Skocz do zawartości

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Masz ciekawy materiał wideo związany z motoryzacją?
Dodaj go do na naszej bazy - kliknij tutaj, wybierz kategorię i dodaj film

aniewa

Użytkownik
  • Zawartość

    3024
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

216 Super

Profil

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Chełm
  • Województwo
    lubelskie

Samochód

  • Auto
    scenic III phI
  • Silnik
    1,5 dci 110KM FAP
  • Przebieg (tys.km)
    157

Ostatnio na profilu byli

2174 wyświetleń profilu
  1. Tamta tabelka była dla modułu UCH, moduł UPC ma poniższą specyfikację.
  2. Nieprawda, silnik zgaśnie też z otwartą przepustnicą. Gaśnięcie silnika spowodowane jest wyłączeniem zasilania wtryskiwaczy a przepustnica ma tylko spowodować, że to gaszenie odbywa się łagodniej, bez szarpnięcia. Jednym z innych zadań przepustnicy jest zdławienie silnika poprzez odcięcie powietrza w przypadku rozbiegania silnika np. gdy turbina zassie olej.
  3. W module z bezpiecznikami pod maską jest bezpiecznik od siłownika sprężarki o zmiennej pojemności. Bezpiecznik oznaczony numerem 17. W dziale pliki masz schemat bezpieczników do megane III. Warto też sprawdzić jaką masz sprężarkę, czy ze sprzągłem stałym czy elektromagnetycznym. Ciśnienie w układzie masz prawidłowe?
  4. Konfiguracja clipem nie jest potrzebna. Odkręcasz nasadową 13 zasilanie główne, wypinasz wtyki i wymieniasz. Poziom wyposażenia modułu UPC musi być taki jaki miałeś lub wyższy. Chodzi o indeks N1, N2, N3 oznaczony na module.
  5. Megane I phI Problem z Samochodem

    To jest pochłaniacz par paliwa i musi być wszystko podłączone, często to jest przyczyną, że silnik nawet nie odpala. Filtr paliwa znajduje się pod podłogą blisko zbiornika ale gdyby był zamulony to prędzej na zimnym silniku miałbyś problemy niż na rozgrzanym.
  6. A co ma stan łożyska do wysokości nadwozia? Sprężyn brak, podkładek gumowych również ale jest drążek skrętny który mógł się wypracować i obniżyć zawieszenie. Można go przestawić o ząbek by trochę podnieść tył. Warto też sprawdzić czy są założone jednakowe amorki.
  7. Działa tak jak powinna działać. Pokazuje kiedy zawór paliwa do zasilania piątego wtryskiwacza jest otwarty. Przy uruchamianiu silnika mrugnie bo sterownik silnika robi test systemów i na ułamek sekundy sprawdza cewkę tego elektrozaworu. Po zgaszeniu silnika zaświeca się na dwie-trzy sekundy by zasygnalizować otwarcie zaworu celem rozładowania ciśnienia paliwa w przewodzie do piątego wtryskiwacza powstałego wskutek ewentualnej nieszczelności elektrozaworu. Błędów w związku z kontrolką brak.
  8. Scenic III phII czujnik wypalania dpf

    Kolega Zbyszek1967 pyta o kontrolkę FAP dotyczącą silnika 1,6 DCI. I tego nikt na tym forum nie opisał.
  9. https://megane.com.pl/files/file/46-bezpieczniki-i-przekaźniki-megane-ii-i-scenic-ii/
  10. Dobre! Zazwyczaj należy wiedzieć który bezpiecznik sprawdzić. W dziale "Pliki" masz opis bezpieczników do Twojego samochodu i sprawdź przede wszystkim odpowiedni bezpiecznik. Gdyby to nie pomogło to do sprawdzenia kostka pod fotelem kierowcy, pin 11. I tak jak pisze kolega powyżej do sprawdzenia dwa obwody w czujniku pod pedałem. Piny 1 i 2 zasilają światła STOP i muszą być zwarte po naciśnięciu pedału hamulca.
  11. Przypadki które nie pozwolą na przejście silnika w stan czuwania: – włączony jest wsteczny bieg; – pokrywa komory silnika nie jest zablokowana; – drzwi kierowcy nie są zamknięte; – pas bezpieczeństwa kierowcy nie jest zapięty; – temperatura zewnętrzna jest zbyt wysoka lub zbyt niska (poniżej ok. 0°C lub powyżej ok. 30°C); – akumulator nie jest wystarczająco naładowany; – różnica między temperaturą wewnątrz samochodu oraz temperaturą ustawioną w klimatyzacji automatycznej jest zbyt wysoka; – funkcja „dobra widoczność“ jest włączona – temperatura płynu w układzie chłodzenia silnika jest niewystarczająca; – trwa automatyczne czyszczenie filtra cząstek stałych;
  12. Jaką masz klimatyzację, ręczną czy automatyczną? Może być tak, że mechanicy mieli racją co do sprężarki. Bo możesz mieć sprężarkę ze sprzęgłem zrywalnym i w przypadku takiej sprężarki jazda kilkanaście minut bez czynnika powoduje zatarcie sprężarki i zerwanie sprzęgła. Nabicie klimy po wymianie chłodnicy niczego nie zmieniło. To, że obroty wzrastają po załączeniu klimatyzacji świadczy tylko o tym, że ciśnienie w układzie jest prawidłowe i sterownik silnika zezwala na pracę układu. Chyba, że nie miałeś całkowitego ubytku i sprężarka była smarowana albo miałeś sprężarkę ze sprzęgłem elektromagnetycznym. Dobrze by było zacząć od sprawdzenia jaką masz sprężarkę i czy pracuje.
  13. Koniecznie musisz usunąć przyczynę błędu związanego z zaworem EGR. A w międzyczasie znaleźć uszkodzoną świecę i ją wymienić.
  14. Sprawdź jaką masz sprężarkę. Czy masz jeden przewód doprowadzony do tylnej części sprężarki czy dwa przewody, jeden do sprzęgła a drugi do zaworu regulacyjnego w tylnej części. Były stosowane dwa rodzaje sprężarek, z jedną wtyką lub dwiema.
  15. Wartość oporu czujnika położenia wału jest prawidłowa.
×