Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

megan_pomocy

Użytkownik
  • Zawartość

    177
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II Business Line 1.6 16V
  • Silnik
    1.6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    72000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Witam, Taka obejma wisi mi za kołem, koło jest skręcone na zewnątrz, stuka sobie, obija się, co to jest?
  2. Witam, Zbliża mi się 120tyś km i nie chcę płacić za usługę o nazwie "przegląd", mam książkę, więc zleciłbym: wymianę oleju, filtrów, świec, płynu hamulcowego, wymieniam też opony więc przy okazji sprawdzą klocki + tarcze. Czy taki przegląd, który kosztuje kilkaset zł zawiera coś więcej? Pewnie podłączenie do komputera, ale z elektroniką problemów nie mam, coś jeszcze, niczego nie pominę?
  3. No właśnie, niektórzy wolą jeździć a niektórzy nie chcą słuchać takich odgłosów jakby auto miało za chwilę stanąć. Pewnie jakbyś miał dziurę w tłumiku, to byś jeździł pierdzącym autem dopóki nie odpadnie, bo przecież to nie jest do końca zepsute ? Połowa kanapki wygląda dobrze a pierdzący tłumik, świszczące sprzęgło, piszczące amortyzatory (objawy występujące po 8 latach) ja bym eliminował na bieżąco. A kasy więcej wyciągną jak któraś z części i jej zużycie ma wpływ na coś innego. Przykładowo zużyte opony mają wpływ na czyjeś bezpieczeństwo, pasek rozrządu wydający dziwne dźwięki może Cie narazić na ogromne koszty, niezaspawany na czas tłumik może spowodować wymianę całego układu, a świszczące łożysko dociskowe, może faktycznie tylko robi wiochę, tego nie wiem, ale mnie wqrwia.
  4. Śmieszy mnie zawsze takie gadanie mechaników, którym nie chce się robić. Auto mam 8 lat i to dopiero pierwszy rok świszczenia, więc jakby nie było objaw zużycia. Ale niektóry uważają, że dopóki nie zajedziesz, to można jeździć.. Auto może świszczeć, gwiżdżeć, robić wiochę i strzelać ale póki jeździ, to jest sprawne. Domyślam się, dlaczego tak jest, im więcej Ci się sp..li, tym więcej potem wyciągną kasy od Ciebie za jedną wizytą.
  5. Tak, to się dzieje tylko przez pare kilometrów. Irytuje więc bym naprawił, ciekawe czy drogi interees.. Gorzej z tym podkakiwaniem, znalazłem post, że komuś nie pomogła wymiana sprzęgła, poduszek a to była półoś.
  6. Cześć Od paru miesięcy na zimnym silniku i obrotach 2,5-4tys coś mi piszczy spod maski, jak dodaje gazu to do pewnego momentu bardziej a od iluś tyś obrotów wcale. Nie jest to raczej pasek klinowy. Ponieważ mam nieświadomy zwyczaj w mieście trzymania czubka stopy na sprzęgle nawet jak jestem na biegu (to jest naprawdę minimalne, jak ją zdejmuję, nie jest tak, że auto dopiero wchodzi na bieg) to dopiero dziś zauważyłem, że piski / świszczenia ustają jak nogę trzymam na podłodze po wrzuceniu biegu. Dodatkowo mam inny objaw, przy ruszaniu z jedynki czasem silnik mi podskakuje - nie jest to szarpanie przód tył, tylko jakby skakał na poduszkach ale byłem z tym w warsztacie i nic nie wykryli, niby poduszki zdrowe ale silnika nie wyciagali, jakimś tam swoim sposobem sprawdzili. Niestety to podskakiwanie jest totalnie losowe, czasem można je skorelować z większym obciążeniem, np występuje bardzo wyraźnie przy 4 osobach na pokładzie ale przy jednej i zaciągniętym ręcznym już nie mogę tego odtworzyć. Czy macie jakieś pomysły co to może byc?
  7. Cześć, Mam coś podobnego w wersji Megane II kombi. Wkład do lampy: https://e.allegroimg.com/s400/01eee7/0d8b10374cfab695b4636f387c1e Nie mam miernika, zakładam, że to jest problem z masą. W warsztacie chcą rozbebeszać całość, mówią, że 2dni więc lepiej sam sprobuję, tyle, że potrzebuję pomocy - gdzie jest masa, może ktoś zaznaczyć gdzie i jak ewentualnie dolutować kabelek, o co chodzi z tym drucikiem miedzianym który ravwilin włożyć do gniazda ? Ewentualnie mogę kupić dwa wkłady nowe do tylnych lamp, tylko nie wiem, czy wymiana wkładu cokolwiek da, może lepiej pokombinować z kabelkami..
  8. Na płaskim podłożu nie stuka, minimalne nierówności i wielokrotne szybkie stuki. Wiem natomiast jak stuka łącznik stabilizatora - to bardziej pojedyńczy stuk, tutaj jest seria stuków. Sprawdzę przy ruszaniu ostrym na płaskim jeszcze..
  9. Cześć Przy skręcie w prawo i małych nierównościach słychać wyraźne stukanie po lewej stronie z przodu. Ostatnio jakby byłem na wymianie oleju w ASO to wspomniałem o tym, nawet tego nie wykryli ale zdaje się, że sprawdzali słabo, bo pojechaliśmy na przejażdżkę i przy pierwszym skręcie w prawo na kostce brukowej stuki były wyraźne. Potem mechanik tłumaczył, że pewnie to maglownica, jak się wysuwa na skręcie to stuka ale można z tym jeździć. Moje pytanko jest czy może to jakaś podobna usterka może być źródłem i wtedy trzeba coś naprawić, czy nadal z tym jeździć? Stuk jest aktualnie na każdej nierówności przy skręcie w prawo. Nie jest to łącznik stabilizatora, to sprawdzali, stuka podobnie. No i jeśli można z tym jeździ teraz, to pytanie czy się nie opłaca naprawić od razu, czy to w przyszłości nie spowoduje większych kosztów naprawy ?
  10. Cześć Mam taki problem, że jak zapala się lampka kierunkowskaza to w tym momencie przygasa lekko lampa tylna. Po lewej stronie objaw jest większy niż po prawej ale prawa w tym samym czasie też przygasa, choć nie za każdym razem. Akumulator wymieniałem rok temu, nową Centrę Futurę kupiłem. Wie ktoś gdzie szukać przyczyny? Przygasania przednich światłem nie zauważyłem. Włączenie / wyłączenie radia nic nie zmienia.
  11. A czy to są rzeczy, które mechanik będzie w stanie namierzyć przed wymianą, czy się wymienia i sprawdza czy pomogło?
  12. Witam, Auto to MII Grandtour 2008r, 1.6 16V, 90tyś km. Ogólnie auto prowadzone zgodnie z książką serwisową. Mam taki efekt, że przy ruszaniu często silnik jakby podskakiwał, auto normalnie przyśpiesza, nie szarpie - czyli nie ma tego efektu wahadła podczas przyśpieszania, ale jest jakby podskakiwanie silnika. Przypomina to boksujące koła jak jest mokro, tyle, że nie tracę przyśpieszenia. Jak ruszam bardzo delikatnie, jest ok, jak ruszam normalnie zaczyna się podskakiwanie. Kierownica i gałka biegów są wtedy stabilne, nie wyczuwa się żadnego efektu. Problem nie zależy od rozgrzania silnika, tzn na rozgrzanym występuje. Przeczytałem tutaj wiele wątków, wszystkie mówią o szarpaniu, co jest dla mnie czymś innym niż podskakiwanie. Szarpanie kojarzy mi się z nierównomiernym przyśpieszaniem a tutaj tego nie ma. Przeczytałem tutaj o czujniku położenia wałka rozrządu, poduszkach, sprzęgle, skrzyni biegów. Co byście obstawili i czy z takim czymś mogę jechać do taniego mechanika, czy lepiej diagnozę w ASO niech zrobią i wtedy do mechanika za połowę ceny z konkretnym zleceniem?
  13. Cześć Tutaj jest link do skrzyżowania: https://www.google.pl/maps/@51.7308761,19.4746127,3a,75y,147.18h,99.14t/data=!3m6!1e1!3m4!1sH-51HuphUJkS5JOZMS7tsw!2e0!7i13312!8i6656 https://www.google.pl/maps/@51.7305955,19.4755008,117m/data=!3m1!1e3 Patrzymy na ulicę Rzgowską, która od północy jest pojedyncza a od południa podwójna. Z północy widać jak nadjeżdżają już dwa ciemne auta i ustawiają się na czerwonym świetle. Jak zapali się zielone, oba będą walczyć o lewy pas po południowej części skrzyżowania. Na północy bardzo mało miejsca, auta mieszczą się na styk, jedno stoi na torach tramwajowych. Utrudnienie jest takie, z północy z prawego pasa jadąc na południe i nie ruszając kierownicą znajdziemy się na lewym pasie na południu. Natomiast z lewego pasa na północy, jadąc na południe wjechalibyśmy w wysepkę, więc spychamy jadącego obok nas na prawy pas. I tak ciągle tam ktoś na siebie trąbi. Wobec tego czy jadąc z północy z prawego pasa powinno się zmienić tor ruchu tak aby wylądować na prawym pasie na południu?
  14. Witam, Szukam zestawienia parametrów i cen opon całorocznych znanych producentów, żeby nie robić takiego zestawienia samemu. Kojarzycie coś takiego?
  15. Przyszły felgi, ET się nie zgadza, jest 50 będą pasować czy odsyłać? Sprzedawca mówi, że na 100% nie będą ocierać. Jeśli odległość felgi od zacisku wyjdzie mi 0,5mm, to jakie to ma konsekwencje w ogóle i czy różne w zależności od pory roku? Nie mogę znaleźć żadnych informacji o tym. Zimą często felgi są zaśnieżone i co jeśli tam mi zacznie śnieg wchodzić między felgę a zacisk. Dlaczego Renault stosuje ET45 a nie ET50 ? Czy przy wymianie klocków i tarcz na nowe odleglość felgi od zacisku się zmniejsza i czy w związku z tym da się wyznaczyć bezpieczną odległość? Jaka jest bezpieczna odległość zacisku od felgi (tylko nie piszcie tak jak producent pisze, bo Renault chyba montuje ET45 dla R15 a ja dostałem ET50 niby też dla Megi II) Dodano: 09 sty 2016 - 16:14 Dla tych, którzy będą mieli podobny dylemat - felgi założone, nic nie ociera, także trafiły mi się nówki za 200zł
×
×
  • Utwórz nowe...