Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

greenbox

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic I ph II
  • Silnik
    1,9dci
  • Przebieg (tys.km)
    162
  1. Witam, zapraszamy na spoty renault odbywające się na terenie miasta Nowego Sącza:)

  2. Witam ponownie, po wielu wizytach w kolejnych warsztatach postanowiłem samodzielnie rozwiązać problem. Rozebrałem sobie wszystko, wyjąłem egr i doszedłem do wniosku że sprawdzę jego oznaczania by zamówić nowy. Jednak żadnych oznaczeń na nim nie znalazłem , to wzubudziło już moje zainteresowanie. Po dalszych oględzinach okazało się iż jest to jakiś zamiennik wykonany w dość dokładny sposób z napisem made in UK. Zdziwiło mnie tylko że autoryzowane ASO nie zauważyło tego "drobnego" faktu. Przy wyjmowaniu egr zauważyłem też, iż ostatni tależy uchylony był na ok 2mm, a pierwszy (wewnętrzny) przylegał idealnie. Wyczyściłem cały egr dokładnie i już byłem pewnien ostatni tależy latał luźno i czasem się domykał a czase ustawiał się tak że pozostawała drobna szczelina. Czyszcząc zawór panowe z ASO też tego nie zuważyli ! Jako że doszedłem do wniosku iż 400 zł za nieprzylegający tależyk to za dużo zaklepałem koncówkę tak by tależyk przestał się kiwać i latać na boki (widocznie metal z jakiego wykonano trzepień pod wypływem otwierania i zamykania rozbił sie nieco pozostawiając luz) zmontowałem wszytko do kupy zapiąłem egr, przepływomierz i wykonałem jazdę testową. Na początek zauważyłem znaczną poprawę dynamiki, a po przejechaniu 40 km bez błędu uznałem iż wkońcu pozbyłem sie tego problemu. Dlatego jeśli Twój Scenic traci moc, czasem pojawiają sie błędy przy większym obciążeniu, temperaturze, komputer wyświetla błąd egr, to wiedz że ma rację ! Sprawdź jednak dokładnie sam zawór, czasem wystarczy czyszczenie, czasem któryś tależyk ma luz ! Dziękuje wszystkim, za poświęcony czas i pomoc. No i mam nadzieję, iż mnie również więcej ta przygoda nie spotka. Przynajmniej będę wiedział że już czas zmienić EGR. P.S. Jednak cały czas nie daje mi spokoju fakt że nie wyłapali tego w ASO skoro laik zauważył że ten egr nie jest oryginalny ale to już pozostawiam waszej ocenie.
  3. Zgadzam się z Tobą w 100% silniki takie jak ten jeżdżą w Mitsubishi bez problemów ale osprzęt tam jest japoński. Może i zbyt pochopnie oceniłem wszystkie wyprodukowane samochody jednak dla mnie po moich przygodach z renault (nie tylko z tym EGR) ta marka jest jedną z bardzie awaryjnych (podkreślam dla mnie). Aczkolwiek testy ADAC potwierdzają tylko moje spostrzeżenia dla tego rocznika. No nic dziś zakończę mękę serwisu z tym samochodem i oddam go w sprawdzone ręce zwykłego mechanika, który już nieraz w naszej firmie udowonił że to nie serwis ma racje.
  4. Nowy egr to koszt ok 450 zł. Jednak narazie autko stoi od 3 dni w serwisie RENAULT w Nowym Sączu. Panowie od 3 dni, jak twierdzą, nie byli w stanie "wywołać" błędu. Samochód podobno jeździ idealnie. No cóż wydarzył sie pewnie jakiść CUD Bo wioząc im to auto na odcinku 20 km błąd ten wyświetlił mi się 5 razy. Zmuszony będe chyba poszukać BARDZIEJ PROFESJONALNYCH mechaników ! Bo to co Ci panowie robią przechodzi ludzkie pojęcie, być może poprostu nie są w stanie stwierdzić co jest tak naprawdę zepsute ... Oczywiście argument o zmianie przepływomierza juz sie nie pojawił ... a to pewnie za sprawą 2 które były w bagażniku :-) Ja sie już poddaje i mówię zdecydowane NIE dla francuskiej marki No i czekam na sugestie lub informacje o jakichś "magikach" od diesla z okolic NS.
  5. Też się nad tym zastanawiam co prawda zawór był czyszczony i sprawdzany w ASO Renault, ale może nie dokładnie go sprawdzili. Pamiętam że poroblem zaczął się pojawiać jakieś 3 tyg. temu w czasie normalnej jazdy pod górkę i od tego czasu pojawia się cały czas przy obciążeniu na górce. W mieście nie ma szans na jego wystąpienie.
  6. Witam ponownie. Właśnie zakończyłem testy drogowe Z tego co udało mi się ustalić błąd sie nie pojawia ! autko generalnie jest bardziej mułowate jak przy odpiętej przepływce. Spalanie w normie. Co zauważyłem to falujące obroty w czasie jazdy w okolicach 1000rpm, i przyśpieszenie bardziej wyraźne przy 2500 obrotów (przy wypiętej przepływce było to ok. 2000) Więc teraz już kompletnie nie wiem co to może być Zastanawiam się jednak czy przyczyną nie jest obciążenie silnika bo od jakiegoś czasu stał się mułowaty
  7. Witam, mam pdobny problem ze swoim Renault 1.9 dci Scenic I. Od jakiegoś czasu przy większym obciążeniu np. jeździe pod górkę zapala sie kotrolka świec. Dzieje się tak na różnych biegach i przy różnych obrotach. Generalnie silnik musi być obciążony. Po odpuszczeniu gazu kontrolka po kilku sek. gaśnie. Po diagnostyce na komputerze okazało sie że jest to błąd EGR. EGR został wyczyszczony razem z kolektorem dolotowym. Wymienione zostały filtr paliwa, filtr powietrza. Wskazania przepływomierza na CILPIE były OK. Wymieniłem przepływomierz na inny używany (SIMENS ozcywiście) jednak problem nie zniknął. Dopiero odpięcie całkowite przepływomierza niweluje problem. Co wy myślicie czy napewno jest to przepłyowmierz, bo czy mogły by być oba przepływomierze nie sprawne ? A może to zapchany katalizator ?
×
×
  • Utwórz nowe...