Skocz do zawartości

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Masz ciekawy materiał wideo związany z motoryzacją?
Dodaj go do na naszej bazy - kliknij tutaj, wybierz kategorię i dodaj film

Lionel2000

Użytkownik
  • Zawartość

    406
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

11 Dobry

Profil

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Piekary Śląskie
  • Województwo
    śląskie
  • Zainteresowania
    Zawieszenia samochodowe, sport,

Samochód

  • Auto
    Renault Scenic II ph II
  • Silnik
    2,0 16V F4R
  • Przebieg (tys.km)
    215

Ostatnio na profilu byli

600 wyświetleń profilu
  1. Kolumna MacPherson'a to układ złożony, jeżeli słyszysz strzelanie przy skręcie to masz do wymiany łożyska w kolumnie Macphersona. Nie ma to wpływu na opony, ale może mieć duży wpływ na bezpieczeństwo. Jak już będziesz to wymieniał to sprawdź amortyzatory, osłony, sprężyny i poduszki mogą też wymagać wymiany. Masz wtedy jedną robotę.
  2. Jestem ciekaw jak będzie sprawowała się KYB, słyszałem że ostatnio obniżyli loty. Napisz później kilka zdań opinii. Co do amortyzatorów olejowo-gazowych i olejowych to ich charakterystyka jest porównywalna: Gaz (azot) który jest wtłoczony pod niskim ciśnieniem powoduje wysunięcie tłoczyska co ułatwia montaż w kolumnie MacPhersona. Minimalnie szybsza reakcja amortyzatora ze względu na występujący "push out force" w rzeczywistości nie do wykrycia przez przeciętnego kierowcę. Gaz w amortyzatorze ma ograniczać zjawisko kawitacji (czyli pienienia się oleju) co znacząco wpływa na bezpieczeństwo. Realnie żeby taka sytuacja wystąpiła musielibyśmy jeździć po kostce brukowej z dużą prędkością. Tak więc poniekąd jest to chwyt marketingowy podobny do pompowania kół azotem. Druga sprawa to amortyzatory jedno-rurowe (monotube) które ze względu na konstrukcję montowane są w większości przypadków na tylnej osi. Gaz jest zamknięty w komorze pod dużym ciśnieniem z tego względu "push out force" jest wstanie unieść nadwozie nawet o kilka milimetrów w zależności od konstrukcji zawieszenia. Takie amortyzatory stosowane były w Megane/Scenic pierwszej generacji na tylnej osi. W Megane II tył jest już dwu-rurowy. Odnośnie amortyzatorów OE to sprawa wygląda następująco: Megane II i III - przód/tył KYB Scenic II i III - przód/tył Monroe Konstrukcyjnie bez różnic za wyjątkiem charakterystyki sił tłumienia i wysokości siedziska sprężyny.
  3. Z tego co czytałem na forum Espace to amplitunery są kompatybilne 8200526767<=>8200735413. Nie mogę Ci jednak tego potwierdzić, ale możesz ubogacić to forum i sprawdzić.
  4. Tego nie wiemy dopóki nie wymienisz amplitunera. Z góry Ci powiem że mało który serwis car hi-fi robi takie rzeczy. W Renault każą Ci zdemontować cały układ (zmieniarka, amplituner, DVD) i wyślą do serwisu. O cenę lepiej nie pytaj. Tak więc masz trzy rozwiązania, ale uważam że moje jest najtańsze.
  5. Twój problem to amplituner pod fotelem pasażera. Padła końcówka mocy. Musisz go wyciągnąć i sprawdzić numery, przeważnie to EN-1225W (Renault 8200526767). W dziale pliki powinieneś znaleźć manual jak go wydobyć. Kupujesz używkę zapinasz i wszystko wraca do normy LINK
  6. Inne górne mocowanie (symetryczne vs. niesymetryczne) ponadto średnica tulejki 12,2 mm (21 Nevada), 14,6 mm (Scenic I). Dole mocowania podobne, ale inne wysunięcie. Poza tym średnica tłoczyska jest mniejsza w 21 Nevada. Konstrukcja zwieszenia w tych dwóch pojazdach jest zupełnie inna, radzę nie kombinować, tylko zregenerować belkę i założyć dedykowane amortyzatory.
  7. Wiadomo jakość nie bierze się z niczego, ale obecnie nawet renomowane firmy dużo kombinują żeby ciąć koszty. Tak więc powstają linie tanich produktów. Ja kierowałem się opiniami z forum BMW bo wiadomo, że Oni najlepiej testują . Moje tarcze dobijają właśnie do 20 tyś. km i nie zaobserwowałem bicia, jest natomiast głośno podczas ostrego hamowania z dużej prędkości (uroki nacinanych tarcz). Ponadto marka Rotinger należy do Unionparts, warto poczytać w linku jak to się teraz robi LINK
  8. Tak ja używam Rotingerów z tym że zamówiłem nawiercane i nacinane. Trzeba pisać do nich i prześlą ofertę. Klocki wziąłem z Textara bo zależało mi małym pyleniu.
  9. Jest kilku globalnych producentów, którzy oferują części pod swoim własnym logo jak również sprzedają innym firmą, które wkładają to do swoich pudełek i sprzedają niekoniecznie taniej. Wszystko zależy od toku produkcji, jeżeli można usunąć oryginalne oznaczenia to się je usuwa, ale nie zawsze się da (formy wtryskowe itp.). Używa się wtedy naklejek które przykrywają niechciane logo. Liczy się pokrycie rynku w katalogu. Nie wspomnę tu firm z Dalekiego Wschodu które skutecznie używane są jako poddostawcy. Tak więc np. taki Bosch może kupować z firmy x i sygnować produkt swoim logo.
  10. Jak ktoś nie lubi przepłacać to polecam sklep Martec LINK. Z tymi oryginałami to radzę uważać i przyglądać się co jest wybite jako "metal marking".
  11. Kostka ma być wpięta w amplituner jak w opisie powyżej.
  12. Jeżeli chodzi Ci o jazdę poza miejską to 2500/3000 obrotów daje niezłe rezultaty jeżeli chodzi o spalanie. Oczywiście jak mówi druga część punktu trzeciego rozpędzamy się dynamicznie. Maksymalną moc silnik uzyskuje przy 4000 obr/min więc bez potrzeby nie ma co gonić go wyżej.
  13. Dobrze że masz tego świadomość, bo co niektórzy twierdzą że dieslem jeździ się tak samo jak benzyną. Na początek dziesięć przykazań na wesoło: 1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie będziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem. Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnym siedzeniu. 2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz. 3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora. Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz. 4) pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka. Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie. 5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmiarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże. Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku , inaczej zamiast kobiałki pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc, smyku. 6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m 7) dbać o szczelnosć przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią.Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie. filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni. Filtr powietrza gdy jest porwany , wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj się by świezy był zawsze w klekocie. 9) pilnować bedziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa. Przy wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle do kupy rozrząd Ci złoży to Cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą w silniku a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku". 10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej.
  14. Megane III phI Zakup Megane III phI 1.6 16v

    Wersja GT była w manualu LINK
  15. Megane III phI Zakup Megane III phI 1.6 16v

    Zawsze możesz kupić Lalkę z silnikiem F4RT i byłby to dużo lepszy wybór.
×