Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Lionel2000

Użytkownik
  • Zawartość

    516
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

16 Dobry

Samochód

  • Auto
    Renault Scenic III ph III
  • Silnik
    1,6 dci R9M
  • Przebieg (tys.km)
    170

Profil

  • Zainteresowania
    Zawieszenia samochodowe, sport,

Ostatnio na profilu byli

1113 wyświetleń profilu
  1. Tą skrzynią 6 biegową bym się tak nie jarał, bo Renault tragicznie ją zestopniowało. Szczególnie szósty bieg.
  2. Może pomyliło mu się z 2,0 dci bo tam jest łańcuch Według VIN jest silnik F4R770 więc musi być na pasku. Samochód był wyprodukowany w 2007 r. a nie jak w ogłoszeniu w 2008. Pierwsza rejestracja była w 2008.03
  3. Miałem na myśli tą granatową, lepiej się prezentowała na zdjęciach i przebieg też był bardziej realny. Sprzedający nie robi Ci problemów ze zwrotem? Często chcą się dogadywać lub oferują dodatkowy upust. Co do silnika to 2,0 będzie się lepiej odpychać, cabrio jest najcięższe z całej rodziny więc potrzebuje więcej mocy. W tych rocznikach nie silnik jest jednak najważniejszy, ale ogólny stan auta, najlepiej szukać zadbanych egzemplarzy ze sprawdzoną historią.
  4. Pierwsze ogłoszenie już chyba nieaktualne. Czyżbyś dokonał wyboru, czy koś Cię ubiegł?
  5. Silnik 1,6 będzie palił niewiele mniej LPG, a radość z jazy będzie będzie większa przy 136 KM. Oczywiście nie wierzę że auto z 2005 ma 133 tyś km przebiegu i pewnie Niemiec je pod kocem trzymał. Jeżeli to są komercyjne ogłoszenia to proszę prześlij linki a szanowne gremium się wypowie.
  6. Może być oporowe, może być też na wałku sprzęgłowym w skrzyni biegów. Nie sprawdzisz tego nie rozbierając sprzęgła, więc musisz z tym żyć.
  7. Nie rozpoławia się skrzyni tylko do wymiany samego łożyska. Jeżeli koniecznie chcesz to zrobić to musisz wymienić komplet sprzęgła i wysprzęglik. Koszt jest dość duży i po prostu nie opłaca się tego robić nim nie padnie. Hałasujące łożysko oporowe jest częstą przypadłością i przychylam się do opinii mechaników żeby się tym nie przejmować.
  8. Implementowanie takiej używki to duże ryzyko. Jeżeli jesteś typem majsterkowicza znasz się trochę na elektryce i potrafisz rozebrać całą deskę to można się w to pobawić. Jeżeli nie masz o tym pojęcia i zlecisz to komuś to trzeba doliczyć dodatkowe koszty. I tu pojawia się pytanie czy nie lepiej kupić zewnętrze urządzenie z dobrym uchwytem?
  9. Tak jest na pewno w Scenicu, ale nie jestem pewny co do Megane. Pisałem już że ja wymieniałem przy 230 tyś. km, ale bez dwumasy. Jakbym chciał ten samochód trzymać kolejne 2 lata to bym ją wymienił. To są rzeczy eksploatacyjne i mają swoją wytrzymałość więc obojętnie ile kosztuje trzeba ją wymienić. Poza tym @meganecoupe02 napisał że są to trwałe podzespoły i praktycznie wytrzymują ponad 300 tyś. km. F4R występowały też bez dwumasy ale trzeba to sprawdzać po VIN'ie.
  10. Handlarz przywiezie wszystko, żeby tylko mu się opłaciło. Gaz w obu silnikach będzie chodził dobrze, w 1,6 KZFR jest mniej trwałe, ale za to nie ma dwumasy. Oba silniki są dobre z tym że 2,0 będzie zapewniał lepsze osiągi. 2,0 miał sześć biegów, 1,6 tylko pięć.
  11. Trzy lata użytkowałem ten silnik w Scenic II. Miał założony holenderski gaz od nowości, jak go sprzedawałem miał 230 tyś. km i nic z gazem się nie działo. Mechanicy mają rację przy drugim rozrządzie musisz wymienić pompę wody i KZFR. Mi przy 225 tyś. km padł wysprzęglik, i całe sprzęgło do wymiany (1350 zł z robotą). U mnie występowało już koło dwumasowe, ale nadawało się jeszcze do eksploatacji. Jak bym planował zostawić go jeszcze to pewnie bym je wymienił (+1200 zł). Poza tym wymiana poduszki silnika (drgania nadwozia) i uszczelka miski olejowej (wyciek/nieszczelność). Przy gazie co roku musiałem czyścić przepustnicę, bo samochód strasznie mulił. Co do spalania to na trasie jak nie ciśniesz jest pięknie (do Chorwacji wystarczyły dwa dwa tankowania, zbiorniki LPG 55L). Tak więc spalanie oscylowało w granicy 9l. W mieście zmienia się to jednak radykalnie i ten silnik spokojnie bierze 12l/100 km w cyklu mieszanym jakieś 10l/100 km. Oczywiście każdy ma inną nogę więc ... Scenica II rozbujałem na autostradzie do 200 km/h z czterema osobami na pokładzie więc w Megane II będzie chodził troszeczkę lepiej. Generalnie silnik oceniam bardzo pozytywnie, dlatego osobiście go mogę polecić.
  12. Dajcie już spokój z tą wymianą co 30 tyś. km. Jeżeli auto jest z zachodu to każdy tam tak wymienia i nawet się nie zastanawia bo po pięciu latach i tak bierze nowe. Jak wie że auto idzie do sprzedania to ciągnie nawet więcej. Często widać to po sprowadzonych samochodach że ostatni serwis olejowy jest przeciągnięty. Ten egzemplarz akurat jest krajowy, ale jeżeli jeździł jako flotowy to nikt z pewnością nie wymieniał oleju wcześniej. Takie wymiany to tylko w prywatnych wozach i to u ludzi którzy są świadomi że oleje long live to mit. Co do samochodu z ogłoszenia to wygląda właśnie na samochód po przedstawicielu handlowym. Wnętrze jak nowe i tylko miejsce pracy kierowcy zdradza ślady zużycia. Przednie czujniki cofania nie wyglądają na oryginał.
  13. Jeżeli masz oryginalne felgi aluminiowe to śruby zostawiasz. Oryginalnie są dawane stożkowe (samocentrujące). 205/50 R17 będą trochę tańsze w zakupie. Ponadto będą cichsze ze względu na mniejsze opory toczenia no i komfort będzie nieznacznie, ale jednak lepszy. Wejdą te i te więc wybór należy do Ciebie.
  14. Cześć, Będą pasowały bez problemu, takie same mam w Scenicu. Opony 225/45/17 To są oryginale felgi Renault więc nie musisz się o nic martwić. Pamiętaj tylko o śrubach stożkowych.
×
×
  • Utwórz nowe...