Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

aniewa

Użytkownik
  • Zawartość

    3714
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

329 Super

Samochód

  • Auto
    scenic III ph1 Megane III ph2
  • Silnik
    1,5 dci 110KM FAP k9k 836 1,5 dci 110 KM 636
  • Przebieg (tys.km)
    175

Ostatnio na profilu byli

3506 wyświetleń profilu
  1. Mój błąd, ma być 5wk9 620. Zdjęcie oryginału z mojego byłego samochodu silnik k9k 728 74 kW.
  2. Według instrukcji: Działanie czujników sprawdzisz clipem lub innym programem, nie trzeba ich demontować. Czujnik poziomu oleju sprawdzisz na wyświetlaczu po uruchomieniu silnika.
  3. Wiem, że masz dużą wiedzę praktyczną na temat wypalania filtra FAP i radzisz koledze jakieś potwierdzenia na piśmie, że wszystko jest w porządku. Ja z kolei z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że nigdy mi filtr nie wypalił się do zera, zawsze zostaje około 02,-0,3 grama i proces wypalania ustaje. I komputer nigdy tego nie rejestruje jako nieudane wypalanie. No nie wiem, może mam zepsuty samochód ale zero błędów w sterowniku silnika. Mam piąty wtryskiwacz i DPF pod podłogą daleko od turbiny. Ty z kolei często sugerujesz prawdopodobnie z wiedzy praktycznej, że musi wypalić się do zera bo inaczej jest kicha i koniecznie trzeba samochód przegonić w trasie na wysokich obrotach. Nieraz wypalanie zostaje przerwane przy poziomie kilku gram i przy sprzyjających warunkach następuje dokończenie wypalania i dalej zero nieudanych wypaleń. Nieudane wypalanie będzie zarejestrowane prawdopodobnie dopiero po (tu nie chcę wprowadzać w błąd bo tego nigdy praktycznie nie stwierdziłem tylko wiem z lektury serwisówek) po 10 nieudanych próbach. Sam proces wypalania jest inicjowany gdy poziom sadzy zaczyna przekraczać kilkanaście gram i są przez dłuższy czas spełnione warunki do wypalania. Córka ma 1,5 dci z filtrem dpf za turbiną i tam nie ma licznika wypaleń, poziom sadzy zmienia się w sposób płynny w zależności od stylu jazdy. Trudno ocenić kiedy występuje programowe wypalanie bo w tym modelu megane nawet nie ma grzałek nurkowych które normalnie załączają się w trakcie wymuszonego wypalania filtra.
  4. Tak jak napisał kolega powyżej, Siemens 5WK620, numer katalogowy 7700109812 lub H7700104426
  5. Numer włącznika to 8200177718. Dostęp trudny, trzeba sporo rozkręcać, trudno opisać po kolei co trzeba zrobić, wyjmiesz akumulator to sam zobaczysz. Może udałoby się od spodu dostać z kanału. Jak ręka wejdzie to go odkręcisz. Trzeba próbować.
  6. Teraz chyba tego nie ma. Ja sobie wszystko zapisałem jak było dostępne. Teraz polecają serwisy Renault w okolicy zamieszkania.
  7. @el_ryba masz wszystko w porządku, w tym silniku nie są liczone wypalania. Sprawdzałem kilka samochodów z silnikiem który ma dpf przy turbinie i we wszystkich licznik wypaleń pokazywał 0.
  8. Po czym poznajesz, że został uruchomiony proces regeneracji filtra? To, że ubywa sadzy świadczy o tym, że podczas jazdy masz w wydechu ponad 500 stopni i sadza samoczynnie się wypala. Filtr masz przy samym kolektorze wydechowym i jest w nim naprawdę gorąco.
  9. Elektrykowi powinien wystarczyć schemat. Będzie wiedział między jakimi pinami sterownika i czujnika sprawdzić przejście. Na czerwono zaznaczyłem obwód do sprawdzenia.
  10. W MIII były dwa rodzaje sprężarki. 1- z sprzęgłem elektromagnetycznym 2 - z sprzęgłem zrywalnym i zaworem wydajności sprężarki. Może warto zainteresować się czujnikiem ciśnienia klimatyzacji, odczytać jakie wartości ciśnienia przekazuje dla sterownika silnika.
  11. Schemat visu do M III jest w dziale "pliki". Link https://megane.com.pl/files/file/174-schematy-elektryczne-megane-i-scenic/ . Pobierz Megane III (X95) NT 8422 12-09-2008.rar
  12. Trzeba rozróżnić dwie rzeczy. Podświetlenie licznika i podświetlenie ekranu nawigacji. Oba mają niezależne ustawienia jasności podświetlenia. Jasność podświetlenia licznika ma możliwość regulacji pokrętłem tylko przy włączonych światłach. W megane i w scenicu pokrętło jest w tym samym miejscu i działa identycznie. Przy wyłączonych światłach regulacja nie działa. Ekran nawigacji ma dwa tryby przyciemniania w nocy. Albo po ręcznym włączeniu świateł albo po zadziałaniu czujnika zmierzchu pomimo, że światła nie muszą się załączać po zadziałaniu tego czujnika np. gdy jest ustawiony tryb skandynawski. Jasność podświetlenia ekranu nawigacji ustawia się tylko w panelu nawigacji.
  13. To nie ma znaczenia. Kupujesz mapę Polski, wpisujesz kod kuponu SUMMER2019 i klikasz "zastosuj". Cena mapy polski z rabatem to 125,96 zł.
×
×
  • Utwórz nowe...