Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

aniewa

Użytkownik
  • Zawartość

    4214
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

408 Super

Samochód

  • Auto
    scenic III ph1 Megane III ph2
  • Silnik
    1,5 dci 110KM FAP k9k 836 1,5 dci 110 KM 636
  • Przebieg (tys.km)
    180

Ostatnio na profilu byli

4473 wyświetleń profilu
  1. Masz odpowiedź na swój temat na forum scenika napisaną przez @cinas
  2. Instrukcja Renault dla silnika 1,5 dci mówi: Sprawdzić, czy: oznaczenie na pompie wysokiego ciśnienia (18) jest odsadzony o jeden ząb (w prawo) od osi pionowej (19), nie wiem co na to mechanicy Renault. Może mają rację, że pompę ustawia się dowolnie i może to akurat nie ma wpływu na uruchamianie silnika. Ja przy każdej wymianie rozrządu zwracam uwagę na to ustawienie i nigdy nie miałem problemu z późniejszą pracą silnika lub rozruchem. @Lukas26 może wiesz jaki masz silnik z gamy 1,5 dci. 836 czy 636?
  3. Prawdopodobnie tak, sprawdziłem praktycznie wszystkie obwody do zasilania diodek ideogramów i wszystkie mają zasilanie z tego pinu. Z kolei manetka od świateł nie działa tak jak w starszych samochodach, tam prąd nie płynie w rozumieniu prądu do zasilania przekaźników tylko lecą sygnały po CAN do modułu komfortu w kabinie (UCH). Ten z kolei też po CAN przesyła dalej do modułu wykonawczego USM pod maską (duży czarny moduł z bezpiecznikami). Moduł UPC za pośrednictwem wtyczek załącza prąd do poszczególnych obwodów oświetlenia.
  4. Za podświetlenie przycisków odpowiada przewód zaznaczony strzałką na zdjęciu. Elektryk powinien podłączyć wyjście z modułu do tablicy z tym przewodem. Zdjęcie przedstawia moduł bezpieczników pod maską. Trochę roboty z tym będzie. Możesz mieć białą skrzynkę i trochę inne rozmieszczenie elementów ale wtyczka będzie miała to samo oznaczenie CN i ten sam przewód.
  5. Cyba to drugie. Jedyna opcja to ta o której pisze @krzychu73. Scenic I miał taką regulację przy zwrotnicy, późniejsze wersje już nie miały takiej możliwości.
  6. Z jakiegoś powodu Renault zaleca ustawienie pompy w silniku 1,5 dci na znaki. Pewnie chodzi o pulsowanie paliwa. Nie wiem czy to ma wpływ na odpalanie ale po prostu sprostowałem Twoją odpowiedź w której sugerujesz, że pompy wtryskowej się nie ustawia. Bo ktoś to przeczyta i przy wymianie rozrządu zrobi to dowolnie. Cały czas piszę o silniku 1,5 dci bo o tym temat. Możesz podać przykład silnika z pompą CR napędzaną paskiem osprzętu? Przyznam trochę mnie tym zaskoczyłeś.
  7. Światła pozycyjne włączają się po zadziałaniu czujnika zmierzchu?
  8. Nieprawda, producenci w serwisowych instrukcjach obsługi wskazują konkretne ustawienie pompy przy wymianie rozrządu. Koło zębate na pompie wtryskowej też ma swój znak. Oczywiście, że nie ma potrzeby ustawiać pompy na czujnik zegarowy ale zasad podanych przy wymianie rozrządu należy się trzymać.
  9. Chodzi o podświetlenie przycisków na desce rozdzielczej? Bo licznik świeci sam z siebie od razu po otwarciu drzwi. Może masz licznik przyciemniony pokrętłem regulacyjnym i po włączeniu świateł mijania to przyciemnienie zaczyna działać. Sprawdź regulację przyciemnienia licznika, pokrętło obok regulacji wysokości słupa świateł mijania.
  10. Znalazłem rozwiązanie Twojego problemu. Cały problem tkwi w tym, że w sterowniku drzwi jest zapisany vin oraz specyfikacja samochodu po wyjściu z fabryki. Jeżeli w specyfikacji miał obsługiwać lampki drzwiowe to po włączeniu opcji pudle lamp lampki zaświecą. Natomiast gdy samochód wyjechał bez lampek to pomoże jedynie zmiana numeru VIN w sterowniku drzwi na VIN z samochodu który obsługuje światełka w drzwiach. Następnie zrobić automatyczną konfigurację drzwi i włączyć oświetlenie na nogi. Numer VIN w sterowniku drzwi prawdopodobnie zmienisz clipem lub Pyclip. W razie potrzeby mogę udostępnić swój VIN z obsługą lampek drzwiowych.
  11. Zacznij od wyjęcia swojej diody i odłącz sprężarkę. Następnie włącz klimatyzację, jak nie spali bezpiecznika to winna jest dioda, jak dalej pali to masz zwarcie w instalacji. Ta dioda z linku jest odpowiednia. To jest dioda przeciwprzepięciowa, chroni instalację podczas rozłączania sprzęgła sprężarki. Pamiętaj by diodę zakładać zgodnie z oznaczeniem na niej.
  12. Albo spalona dioda albo gdzieś przewód zasilający sprężarkę jest przetarty i dotyka do masy.
  13. Powiem, że tym programem nie kasowałem błędów ale to raczej nie ta opcja którą zaznaczyłeś. Raczej trzeba kliknąć w zakładkę ustawienia a w niej jest opcja clear all dtc. Błędy kasuję Pyclip-em lub ddt4all.
×
×
  • Utwórz nowe...