Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

omega

Użytkownik
  • Zawartość

    449
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

40 Super

Samochód

  • Auto
    Renault Megane III
  • Silnik
    1,5 dCi 110KM
  • Przebieg (tys.km)
    380

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Jeżdżę na tych: https://allegro.pl/oferta/2-szt-osram-h7-night-breaker-laser-150-9684692966 jest bardzo OK Nie zgodzę się natomiast z Sarną, bo może i LED'y są w porządku, ale... nie te renówkowe. Dodatkowo zimą jak jeździsz w góry (na nizinach niestety brak zim), one się w ogóle nie oczyszczają, zwyczajnie są zimne szkła i śnieg z nich nie spływa. Może robią jakieś podgrzewane teraz, nie wiem. A w tym roku w lutym w Zakopcu śniegu było po pachy Najlepiej się przejedź z kimś i oceń po swojemu, ja za dopłatą takie zamiany bym nie zrobił.
  2. Mam nadzieję, że fabryka jakiś smar dała. Ja używam i lubię chemię do różnych napraw, tu jak zdecyduję się ostatecznie na te wtryskiwacze, to też kupię: https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-smar-do-montazu-wtryskiwaczy-20g-3381-7450195129 Jeszcze raz dzięki Aniewa, prześpię się i jakąś decyzję podejmę. No i się przespałem (a spałem dobrze) i podjąłem męską decyzję tj. DO OBSERWACJI. Tak widzę, że na wtryskiwaczach jest stały + a sterowanie jest "minusem" więc pewnie lekko łatwiej przy takim rozwiązaniu o np. przebicie z cewki na masę. No możemy sobie wyobrazić sytuację, gdzie przy jakieś tam temperaturze może nastąpić krytyczny moment szczególny. Gdybym ja to projektował, to sterowanie tym umieściłbym bezpośrednio w ECU i jeżeli twórcy jednostki tez mieli taką wizję, to w ECU będzie jakoś to miejsce do odnalezienia. Aniewa, Ty wiesz coś więcej na ten temat? Czy w razie co ten element jest wymienialny i do dostania? Jak w ogóle i w którym miejscu znajduje się w ECU? @Aniewa, przejechałem ok 250km od awarii i na razie nic się nie dzieje, ale... chyba jednak te wtryski OK to już nie są. W zasadzie do ostatniej wymiany oleju (zmieniam od nowości co 30k km) nigdy nie zrobiłem dolewki, może kiedyś jak był nowy, ale to może jeszcze jakaś moja niedoskonałość była. Olej ostatnimi czasy powoli kropka po kropce schodził, i po przejechaniu 30k km ostawała się jedna kropka. Teraz mam 385k km i za 5k km wymiana a tu wciąż komplet kropek. Teraz zszedłem do garażu, wyciągnąłem bagnet i jest prawie full, tylko tak na moje, już nie doskonałe oczy ten olej wydaje się lekko rozwodniony. Natomiast nie zauważam zwiększonego spalania, no może bardzo delikatnie, możliwe ze wtryski za dużo paliwa podają i idzie ono w olej? Niestety, wygląda na to, że te wtryski dla mnie będę to te ciut droższe, jutro zwalę jeszcze pokrywę i sprawdzę numery dokladnie. Wygląda że to te, na razie tak na nos: https://allegro.pl/oferta/wtrysk-i-renault-clio-iii-1-5-dci-scenic-megane-9480057290 Czy pójść w cały silnik? Nie po to, co by go zamienić, bo ten mój jest mocno OK, ale na dawcę organów? Mam gdzie trzymać rupiecie... https://allegro.pl/oferta/renault-megene-iii-1-5-dci-k9k836-silnik-9420941880#
  3. Super, chyba wezmę ten komplet z tego linku, bo udało się jeszcze utargować 100zł, więc i ryzyko jakieś tam wielkie nie jest. Wygląda na to, że pracy przy tym też za dużo nie ma? No i raczej szansa, że nie mają 400k km jest też spora. Aniewa, do tej wymiany potrzeba jeszcze podkładki pod wtrysk np.: ELRING 331 680 Coś Ci się jeszcze kojarzy? W razie różnic w kodach wtryskiwaczy pierwszy liczy się od strony koła zamachowego?
  4. No to nie ma co, trzeba jeździć i obserwować. Dzięki, w razie co będę dawał znać. Chciałbym nim jeszcze ze 2-3 lata pojeździć szczerze mówiąc. Gdyby się nie psuł, to dlaczego nie? Jak na razie lubię ten samochód. Trochę mnie pocieszyłeś tym swoim przypadkiem, bo pewnie to ta sama historia. No jeśli tak, to pewnie za ten przebieg podczas kupna głowy pod przysłowiowy topór byś nie podłożył? ps. gdzieś kilka lat temu słyszałem, ze te ECU w naszych samochodach są niezawodne i nieśmiertelne, ale cholercia, może te nasze to jakieś wyjątki hehe Aniewa, ktory to jest ten numer do zakodowania w sterowniku? Na tym konkretnym przypadku: https://allegro.pl/oferta/wtryski-renault-1-5dci-110km-166006212r-9355355330
  5. Dzięki "stary" druhu, przy okazji zdrowia życzę. No cóż, i mi przez myśl przeszedł ten foch sterownika, ale gdyby to był sam błąd, a praca silnika byłaby OK to w porządku a tu jednak ewidentnie jeden cylinder nie pracował. Z drugiej strony, na jak to fajnie określiłeś foch sterownika przeważa komunikat P0201 bo wyskoczyły dwa błędy. Raczej nieprawdopodobne jest, że nagle posłuszeństwa odmówiły dwa wtryskiwacze. A z "trzeciej" strony, ta jednostka ECU potrafi sypnąć dodatkowym błędem nie związanym bezpośrednio z usterką, a pobocznym. W zasadzie dla zasady te wtryskiwacze po 400k km można by wymienić, tylko jak są dobre to po jakie licho? eh Nie dymi, ładnie pali, no Aniewa dałeś mi zagwozdkę z tym fiochem sterownika. Jeszcze się prześpię z tematem. Gdyby te wtryski kosztowały po jakieś 100zł to bym się w ogóle nie zastanawiał. Może dostanę jakąś specjalną ofertę w Inter Cars, bo programuję trochę dla nich, to bym skorzystał, ale nie wiem czy zejdą do powiedzmy 500zł za sztukę. ps . przy 160k km miałeś takie kłopoty?? Ty Aniewa jak można się zapytać masz ten samochód nowy z salonu z tzw. zerowym przebiegiem?
  6. Hej kumple, no i u mnie problem, dziś syn kierował i bach, ryzyko awarii silnika, mówię stań na poboczu, bo czuję, że silnik lekko drży. Po zatrzymaniu maska w górę i ewidentnie chodzi na 3 cylindrach. Na smartfonie mam SDPROG podłączam i wyskakuje błąd P0201 i P0203 Zgasiłem silnik, błędy na włączonym zapłonie wykasowałem i jazda. Jeszcze jakiś czas komunikat się palił, ale błąd P0201 znikł natomiast P0203 nie chciał zniknąć aczkolwiek silnik wydaje się, pracował poprawnie. Po ok 3-4km błędy znikły. Ponieważ dobiegam do 390k km może warto te wtryski zmienić? Czy te będą OK?: https://allegro.pl/oferta/wtryskiwacz-vdo-clio-laguna-megane-scenic-1-5-dci-9211215160 Rozumiem, że po zamontowaniu wymagają zakodowania? Jednak ten silnik ewidentnie kulał, pracując na 3 cylindrach, tylko sam by się ten wtrysk naprawił? To mnie jest tak, że się zepsuje raz na amen?
  7. Niestety, potwierdzam co mówi kolega powyżej. Przemyśl sobie opcje samodzielnego ściągnięcia samochodu, albo też szukaj w okolicy polecanego handlarza. Oni są wszędzie. Ostatecznie bredzisz miał komu napluć w twarz.
  8. Hak: https://allegro.pl/oferta/hak-holowniczy-renault-megane-ii-08-03-08-09-stein-9559949920 Wiązka uniwersalna: https://allegro.pl/oferta/zestaw-elektryki-wiazka-hak-uniwersalna-7-pin-p-8328287549 lub dedykowana do dostania w oddziałach IC, ale sporo droższa pod indeksem: ORIS025-048
  9. Niestety, markowy faktycznie kosztuje, ale da się znaleźć coś tańszego: https://allegro.pl/oferta/tlumik-ukladu-wydechowego-tyl-renault-megane-ii-9267198506
  10. Na tak postawione pytanie nikt tu Ci nie odpowie, nie ma innego wyjścia jak wrócić do serwisu. Warto było postać nad mechanikiem w czasie pracy, pozadawać mu trochę mądrzejszych i głupszych pytań, czegoś się nauczyć a przy okazji weryfikować na bieżąco jego pracę. Teraz to trochę płacz nad rozlanym mlekiem. Może być wszystko i nic.
  11. Plus dla kolegi za wspieranie Polskich firm, ja też staram się to robić, ale w klockach hamulcowych lubię i cenię tę najwyższą półkę. Pamiętajcie, że w kraju mamy jeszcze taką firmę jak BRECK i z tych dwóch osobiście tę bym polecał. http://breck.pl/
  12. To Sylwek bardzo możliwe, na pewno wielu bardziej renomowanych producentów wytwarza tam tarcze hamulcowe. Wiem, to też się podzielę wiedzą, że prawie wszystkie tarcze hamulcowe do samochodów ciężarowych powstają w Chinach. Tam są bardzo różne fabryki tarcz od bardzo nowoczesnych do takich, gdzie biedny chłop leci z wiadrami z roztopioną surówką, która leje mu się po bosych stopach. Mikoda jako marka ujdzie, raczej chodziło mi o klocki Steinfof to jest prawdziwa padlina.
  13. Nie tylko z Niemiec trzeba uważać, ok rok temu jak syn zdał prawo jazdy niedaleko mnie stoi ta HONDA https://www.otomoto.pl/oferta/honda-accord-2-2-dtec-150kmskoranavialuxenonradarledysuper-stanserwis-ID6DdBrt.html#cf70f7242a Pojechałem, obejrzałem. Samochód po jakimś makabrycznym wypadku, naprawiane słupki, ciągnięte progi. Jakaś taksówka chyba, bo przebieg szacuję na ponad mln. Wystawiona była wówczas za 50k zł Jak widać do dziś stoi. W komisie tłumaczyli to tak, że samochód jest bezwypadkowy od czasu, gdy go posiadają, wcześniej nie znali historii i mogą napisać "uczciwie" w opisie bezwypadkowy. Na szczęście jak widać w Polsce, już ciężko jelenia złapać, co jeszcze 20 lat temu było normą.
  14. No to musisz celować w ten właśnie silnik. Niestety, on jest dość poszukiwany ze względu na trwałość i niskie koszty eksploatacji. Swoją drogą to kto Ci zabroni jeździć dieslem wokół komina? Nie namawiam, bo ta benzyna K4M jest bardzo OK, ale jak widzisz, ceny tych samochodów są dość wysokie. Zwyczajnie warto rozważyć alternatywę. Te silniki diesla w Reno są mocno dopracowane, mają bardzo wysoką kulturę pracy i mają niezwykle małe zapotrzebowanie na paliwo. ps. z gazem (zaraz zacznie się tzw. gównoburza) jest tak, że zawsze jest to najsłabszy i dodatkowy element, który może być przyczyną awarii. Zawsze to ileś dodatkowych elementów więcej wiem, że są osoby które napiszą, że jeżdżą mln kilometrów z gazem i wszystko jest OK ja jednak tego szczęścia nie miałem. Miałem dwa samochody z instalacją gazową i najprawdopodobniej w moim życiu trzeciego takiego nie będzie.
  15. Piotras, za 30 z kawałkiem to celuj w IV Nie jestem jakimś zwolennikiem tegoż modelu, ale zawsze przy odsprzedaży jeszcze jakąś minimalną wartość będzie miał, a nie wartość złomu. Nie chcesz diesla? To jest nie zaje... silnik: np.: https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-renault-megane-sl-limited-dci-90-pierwszy-wlasciciel-salon-polska-ID6D1uNZ.html#e42fe12ec7 bardzo tani w eksploatacji, dużo części używanych w razie co na rynku masz za dosłownie grosze.
×
×
  • Utwórz nowe...