Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Laros

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    378
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

61 Super

Samochód

  • Auto
    Megane IIIphI Grandtour
  • Silnik
    1.4 TCe
  • Przebieg (tys.km)
    196

Ostatnie wizyty

2060 wyświetleń profilu
  1. Megane III 1.5 dCi... - jaka moc silnika - który rocznik - jakie nadwozie
  2. Wbij bieg, zdejmij stopy z pedałów i przytrzymaj chwilę przycisk start-stop aż zapalą się kontrolki na liczniku. To jest właśnie wymuszony zapłon. Służy na przykład do diagnostyki komputerowej bez uruchamiania silnika jak napisał @aniewa powyżej. Oczywiście karta powinna być w slocie.
  3. Nie do końca... Mianowicie kiedyś zakupiłem tarcze OEM z łożyskami na oś tylną i okazało się że sworzeń piasty ma większą średnicę niż tuleja łożyska. Rozróżnić trzeba czy to tarcza do hatchbacka (mniejsza średnica) czy grandtoura (większa średnica). Mało tego, prawdopodobnie w późniejszych rocznikach (czy raczej poliftach) czy to do hatcha czy do granda średnice sworzni były już takie same. Najlepiej dobrać po VIN.
  4. Co prawda w silniku K4M812 Megane II, ale mam tam właśnie wyciek oleju tak jak kolega pisze. Tak czy inaczej trzeba korpus termostatu zdemontować i założyć nową uszczelkę. Zasadniczo może tamtędy wyciekać zarówno płyn chłodniczy jak i olej silnikowy.
  5. @aniewa orientujesz się czy clipem to ustawię czy tylko ddt4all? W clipie ustawiałem rezerwę, ale jakoś na to nigdy nie zwróciłem uwagi.
  6. Komputer pokazuje mi spalanie średnie 8,6l/100km i wiem z obliczeń przy tankowaniach, że zawyża około 0,4l/100km. Ale do rzeczy 🙂, w poniedziałek zatankowałem do pełna, zrobiłem jakieś 75 kilometrów i po czym zniknął pierwszy kwadracik. Stosunek jazdy trasa/miasto to jakieś 60/40 (Katowice i okolice), styl jazdy umiarkowany - ani "na dziadka" ani "na rajdowca". Wynikałoby z tego, że na 100km powinien spalić... ok. 5,4l, chyba że coś pokręciłem w obliczeniach...?
  7. Trzeba wykonać inspekcję interfejsem diagnostycznym, najlepiej CLIP. Który to rocznik samochodu?
  8. Jak informuje instrukcja pełny zbiornik to około 59 litrów. Z moich niezbyt uważnych obserwacji wynika, że przy tankowaniu połowy zbiornika wg wskaźnika rzeczywiście wchodzi ca. 30 l. Natomiast nie byłem na tyle ciekawy aby sprawdzić ile to będzie przy zniknięciu pojedyńczego kwadracika.
  9. Panowie, pompa elektryczna nabijająca ciśnienie to jest w silniku 1.9 dCi... ale 102KM w Megane I i Scenic I, ona rzeczywiście buczy (zwłaszcza ta "konająca" lub kiepskiej jakości zamiennik). Pozostałe motory, te nowsze, tak jak napisał kolega @aniewa.
  10. Zasadniczo przy AC OFF sprężarka o zmiennej wydajności pracuje jakby na obiegu wewnętrznym. Przy nastawie AC ON włącza się "pełny obieg". Przy zbyt niskiej temperaturze otoczenia elektrozawór nie pozwala na uruchomienie tego "pełnego obiegu" pomimo że słychać pracę sprężarki inaczej niż w trybie AC OFF. Nie wiem czy we wszystkich MIII jest taki typ sprężarki.
  11. Warto byłoby nagrać ten dźwięk jeśli masz taką możliwość. Weź kogoś żeby dodawał gazu i ustal z jakich okolic dochodzi ten dźwięk . Zasadniczo zgodziłbym się z kolegą @Andrzej-2010, tyle że jeśli ten dźwięk pochodzi od łańcucha, to z reguły słychać go zaraz po odpaleniu zimnego silnika i po lekkim przegazowaniu ustępuje. No chyba że ktoś katował wcześniej silnik, albo wcale nie ma przebiegu 110000 km tylko sporo więcej, co mogłoby wskazywać na dość zaawansowane zużycie rozrządu.
  12. Tlenek ceru jest bardzo skuteczny na powierzchowne ryski. Obawiam się, że tutaj może być z tym kiepsko. ALE... warto spróbować. Cena nie jest wygórowana, najlepsze efekty uzyskasz używając polerki z nakładką filcową. Trzeba pilnować aby była zachowana wilgotność mikstury (robisz roztwór wodny), w przeciwnym razie można zrobić więcej szkody.
  13. kwestia perspektywy - dla mnie uchylenie szyby to opuszczenie o 1 cm, dla kolegi jazda na zimny łokieć 👍😉
  14. No i niestety tak ma być aby nie doszło do uszkodzenia sprężarki. Bez względu na to czy jest AC załączone czy nie. Pozostaje nam tylko odparowanie strumieniem powietrza z wentylatora i ewentualnie uchylonych szybach, o ile ne są przymarznięte 😕
  15. rozumiem ja mam AC cały rok włączone i też się nie skrapla jak czujnik ze względu na temperaturę nie pozwala na obieg w układzie zgadza się, całe kilka KM więcej o ile układ nie jest na "pełnym obiegu" ile mniej Tobie spala w takim przypadku?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!