Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Lovecraft

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II
  • Silnik
    1.6 16V / 113 KM
  • Przebieg (tys.km)
    230000

Ostatnio na profilu byli

274 wyświetleń profilu
  1. Chciałem odświeżyć temat. Pacjent to Megane II, 1.6, 16V. Po czyszczeniu przepustnicy bywają problemy z odnalezieniem wolnych obrotów. Nie ma tutaj znaczenia czy silnik ciepły czy zimy. Trzyma obroty w okolicach idealnie 1500 lub czasami idealnie 2000. Po wyłączeniu w tym czasie silnika i ponownym zapaleniu wszystko wraca do normy do momentu, aż znowu nie dodam gazu. Czy przepustnica wymaga adaptacji czy wymiany? Przykład https://www.youtube.com/watch?v=_dXwyLLiwGU&feature=youtu.be https://www.youtube.com/watch?v=GNTxzRWznjE&list=UUG2CC-NRex0MQ8-ZEZSTT2w
  2. Na żywotność KZFR duży wpływ ma jakość oleju i jego poziom. 5W40 najlepiej z Elfa oraz trzymać poziom blisko maksimum. Jeśli jeździ się dużo, głównie w trasie to wymiana co 15 tys., jeśli po mieści i mało to wymiana maks. co 10k. Po odpaleniu samochodu należy odczekać 15 sekund, żeby olej rozprowadził się po magistrali i dotarł do koła.
  3. Chciałbym odświeżyć temat! Wymieniłem KZFR razem z rozrządem, bo samochód nie chciał odpalić po długim postoju i miał problem z nierównymi obrotami (mocny warkot przy odpalaniu). Teraz jak ręką odjął. Jednak pozostało takie lekkie tyrkotanie przypominające pracę diesla. Zastanawiam się czy nie pochodzi ono od elektrozaworu. Oprócz tyrkotania nie zaobserwowałem żadnych innych mankamentów. Samochód doskonale ciągnie i przyśpiesza. Piszę, bo słyszałem, że uszkodzony elektrozawór wpływa na trwałość KZFR, a musiałem je wymienić już po 30 tys od poprzedniego i nie chciałbym ponownie tak szybko tego naprawiać. Chciałbym wiedzieć, czy mogę z tym jeździć i czy dźwięk tyrkotania to elektrozawór. Zresztą sami posłuchajcie >
  4. Wydaje mi się, że wtyczka, ale trudno określić jednoznacznie. Tzn. jak ruszam przewodami w okolicach wtyczki to zdarza się, że kontrolka zgaśnie. Wystarczy jednak, że lekko przesunę fotel lub nawet najdę na dziurę to ponownie się zapala. Ostatnio diagnosta wszedł do auta, przesunął fotel i nie chciał podbić przeglądu z powodu poduszki. Pogrzebałem pod fotelem, poruszałem przewodami i zgasło. Tym razem się udało, ale jest to denerwujące.
  5. Mam problem z wtyczką pod siedzeniem kierowcy (świeci się kontrolka poduszki + serwis). Kiedyś wystarczyło poruszanie przewodami i gasło, jednak teraz już ten zabieg nie pomaga. Mam pytanie > jakie znacie sposoby naprawy tego elementu, żeby było trwale, a nie doraźnie. Mam na myśli, żeby przy przesuwaniu siedzenia ponownie nie doszło do zapalenia się kontrolki, jak ma to miejsce w tej chwili. > kupić wtyczkę na allegro, ale na co zwrócić uwagę? > przeczyścić styki? (próbowałem, ale osiągnąłem mizerny efekt) > który z przewodów odpowiada za poduszkę? Może jakoś te przewody przylutować na stałe?
  6. Samochód ma przejechane 230 tys. i na razie jeszcze tego elektrozaworu nie wymieniałem. Skąd mam wiedzie, czy on również nadaje się do wymiany. Można go przeczyścić?
  7. Zawsze zalewam syntetykiem 5w 30 Elf evolution ostatnio 5 w40. Mnie bardzie chodzi , czy jak wydam 700 zł na zamiennik Febi to dużej pochodzi niż oryginał Renault za 260 zł.
  8. Podepnę się pod wątek. Padło mi już 3 raz KZFR. Ostatnio wymieniałem przy rozrządzie 3 lata temu, zrobiłem na nim ok 40 tys. i już tyrkocze przy odpalaniu i nie idzie go za 1 razem odpalić. Za każdym razem kupowałem oryginał Renault robiony przez Delphi. Cena teraz oscyluje ok 260-300 zł. Jest zamiennik Febi Bilstein (FEBI 36415) > cena ok. 700 zł. Czy ten zamiennik z Febi jest lepszy od oryginału z Renault i czy wytrzyma więcej, np do kolejnego rozrządu ok 5 lat, 60 tys. km.
  9. Koledzy, koleżanki nurtuje mnie głuchy stuk, takie podwójne strzały, jakby z mocno naprężonego zawieszenia dochodzące z okolic prawego koła przy zmianie obciążenia pojazdu (ruszanie, dodawanie i ujmowanie gazu, hamowanie silnikiem). Najmocniej słyszalne przy ruszaniu, na 1-biegu, puszczeniu nogi z gazu, dodaniu gazu itd. lub przy jeździe przód – tył. Usterka najmocniej słyszalna po rozgrzaniu pojazdu (np. przejechaniu 5-10km). W trakcie jazdy po nierównościach stuki nie występują. Co już zostało zrobione / skontrolowane: 1) Wymieniona cała prawa półoś, łożysko i podpora wału, 2) Wymienione tuleje wahacza, 3) Wymienione gumy stabilizatora, 4) Usztywniony mechanicznie został silnik, bo podejrzenie padło na górną poduszkę, 5) Wymieniono amortyzatory, poduszki amortyzatora, łożyska oraz osłony i odboje (KYB) Wcześniej wymieniono (ok. 2-3 tyś) 1) Sprężyny przednie (KYB) 2) Przekładnie kierowniczą (pierwszy montaż - TRW) Mechanicy rozkładają ręce. Proszę o pomoc, bo nie wiem, gdzie mam się z tym zwrócić.
  10. Proszę o pomoc. Otóż podczas jazdy na jakimkolwiek biegu z okolic przedniego zawieszenia słychać dziwne tarcie, które zwiększa częstotliwość podczas zwiększania prędkości. Tarcie znika podczas wrzucenia na luz lub wybrania sprzęgła. Wykluczam więc tym samym łożysko koła. A teraz, to co nurtuje mnie najbardziej. Tarcia nie słyszę, gdy zmienię koła na letnie z aluminiowymi felgami. Koła stalowe z oponami zimowymi są dobrze wyważone. Zresztą, jak już wspomniałem odgłos tarcia nie występuje w trakcie wybrania biegu jałowego. Mechanik wstępnie sugeruje, że to może być coś ze skrzynią biegów, ale nie potrafi wytłumaczyć, dlaczego dziwny odgłos znika przy zmianie felg na aluminiowe.
  11. Witam, Chciałbym zmienić tarcze zegarów w Megane II. Znalazłem takie na allegro jak w załączniku. Mam w związku z tym pytanie. Czy ktoś już może coś robił podobnego lub wie jak wymienić tarcze na nowe. Wiem jak wyjąć cały licznik i domyślam się jak dostać się do środka bo zauważyłem, że sam licznik ma zatrzaski. Nie wiem jednak czy: należy dostać się od góry, czy od dołu i co najważniejsze czy trzeba przy tym zdjąć wskazówki? Najbardziej boje się ściągania wskazówek, bo nie wiem czy nie jest to jednorazowa zabawa i dadzą się później założyć w odpowiedniej pozycji. Proszę o pomoc. Na marginesie chciałem zaznaczyć, że mam samochód stuningowany wizualnie na wersję sport a nowe tarcze zegarów byłyby uzupełnieniem.
  12. Witam, mam taki problem. W Megane II 1.6 benzyna, rocznik 2003 po wciśnięcia przycisku START rozrusznik jakby nie dostawał prądu. Przy naciskaniu na START słychać jedynie tykanie w skrzynce UPC - tej z bezpiecznikami. Sprawdziłem bezpieczniki i ten od zapłonu był przepalony. Wymiana nie pomogła. Zaryzykowałem i odpaliłem na popych. Podjechałem do mechanika i mu mówię, że nie będę wyłączał, bo on już nie odpali, aż tu nagle po zgaszeniu auto bez problemów zapaliło. Mechanik uznał, że nie ma co robić. Mam przyjechać, jak usterka się powtórzy, czyli auto zostanie unieruchomione. Po kilku godzinach faktycznie auto zostało unieruchomione. Ponownie nie chciało zapalić. Tylko tykanie w skrzynce UPC. Poruszałem jakimiś kablami i po kilku razach auto odpaliło. Boję się tak jeździć. Kilka tygodni temu wymieniałem rozrusznik i koło zamachowe. Wszystko wydawało się w porządku, aż do tej usterki.
  13. Nie to nie osłana i nie nowy tłumik bo na starym był podobny efekt. Zauważyłe dzisiaj rano, że buczenia i żadnego innego dzwieku nie słychać po przejechaniu kilku kilometrów się dopiero zaczyna. Kiedy silnik jest mocno nagrzany to nawet na postoju przy dodaniu i odjeciu gazu buczy z tym ze bardziej kiedy schodzi z obrotów. Na zewnątrz słychać z rury kaszel i teraz nie wiem, czy jest to normalne. Tzn gaz dodaje jest oki a kiedy schodzi z obrotów zaczyna kaszleć
  14. Będąc na rutynowej kontroli w serwisie został wyminiony tylny wieszak rury wydechowej. Od te chwili zaważyłem, że co auto za głośno chodzi. Ale najbardziej dziwne jest to, że owe buczene dochdzące z tynej cześci sachodu i jest odczuwlne przy 1900 obrotów do 2000 i 2900 do 3100. W innych zakrsach jest oki. Wymieniłęm już tłumik koncowy ale nic się nie poprawiło. Zaden mechanik nie potrafi zdignozwać dlaczego tak się dzieje. Mówią, że wizulne cały układ wydechowy jest oki. Najciekasze jest że hałas ma dzwięk pustej dużej puszki i jest słyszalny tylko wewnątrz auta. Proszę o sugestie.
  15. Gdy zmieniałem żarówke przy podwietlaniu konsoli srodkowej (nawiewy). Zrobiło mi sie zwarcie i lampki teraz nie swieca. Przy okazji zauwazyłem, że lampa tylna o strony kierowcy tez nie sweci co może byc tego powodem ?! Szukałem w biezpiecznikach ale nie znalazlem przepalonego
×
×
  • Utwórz nowe...