłaściwy pazur), po drugie zwiększa się ryzyko kawitacji (piana olejowa=brak tłumienia). Generalnie gaz z czasem i tak ujdzie w trakcie eksploatacji więc nie zaprzątałbym sobie tym głowy.
  6. Amortyzatory tych firm są porównywalne jakościowo. Obie firmy produkują amortyzatory na pierwszy montaż do Renault i wielu innych marek. Jeżeli przez poduszkę rozumiesz górne mocowanie kolumny MacPhersona to nie da się tego sprawdzić. Koniecznie wymień osłony i łożyska. Poz rozkręceniu kolumn okaże się czy sprężyny mają obłamane końcówki.
  7. Monroe zaznacza że wszystkie za wyjątkiem GT Aczkolwiek Original G1108 i OESpectrum 376117SP są dedykowane do sportowego zawieszenia.
  8. Jeżeli problem powstał po wymianie sprężyn to tam bym szukał jego rozwiązania. Ostatnio słyszałem dużo złych opinii na temat sprężyn KYB.
  9. Wygląda jakby żółto-czarny był wpięty do pina odpowiedzialnego za wyciszenie więc obstawiam zestaw głośnomówiący.
  10. Nie będę robił wykładu z zasady działania amortyzatora. W skrócie - olej jest mocno zanieczyszczony i zapycha zawory. Spróbuj usiąść na krawędzi bagażnika i pobujać autem. Tył powinien ładnie się uginać pod twoim ciężarem.
  11. Jeżeli włożyłeś chińczyki to mamy winowajcę. Te amortyzatory utwardzają się i powstaje tzw. wóz drabiniasty. Reklamuj amortyzatory i włóż jakąś porządną firmę.
  12. Lionel2000

    Megane IV phI Doświetlanie zakrętów?

    Zgadzam się faktycznie średnio to wygląda, szczególnie w dzień. W niektórych markach działa to nawet przy cofaniu.
  13. Tak czysto teoretycznie to nie ma to większego znaczenia. Rozmiar felgi i opony można przeliczyć za pomocą kalkulatora lub dobrać z tabeli. Jeżeli zwiększasz to limitem jest ilość miejsca w nadkolu oraz elementy zawieszenia. Oczywiście zachowując zgodność z kalkulatorem Jeżeli zmniejszasz to limitem jest wielkość zacisku hamulcowego. Wklejka może mieć jedynie związek z rodzajem zastosowanych amortyzatorów.
  14. Najlepiej znaleźć firmę która zajmuje się obszywaniem kierownic i zlecić jej uszycie nowego mieszka. Koszt uszycia około 50 zł. Mój właśnie czeka aż znajdę czas żeby go zamontować. Sorki teraz zauważyłem że chodzi o gałkę, ale to też pewnie dają radę ogarnąć ...
×