Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

aniewa

Użytkownik
  • Zawartość

    3233
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

247 Super

Samochód

  • Auto
    scenic III phI
  • Silnik
    1,5 dci 110KM FAP k9k 836
  • Przebieg (tys.km)
    163

Ostatnio na profilu byli

2691 wyświetleń profilu
  1. Ostatnie zdanie - to jest punkt oporu pedału gazu który w razie jazdy na ograniczniku prędkości pozwala przyśpieszyć w nagłej potrzebie. Komputer nie odetnie paliwa.
  2. aniewa

    Megane III phI 1.5 dci nie odpala

    Tu akurat nie ma co się dziwić, cewka jest na 12 V żarówka również na 12 V i włączona w szereg tak więc stworzyła dodatkowe kilka omów oporności i pracowała jakby była podłączona na 6 v. Stąd słabe żarzenie. Napisałeś, że silnik ma moc 110 KM więc byłby to k9k 836. Tym też się sugerowałem pisząc odpowiedzi. Jeżeli jest to 732 to ma 106 KM i układ wtrysku sid301. Mogę podesłać Ci diagnostykę serwisową tego układu wtrysku.
  3. aniewa

    Megane III phI 1.5 dci nie odpala

    Raczej nie. Gdyby było coś co blokuje działanie tego elektrozaworu np w celu zatrzymania pracy silnika to równocześnie miałbyś odcięcie wtryskiwaczy, nie byłby sterowany regulator ciśnienia paliwa. U Ciebie wszystko jest zasilane. Sprawdzenie zaworu wydatku paliwa polega na sprawdzeniu czy jest zasilany napięciem akumulatora oraz prądu jaki pobiera zamknięty obwód. Max prąd to 2,4 A. Rolą tego zaworu jest ograniczenie strat cieplnych pompy i poprawienie jej sprawności. Masz silnik k9k 836?
  4. aniewa

    Megane III phI 1.5 dci nie odpala

    Zaworek jest bezpośrednio połączony ze sterownikiem silnika.
  5. aniewa

    Megane III phI 1.5 dci nie odpala

    Możesz jeszcze podłączyć amperomierz między elektrozawór a sterownik silnika. Sprawdź czy płynie jakikolwiek prąd sterujący cewką. Przynajmniej po włączeniu zapłonu i próbie rozruchu. Na biegu jałowym w moim samochodzie ten prąd wynosi od 0,4 do 0,6 A. Jeżeli prąd będzie zerowy to ewidentnie sterownik nie podaje masy lub brak przejścia we wtyczce na sterowniku.
  6. aniewa

    Megane III phI 1.5 dci nie odpala

    Nie bardzo rozumiem o co w tym zdaniu chodzi. Wypinasz wtyczkę z zaworu, włączasz zapłon i na pinie z szarym przewodem ma być 12 V względem masy. Fioletowym przewodem komputer podaje masę do cewki tego zaworu. Tak jak piszesz jest to zawór wydatku paliwa którego zadaniem jest dostarczenie tylko niezbędnej ilości paliwa do pompy wysokiego ciśnienia. W zależności od obciążenia silnika sterownik zmienia wartość prądu płynącego przez ten zawór regulując jego wydajność. Zanim zaczniesz wymieniać poszczególne elementy sprawdź połączenie fioletowego przewodu wychodzącego z zaworu ze sterownikiem silnika. Przewód ten prowadzi do środkowej czarnej wtyczki komputera do pinu Q4.
  7. aniewa

    Megane III phI 1.5 dci nie odpala

    Kolego a sprawdzałeś czy elektrozawór ma stałe 12 V po włączeniu zapłonu? Komputer wtrysku zamyka obwód podając minus na cewkę. Stałe zasilanie wychodzi z modułu USM (UPC po dawnemu). Jest to moduł z bezpiecznikami. Zasilanie to jest szary przewód dochodzący do tej cewki tego elektrozaworu i do regulatora na wysokim ciśnieniu.
  8. Kup w miarę dobre podszybie i zanim założysz od góry przyklej grubszą czarną folię ogrodową. Końce folii powinny wystawać na bokach poza podszybie tak by po założeniu do samochodu tę wystającą część włożyć pod silniki wycieraczek czyli tam gdzie jest odpływ wody. Mam tak zrobione i nie mam problemu z tym filcem. Jest sucho.
  9. aniewa

    Scenic I phII Ciężko wciska się sprzęgło

    Albo sprzęgło prosi się wymiany. Zużyta tarcza objawia się miedzy innymi cięższym wysprzęglaniem. Po prostu ciężej jest przełamać "słoneczko" w docisku.
  10. To jest bezpiecznik modułu odłączania akumulatora a nie systemu "autostop".
  11. Według serwisówki jeżeli odczytana temperatura wynosi 215 st oznacza to, że moduł UCH nie otrzymuje informacji o temperaturze zewnętrznej. I nie załączy grzałek. Trochę to dziwne bo ten właśnie moduł wysyła informację do wyświetlacza i sterownika klimatronika. Drugim ważnym parametrem jest stopień obciążenia alternatora odczytany z UPC. Musi być niższy niż 99%. Aby moduł zespolony w kabinie sterował opornikami ogrzewania powietrza w kabinie, muszą być spełnione następujące warunki: – Silnik spalinowy pracuje, – Wentylator klimatyzacji pracuje (prędkość minimalna 1), – Wartość temperatury zadana przez użytkownika wyższa od 20°C (lub włączony tryb automatyczny), – Wartość zadana temperatury nawiewanego powietrza wyższa od 65°C, – Temperatura w kabinie poniżej 10°C, – Temperatura zewnętrzna poniżej 5°C, – Temperatura płynu w silniku niższa niż 65°C.
  12. Przy sprzęgle masz dwa czujniki, dolny bodajże szary steruje wyłączeniem tempomatu. Nie jestem pewien ale normalnie jest chyba zwarty. Drugą rzeczą która nie pozwoli włączyć tempomatu to sterownik silnika gdy stwierdzi brak warunków do włączenia regulacji prędkości np. wskutek wykrycia błędów systemu, takich jak niezgodność prędkości jazdy lub zbyt duży spadek prędkości.
  13. Piny we wtyczce nie są zaśniedziałe?. Działał po podłączeniu wtyczki bez wkręcania czujnika i ręcznym naciskaniu na trzpień sterujący? Przy maksymalnym wciśnięciu powinny zaświecić się światła wstecznego biegu.
  14. Aktywowałem tylko światła dzienne, wcześniej miałem włączony tryb skandynawski. Co do kierunkowskazów autostradowych to nie wiem czy można to aktywować w megane lub scenicu. Na pewno w dacii. Mam maxiecu i tam nie ma takiej opcji, może clipem lub DDT dało by się coś zrobić. Z tego co wiem to kolega cinas dorabiał specjalny układ do kierunkowskazów autostradowych a jako spec od clipa to pewnie by to zrobił programowo gdyby się dało.
  15. Oczywiście, że trzy bezpieczniki na klemie dodatniej akumulatora sprawdziłeś? Możesz odkręcić gruby czerwony przewód przy samym alternatorze i spróbować odpalić.
×