Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Laros

Użytkownik
  • Zawartość

    223
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

19 Dobry

Samochód

  • Auto
    Megane IIIphI Grandtour
  • Silnik
    1.4 TCe
  • Przebieg (tys.km)
    180

Ostatnio na profilu byli

710 wyświetleń profilu
  1. W M3 mam przyciemniane z tyłu oryginalnie i jest super. Córa w S2 ma rolety i szczerze mówiąc nie chciałbym takiego rozwiązania u mnie, ale - co kto lubi
  2. Jeśli nie naprawisz tego (podobno wszystko można zreperować ), to pozostaje wymiana na używany, najlepiej tej samej klasy. Siedzenia samochodowe nie są klasyfikowane jako cześć zamienna, więc nowego raczej nie kupisz.
  3. Wg mnie z dwojga złego to: https://allegro.pl/oferta/polski-maxiecu-pelna-diagnostyka-serwisowa-pojazdu-6053103929, ale jeśli planujesz na dłużej związać z Renault i mieć dostęp do wszystkich funkcji to tylko sonda renault i Clip. Ale zaznaczam - to tylko moje skromne zdanie, słuchaj rady tych, którzy mieli do czynienia z tymi interfejsami i wiedzą jak się spisują. Pozdrawiam.
  4. Tak, możesz zrobić test przelewowy, oraz sprawdzić w clipie korekty wtryskiwaczy. powinno to dać jako-taki obraz stanu wtryskiwaczy.
  5. Prawdopodobnie ten dźwięk pochodzi z elektrozaworu sterującego ciśnieniem/przepływem paliwa. U mnie też to słychać, tyle że dużo dużo ciszej. Ciężko wyrokować, czy jest to awaria tego elektrozaworu, czy pompa faktycznie nie podaje paliwa i dlatego pracuje on w taki sposób.
  6. 50 zł dałem około 2 lata temu za komplet: mieszek na dźwignię ręcznego i lewarka zmiany biegów, wykonane z dobrej jakości skóry. Polecam poszperać po znanym portalu aukcyjnym.
  7. Sprawdź sobie: http://www.catcar.info/renault/?lang=en ale obstawiam, że są takie same jak w Megane III coupe i hatchback, więc najlepiej kupić zestaw z łożyskiem i pierścieniem ABS. Jest to zdecydowanie mniej kłopotliwe od kupowania tańszych tarcz bez łożyska, dokupowania łożyska, pierścienia ABS i nabijania wszystkiego w komplet. BTW, przy tym przebiegu to rozumiem wymianę przednich tarcz, ale tył ? https://www.renault-czesci.pl/tarcza-hamulcowa-renault-432007595r-moto-dynamic,3,2036,1219 do tego obowiązkowo nowe kloce: https://www.renault-czesci.pl/klocki-renault-megane-moto-dynamic,3,2036,1775 Pozdrawiam.
  8. Przy 55000 km wymiana tarcz? Jeśli to prawdziwy przebieg i tarcza nie ma rantu, to zmierz suwmiarką jej grubość i porównaj z dopuszczalną minimalną przez producenta. Teraz kwestia łożysk - jeśli ich nie słychać to nic nie ruszaj. Z wymianą klocków poradzisz sobie sam, jedyny "problem" to jednoczesne wciskanie i wkręcanie tłoczków. A potem jedź do panów z Norauto i poproś, żeby klientów nie naciągali na niepotrzebne wydatki .
  9. Jest to tak zwany "gaszak". Praktycznie w każdym dCi z tego popuszcza, a na pewno w 1.9 120KM. Podobno nie ma się czym przejmować jeśli olej tamtędy nie tryska jak z fontanny . Po założeniu nowego dosyć szybko zacznie się z niego sączyć ponownie. U Ciebie rzeczywiście jest w tamtych okolicach dosyć mokro, nie jestem tylko do końca przekonany czy to tylko z "gaszaka"?
  10. @Silverek ilekroć patrzę na ten zadek, to mam ochotę zrobić to samo :). Wygląda to rewelacyjnie. Muszę się zorientować ile by chcieli w mojej okolicy za taką operację.
  11. Z takich ważniejszych rzeczy, które pamiętam: - demontaż i montaż silnika z/do samochodu - standardowo: wymiana UPG - nowy kompletny rozrząd - kompleksowa regeneracja głowicy - planowanie bloku - nowe pierścienie tłokowe - nowe panewki - nowy (używany) wał korbowy. Niestety są dostępne tylko panewki nominalne, a mój miał takie wżery na jednym z czopów korbowych że kwalifikował się tylko do porządnego szlifu. Uważam że w moim przypadku 20% to było naturalne zużycie silnika, a kolejne 80% to niechlujstwo czy też nieświadomość poprzedniego właściciela nt. częstotliwości wymiany oleju i filtrów (podejrzewamy że robił grubo ponad 30k km od wymiany do wymiany) oraz traktowania zimnego silnika turbo w należyty sposób. Przy kwocie, którą podałeś, rzeczywiście należy już się zastanowić nad wymianą silnika, lub znaleźć kogoś kto zrobi obecny taniej :/. Co do wymiany silnika na inny typ, to musi być naprawdę bystry mechanik z doświadczeniem. Mam w rodzinie przypadek gdzie wymieniano w WV Touranie silnik 1.6 na 1.8T i samochód błąka się już 1,5 roku! po mechanikach/elektrykach/elektronikach właśnie ze względu na to że nikt nie potrafi rozkminić szwankującej elektryki/elektroniki.
  12. @Kamil1208 może napisz najpierw co się stało z silnikiem i dlaczego chcesz go wymieniać. Pamiętaj, że wymiana silnika na zupełnie inny to nie plug&play, koszt to na pewno nie będzie 2k tylko podejrzewam ze 5k a i tak nie wiadomo czy obejdzie się bez kłopotów. Miejmy nadzieję, że jakiś kolega z forum robił coś takiego, więc będzie się mógł bardziej miarodajnie wypowiedzieć. Kolego @s27 - piszesz że koszt słupka(!!!) to 6k zł + robocizna (czyli ile?). Nie wiem skąd takie kwoty, bo ja za 7k zrobiłem generalny remont silnika u jednego z forumowych kolegów, dzięki czemu mam silnik praktycznie jak nowy. Pozdrawiam.
  13. Za 10-12 tysięcy to można kupić 12-letnią MII w przyzwoitym stanie.
×