Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

konwil

Użytkownik
  • Zawartość

    1342
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

44 Super

Samochód

  • Auto
    Megane II phII Grandtour Dynamique (2008) / Megane III phIII Grandtour Limited (2016)
  • Silnik
    1.5 dCi K9K 732 (106 KM) / 1.5 dCi K9K 656 (110 KM)
  • Przebieg (tys.km)
    141 / 59

Ostatnio na profilu byli

1351 wyświetleń profilu
  1. Panowie, oglądałem ostatnio Michelin Cross Climate'y: opony z marca 2016, więc lekko ponad >2,5 roku, niestety nie znam przebiegu, ale z relacji właściciela auta - jeżdżone przez kobietę, raczej nie kosmiczne dystanse. Rozmiar: 215/65 R16; zamontowane w 10-letnim Tiguanie. Bieżnik jeszcze jako tako, ale opony były strasznie spękane na tzw. rantach i od czoła. Szczerze pisząc nieco ostygł mój zapał i zainteresowanie ww. oponami, no chyba że to są opony już do wymiany, sądząc po tym co piszecie. Tym niemniej, zdecydowanie lepiej wyglądały 13-letnie opony, które wyrzuciłem (Michelin Alpin I).
  2. konwil

    Megane II phI Pomoc w wyborze oferty

    Faktycznie w 2008 roku takie wstawki były montowane - do tego też doszedłem chwilę po kupnie swojej Ale podobna listwa łącząca i okalająca światła przecimgłowe, to już nie wiem od czego zależy: (zdjęcie z Internetu)
  3. @splice, no tak to mniej więcej u mnie wygląda, z tym że trzeba by zdefiniować co to jest >>normalna jazda<<. Ja mam takie miejsce na trasie z pracy do domu, gdzie z dokładnością do kilku metrów zapala się drugie pole. Temp. zewn. ok. 10-15 st. C. Jak jest zimniej, to się nie zapali w tym miejscu, a czasem i w ogóle; a w rzeczonym miejscu się zapala, gdyż wjeżdżam na pustą trzypasówkę, zmieniam pasy, kręcę silnik powyżej 2000-2500 obr./min. Wystarczy 500 metrów takiej drogi.
  4. konwil

    Co dziś zrobiłeś dla swojego autka?

    No to ja dopiszę - ...i odkurzyłem Jednak ASO czasem potrafi zaskoczyć. Pozostały mi do wymiany opony w obu samochodach, ale to już napiszę jak zrobię
  5. konwil

    Co dziś zrobiłeś dla swojego autka?

    Idę odebrać samochód - nic więcej nie wyszło, to dobrze Przy okazji: auto jest z 2016.04 - zużycie klocków: 65%/60% (przód/tył), więc chyba nieźle; w styczniu 2018 było 55/50. Oczywiście są oryginalne. Może to efekt "hamowania" tempomatem w trasach... @Silverek, czy jakbym napisał, że pada, to byś doradził wykonanie parasola z liścia łopianu? Zdałem przed-raport, a zaraz idę po auto i mogę go jedynie potwierdzić. Jak nie odkurzony, to nic, bo odkurzany był 1,5 tygodnia temu, dodatkowo jeździmy w foliach na buty, a modrzew już opadł
  6. konwil

    Co dziś zrobiłeś dla swojego autka?

    O 7:45 zostawiłem samochód (Megane III) w ASO na wymianę filtrów powietrza, oleju, kabinowego i paliwa oraz oczywiście samego oleju. Całość wymian, bez części wyceniono mi na 475 PLN, w tym sprawdzenie ogólne samochodu, przegląd antykorozyjny i umycie (musi być, bo antykorozja). Niestety chyba bez odkurzania. To wszystko z okazji wybicia na liczniku 59 973 km, czyli przejechania kolejnych ca. 15 kkm, bo rok minąłby w styczniu. PS: ja jeszcze na letnich i w sumie to dobrze, bo zrobiłem 2 trasy po ca. 400 km w dwa ostatnie weekendy (u mnie wciąż >10 st. C).
  7. Z tym garażem to prawda i gdybym miał gdzie trzymać, to tutaj bym zyskał/nie stracił. Nie jestem zagorzałym zwolennikiem opon wielosezonowych, bo u mnie w mieście również jak sypnie śniegiem, to moja osiedlowa uliczka wygląda jak nie przymierzając - Szwecja czy Finlandia. Lubię też czasem wcisnąć na autostradzie, nie zważając na temp. Jeżdżę też na wakacje na południe Europy - ciekawe co na to Cross Climate'y... Ale to są przypadki, powiedzmy rzadsze niż częstsze. W tym momencie i tak mam 4x Michelin (zima/lato), gdzie najstarsze mają 3 lata, więc póki co - będę na nich jeździł. PS: taki przykład, jeszcze z lat 90. Honda Accord, 2.0 16V, auto służbowe, kierowca z firmy gdzie pracował mój ojciec pojechał na delegację do Włoch, zimą. Opony po takiej delegacji, zimowe, zyskały wyraźne ślady zużycia, ale gościu ponoć i pod 200 km/h pruł na autostradach. A tam pewnie ze 20 st. C (no więc też nie żar tropików). Od tamtego czasu pewnie jednak technologia poszła trochę do przodu, pytanie: czy aż tak bardzo jakbyśmy chcieli...
  8. @mrarek w Meganie III są tylko dwie kreski Też rzadko widuję >>tę drugą<< od jesieni do wiosny, ale wystarczy wyjechać na autostradę i już jest. Ciekawe jest to, że podczas normalnej jazdy, >100 km, po zjeździe z szybkiej drogi ww. druga kreska gaśnie. Osobiście - olewam to, wiatraki nie dla mnie
  9. Gaz - jak najbardziej. Funkcjonalność kombi w Megane - rewelacja, także dla rodziny - jak najbardziej po dwakroć. W kwestii tego konkretnego samochodu - jeden detal: szukaj auta z Bluetoothem: podpinasz telefon i masz rozmowy i muzykę. W tym konkretnym egzemplarzu nie ma BT. Przydaje się też tempomat - tutaj również nie ma. Patrzyłeś na używane od Renault Polska? Akurat teraz nie ma nic ciekawego, ale zdarzają się, choć z 1.6 16V będzie ciężko - schodzi jak woda.
  10. konwil

    Megane II phI Pomoc w wyborze oferty

    Wygląda bardzo oryginalnie W sensie stanu/wyposażenia. Mam takie auto, w tym samym kolorze, to wersja Dynamique w komplecie + felgi 17" (opcja). Nie ma chyba zaślepki na klamce kierowcy - to detal. Nawet reflektory zmatowione, jak w mojej (z 2008). Na zdjęciu nie widać czy nie jest pomięta podłoga bagażnika (jeśli tak, to możliwa stłuczka); trochę wychodzi po bokach, obok świateł, wykładzina - u mnie aż tak nie wychodzi (jak z prawej). W kwestii ceny, to moje 1.5 dCi (różnice: rok młodsze, silnik, felgi alu 16", brak składanych lusterek) do AC wyceniono w tym tyg. na maksymalnie 11 800 zł.
  11. Ja rzadko przekraczam 120 km/h, ale jeśli już, to przy 170 km/h na A4 wychodziło mi ok. 10 l/100. 7 to ja mam jak jadę właśnie ok. 150. Nie wiem, może kwestia wyższej mocy i momentu u Ciebie, ew. ja coś pokręciłem. Na pewno w Megane 2 1.5 dCi - to pamiętam jakby wczoraj - miałem 11 litrów przy 170 km/h, obr. 3200 / min.
  12. Poważnie? Ja w 1.5 dCi przy podobnej prędkości mam wyższe... spalanie, bo obroty to o jakiś 1000 mniej
  13. Ja właśnie za krótko miałem te Nexeny, żebym się wypowiedział, ale kupiłem je celowo, do auta miejskiego (Opel Agila), które jeździło wówczas ca. 5000 km / rok. Osobiście zacząłem rozważać Michelin Cross Climate, po przeczytaniu dwóch odległych od siebie czasowo (rok po roku) testów tych opon. I kalkulując: robię rocznie ca. 20 kkm, opony kupuję i tak Michelin (Energy Saver i Aplin), czyli komplet zima-lato = ca. 3000 zł. Do tego u mojego gumiarza wymiana + przechowanie = ca. 200 zł / sezon, więc po 5-latach mam: 3000 + 1000 = 4000 zł. No i przejechane 100 000 km. Mniej więcej za takie pieniądze bym pewnie kupił 2 komplety wielosezonowych i miałyby przejechać po ca. 50 kkm. Do przemyślenia, ale wielkiego zysku to nie widzę. U mnie problem jest jeszcze taki, że mam 4 komplety opon (takie same rozmiary), a drugie auto to raczej tylko i wyłącznie miasto - może przy dwóch autach byłby już zysk. Do przemyślenia...
  14. @LTar ale nie płakałeś, gdy go sprzedawałeś? Na poważnie: odnośnie tego co napisał Kolega @tomekrus - to wszystko, to jest nasza wina. Wydaje się, że ludzie lubią, kiedy coś wygląda na nowe, mimo że ma 10 lat - vide VW Tiguan, którego ma sąsiad teścia (dałbym mu co najwyżej 4-5 lat). 10-letnie Renault, jeśli już a la Tiguan, to weźmy Koleosa - wygląda jak auto z innej epoki, porównując do obecnych modeli. Akurat tutaj Renault ma taką strategię, niezmienną od lat. No może trochę ostatni lifting Megane III upodobnił przód do obecnych modeli dostępnych w gamie Renault; ale i tak zmiana jest widoczna. Kilka razy już się zastanawiałem czy to dobrze czy nie... PS: jakby już napisał, to bym oddzwonił, coby silnika posłuchać
  15. Opona wielosezonowa, to opona letnia z homologacją zimową. Wg mnie - ale tylko interpretuję - takie opony są zarówno letnie, jak i zimowe - pod kątem obowiązujących norm, czy ww. przez @pbet'a przepisów. Tylko tyle i aż tyle - tu chyba nie ma za bardzo czego szukać głębiej. @Sarna1, które opony zniknęły po 25 kkm? Michelin'y Cross Climate'y? Trochę trudno mi w to uwierzyć, choć ja miałem tylko dośw. z Nexen'ami N4Priz, ale >>25 kkm<<?? To nijak się Koledze @Smog nie opłaca wywalać 1500 zł na opony na 2 lata - bo z czego ma być zadowolony? No chyba, że piszemy o oponach w cenie 1/3, 1/2 ww.
×