Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

mariusz_d

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    43
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane I ph II Kombi
  • Silnik
    1,4 16V
  • Przebieg (tys.km)
    199

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Witajcie, padła mi tylna wycieraczka w Megane Kombi 1,4 16v rocznik 2000. Samochód kupiłem w lipcu ub roku - wycieraczka działała - co prawda jak na mój gust chodziła dość wolno ale może TTM ( ten typ tak ma). W zimie parę razy zdarzyło się, że nie zadziałała. Miesiąc temu padła zupełnie. Wyciągnąłem mechanizm z silnikiem, podłączyłem na krótko do akumulatora, chodził wolno ale miałem wrażenie, że za mocno iskrzy przy podłączaniu ( tak jakby brał za dużo prądu). Zamówiłem na znanym portalu aukcyjnym używkę. W międzyczasie zacząłem sprawdzać zasilanie. Na kostce pod klapą brak napięcia ( na 1 przewodzie powinna być masa, na 2 + po włączeniu zapłonu, na 3 + chwilowy + po przekręceniu manetki) - nie ma nic. Pierwszy podejrzany - przewody między klapą a nadwoziem ( w poprzednim hatchbacku popękane tam były przewody od grzania szyby i stopu) - przewody całe, na kostce na słupku tak samo brak napięć na stykach do wycieraczki. Potem podejrzana manetka - nie rozkręcałem - ale po włączeniu zapłonu i przekręceniu manetki w pozycję włączona tylna wycieraczka, co 10 - 15 sekund słychać cyknięcie przekaźnika. Sprawdziłem bezpiecznik f19 - cały. Pytania: 1. Czy "cykanie" przekaźnika od tylnej wycieraczki sugeruje sprawną manetkę? 2. Z analizy schematu wychodzi mi, że z bezpiecznika f19 stały + po stacyjne, przez kostkę R2 idzie do R 15 . O ile dobrze patrzę to R15 jest na tylnym słupku ale gdzie jest R2? 3. Ze schematu wychodzi mi, że "udział" w pracy tylnej wycieraczki ma element 645 (Центральный электронный коммутационный блок в салоне -centralny blok przełączający?) - z niego wychodzą chyba impulsy +12 uruchamiające wycieraczkę ( "cykający" przekaźnik)?
  2. Przestudiuj to: https://docplayer.pl/46571760-Krotki-poemat-na-gazu-temat.html Jak miałem instalację I/II gen ( w poprzedniej megane) to takie strzały jak opisujesz sugerowały wymianę świec
  3. Witajcie, mam w samochodzie radyjko jak na obrazku: tu naklejka A tak wyglądają złącza: Zachciało mi się dołożyć zmieniarkę: zakupiłem Zasadnicze pytanie - będą w ogóle ze sobą współpracować? I drugie jak je połączyć, znalazłem taką rozpiskę: Ale domniemuję, że dotyczy ona gniazda w radiu. A jak w zmieniarce? PZDR Mariusz
  4. Twój opis sugeruje problemy z synchronizatorem II biegu. Masz 3 możliwości: 1. Wymienić skrzynię na używkę/ nową, 2 . Zrzucić skrzynię i zrobić jej remont - warto oprócz tego synchronizatora sprawdzić pozostałe synchronizatory i łożyska. 3. Jeżeli II bieg działa - nauczyć się jak zmieniało się biegi za czasów skrzyń niesynchronizowanym ( podwójne wysprzęglanie, międzygaz). PZDR Mariusz
  5. Nie było żadnych problemów z korektorem, czytajcie ze zrozumieniem - reflektory USTAWIA SIĘ ŚRUBKAMI REGULACYJNYMI, KOREKTOR SŁUŻY (JAK SAMA NAZWA WSKAZUJE) TYLKO DO KOREKTY ustawienia świateł w zależności od obciążenia samochodu. W instrukcji nawet masz tabelkę - jaka cyferka przy jakim obciążeniu samochodu. Przy ustawianiu świateł korektor ma być na "0". Pzdr Mariusz
  6. Silniczki służą do KOREKCJI ustawienia świateł w zależności od obciążenia samochodu. Do regulacji świateł korektor ma być ustawiony na "0" ( wtedy są najwyżej - korekta jest w dół - obciążony tył "podnosi" światła i korektorem je opuszczasz ) i regulację wykonuje się śrubami regulacyjnymi. PZDR Mariusz
  7. Zmajstruj sobie do miernika kabelki z blaszkami od bezpieczników. Jak będziesz miał kabelki, to ustaw miernik na pomiar natężenia prądu ( pamiętaj dobraniu odpowiedniego zakresu (w zależności od wartości na bezpieczniku), wyjmij podejrzany bezpiecznik, na jego miejsce włóż blaszki od kabelków (pamiętaj o polaryzacji napięcia - gdzie dać + a gdzie - ), włącz odpowiedni odbiornik i zobacz pobór prądu - wartość możesz oszacować - np kierunkowskazy 2x21W - ok 2 A (plus boczny kierunkowskaz + kontrolka) do 3A przyjąłbym że jest OK , jak więcej coś jest nie tak. Chociaż wspominasz o miganiu podświetlenia i zmianie częstotliwości kierunków - sprawdź wszystkie punkty masowe. Jeżeli ostatnio przy samochodzie grzebał ci blacharz lub mechanik trzeba sprawdzić również kabelki. Jako ciekawostka: wiele lat temu miałem PF 125, blacharz robił progi, odebrałem samochód - było OK. Podkładałem jeszcze trochę dodatkowych świateł - światła do jazdy w dzień, przeciwmgłowe tylne i przednie. I zaczął się po jakimś czasie kabaret - łącznie ze smażeniem się kabli, gaśnięciem świateł ( nie palił się żaden bezpiecznik). Trafił mnie szlag - wyjąłem wszystkie bezpieczniki - okazało się że bez bezpieczników palą mi się tylne pozycyjne. Jak sprawdziłem artysta podłączył kabel zasilający tylne pozycyjne PRZED bezpiecznikiem, zdjąłem tapicerkę w środku i okazało się, że przy spawaniu poprzypalał izolację na przewodach - widać było druty. Jak druty dotykały do blachy smażyła się instalacja, jak na wstrząsach się odsunęły było OK. Nawet nie jechałem do niego, bo obawiałem się, że uszkodzę gościa - będę miał kłopoty za pobicie. Dobrze, że samochód mi się nie zapalił. PZDR Mariusz
  8. Jak chybocze to łożyska już praktycznie nie ma. Co do hałasu - podnoś każde koło i energicznie nim zakręć - jak słychać dźwięk głośniejszy/inny niż cichy szum to łożysko do wymiany. PZDR MARIUSZ
  9. Witajcie, Zanabyłem nowy-stary samochód Megane I Ph II Kombi, 2000 rok, 1,4 16V benzyna + LPG. Zrobiłem kilkaset kilometrów i mam kilka pytań na które nie znalazłem na razie odpowiedzi: instalacja gazowa BRC - zatankowałem do pełna i migały (równocześnie) 4 zielone diody ( wskazujące poziom gazu), po kilkunastu kilometrach przestały mrugać i zaczęły świecić ciągłym światłem, po kilkudziesięciu kilometrach zgasła jedna. Czyli działa poprawnie. Co do migania znalazłem info, ze sygnalizuje tak "przepełnienie" zbiornika. Czy poza efektem wizualnym ma to wpływa na cokolwiek? Bawić się w kalibrację wskazań poziomu gazu? klimatyzacja - manualna. Aby ją włączyć muszę nacisnąć przycisk AC, ok zapala się kontrolka, z nawiewów wieje chłodem, ale jak regulować "wydajność" chłodzenia? Tylko pokrętłem sterowania szybkością wentylatora? belki dachowe - kluczyk od stacyjki nie bardzo ma ochotę wejść w otwór zamka, zasyfione zamki? kluczyk z pilotem do zamka - mam tylko jeden, czy w ASO Renault mogę dokupić kluczyk i przypisać go do samochodu - ile ew. może to kosztować? PZDR Mariusz
  10. Mam wyłączanie oświetlenia wnętrza z opóźnieniem, ale czas wynosił wtedy ok 1 minuty. Oświetlenie nie zapalało się po wyłączeniu silnika, a dopiero po otwarciu drzwi. Sprawdziłem - cierpliwości starczyło mi na 6 minut - po zamknięciu drzwi, zgasła kontrolka drzwi i oświetlenie świeciło się 6 minut i nie miało zamiaru zgasnąć. REGULAMIN 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. Zbyteczne i nie estetyczne jest przepisywanie tego samego bezpośrednio pod oryginalnym postem. - mireczek01 Dzięki za merytoryczny udział w dyskusji
  11. Witajcie, kilka dni temu, po powrocie z pracy, podjechałem na parking, zgasiłem silnik i zauważyłem, że świeci się oświetlenie w kabinie. Przekręciłem kluczyk do pozycji włączone wszystko ( tak jak w czasie jazdy) po chwili oświetlenie zgasło. Po wyłączeniu silnika znowu świeci. Drzwi cały czas zamknięte. Zostawiłęm samochód z zapalonym oświetleniem w środku. Po obiedzie zszedłem na parking - nie świeci się oświetlenie w kabinie. Ale po otwarciu i zamknięciu drzwi to samo. OK pomyślałem w okolicy wyłącznika drzwiowego zrobiło się zwarcie do masy. Tylne lampki ustawiłem w pozycji środkowej (wtedy nie świecą), z przodu wyjąłem żarówkę. Dzisiaj poszedłem pogrzebać i zagwozdka. Kontrolka otwartych drzwi gaśnie po zamknięciu drzwi - wyłączniki raczej niewinne. Dodatkowo zauważyłem że nie świeci lampka skierowana na pasażera z przodu - zamieniłem miejscami żarówki - lampka dla pasażera z przodu dalej nie świeci. Brakuje mi pomysłu - sterownik świateł padł? PZDR Mariusz
  12. Niedawno walczyłem z dmuchawą w mojej Megane. Nastawiłem się na wymianę silnika. Mam wersje bez klimy, z obiegiem zamkniętym, 4 pozycje na regulacji nawiewu. W trakcie grzebania w instalacji okazało się, że w podszybiu ktoś odwalił druciarstwo i zamiast hermetycznej złączki po chamsku wetknął konektory we wtyczkę. Po paru latach skorodowały i przestała działać. A silnik dmuchawy ja u Ciebie - podpięty na "krótko" do akumulatora działał. PZDR Mariusz
  13. W jaki sposób blokowałeś drzwi kierowcy od środka??? U mnie jest tylko przycisk na desce rozdzielczej - ale to sterowanie centralnym zamkiem. Obracanie się kluczyka dookoła i brak reakcji zamka sugeruje brak mechanicznego połączenia między bębenkiem zamka ( tam wkładasz kluczyk) a samym zamkiem. Pewnie musisz rozebrać drzwi i zobaczyć co tam się dzieje. PZDR Mariusz
×
×
  • Utwórz nowe...