Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Laros

Użytkownik
  • Zawartość

    215
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

19 Dobry

Samochód

  • Auto
    Megane IIIphI Grandtour
  • Silnik
    1.4 TCe
  • Przebieg (tys.km)
    180

Ostatnio na profilu byli

660 wyświetleń profilu
  1. Jest to tak zwany "gaszak". Praktycznie w każdym dCi z tego popuszcza, a na pewno w 1.9 120KM. Podobno nie ma się czym przejmować jeśli olej tamtędy nie tryska jak z fontanny . Po założeniu nowego dosyć szybko zacznie się z niego sączyć ponownie. U Ciebie rzeczywiście jest w tamtych okolicach dosyć mokro, nie jestem tylko do końca przekonany czy to tylko z "gaszaka"?
  2. @Silverek ilekroć patrzę na ten zadek, to mam ochotę zrobić to samo :). Wygląda to rewelacyjnie. Muszę się zorientować ile by chcieli w mojej okolicy za taką operację.
  3. Z takich ważniejszych rzeczy, które pamiętam: - demontaż i montaż silnika z/do samochodu - standardowo: wymiana UPG - nowy kompletny rozrząd - kompleksowa regeneracja głowicy - planowanie bloku - nowe pierścienie tłokowe - nowe panewki - nowy (używany) wał korbowy. Niestety są dostępne tylko panewki nominalne, a mój miał takie wżery na jednym z czopów korbowych że kwalifikował się tylko do porządnego szlifu. Uważam że w moim przypadku 20% to było naturalne zużycie silnika, a kolejne 80% to niechlujstwo czy też nieświadomość poprzedniego właściciela nt. częstotliwości wymiany oleju i filtrów (podejrzewamy że robił grubo ponad 30k km od wymiany do wymiany) oraz traktowania zimnego silnika turbo w należyty sposób. Przy kwocie, którą podałeś, rzeczywiście należy już się zastanowić nad wymianą silnika, lub znaleźć kogoś kto zrobi obecny taniej :/. Co do wymiany silnika na inny typ, to musi być naprawdę bystry mechanik z doświadczeniem. Mam w rodzinie przypadek gdzie wymieniano w WV Touranie silnik 1.6 na 1.8T i samochód błąka się już 1,5 roku! po mechanikach/elektrykach/elektronikach właśnie ze względu na to że nikt nie potrafi rozkminić szwankującej elektryki/elektroniki.
  4. @Kamil1208 może napisz najpierw co się stało z silnikiem i dlaczego chcesz go wymieniać. Pamiętaj, że wymiana silnika na zupełnie inny to nie plug&play, koszt to na pewno nie będzie 2k tylko podejrzewam ze 5k a i tak nie wiadomo czy obejdzie się bez kłopotów. Miejmy nadzieję, że jakiś kolega z forum robił coś takiego, więc będzie się mógł bardziej miarodajnie wypowiedzieć. Kolego @s27 - piszesz że koszt słupka(!!!) to 6k zł + robocizna (czyli ile?). Nie wiem skąd takie kwoty, bo ja za 7k zrobiłem generalny remont silnika u jednego z forumowych kolegów, dzięki czemu mam silnik praktycznie jak nowy. Pozdrawiam.
  5. Za 10-12 tysięcy to można kupić 12-letnią MII w przyzwoitym stanie.
  6. @Mikus_89to z linku który podałeś to zapewne nie jest wersja gold (yelow pcb) jak twierdzi sprzedawca. Cena golda oscyluje w okolicach 1000 PLN wzwyż. Tak wygląda pcb golda: http://obd2-diag.blogspot.com/p/renault-can-clip.html
  7. Laros

    Megane III phI Świece do 1.4 TCe

    Nie za mocno ;). A tak naprawdę serwisówka podaje 23 Nm.
  8. Różnica między silver a gold version jest taka: Renault CAN CLIP programming interface: The YELLOW PCB (czyli "gold") version is the only one can work in Renault programming. FORGET IT if GREEN versions. Wniosek: jeśli potrzebujesz sondy tylko do diagnostyki, to "silver", czyli na zielonym PCB, w zupełności wystarczy. Zróżnicowanie w cenie jest dosyć znaczne. Źródło: http://obd2-diag.blogspot.com/p/renault-can-clip.html
  9. Rzeczywiście, zestaw w tej cenie budzi spore wątpliwości. Zwłaszcza, że zazwyczaj jedna tarcza średniej jakości z łożyskiem i koronką ABS tyle kosztuje.
  10. Laros

    Pióra wycieraczek

    Ja mogę polecić na przód https://allegro.pl/oryginalne-wycieraczki-renault-megane-3-clio-3-i7457909832.html. Pewnie będzie miał też na tył. Dostawa do paczkomatu była bardzo szybka.
  11. Mnie osobiście bardziej to wygląda na wyciek płynu chłodniczego (rdzawoczerwone krople, jaki masz kolor płynu?) niż oleju. Może nieszczelność na którymś "wężu". Sprawdź stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym, ewentualnie uzupełnij. Pojeździj trochę i sprawdź ponownie.
  12. Laros

    Widzę, że z tym odbiorem osobistym to będzie problem?

    1. Papf

      Papf

      Sorka nie zaglądam tutaj, no i nie wyświetlają się powiadomienia stąd więc nie wiedziałem że coś piszesz :30_no_mouth:

×